Roster watch 2003-2004

  • 422 255
  • 2 893

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti InSideHockey
Se mihinkään kehity.

MElomo sen sijaan on jo PF, jos vaan saisi pelata sellaista peliä.

Kyllä minäkin ottaisin Miika Elomon takaisin meille kokeilemaan. Tulisi hyvää kilpailua pelipaikoista, eikä kaikki olisi niin junnuja kolmos-nelosketjussa.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Et ole !

Viestin lähetti InSideHockey
Olenko ainoa jonka kuvitelmissa Holma voisi pelata kakkossentterinä?

Eetulle vaan reilusti lisää peliaikaa.
Älkää nyt jumaleisson näitä kaikenmaailman ' elomoita ' meille ehdottako !
Ollaan sentään sarjassa ' paalupaikalla '. Aamuisin saa kahvipöydässä oikein pari kertaa tsekata , että on Hesari oikeinpäin kädessä , kun sarjataulukkoa katsoo.

.... miika elomo ...... buaaaahahhaaaa !
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Silloin, kun "elomot", "sihvoset" ja "markomäkiset" muodostavat meidän nelosketjun, pelataan me mestaruudesta myös playoffeissa. Junnujoukkueet ei porskuta kuin runkosarjassa. Eetu Holmalle lisää vastuuta, yes.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Viestin lähetti InSideHockey
Olenko ainoa jonka kuvitelmissa Holma voisi pelata kakkossentterinä?


Et ole. Etkä myöskään ole ainoa, joka ilmeisesti on iskenyt meikäläisen ignore-listalle, koska olen Edua yrittänyt aiemminkin täällä jo hehkuttaa (vink vink).




Ja silloin kun meidän nelosketju on täynnä näitä ostojanareita, meikäläinen istuu jossain muualla kuin IFK:n matsissa. Ihan sama vaikka pelattais maailmanmestaruudesta. Valintoja.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti bystander

Ja silloin kun meidän nelosketju on täynnä näitä ostojanareita, meikäläinen istuu jossain muualla kuin IFK:n matsissa. Ihan sama vaikka pelattais maailmanmestaruudesta. Valintoja.

Hyvä meininki. et ollut paikalla viimeksi kun voitettiin mestaruus. Silloin Miika Elomo ja Sihvonen olivat mukana mestarijoukkueessa roolipelaajina. Minusta katsomossa oli silloin kivempaa kuin esim. kaudella 02-03. Nämä on tosiaankin valintoja.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Sul on mun luonto !

Viestin lähetti bystander
Et ole. Etkä myöskään ole ainoa, joka ilmeisesti on iskenyt meikäläisen ignore-listalle, koska olen Edua yrittänyt aiemminkin täällä jo hehkuttaa (vink vink).




Ja silloin kun meidän nelosketju on täynnä näitä ostojanareita, meikäläinen istuu jossain muualla kuin IFK:n matsissa. Ihan sama vaikka pelattais maailmanmestaruudesta. Valintoja.

Näin juuri , juuri näin Parahain Bystander !
Mä en voi käsittää , että jopa Johannes ( my main Man ) tarjoaa meille näitä kaikenmaailman noubadeja ?!
Omista muuten löytyy sellainen kaveri , että pyörittelee näitä markomäkisiä ja pasinielikäisiä mennen tullen !
Kukako ? SAMULI KAIKKONEN !
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Nimenomaan olin. Ehkä juuri sen takia tämä mestaruuden voittaminen pelityylillä ja pelaajilla millä hyvänsä ei ole ollut minulle mikään pakkomielle, vaikka ainahan sitä on mukavampi voittaa kuin hävitä.


edit: tämä siis Johannekselle, Brewer ehti väliin
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Brewer

SAMULI KAIKKONEN !

Se ei osaa luistella, kiekollisesta pelistä ei voi edes puhua. Nielikäisen ottaisin takaisin n. 1000 x ennemmin.

Brewer ja muut, nelosketjun oikein roolittaminen on herkkä asia. Ketjun pelaajat pitää olla ammattijamppoja, eikä mitään märkäkorva-ylijäämä-junnuja. Nuorten pitää mahtua kakkos-kolmosketjuun tai lähteä muualle kehittymään.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti bystander
Nimenomaan olin. Ehkä juuri sen takia tämä mestaruuden voittaminen pelityylillä ja pelaajilla millä hyvänsä ei ole ollut minulle mikään pakkomielle, vaikka ainahan sitä on mukavampi voittaa kuin hävitä.


edit: tämä siis Johannekselle, Brewer ehti väliin

Juu HIFK oli silloin huimasti roolitettu ennenkaikkea kovaan puolustamiseen keskittyvä ammattilaisjoukkue, joka siinä sivussa käveli kirjaimellisesti kaikkien yli myös hyökkäyspäässä. Kuulostaa aika pahalta, monessakin merkityksessä.

Jep, jep, Bob Halkidis tuli ja vei pelipaikan omalta "junnulta" Pepe Lehtoselta. Olli Jokinen siirsi Olli Ahosen katsomoon. Tim Thomas "vei" pelipaikan Jan Lundellilta (?). Miika Elomo siirsi varmaan jonkun Kimmo Kuhdan katsomoon. Kyllä vitutti junnujen puolesta keväällä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Koettakaas nyt ymmärtää että viimeistään keväällä nelosesta täytyy löytyä pelaajia jotka pystyvät jättämään vastustajan tähdet nollille ja mielellään vielä vähän kuumentamaan.

Kuki, Mäkinen... kevät 2003.. soiko kellot?

Jos meillä on nelosessa omia "lahjakkaita" junnuja, he ensinnäkin menevät siellä hukkaan ja toisekseen eivät varmasti pysty pelaamaan nolla-nollaa ratkaisevissa peleissä.

Voidaanhan me toki tiivistää kolmeen kenttään.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Brewer

Omista muuten löytyy sellainen kaveri , että pyörittelee näitä markomäkisiä ja pasinielikäisiä mennen tullen !
Kukako ? SAMULI KAIKKONEN !
Ai, ai, ai. (syvä huokaus!)

Minua tämä kaveri ei sytytä ja "jäähdyttäisin" hiukan tätä omat-junnut-projektia. Kuka täällä kirjoitteli tai "suositteli" Mikko "Nobody" Turusta ennen kuin kaveri nostettiin "ykköseen"?

Kaikkosesta ei ole vielä sm-liiga pelaajaksi. Se, että on "ruma" ja ilkeä ei tee kaverista sm-liiga pelaajaa. IFK tarvitsee jatkossa VALMIITA pelaajia. En kuitenkaan halua ikinä nähdä Miika Elomoa meidän jengissä. Hän on ollut valmis pelaaja.
 

Carlos

Jäsen
Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Brewer
Kukako ? SAMULI KAIKKONEN !

No hemmetti, tässä alkaa jo ihan epäillä että onko Q löytänyt jostain sun salasanan, on niin hmm... tuttua juttu. :-)


Mutta ihan oikeasti kaikki siellä takana, tunkekaa nyt joku MElomo sinne missä päivä ei paista. Kaveri pelasi keväällä -98 uransa parhaan ottelusarjan, siitä kiitokset, mutta sen jälkeen ei ole juurikaan ollut käyttöä kenelläkään. Tosin, kyllähän kaveri teki NHL-urallaan keskimäärin puoli pistettä/ottelu, että ei se huonosti ole. :-)

Siltikin, kohta varmaan taas brotha JHag tulee tänne huutamaan sen Jonninjoutavan perään, ja sitten kun joku haluaa vielä V-P Hårdin, niin olen tyytyväinen.

Miksi se nelosketju pitäisi ollä täynnä isoja miehiä, jotka eivät osaa luistella eikä taklata? Minun unelma "4". kenttä olisi edelleen JRuutu-Vopat-Nielikäinen. Siinä olisi jarruvoimaa ja pelotetta kenelle tahansa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Carlos
Minun unelma "4". kenttä olisi edelleen JRuutu-Vopat-Nielikäinen. Siinä olisi jarruvoimaa ja pelotetta kenelle tahansa.

Kaikkien rooliketjujen äiti on Kautonen-Hucko-Nielikäinen, ah. Sen kasasi muuten Pentti Matikainen.

En kaipaa sinänsä Miika Elomoa, mutta kokeneempaa kaartia mukaan pienempiin rooleihin.

Joku JRuutu-Vopat-Nielikäinen olisi ihan unelma. Ruudulla olisi tosin käyttöä sm-liigassa ykkös-tai kakkosketjussakin paljon isommassa roolissa.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Re: Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Svante


Se, että on "ruma" ja ilkeä ei tee kaverista sm-liiga pelaajaa.

Ei tee ei, meikäläinenkin olisi ollut kova sana markkinoilla jos asia olisi näin simppeleitä.

Varakas Ahmoissa lainalla (?) ja Vopatille tarjottu Ahmoista pelituntumaa.
Kelpaakohan herralle moinen...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Johannes
Kaikkien rooliketjujen äiti on Kautonen-Hucko-Nielikäinen, ah. Sen kasasi muuten Pentti Matikainen.

En kaipaa sinänsä Miika Elomoa, mutta kokeneempaa kaartia mukaan pienempiin rooleihin.

Joku JRuutu-Vopat-Nielikäinen olisi ihan unelma. Ruudulla olisi tosin käyttöä sm-liigassa ykkös-tai kakkosketjussakin paljon isommassa roolissa.

Tuleehan se sieltä kun vähän potkii !
Kautonen - Hucko - Nielikäinen ketju oli mielestäni sen koko kauden ainoa ( Zidlickyn ohella ) valopilkku ! Se oli Penan loistelias oivallus. Enkä epäile nanosekuntiakaan , etteikö Ara meille samanlaista ketjua playoffseihin löytäisi .
Mikko Turunen on ollut so far aivan loistoheppu ! Rauhallinen ja hyvin sijoittuva hemmo. On muuten kotoisin Joensuusta , ettei vaan olisi Pena ........ ? Ai niin , eihän sitä Penaa saakkaan kehua. Kekäläistä vaan saa ylistää . Sehän on ainoana meille kaikki pelaajat , valmentajat , pelisysteemit etc. luonut / löytänyt. Taitaa olla se Kekäläinen muuten USAn seuraava pressa. . . . .
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
leijumista ja narinaa

No niin,

Täällähän on kunnon vääntö päällä Elomoista, Nielikäisistä ja junnuista. Mikäs sen mukavampaa...

Sarjataulukon visuaalisen ilmeen (johon toki olen - yllättyneenkin - tyytyväinen HIFK:in sijoituksen osalta), eikä edes loistavan viimeisen pelin vuoksi kannata kuitenkaan sulkea silmiään realiteeteilta. Meillä on loistava ykkönen sekä puolustus, joka toivottavasti/oletettavasti vieläkin nostaa tasoaan. Puolustus kestää jopa muutaman loukkaantumisenkin, mutta entäpä jos kolhu sattuu akselille Pärssinen/Harkins?

Ei se, että tajuaa nykyrosterimme haavoittuvuuden, sekä - kuten jo edelle kirjoitettiinkin - roolitetun neloskentän puuttumisen, tee mielestäni uusien vahvistusten peräänkyselijöistä ainaisia pessimistejä ja marisijoita.

Aravirralle täytyy kyllä nostaa kättä lippaan jo tässä vaiheessa. En olisi millään uskonut hänen saavan pakettia 'kasaan' ennen joulua!
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen Johanneksen kanssa samoilla linjoilla, että nelosketjun pitää olla pleijareissa kokenut ja isokokoinen rooliketju. En välttämättä Melomoa ottaisi jengiin, mutta esim. IFK:n jengistä ei sellaista ketjua tällä hetkellä löydy. Vopatin ympärille se voitaisiin rakentaa, mutta toinen kokenut hyökkääjä siihen tarvittaisiin.

IFK:n puolustus on nyt kunnossa ja parenee vielä kauden edetessä. Toivottavasti ei tule loukkaantumisia. Sentteri, sniper ja maalivahti vielä tarvittaisiin. Ei muuta!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Spekulaatiota

Viestin lähetti InSideHockey

Vaihdetaan Hirsoon, vai onko meillä käyttöä?

Jooei. Pitäkää tusinajunnunne, meillä on parempiakin. Mutta miten ois Benysek meille, MElomo+joku teille? Saataisiin puolustuspäähän vähän vahvistusta, teille aukeaisi paikka ulkomaalaiskiintiöön ja saisitte sen MElomonne....

Nimim. lisää liigan sisäisiä treidejä
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Spekulaatiota

Viestin lähetti Juhaht
Jooei. Pitäkää tusinajunnunne, meillä on parempiakin. Mutta miten ois Benysek meille, MElomo+joku teille? Saataisiin puolustuspäähän vähän vahvistusta, teille aukeaisi paikka ulkomaalaiskiintiöön ja saisitte sen MElomonne....

Nimim. lisää liigan sisäisiä treidejä

Teillä ei ole muuta kuin meidän entisiä tusinajunnuja. Te kyllä kopioitte IFKta kaikessa. Kun IFK tuossa muutaman kauden piti jumbosijaa ja laihaa pistesaalista , niin te bluuserit olette nyt kopioneet senkin !
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Shayne Toporowsky

Otsikon jamppa yhdistetään yhä tiiviimmin huhuissa IFK:hon. Viitaluoma meni jo "osamaksuksi" ja lisää saattaa vielä mennä. Spanielille etsitään jo (jollei ole jo löydetty) seuraa Tsekeistä...huhuja mutta kuitenkin. Mielenkiintoista sanon ma.

Julli
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Sul on mun luonto !

Viestin lähetti Carlos
Siltikin, kohta varmaan taas brotha JHag tulee tänne huutamaan sen Jonninjoutavan perään, ja sitten kun joku haluaa vielä V-P Hårdin, niin olen tyytyväinen.

Miksi se nelosketju pitäisi ollä täynnä isoja miehiä, jotka eivät osaa luistella eikä taklata? Minun unelma "4". kenttä olisi edelleen JRuutu-Vopat-Nielikäinen. Siinä olisi jarruvoimaa ja pelotetta kenelle tahansa.

Enkä tuu, sillä Jonniboy on lopettanut uransa.

J.Ruudulle varmaan kelpaisi paikka HIFKin nelosessa :). Vopatille olisi syytä kelvata.....

Voi sviddu, ikinä ei voi voittaa ja aina on joukkue jonkun mielestä väärin kasattu. Siltikin komppaan voimakkaasti brotha Johannesta siinä, että joukkueet, jotka ovat tavanneet menestyä tasolla kuin tasolla (NHL, Sm-liiga, maajoukkueet...) ovat AINA roolittaneet nelosensa juuri oikeanlaisilla jampoilla. Niillä, jotka osaavat olla vittupäitä vastustajan tähdille, niillä jotka osaavat pelata nolla-nollaa ja niillä, jotka eivät vonkaa paikkaa ykkösessä-kakkosessa. Nämä jätkät ovat harvoin omia parikymppisiä junnuja. Todella harvoin. Ja minäkin viihdyin loistavasti kaudella 97-98, kun ei-niin-kovin-hifk -kasvatit Jokinen, Tuomainen, Davidson, Halkidis, Caloun etc. pitivät hauskaa. Mukanaan tietenkin Jere, Jakke ja muut omat.

Mistä lähtien se on ollut joku perverssi lisäarvo paskalle pelaajalle, että hän on -tättärää!- OMA kasvatti? Ei saatana, jokainen pelaaja on jonkun seuran oma kasvatti ja tää on ammattilaisurheilua. Jos ei saada menestystä, niin ainakin viihdettä pitäisi tarjota. Jos ei oma pysty sitä tarjoamaan, niin käydään vieraissa. Tuttu käytäntö.

Ja nyt en sulkenut ovia omilta, lahjakkailta pelaajilta. Lahjattomilta / pakettiin sopimattomilta kylläkin.

Julli; Topo ei ole ainoa ulkomaalainen,jota Lahdesta tarjoillaan muualle. Mutta paras tarjolla olevista, olisi asiameininkiä.

Brewer; Tiesitkö, että Keklu teki myös HIFKin toimiston LVI-remontin, rassasi kaikkien autot kulkemaan miljoonaa ja toi vielä uudet faxit tullessaan!?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nelosketjut olivat viime vuosina suuremissa rooleissa kuin nykyään tai ainakin nimekkäämpiä kuin nyt.
Monessa joukkueessa neloset ovat puhtaasti junnuvitjoja mutta kyllä se olis hieno homma kun nelosen keskellä olis hyvin puolustava sentteri ja toisella laidalla joku pelaaja tyylin Barnaby,Kevin Nash (löytyykö Suomi versioita kyseisistä hemmoista?) ja toiselle laidalle joku kunnon voimahyökkääjä joka heittäisi maalin silloin tällöin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös