Viestin lähetti Ck
Spanhellista taas näki että hän on näitä Pentin ainaisia toivotaan-toivotaan hankintoja kun kaveri on joskus 10 vuotta sitten tehnyt hyvät pisteet. Toivon todellakin että tuo kamraternan huhu Spanhelista pitää paikkansa.
Heti alkuun sanon, etten ole itse kuullut mitään huhuja. Siitäkin huolimatta on selvää, että Spanhel saa pikkuhiljaa hyvästellä joukkueen. Aloitti illan pelin ykkösessä, lopetti nelosessa (kolmosessa?). Omasta puolestani ei tarvita enää ollenkaan, pihalle vaan suoraan.
Tänään muuten nuo rukatut ketjut alkoivat näyttää siltä, mitä olin itsekin jossain välissä kaavaillut. Pari vaihdosta, ja toivottavasti tulosta alkaa syntyä. Eli ketjuthan olivat ottelun lopulla:
1. Pärssinen-Harkins-Kuhta
-ei mitään syytä peluuttaa muutoin. Jätkät on kuumia ja muutenkin täyttä terästä.
2. Luttinen-Hirschovits-Laine
-kutakuinkin samanlaista rykelmää olen itsekin kaavaillut, tähän sitten keskelle se uusi sentteri. Suoraviivainen porukka, Hirsoa lukuunottamatta siis.
3. Spanhel-Holma-Vihko
-tässä näkisin mieluummin Grünnin Spanielin tilalla ja näin tuleekin käymään. Holma luo tilaa Jonelle ja Capolle. Toimi tänään maalin veroisesti.
4. Vopat-Häppölä-Järvinen
-tätä on odotettu, selkeä nelonen. Vopatilla kokoa ja puolustustaitoa, ottaa aloituksia yvin. Häppölä joukkueen paras puolustava sentteri, oikea rooli. Turre painaa vastakarvaan minkä kerkiää.
Kaiken kaikkiaan Viitaluoman poissaolo antoi kuin antoikin avaimet muutoksille. Saa nähdä, pysytäänkö näissä vai tuleeko muutoksia. Hirson voi kohtapuoliin laittaa "filaan", vaikka Vili sitten tilalle. Ykkösessä taito, kakkosessa ja kolmosessa suoraviivaisuus, nelonen rikkoo. Näin se menee.
Spanhelin ei todellakaan tarvitse enää pelata vaihtoakaan tässä jengissä. Laine hoitaa saman ruudun n. miljoona prosenttia paremmin.
Tänään kummastutti puolustusparien olemattomuus alkupuolella. Oikeanpuoleista kaveria kierrätettiin koko ajan, vasen pysyi paikallaan. Maajoukkueesta tuttu, ei tarvitse tuoda meille. Mieluummin neljä vakituista paria. Paranee taatusti pelikin heti, kun kavereilla on roolit kunnossa.
kamraterna: Tänne on kelvannut Harkins alusta saakka. Loistohankinta, oiskohan Aran käsialaa.