Roster watch 2003-2004

  • 421 302
  • 2 893

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Ideantynkää

Viestin lähetti StevieY
Nyt kun Benysekin sairasloman pituus on tiedossa, niin Pentillä olisi oiva tilaisuus raahata tänne niitä ulkolaisia senttereita try-outille. Laittaisi uuden tulokkaan ja Spanhelin kilpailemaan viidennestä ulkolaispaikasta oikein tosissaan.
Jyrkkä ei tällaiselle ulkomaalaisruletille. Jos joku halutaan vaihtaa, niin vaihdetaan sitten kunnolla ja hankitaan joku pomminvarma pistenikkari a la JB/Tenkrat/tms.

Spanhel on parantanut peli peliltä. Antaa kaverin olla, jos tyrkyllä ei ole kaveria, joka on 100% varmuudella parempi. Turha tänne nyt on roudata mitään saksikäsiä tai patonginpurijoita peliä sekoittamaan.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Dudan hintalappu on sitä tasoa, ettei meillä taida olla hänen palveluksiinsa varaa. "

Luulisi että venäläiset olisivat kiinnostuneet vaihtamaan Dudan meidän Martin "melkein caloun" Spanheliin?
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Ideantynkää

Viestin lähetti OldTimeHockey
Jyrkkä ei tällaiselle ulkomaalaisruletille. Jos joku halutaan vaihtaa, niin vaihdetaan sitten kunnolla ja hankitaan joku pomminvarma pistenikkari a la JB/Tenkrat/tms.

Spanhel on parantanut peli peliltä. Antaa kaverin olla, jos tyrkyllä ei ole kaveria, joka on 100% varmuudella parempi. Turha tänne nyt on roudata mitään saksikäsiä tai patonginpurijoita peliä sekoittamaan.

Tottakai toimitaan niin, että jos Duda tai JB on tulossa, niin tänne vaan. Viime vuosien kokemuksesta päätellen tälläistä lottovoittoa ei ole kuitenkaan tulossa.

Nyt olisi mahdollista testata vähemmän nimekästä ulkomaan eläjää, kun kiintiö kerran antaa periksi. Eihän sitä koskaan tiedä, jos Pentin faksiin tarttuisikin jokin laatuyksilö. Poikkeus kun vahvistaa säännön.

Samaa mieltä myös Spanhelista, mies parantaa peli peliltä, mutta ei vieläkään täytä vahvistuksen mittoja. Täyttääkö kevaalläkään, on varmasti kysymys, mikä Aralla ja Pentillä on pohdittavana? Oma mielipiteeni on se, että ei täytä. Silloin miehelle täytyy löytyä jostain se kuuluisa stuntti. Nyt olisi hyvä hetki testata sellasia.

StevieY
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Duda ei voi olla ihan dadaa, jos ne muutkin sieltä Siperiasta pikkuhiljaa luikkivat takasin ihmisten ilmoille. Paitsi tietysti Tero Lehterä :)

Jotain Spanielin suosiosta kertonee se, että suurimmat aplodit tällä kaudella tulivat kun kaksi miestä saatteli sairastuvan puolelle... Voi kuinka haluaisin pitää tästäkin kaverista, vaan kun en voi.

Edit: kirjvirh
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Spanhel


Spanhel on parantanut peli peliltä. Antaa kaverin olla, jos tyrkyllä ei ole kaveria, joka on 100% varmuudella parempi. Turha tänne nyt on roudata mitään saksikäsiä tai patonginpurijoita peliä sekoittamaan. [/B]


Joo, tätä näyttää vaan monelle tuottaa suunnattomia vaikeuksia myöntää. Spanhelista ei oikeen kukaan näytä tykkäävän ja näin kaikki miehen hyvät suoritukset (Neljänneksi tehokkain hyökkääjä, hyvä tehotilasto, lisääntynyt vittumaisuus ja muutenkin parantunut peli) ikäänkuin sivuutetaan kokonaan ja näille suljetaan silmät. Kun kaveri saa tällin heittäytyessään kiekon eteen, niin ainoa kommentti joka tästä saadaan aikaan on negatiivinen.

Kun taas Vopat tekee maalin lyömällä maalin sivusta veskarin syndeihin, josta molari sitten viisi sekunttia myöhemmin työntää kiekon omiin, on tämä taas sitten loistava ja hehkutuksen aiheinen suoritus.

Tarkotukseni ei ole dissata Vopattia, hyvin on äijä tullu takas ikävän poissaolonsa jälkeen, mutta joku roti pitäis silti olla arvosteltaessa näitä ulkomaalaisia. Musta molemmat ansaitsevat paikkansa joukkueessa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen missä unelmapelaajina mainittiin Radek Duda ja tietenkin "unena" D.Kasparaitis...

Jos ja kun NHL-lakko tulee niin yksi mies joka kyllä olisi niin HIFKin näköinen mies kuin olla ja voi olisi Bobby Holik. Mies on täydellinen prototyyppi luottopelaajasta. Pena tarkkana...


MACK
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Duda kyllä kelpaisi kovuudeltaan ja pelitaidoiltaan minun IFK:honi ihan milloin vain. Seurasin miehen otteita todella tarkasti viime kevään MM-kisoissa ja ainoa ikävä puoli otteissa oli, että mies on todella herkkä kaatumaan. Tsekki-ilmiö on sellainen asia, jota en hyväksy jääkentällä enkä nurmikentällä.
 

Canuck

Jäsen
Viestin lähetti Mack
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen missä unelmapelaajina mainittiin Radek Duda ja tietenkin "unena" D.Kasparaitis...

Jos ja kun NHL-lakko tulee niin yksi mies joka kyllä olisi niin HIFKin näköinen mies kuin olla ja voi olisi Bobby Holik. Mies on täydellinen prototyyppi luottopelaajasta. Pena tarkkana...


MACK

niin. velä enemmän ifk-näköinen pelaaja löytyy vancouverista - todd bertuzzi. mutta todd lähtee luultavasti markus näslundin kanssa ruotsiin...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kappas, Dudasta puhutaan täälläkin. Oma heittoni matsiketjuun perustui ihan siellä kuulemaani. Joten kai näissä jotain perää on, kun monesta suunnasta heitellään? Lisää vettä myllyyn saatte tästä; kun Duda kiekkoili äskettäin Karjala-turnauksessa, hän myös tapasi palveluksistaan kiinnostuneita tahoja. Tämä on faktaa. Mää en sano, että HIFK oli joukossa mukana, mutta en mää kielläkään. Ehkä join, ehkä en. Eniveis, päivitetty versio Vopatista on hyvä luonnehdinta tästä kaverista. Hänestä tulisi ikisuosikki - ja hän kyllä tietää arvonsa. Joten jäitä hattuun.

Ja Darius Kasparaitis?? Jos tämä äijä tulee Europpaan Venäjän ulkopuolelle, mutta ei meille, itken verikyyneleitä. Kyseessähän on harvinaisen puupäinen, patologisen primitiivinen ja psykopaattinen tapaus, joka Myllyksen tunaroinnin ohella oli yksi pääsyy Suomen legendaariseen ryssätappioon Naganossa. Suomeksi sanottuna kaikki hyökkääjämme olivat aivan paskat housussa tämän kaiffarin kanssa. No, tämä on niitä ikuisia unelmia. Kun ei Bautin eikä McScorley, niin miksei.....?

Martin Spanhel on jostain pervosta syystä minun makuuni päivä päivältä enemmän. Olisikohan Martin-klubin perustamisen paikka? Huomasittehan syyn Spanhelin eiliseen loukkaantumiseen? Heittäytyminen kiekon eteen. Lisäksi olen ottanut selvää Spanhelin arvostuksesta muiden pelaajien ja valmennuksen keskuudessa. Arvostettu on. Erityisesti vieraskentillä tämä iilimato osaa pelata hyvin vastustajan pistemiehet näkymättömiin. Martin ei vain tee sitä perinteiseen pommitus + rikkominen -tyyliin, vaan paljon tehokkaammin ja hieman tuomarilta näkymättömämmin. Miestä pidetään vastustajien keskuudessa "ärsyttävänä". Ja tämä on suuri kehu. Mulla on sellainen fiilis, että Spanhel edustaa modernia duunaripelajatyyppiä; osaa olla ikävä, mutta osaa myös pelatakin. Omista junnuistamme Viitaluomalla olisi selvästi lahjoja tälle sektorille.

Sanon kuin AA-kerhossa reippaasti ylösnousten: "Moi, mä olen JHag ja mä pidän Martin Spanhelista"
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikein hyvä, että Martin S. lunastaa paikkansa kannattajien keskuudessa. Oikein hyvä, että peli on parantunut, ja sitähän se todellakin on verrattuna kauden alkuun. See, kaizu, ei ollut yhtään vaikea myöntää :)

Aina kun IFK hankkii pelaajan, josta minulla ei ole valmiiksi viritettyä kuvaa musta-valkoasetuksineen, on oletusarvona positiivinen suhtautuminen ko. henkilöön. Haluan pitää kyseisestä pelaajasta, ja nähdä pelissä sen tyyppisiä elementtejä, että pitämiselleni on perusteita. Tässä varmaankin astutaan sen toisaalla JA:ssa käytävän 'Vahvistusteorian' kynnykselle.

Se mitä totesin aikaisemmassa viestissäni, oli juuri sitä: toteamus siitä, mikä kaverin suosio hallilla on. Auttaisiko tähän esimerkiksi haastattelu sarjaan 'Ulkomaalaisena SM-Liigassa' ? Kyllä se kääntyy isokin laiva kun on oikea kapteeni ruorissa :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Sanon kuin AA-kerhossa reippaasti ylösnousten: "Moi, mä olen JHag ja mä pidän Martin Spanhelista"


Moi mä olen Kalkun rusakko ja mulla on huoli siitä kuka tekee ne maalit kevään kovissa peleissä kun ykkösketju on pimennetty varjojen maille...ja on mulla toinenkin huoli, mun vehje lopetti kasvamisen 25 cm:n jälkeen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti JHag

Martin Spanhel on jostain pervosta syystä minun makuuni päivä päivältä enemmän. Olisikohan Martin-klubin perustamisen paikka? Huomasittehan syyn Spanhelin eiliseen loukkaantumiseen? Heittäytyminen kiekon eteen. Lisäksi olen ottanut selvää Spanhelin arvostuksesta muiden pelaajien ja valmennuksen keskuudessa. Arvostettu on. Erityisesti vieraskentillä tämä iilimato osaa pelata hyvin vastustajan pistemiehet näkymättömiin. Martin ei vain tee sitä perinteiseen pommitus + rikkominen -tyyliin, vaan paljon tehokkaammin ja hieman tuomarilta näkymättömämmin. Miestä pidetään vastustajien keskuudessa "ärsyttävänä". Ja tämä on suuri kehu. Mulla on sellainen fiilis, että Spanhel edustaa modernia duunaripelajatyyppiä; osaa olla ikävä, mutta osaa myös pelatakin. Omista junnuistamme Viitaluomalla olisi selvästi lahjoja tälle sektorille.

Sanon kuin AA-kerhossa reippaasti ylösnousten: "Moi, mä olen JHag ja mä pidän Martin Spanhelista"

Pakko yhtyä tähän puheeseen (vaan ei puhujaan). Itsekin olen tässä peli peliltä alkanut diggailla yhä enemmän ja enemmän Marty'sta. Hieman ihmettelen, miksei pelaa kahdessa ekassa ketjussa, vaikka pääduuni olisikin pitää vastustajan parhaat pimennossa. Eilisessä pelissäkin oli loistava loukkaantumiseensa saakka, avausmaali oli pääosin Spanhelin ansiota ja tietty se loukkaantuminen.. Joukkuepelaajat blokkaa kiekkoja, ei mitkään jaromirjagrit. Toivottavasti on kehissä jo narreja vastaan huomenna. E#rittäin tarpeellinen pelaaja kentällä.
Tosin jos ulkomaalaisia aletaan vaihdella, uskoisin Spanhel lähtevän ennen Vopia, mm. eilisen matsin ketjussa mainituista syistä. Toivotaan, ettei kenenkään tarvitse lähteä. Itse katsoisin oikein mielelläni, mitä Spanhel saa keväällä aikaan.

Viitaluomasta samanlaisia ajatuksia, ihanan vittumaiselta näyttää meno laatikossa. Kuten taisin jo sinne matsiketjuunkin laittaa, voisi Vili olla aika pätevä nelosessa keväällä. Kuka tietää, Arahan ne miehet valitsee.

"Moi, mä olen Pärde ja mäkin tykkään Martin Spanhelista".

Edit: Niin juu, Gredu, itse kuvittelin aploodien tulevan siitä normaalista syystä eli loukkaantunut pelaaja nousee omin jaloin pystyyn. Sille ainakin minä taputin.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Moi mä olen Kalkun rusakko ja mulla on huoli siitä kuka tekee ne maalit kevään kovissa peleissä kun ykkösketju on pimennetty varjojen maille...ja on mulla toinenkin huoli, mun vehje lopetti kasvamisen 25 cm:n jälkeen.

Jälkimmäiseen: Muista lisätä nopeutta; kelpo tapa kompensoida vaatimatonta kokoa.

Tiedän Aran odottavan Spanhelista paljon. JHag on ukkoa yrittänyt mullekin ''markkinoida'', mutta en minä osaa nähdä häntä juuri minään. Voisi melkein sanoa, ettei juuri vahvista rosteria. Toki omassa mielipiteessäni on pinttymä hyödyttömästä kaverista ja täytyy taas jatkossa kiinnittää enemmän huomiota tekemisiinsä. Yksi kiekon eteen heittäytyminen nyt ei vielä jannun pisteitä korota. Jos makoilisi puolustusalueella yhtenään vetojen edessä, niin se olisi toinen juttu. Muutenkin kuuluu ryhmään: ei maalineduspelaamista.

Mikä siinä Spanhelissa JHagiin vetoaa?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Senior

Mikä siinä Spanhelissa JHagiin vetoaa?

En ole JHag, mutta vastaan silti koska tunnun olevan toinen epävirallisen Martin Spanhel -fanclubin jäsenistä.

En oikeastaan osaa selittää eritellysti, jokin siinä kaverissa vaan on. Tietynlainen vittumaisuus (kuten JHag jo selosti) ja asenne (joskaan ei samanlainen kuin Jorella). Kaiken lisäksi osaa tehdä maaleja, vaikkei siitä ole vielä nähtykään paljoa. Mutta paremman sentterin kanssa..

Typistetysti voisi sanoa, että Martin Spanhel on hieno kokoelma ominaisuuksia yksissä kuorissa. All-round player.

Itse olen sitä mieltä, että Spanhelista voi tulla tälle joukkueelle vielä todella tärkeä pelaaja. Ykkös-/kakkosketjun laita, siinä oma toiveeni Marty'n roolista.

EDIT: Unohtui laittaa vielä yksi juttu. Kohta joku kysyy tuosta maalintekotaidosta, joten sanonpa vaan että kai olette nähneet Martyn laukovan. Aika tarkkahan se on, joskaan ei mikään teemuselännemäinen.
 
Viimeksi muokattu:

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pärde
En ole JHag, mutta vastaan silti koska tunnun olevan toinen epävirallisen Martin Spanhel -fanclubin jäsenistä.

En oikeastaan osaa selittää eritellysti, jokin siinä kaverissa vaan on. Tietynlainen vittumaisuus (kuten JHag jo selosti) ja asenne (joskaan ei samanlainen kuin Jorella). Kaiken lisäksi osaa tehdä maaleja, vaikkei siitä ole vielä nähtykään paljoa. Mutta paremman sentterin kanssa..

Typistetysti voisi sanoa, että Martin Spanhel on hieno kokoelma ominaisuuksia yksissä kuorissa. All-round player.

Itse olen sitä mieltä, että Spanhelista voi tulla tälle joukkueelle vielä todella tärkeä pelaaja. Ykkös-/kakkosketjun laita, siinä oma toiveeni Marty'n roolista.

EDIT: Unohtui laittaa vielä yksi juttu. Kohta joku kysyy tuosta maalintekotaidosta, joten sanonpa vaan että kai olette nähneet Martyn laukovan. Aika tarkkahan se on, joskaan ei mikään teemuselännemäinen.

Voin olla kolmas.

Onneksi edes joku ymmärtää täällä että Spanhel on oikeasti pelimiehiä. Olisi aika iso riski potkia Spanhel joukkueesta ja hankkia joku uusi ulkomaalaispelaaja.
 

Jindebyne

Jäsen
Iteskkin olen tykästynyt Spanhelin peliin viimeisen viiden kotipelin nähtyäni. Laukaus ON tarkka ja lähtee nopeasti kun vaan paikka tulee, mistä tuleekin mieleeni miksei Ara kokeile Martinia kakkosketjussa jonkun muun kuin Häbän vieressä. Itse haluaisin nähdä Vopat-x-Spanhel kakkosessa.
 
Kyllähän se Spanieli on ihan tekijämies. Välillä otti kyllä hermoon hänen toilailut, mutta sitten kun rupesin seuraamaan äijää suurennuslasin alla, niin ei ollutkaan niin huono. Mikä on Spanhelin tilanne? Onko kauan pois? Toivottavasti ei!
 

CnB

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Aston Villa
hmm..

No semmoista vaan ihmettelin, että mitäköhän Tsekkiläinen pelaaja-agentti Jiri Hamal mahtaa tehdä Helsinkiläisessä huippuhotellissa IFK:n piikkiin?
Onko jonkun jo pelaavan agentti vai onko sieltä tulossa Prohazkoja tai Jan Marekkeja?

EDIT: Jiri kuntoon
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Trancezz
. Laukaus ON tarkka ja lähtee nopeasti kun vaan paikka tulee,

Höpö höpö. Spanhelin laukauksesta kertoo kaiken kaksi(2) tehtyä maalia tällä kaudella.
Edelleen, kuka tekee ne maalit kevään ratkaisupeleissä kun ykkönen pimennetään?!??

Ifk tarvitsee lisää käsiä&maalintekotaitoa.


Kiitti Senior vinkistä! Täytyy muistaa toi seuraavan kerran(2014) kun pääsen puk... pukkihyppelyyn.
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Höpö höpö. Spanhelin laukauksesta kertoo kaiken kaksi(2) tehtyä maalia tällä kaudella.
Edelleen, kuka tekee ne maalit kevään ratkaisupeleissä kun ykkönen pimennetään?!??

.

Alku oli kieltämättä tahmeaa Spanhelilta, mutta nyt jos näytönpaikka kakkosessa annettaisiin uskon, että saattaisi tulostakin syntyä, arvailuahan tämä on, mutta jostain syystä minä luotan tähän kaveriin.

Pärde, itse ajattelin myös Holmaa keskelle, katsellaan jos kyseinen koostumus jäällä nähtäisiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Senior
Mikä siinä Spanhelissa JHagiin vetoaa?

Tämä on juuri tämä ikuisuuskysymys, joka ajaa meidät näihin kerhokoontumisiin. Voi kun tietäisi vastauksen. Jonkun mielestä tällainen johtuu lapsuudesta ja / tai geeneistä ja useinhan näitä tapauksia onkin samassa suvussa paljon. Minun mielestäni ihminen voi kyllä itsekin vaikuttaa tällaisiin asioihin omalla asenteellaan, turha sitä on pelkästään geenejä syyttää. Ota sinäkin Senior hyvä itseäsi niskasta kiinni ja myönnä, että asia on sinullekin jonkunlainen dilemma. Tule seuraavaan Martin Spanhel -klubin kokoukseen! Saat oman tukihenkilön, jolle voit avautua aina kun tuntuu pahalta. On pieni askel myöntää itselleen tykkäävänsä Martin Spanhelista, suurempi askel on tunnustaa se julkisesti. Onneksi klubissa on saman läpikäyneitä veljiä ja sisaria. Tervetuloa mukaan, helppoa tämä ei tule olemaan, mutta lopussa, jo keväällä -04, odottaa palkinto!

Rusakko: 25 senttiä ja sitten loppui? Mä oon tosi pahoillani, itsellänikin jäi 26:een, mutta onneksi tilanne hieman korjaantuu, kun pääsee tiettyyn tunnelmaan. Tylsäähän näitä mittauksia on tehdä heti avannosta noustua, silkkaa itsekidutusta. Varmaan menisi 30 rikki jos ottaisi normaalihuonelämmössä lepotilassa, mutta mitäs teet - säännöt on sääntöjä!
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On Spaanieli parempi kuin Marsu tai Treille, mutta en minä häntä loistohankintana pidä. Pelatkoon niinkauan kuin parempi tilalle löytyy, mutta toivottavasti se SENTTERI/huippusniperi jostain Spanielin tilalle hankitaan ennen tammikuun loppua.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liityn itsekin Spanhelia kannattavien joukkoon.

Kaveri ei ole ehkä suurimpia tehomiehiä joukkueessa vielä, mutta petraa kokoajan. Kevättä kohden olen varma, että tehot karttuvat ja miehen rooli kasvaa. Keväällä tärkeimpiä pelaajiamme, jos hän saa pelata joukkueessa loppuun asti.

Mitä Spanhel kentällä sitten tekee?

Hän on ärsyttävä, loistava karvaaja, joka tekee vastustaja pelaamisen todella vaikeaksi ja olon inhottavaksi, raastava pelaaja siis. Hän puolustaa hyvin ja pelaa tilanteet loppuunasti, ei siis omaa tyypillistä ulkomaalaispelaajan ominaisuutta, löysäilyä. Hän uhraa itseään pelissä, mutta ei ole näkyvä pelaaja, mikä onkin suurin syy, miksi tyypillinen kannattaja ei häntä huomaa. Ennakkoasennoituminen on toinen juttu, mikä vaikuttaa monenkohdalla itse arvioimiseen.

Spanhelia voitaisiin kokeilla kakkosessa, vaikkapa Holman kanssa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka

Kaveri ei ole ehkä suurimpia tehomiehiä joukkueessa vielä, mutta petraa kokoajan. Kevättä kohden olen varma, että tehot karttuvat ja miehen rooli kasvaa.

Eikö tuollaisia miehiä meillä ole jo omasta takaa ihan riittävästi aka mitä sellaista Spanhel tuo, jossa toimisi perusteltuna ulkomaanvahvistuksena?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös