Viestin lähetti OldTimeHockey
Lähinnä tuo kertoo kädellisen sentterin puutteesta. Kyllä Spanhelin vedoilla voisi maalejakin tulla, jos vetopaikkoja vaan siunautuisi. Häbän laidoilla ei vaan pahemmin tule.
Juurikin näin, hyvin sanottu. Häbän ketju on, poislukien viime matsi, ollut laitahyökkääjien hautausmaa. Ei Kuhta eikä edes Päräkään olisi siellä loistanut.
RoopeS: Kävin tutkimassa oman Spanhel-historiani, kuten kunnon klubilaisen kuuluukin. Se menee näin;
vaihe1 : Kesä, jolloin en ole nähnyt miehen pelaavan ollenkaan. Ihmettelen paikallaolleiden dissausta ja suosittelen kaverin signaamista ihan jo tehojen ja HPK-fanien mollauksen (ärsyttävä! löi poikkarilla eskelistä naamaan! etc) perusteella.
vaihe2 ; Maarianhaminan turnaus, jossa olen itse paikalla. Diggaan kovasti ja kerron tästä matsiraporteissakin. Tykkään varsinkin arvaamattomuudesta, ensin täyttä surffailua, sitten yksi huikea tehominuutti, jonka aikana tolppaan, maalinedushässäkkää, veskarin ajelua etc.
vaihe3 ; Liigakauden avaus. Lievää pettymystä, ei kuitenkaan totaalidissausta. Pohdin nimenomaan ulkomaalaispaikan tuhlaamista Spanheliin. Olen kuitenkin ennemmin ulostamassa Vopatia.
vaihe4 ; Liigakausi etenee ja jo Harkinsin haastattelun ilmestymisaikoihin kuulen huhuja joukkueen sisältä Spanhelin arvostuksesta. Erityisesti panoksesta vierasotteluissa, joissa en ole juurikaan ehtinyt käydä. Siirryn entistä enemmän Vopatin lähdön kannalle ja kirjoitan ensimmäiset pohdiskelevat ylistysvirret Spanhelista (annetaan miehelle aikaa, pisteet eivät kerro kaikkea etc.) lokakuun alkupuolelle. Aran haastattelu tulee ulos ma 27.10. Tämä pohjautuu siihen, mitä kuulen miehen toimista vieraskentillä ja ryhdyn tarkkailemaan häntä myös kotiotteluissa. Erityisesti Ässät-HIFK ottelusta Spanhel saa kovat kehut. Jari Korpisalo kertoo matsin jälkeen inhoavansa Spanhelia. Kivenmäki etsii Spanhelia tappelukaveriksi ulos lennettyään. Tämä kaikki saa sydämeni sykkimään. Kaverihan on ovela sikakiekkoilija. Tykästyn hänen iholla olemiseensa esimerkiksi Jokeri-matsissa, jossa Spanhel pelaa lähes koko ajan samoja vaihtoja Heleniuksen kanssa duuninaan ajaa Samin kaistaa sisään alueelle häntä väistelemättä. Spanhel tekee juuri näin ja pelaa käytännössä jokeripuolustuksen aina yksimiehiseksi antaen tilaa muille kentällisensä pelaajille. Olen tuolloin jo varma, että Spanhelilla täytyy olla hyvä fysiikka, koska tuollainen pelityyli on kuluttavaa.
vaihe5 ; Aravirran haastattelu. Siinä korjautuu sekin luuloni, että Spanhel ei ollut Aran toivomus. Ara vahvistaa Spanhelin kovaksi harjoittelijaksi ja atleettiseksi tyypiksi.
vaihe6 ; Perustan Martin Spanhel -klubin ja toivon, että muutkin löytävät (järjen)valon. Tietenkin mies on vaihtokelpoinen vaikkapa Bednariin. Päivänselvää. Mutta juurikaan tätä heikompia ulkomaalaisvaihtoehtoja ei kannata edes harkita, sillä keväällä -04 Martin tuo meille iloa ja valoa!
Senior; ei se oikeesti ihan helppo duuni ole pelata liigatasolla vastustajan kovat jätkät tehottomiksi ilman omia 5+20 jäähyjä eli ns. nielikäistaktiikalla. Meidän junnuista löytyisi kyllä kolistelijoita ja huutomerkkejä, mutta iilimatoja, joilla on tarvittaessa tehojakin, ei kyllä mielestäni ole. Sen huomaa esimerkiksi Lambergista. Niin paljon kuin kaverin asenteesta ja fyysisyydestä tykkäänkin, olen kauhuissani hänen paluustaan kokoonpanoon, koska liigavauhti on hänelle ja hänen pelikäsitykselleen selvästi liikaa.