Roster watch 2003-2004

  • 422 172
  • 2 893

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebel
Harkins vain on niin hidas, että näyttää hemmetin flegmaattiselta.

Tämäkin "flegmaattisuus" on mielestäni vähän tarkoituksellista ylimielisyyttä, aika iso ego tuntuisi olevan.. heittelee kiekkoja vähän niinku ohi mennen omille, IFK:hon sopiva ÄIJÄ omasta mielestäni..

Ja pisteitä pitäisi oikeastaan olla 4 noista 5:stä IFK maalista. Harkinsin lavasta se ratkaiseva syöttö Kuhdankin maaliin lähti Tappara pelissä..

edit: typo
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti kamraterna

Ja pisteitä pitäisi oikeastaan olla 4 noista 5:stä IFK maalista. Harkinsin lavasta se ratkaiseva syöttö Kuhdankin maaliin lähti Tappara pelissä..

Näin minustakin, mutta siinä kun oli sattumalta Kultanen ja Lehto välissä, niin pisteet merkattiin sitten kuten nyt on merkattu.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
No niin, tulipahan taas oltua treeneissä. Oli muuten viimeinen kerta. Sen verran tämä punasydän loukkaantui tuosta.

Heti alkuun voinen todeta, että oli oma mokani pitää muistiinpanovälineitä mukanani. Se vaan on tullut tavaksi, kun tuo muisti ei aina toimi niin kiitettävästi. Nämä tosin olisin muistanut varmasti ulkoakin.

No, joka tapauksessa, niin helvetin paljon kiitoksia Sakari Lindforsille. Juuri näin kohdellaan joukkueen uskollisia faneja. Aika paljon saa tapahtua kentällä, ennen kuin tämä "episodi" on hyvitetty. V*tun pälli.

No, joka tapauksessa lupasin, että tiedot pysyvät vain minulla, enkä aio sitä lupausta särkeä. IFK on edelleen minulle suurempi kuin yksi "mies".
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Olikos tämä täällä jo? Eli Laaksoharju, Laine ja Lamberg ovat huomenna Mestiksen Haukkojen vahvuudessa Jukureita vastaan. Eli siis maalilla Aku Limnell SaiPaa vastaan ;D ?
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Janos
Olikos tämä täällä jo? Eli Laaksoharju, Laine ja Lamberg ovat huomenna Mestiksen Haukkojen vahvuudessa Jukureita vastaan. Eli siis maalilla Aku Limnell SaiPaa vastaan ;D ?

Tämä on aivan oikea paikka näille miehille, kuten myös Purolalle, Fagerstedtille ja Porthenille. Pitäisi katsoa myös ensin, tuleeko mitään näyttöjä Mestiksessä, ennenkuin paikka liigassa on selviö.

Minä peluuttaisin kakkosena (ja siis penkillä) mieluummin juuri Limnelliä, vaikkei olekaan mitään takuita, että hänestä koskaan tulee liigatason veskaria. Laaksoharju on jo näyttönsä antanut ja ne on kevyiksi havaittu. Nostaisin myös Salosen kokeilemaan muutaman matsin ylhäällä, sillä hänessä on sitä kuuluisaa potentiaalia huomattavasti enemmän kuin ilmeisesti kellään nykyisestä HIFK:n liigajoukkueesta.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti Pärde
No niin, tulipahan taas oltua treeneissä. Oli muuten viimeinen kerta. Sen verran tämä punasydän loukkaantui tuosta.
No, joka tapauksessa, niin helvetin paljon kiitoksia Sakari Lindforsille. Juuri näin kohdellaan joukkueen uskollisia faneja. Aika paljon saa tapahtua kentällä, ennen kuin tämä "episodi" on hyvitetty. V*tun pälli.
Siis ... mistä nyt on kyse??? Heitä edes vihje.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
helvetin paljon kiitoksia Sakari Lindforsille. Juuri näin kohdellaan joukkueen uskollisia faneja. Aika paljon saa tapahtua kentällä, ennen kuin tämä "episodi" on hyvitetty. V*tun pälli.

Mitä, joko Sakelle nous hattuun se paidan hilaaminen kattoon? Onko IFK:n treenikuvioista tullu niin salaisia, ettei niitä saa kirjata ylös? Jospa pikku-Sakke luulikin Pärdeä Niklas Herliniksi tai Urheilulehden mulkkutoimittajaksi, joka on nostamassa syytettä Sir Penttiä vastaan. Saatanan Sakari. (sorry, Janos...)
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Rebel
Spanhelille annan aikaa, mutta Tapparaa vastaan nähtyä "maskipelaamista" ei voi sulattaa. Se, että seistään metri maalin sivussa, kun pitäisi olla byyrarin edessä, ei ole maskipelaamista. Vopat näytti Spanhelille kyllä hyvää mallia. Samoin taklauksia odotan mieheltä paljon enemmän.

Tähän kiinnitin itsekin huomiota tuossa Tappara pelissä. Sohvalta tuli katseltua tuo matsi ja kun sitten tuli IFK:n ylivoima, niin mitä tekee Spanhel kun pitäisi maskissa seistä. No ukko seisoo maalin sivussa kaverin puolustajan kanssa ja ei tee mitään sen suuntaista, että olisi aikomuskaan mennä maskiin. Meikäläisellä tietenkin pääsi siinä sohvalla sitten: "Nyt V***u sinne maskiin p*****e joku ja vähän V***n äkkiä!!!" Niinkuin aina näissä tilanteissa katsomo valmentajilla on tapana.

Alpon aikana tähän ei olisi varmasti tullut mitään muutosta seuraavassa vaihdossa ja siksi oletin ettei nytkään tule. Kuitenkin seuraavassa vaihdossa siinä maalin edessä melkein kuin omasta toivomuksestani seisoo kuin seisookin hievahtamatta MR. Vopat. Tämmöiseen pelin aikana tulevaan taktikointiin tottumattomana jouduin hieraista pari kertaa silmiäni oli se vaan niin kummallinen näky. Maalikin siitä sitten tuli, mutta summeri oli jo soinut ja näin ollen sitä ei hyväksytty.

Minusta erittäin hyvää taktikointia Aralta, koska Aran piikkiin minä tämän pistän. Niin kummastuttavaa se oli nähdä muutoksia kesken pelin kun niitä ei ollut pariin vuoteen omalta joukkueelta nähnyt ja yhtäkkiä tuleekin taktisia muutoksia. Hyvä Ara!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti aika epeli
Siis ... mistä nyt on kyse??? Heitä edes vihje.

Siis minä istuskelin katsomossa seuraten treenejä. Tällä kertaa minulla oli se muistilehtiö, johon olen aina kotosalla tuhertanut kokoonpanoversioita. Vertailin niitä omiani kentällä oleviin ja tein siinä muutaman merkinnän. Ilmeisesti se herätti huomiota huoltajassa(?), joka kaiketi välitti viestim eteenpäin ja asiaa hoitamaan lähetettiin Sakari "gooni" Lindfors. Sakke tuli kyselemään että "mitäs hittoa 'Toronto' täällä teet" (päässäni oli eilen matsista ostettu lätsä). Olin alkuun niin jumalattoman hämmentynyt tästä, etten saanut muuta soperrettua suustani kuin että "katos Sakke, mä olen ns. hardcore-osastoa. Vertailen tässä omia merkintöjäni teidän versioihin". Sakke ei sanonut mitään, lähti vaan pois siitä (tässä kohtaa pienet pahoittelut olisi olleet paikallaan, mulla on sentään jumalauta hiuksetkin punaiset..).

Jälkeenpäin tuli semmoinen fiilis, että vittuako se mulle tulee isottelemaan. Kuitenkin jo toista vuosikymmentä tässä ollaan seisty tän paskajengin takana uskollisesti. Jos en olisi ollut niin hämmentynyt siinä kohtaa, olisin ehkä älynnyt kuitata homman sanomalla jotain tyyliin "niin mitäköhän pelisysteemiä tässä muka edes voisi vakoilla, sunnuntain perusteella"..

Mähän näytän pilottitakissani ja farkuissani lippis päässä joko Iltiksen toimittajalta tai SaiPan kätyriltä (sitä ne kai pelkäsi).. Kysymys kuuluu, miksei ne ratsaa samalla tapaa niitä kymmeniä työntekijöitä jotka puhuu kännykkään treenien aikana. Tai viime viikon tiistaina, kun paikalla oli valokuvaaja, joka otti kuvia ainoastaan HIFK:n taktiikkataulusta. Sanoisin, että se oli kuitenkin astetta epäilyttävämpää kuin minä..

No, ei se mitään. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Olisiko mun olisi pitänyt antaa Sakelle aihetta pahoinpitelysyytteeseen, Pena olis tykänny?

EDIT: Ai niin, anteeksi kaikille, jotka luulivat kyseessä olleen jotakin vakavampaa. Hetken aikaa vaan kiehui tässä potassa.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Scoutti
No siis tuossahan se syy jo on? Ei varmaan ole joukkueen toive, että siellä istutaan tekemässä muistiinpanoja harjoituskuvioista, kun tuntuu että toisen joukkueen edustajiakaan ei päästetä kovin innokkaasti videoimaan tulevan vastustajan virallista peliä.

Enhän minä sanonutkaan, ettenkö ymmärtäisi heidän syitään, vai sanoinko? Ja harjoituskuvioita omasta vihkostani on turha etsiä, ei löydy. Kiinnosta tippaakaan, miten treenataan. Johan sanoin, että oma mokani pitää epähuomiossa niitä esillä. Varsinkin kun en edes niitä mihinkään tarvinnut. Aika hassua muuten sekin, että olen istunut siellä katsomossa jo elokuun alusta saakka. Tästä saa syyttää huonoa muistiani ja tekemisen puutetta.

Ja vaksithan eivät minua sieltä ulos kanna. Siinä vaiheessa hihasta löytyy pelaajakortteja.

Niin ja loppukaneettina sanottakoon, ettei tietyissä olosuhteissa vaadita paljoa, ennen kuin pinna palaa.
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Simon
Saatanan Sakari. (sorry, Janos...)
Mielestäni Sakke teki melkein oikean teon, kaikella kunnioituksella Pärdeä kohtaan. Toki hän olisi voinut olla hieman kohteliaampi Pärdeä kohtaan, mutta jos hän todella aluksi luuli 'Toronton' olleen toimittaja/muusta liigajoukkueesta. Ehkä se muistio ei sitten Sakkea miellyttänyt, en tiedä. Ei sen Saken tapana ole ollut hermostua "siviileille" ainakaan ennen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Janos
Mielestäni Sakke teki melkein oikean teon, kaikella kunnioituksella Pärdeä kohtaan. Toki hän olisi voinut olla hieman kohteliaampi Pärdeä kohtaan, mutta jos hän todella aluksi luuli 'Toronton' olleen toimittaja/muusta liigajoukkueesta. Ehkä se muistio ei sitten Sakkea miellyttänyt, en tiedä. Ei sen Saken tapana ole ollut hermostua "siviileille" ainakaan ennen.

Kyllähän minä itsekin olisin varmasti toiminut suht samoin samassa tilanteessa, eli tarkistanut asian.

Ehkäpä tämä kuvastaa sitten muutoinkin HIFK:n tyyliä kohdella tärkeintä sidosryhmäänsä.

Asian olisi voinut hoitaa myös näin:

Ensin otetaan selvää, kuka henkilö on, seuraavaksi millä asialla. Jos asenne on ollut jollain tapaa aggressiivinen ykkösvaiheessa, asian laidan selvitessä jonkinlainen pahoittelu&toteamus treenien "salaisuudesta" (huumori sallittua). Tätä kutsutaan sosiaaliälyksi. Ei sitten tänään löytynyt, tyhjä arpa..

Ai niin joo. Tämä on nyt mennyt osaltani jo siihen, että seuraavaksi joku neropatti tulee muistuttamaan minua miten pitäisi kunnioittaa ja kumartaa. Paskat. Sen verran tämän lyhyen elämän aikana tullut vastaan, että muusta kuin omasta tahdostani en kuvia kumartele. Sori pojat.

Case closed.

EDIT: '#12', just niin =)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)
 
Viimeksi muokattu:

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No hellanhettas. Sakke (155cm) on sanonut jollekin pahasti. Vaikka kyllä munkin duunissa kaikennäköiset ylimääräiset muistioilla varustetut lippalakkiheebot saavat muutaman epämääräisen murahduksen.

Rosterista vielä; onko kukaan kuullut virallisia meriselityksiä tiettyjen kavereiden mestiskomennuksille - eli haetaanko vain lisää peliminuutteja, vai voisiko rivien välistä lukea että näiltä hemmoilta odotetaan vähän enemmän jotta he pysyvät ringissä...?
 

Isukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rosterista vielä; onko kukaan kuullut virallisia meriselityksiä tiettyjen kavereiden mestiskomennuksille - eli haetaanko vain lisää peliminuutteja, vai voisiko rivien välistä lukea että näiltä hemmoilta odotetaan vähän enemmän jotta he pysyvät ringissä...? [/B][/QUOTE] ........Vai raivataanko tilaa uusille tulijoille(hymiö)....?!
 

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti #12

Rosterista vielä; onko kukaan kuullut virallisia meriselityksiä tiettyjen kavereiden mestiskomennuksille - eli haetaanko vain lisää peliminuutteja, vai voisiko rivien välistä lukea että näiltä hemmoilta odotetaan vähän enemmän jotta he pysyvät ringissä...?

Eipä tuossa minun nähdäkseni mitään erityisempää ole. Kakkosveskari Laaksoharjulle pelituntumaa kuten myös juuri sairaslomalta palanneelle Laineelle. Tiukassahan heidän peliminuuttinsa liigan puolella joka tapauksessa ovat.

Puolustajien vähitellen tervehtyessä lienee puolestaan selvää että Lamberg ja Turunen ovat ne jotka ensimmäisenä pannaan hakemaan vauhtia muualta (Varakas on yhä A-junnuikäinen), ja nyt siis arpa osui ensinmainittuun. Rosterissa näkyy edelleen olevan 28 nimeä joten ihan hyvä tässä vaiheessa kautta keksiä kaikille jotain tekemistä, etenkin kun lasaretti näköjään on tyhjenemässä.

Hyvä homma myös tuo Purolan, Porthenin ja Fagerstedtin pesti Ahmoihin. Parempi on pelata vuosi Mestiksessä kuin yli-ikäisenä sarjassa, jossa heillä ei enää ole mitään saavutettavaa. Vielä olisi kannattanut lykätä Harri Hautajoki samaan junaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sakke hei, tota asennetta olisit voinut käyttää pelatessasikin! Vaikka Sakkehan se nimenomaan oli, joka julmasti teloitti / teurasti (valitse itse E.Liesmäen verbisanakirjasta kohdasta "HIFK, lahjaton ja hakkaava paskajengi" tähän sopiva lasautus) taannoin Mikko Rauteen ikimuistoisella tavalla. Kaikki varusteet lensivät ja Mikkokin veti schalkowin vielä jään pinnassa. Sakelle 2min, tv-matsi parin syksyn takaa.

Niin, senttereistä. Pk-seudulle on nyt rantautunut kolme ulkomaista sentteriä, joilla on kaksi yhteistä tekijää. 1) Kaikki ovat Pohjois-Amerikasta ja 2) Kaikki ovat pelimiehiä. En tekisi tässä vaiheessa kautta kovin suurta eroa Metron, Harkinsin ja Gardinerin kesken. Uskon kaikkien olevan asiavahvistuksia, joiden suoritustaso ei paljon heittele.

Tästä saammekin hyvän vinkin HIFKin scouttausosastolle; mitä jos jatkossakin kokeilisimme näitä Ämerikan miehiä kasvottoman tsekkiarmeijan sijaan? Joo, ovathan he kalliimpia, mutta ainakin asenne ja taidotkin tuntuvat olevan kohdallaan. Puhumattakaan siitä, miten hyvin pohjoisamerikkalaisuus istuu brändin -pakko tää on sanoa- imagoon. Katsotaanpa viime aikoina hankittuja pohjoisamerikkalaisia vahvistuksia:
-Stathos
-Harkins
Aika hyvin ovat osuneet. Pari floppiakin mahtuu joukkoon; Moger, Scissons. Moger saa katsoa peiliin, Scissons tuli niin alasarjoista, että Pena saa katsoa peiliin.

Entäpä tsekit/muut slaavilaiset ja yksi ranskis (vaikka osa heistä onkin Pohjois-Amerikassa pelanneita):
-Cipruss
-Podkonicky
-Mrazek
-Treille
-Spanhel
...tarvitseeko sanoa muuta?
No, onhan sillä puolella onnistuneitakin;
-Vopat (poikkeus vahvistaa säännön, ainoa hyvä tsekkihyökkääjä Caloun/Bednarin jälkeen)
-Kantor
-Zeta
Eli pakkeja sieltä sitten saa, kun flaksi käy.

Pk-seudun senttereissä on sellainenkin nimi kuin Juha Ylönen, joka sähelsi viime kauden, on nyt sairastuvalla ja Bluesilla kulkee näköjään hyvin ilman häntäkin. Mitä jos sinne hei soittais ja kysyis, että.....siis, että onko ilmoja pidellyt ja mikä meininki Isossa Omenassa, onko paljon somaleita ja sillee? Vähän Espoon kuulumisia, nääs.

Ai niin, Suomen paras nelosen sentteri on Tapparan Arto Kuki. Iso, rujo ja kova raataja. Joskus muinoin kun nelonen oli nelonen; raatajat ja poliisit, meillä pelasi tällaisia jätkiä. Vink, vink Kukistakin brändiin päin, kai se joskus haluaa takaisin kotiseudulleen? Sommittelin aikani kuluksi ihannenelosen (ja ilman Nielikäistä ja Mäkkäriä, jotta homma olisi haasteellisempi). Painotin tässä pelaajien koon ja kontaktihanakkuuden lisäksi hintatasoa, joka takaisi sen, että pysyísivät rooleissaan. Kukaan näistä äijistä ei haaveilisi paikasta ykkösen maalinsylkijänä:

Vauhkonen (lähes ilmainen jos pelaa vielä) - Kuki - Kuparinen
Willman - Lamberg

Kuparinenhan "pelaa" laidassakin mielellään. Ja älkää nyt kyselkö, että missä pistemiehet ja minne Hirso, Lude ja Häbä etc etc? Ei näitä nelosen jätkiä ole ennenkään hommattu pisteitä tekemään, vaan lähinnä estämään vastustajan pisteiden teko ja antamaan työrauhaa omille taitojätkille. Hirson, Häbän, Luden etc:n tulisi raivata tiensä kolmeen ensimmäiseen pelaavaan kenttään. Jos eivät mahdu, niin näkemiin vaan. Taidot eivät pahemmin kehity kiekkoa päätyyn hakatessa HIFKin nelosessa.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
. Vauhkonen (lähes ilmainen jos pelaa vielä)

Ei pelaa enään. Teki muuten Pena aika vittumaisen tempun kaverille reilu vuosi sitten. Olisi mennyt/päässyt Pelsuun pelaamaan, mutta Pena (IFK) esti pelaamisen Suomessa vaikkei IFK:hon mahtunutkaan.. lähti sitten englantiin pelailemaan (?) ja nyt on siis slyytannut kokonaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n nelosesta

Aika lailla samoilla linjoilla ollaan täälläkin, mutta itse vetäisisin mukaan sen lisämausteen millä keskivertonelosesta tulee se huippunelonen. Eli ei niiltäkään ole kielletty pisteiden teko. JHagin versio toisi varmastikin säpinää, mutta joku J. Vauhkonen ei sinne kyllä mahtuisi. Mutta jos esim. Vauhkonen ja Kuparinen halutaan jengiin mahduttaa niin lähtisin liikkeelle seuraavasti:

Aravirran systeemeihinhän kuuluvat nuo ylimääräiset hyökkääjät ja puolustajat, jolloin itse Aran linjaa noudattaen heittäisin esim. tämän Kuparisen kaverin ylimääräiseksi pakiksi joka heitetään sitten myös puolustukseen jos tarve vaatii. Ja tämä ylimääräinen hyökkääjäposti olisi varattu sille toiselle kovistelijalle. Nämä kaksi vedettäisiin tarvittaessa yhteen ns. vitosketjuun ja heille kaveriksi joku joka on pelaavassa neljässä ketjussa.

Eli itse kasaisin ketjuja jotenkin näin:
1- ketju Harkinsit
2- ketju Vopat-Häppölä-xxx (tällä hetkellä Spanhel)
3- ketju Viitaluomat
4- ketju Luttinen-Hirsc...-Holma

Ylimääräinen hyökkääjä voisi sitten olla vaikkapa se mainostamasi Vauhkonen vaikka kaverin hyvyys ei minulle koskaan auennutkaan.

ja pakit:
Söderholm-Benysek
Kultanen-Karalahti
Saarinen-Pikkarainen

Ja ylimääräinen pakki vaikkapa se Kuparinen.

Ja jos tarve vaatii niin kasataan sitten kehiin kolmikko:
Kuparinen-Vopat-Vauhkonen.

Idea on ettei sellaista rouhintakolmikkoa varsinaisesti ole, mutta jos tarve vaatii niin se kasataan ylijäämäpelaajista+yhdestä pelaavassa neljässä ketjussa olevasta pelaajasta. Tosin kyseessä pitäisi olla viime vuoden Vopat eikä tämän vuoden Vopat. Periaatteessa myös sekä Luttinen, Holma että jopa Vihkokin kävisivät näiden kahden kaveriksi, koska silloinhan tehtävänä olisi olla sen kyseisen vaihdon ajan puhdas taklauskone joka ajaa kaikkea mikä liikkuu. Ja esim. Luttiselta ja Vihkolta se onnistuu. Ja ne mahdollisesti syntyneet myllyt taas hoitelisivat sitten Vauhkonen ja Kuparinen.

Nykyporukasta kyseisen kolmikon taakse vaikkapa Karalahti ja Saarinen niin viisikon idea tulisi selväksi.

Mutta enhän minä ole Aravirta enkä kasaa ensimmäistäkään ketjua HIFK:lle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tapparan suunnitelmissa oli viime kauden alussa aika optimaalinen nelosketju: Mäkinen-Kuki-Mäkiaho. Tällä kokoonpanolla pelattiin muutama ottelu, mutta Mäkkärin loukkaantumiset ja pelikiellot kauden alussa lopettivat kokeilun melko lyhyeen. Mäkkäri halusi sitten taas taitopelaajien kanssa pelaamaan ykkös- tai kakkosketjuun. Pelicansista löytyi paikka ja kokeilu loppui siihen.

Nelosketju pelaa ottelussa n. 7-10 min eli ihan liian vähän joillekin Hirsoille ja kumppaneille, että oma peli kehittyisi. Nelosketjussa ammutaan kiekkoa punaviivalta vastustajan päätyyn, karvataan ja taklataan. Siinä ei paljon oma kiekollinen peli saa tilaa.

HIFK ei halua kokoonpanoonsa Mäkiahoja ja Nielikäisiä tällä hetkellä vai onko meillä muka vastaavia pelaajia. Nelosketjusta on tullut ylijäämäketju. Sillä ei ole roolia. Siellä pelataan, kun ei mahduta kolmeen ensimmäiseen ketjuun.

Näin ei pitäisi olla, vaan nelosketjussa pitäisi pelata erikoismiehet, jotka nauttivat rajallisesta roolistaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Nelosketju pelaa ottelussa n. 7-10 min eli ihan liian vähän joillekin Hirsoille ja kumppaneille, että oma peli kehittyisi. Nelosketjussa ammutaan kiekkoa punaviivalta vastustajan päätyyn, karvataan ja taklataan. Siinä ei paljon oma kiekollinen peli saa tilaa.
Peliaikaan en puutu mitenkään mutta mikä vittu on tuo nelosen pitkä_punaviivalta_päätyyn_ja_karvataan-rooli? Miksi helvetissä nelonen ei saisi pelata kiekollista peliä jos se siihen pystyy?

Itse tykkäsin Tappara-matsin Luttisesta, Holmasta ja Hirsc...:sta. Vauhtia, taklauksia ja tieto siitä että nämä kaverit voivat jopa yllättääkin ja raivata sen tiensä sinne ylempiin ketjuihin. Siis aivan saatanan hyvä nelosketju siinä matsissa.

Tappara-matsin perusteella pitäisi SaiPa-matsissa Häppölöitten vedellä sitä kiekkoa 7 min. punaselta päätyyn ja karvata, niin kädetöntä oli meno.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti matti&teppo
Peliaikaan en puutu mitenkään mutta mikä vittu on tuo nelosen pitkä_punaviivalta_päätyyn_ja_karvataan-rooli? Miksi helvetissä nelonen ei saisi pelata kiekollista peliä jos se siihen pystyy?

Itse tykkäsin Tappara-matsin Luttisesta, Holmasta ja Hirsc...:sta. Vauhtia, taklauksia ja tieto siitä että nämä kaverit voivat jopa yllättääkin ja raivata sen tiensä sinne ylempiin ketjuihin. Siis aivan saatanan hyvä nelosketju siinä matsissa.

Tappara-matsin perusteella pitäisi SaiPa-matsissa Häppölöitten vedellä sitä kiekkoa 7 min. punaselta päätyyn ja karvata, niin kädetöntä oli meno.

Minusta olisi parempi roolittaa nelosen peli niin, että se hoitaa ensisijaisesti puolustuspeliä. Tietysti, vi..u, kaikki saa hyökätä (ja Alpo takaisin : )) tilaisuuden tullen.

Minä en usko, että nelosketju on läpikulkupaikka ylöspäin, vaan kokeneempien ei välttämättä niin taitavien ammattimiesten hommaa. Saa olla eri mieltä. Meillähän näytetään haluavan, että koko joukkueen pitää olla korkeintaan 22-vuotiaita omia junnuja.

Häppölät pelatkoon niin vähän tai paljon kuin ansaitsevat. Vopat ja Spanhel pitäisi saada pelaamaan paljon paremmin kuin kahdessa ensimmäisessä pelissä tavalla tai toisella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nelonen ja roolit

Jep, neloseen hain itse taitoelementtiä Kuki-tyyppisestä sentteristä. Kukihan voisi halutessaan pelata jossain alemman kastin joukkueessa (kuten meillä, heh...) kakkos-kolmosentterinä. Vauhkonen on mielestäni esimerkki ihanteellisesta nelosen laiturista, kevytversio Tom Laaksosesta eli nykyliigaan ainakin riittävän kova: edullinen, ei käsiä ylempiin ketjuihin, mutta luistin kulkee, iso ja ilkeäkin vaadittaessa ja lisäksi fysiikaltaan hyvä, käyttöä kestävä malli. Toisin kuin Mäkkäri, joka oli ja on kai edelleen aika rikki.

m&t:n mainitsemat monikäyttöiset pelaajat ovat todellista ihannematskua neloseen - tarvittaessa siis muuallekin. Santeri Heiskanen ja Mikko Kuparinen pelaavat tarvittaessa pakkina tai laiturina. Käsittääkseni Mikko "Potilas" Kurviselta taittuisi tällainen siksakkailu myöskin, mutta terveys ja omat tavoitteet? Eivät varmaankaan linkkaa yleisääliön duunin kanssa.

Itse kuulun siihen koulukuntaan, että neloselta saadut pisteet ovat ylimääräistä bonusta. Ennemmin kaikki taito ja taitava kovuus ylempiin kenttiin ja neloseen roolipelaajat. On nimittäin pirun vaikeaa löytää pelaajia, jotka ensinnäkin ovat kovuuden lisäksi pistetaitoisia hemmoja. Ja jos näin on, heillä ei ole juurikaan varaa joukkueen kannalta lusia pelikielloissa tai penaltyboxissa, koska heillä on koko ajan käyttöä kentällä. Hannes Hyvönen, Jarkko Ruutu ja Vopat (viime vuoden malli) eivät "mahtuisi" minun neloseeni, sillä lahjakkaat taitoniekat mallia Kuparinen & Vauhkonen ajaisivat kirkkaasti ohi :). Jakke on ykkösketjun voimahyökkääjätasoa; tilaa tekemässä snaipperille ja suojelemassa tätä siinä sivussa 20 pojoa itsekin nakuttaen. Hanneksesta samat sanat pakkivarauksella. Lisäksi molemmilla on käyttöä ylivoimissa.

Tärkeistä jääkiekkojoukkueen (roolitetun sellaisen) palikoista meiltä puuttuvat ykkössentterin lisäksi ainakin yksi varman tason pf (Eloranta, huoh. DieHardille; kotimaan oloissa ollaan) ykköseen - kakkoseen. Vihkosta ja Luttisesta saa yhteensä yhden tällaisen, hyvänä päivänään kumpikin täyttää mitat tietenkin. Lisäksi meiltä puuttuvat nelosen miehet kokonaan. Kuhdan ja Pärän lasken kelvollisiksi ykkösen-kakkosen snaippereiksi ja pannaan vielä Laine jonoon. Pakistomme on mallikas, ei kahta sanaa siitä. Nelosen munapääpakiksi kelpaa esimerkiksi Lamberg loistavasti ja muutkin elementit ovat alakerrassa kondiksessa.

Aran joukkueet ovat tavanneet olla yllä esitettyyn tapaan roolitetut ja tähän uskon vieläkin. Luulen, että Aran toivelista näyttää tärkeysjärjestyksessä tällaiselta:
-ykkössentteri
-tasokas duunarisentteri (a´la Kuki)
-pf ykköseen / kakkoseen
-2 isoa ja tyhmää laituria*
Luulen, että saamme täydennystä tähän joukkoon jo tämän kauden aikana ulkopuolelta ainakin yhden äijän verran. Lopuille paikoille Ara kouluttanee / roolittanee omaa matskua, mikä saattaa merkitä mm. Hirsolle oikeasti paikkaa nelosessa rouhimassa. Toivon mukaan tulevaisuuden matsku näyttää enemmän oikealta roolijoukkueelta, ettei tarvitse ottaa stuntteja niille paikoille, mille ammattimiehiäkin löytyy. Hirson paikka on ennemmin jossain muussa joukkueessa ylemmissä kentällisissä.

Hienosti roolitettuun joukkueeseen voi tutustua katsomalla esimerkiksi HIFK 97/98 -kokoonpanoa, mikä saa kuolaamaan vieläkin. Siellä tapahtui sellainenkin ihme, että Elomon ja Tuomaisen tasoiset pelaajat olivat nokkimisjärjestyksessä kerta kaikkiaan jämäketjujen tavaraa. Pisteineen ja kovuuksineen. Jaa että oliko sitten vähäpisteisiä roolimiehiä? Laaksonen, Halkidis, Linna...

*Kaiken tämän ohitsehan ajaa tietenkin 2-veskari.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sikäli tämä Hifkin pelaajatilanne on erikoinen että juuri Fööni Matikainen toi roolipeluuttamisen maajoukkueeseen (esim Tinke Peltomaa) aikanaan mutta Hifkiin ei sama kaveri ole saanut kunnon ykkös,kakkos ja neloskenttiä vaan kaikki on samaa harmaata massaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös