Roster watch 2003-2004

  • 421 906
  • 2 893

Roman the man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toihan kuulostaa hyvältä et ratkasu olis tulossa. Oli se sitten vaikka se `ei toivottu`-tulos, mut tää odottaminen on ei oo mistään kotosin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Re: Päivän uuget

Viestin lähetti Maalituomari
Snickersillä uumoillaan mm. Tuomon tilanteen ehkä
ratkeavan seuraavien kahden päivän aikana...

Hmm... minulla on synttärit perjantaina. Ettei vaan olisi tiedossa erittäin mieluisa syntymäpäivälahja ;-)? Sitten olisi hyvä alkaa odottamaan tulevaa kautta...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että kynsienkasvatusprojektini ei etene ihan aikataulussa (sorry, Johannes) - tämä jännitys käy niiiiin pahasti hermoon. Voisiko tässä käydä niin, että Tuomo sittenkin jää? Täytyy se munkki joskus osua IFK-kannattajallekin, jokuhan voittaa käsittääkseni lotossakin...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Päivän uuget

Viestin lähetti Maalituomari
Snickersillä uumoillaan mm. Tuomon tilanteen ehkä
ratkeavan seuraavien kahden päivän aikana...
Hmm... taidamme elää taas mielenkiintoisia aikoja?

Suomi-Uuge-Suomi sanakirjani kertoo että ratkeaa siis seuraavan kahden kuukauden aikana...
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Re: Re: Päivän uuget

Viestin lähetti Sledge Hammer!
Suomi-Uuge-Suomi sanakirjani kertoo että ratkeaa siis seuraavan kahden kuukauden aikana...

8.10. pelataan Blackhawks-Wild. Silloin taidamme olla viisaampia tässä asiassa.
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Re: Päivän uuget

Viestin lähetti Maalituomari
Snickersillä uumoillaan mm. Tuomon tilanteen ehkä
ratkeavan seuraavien kahden päivän aikana...
Hmm... taidamme elää taas mielenkiintoisia aikoja?

No niin, ratkaisu siis tulossa parin päivän /viikon/kuukauden aikana......On ratkaisu sitten mikä vaan, niin hyvähän se on että ratkaisu saadaan aikaan. Aika on kuitenkin mielestäni meidän puolella, eli uskon todella, että Rudy jatkaa meillä vielä ensi kaudellakin!
Mites on arvon herrat ja Gredu, miltäs Rudy näytti harkoissa, jos joku oli katsomassa? Varoiko paljon polvea, etc?
CC

Gredu: tyhjennä priva viestit..........
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi sentään, minähän en Tuomoa livenä ole tänä kesänä nähnyt, kun ei mies H-linnassa ollut mukana :(
Olen kuitenkin antanut kertoa itselleni, että polvi on kunnossa. Toisaalta, siivotessani priva-laatikkoani, huomasin, että olen antanut kertoa itselleni paljonkin kaikenlaista :)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Päivän uuget

Viestin lähetti cc_rider23

Mites on arvon herrat ja Gredu, miltäs Rudy näytti harkoissa, jos joku oli katsomassa? Varoiko paljon polvea, etc?

Itse olen Tuomon jäällä nähnyt viimeksi viime viikon perjantaina, eikä silloin ollut puhettakaan aristelusta. Kontaktia ei vielä juuri ota, mutta luistelee ihan normaalisti. Kova oli vauhti silloinkin, hyvältä näyttää. Jos on Ahvenanmaalle lähdössä, silloin on varmasti kunnossa. Elämme jne.
 
Viestin lähetti Roman the man
No Tuomoahan mä tarkotan että jäis jos toi Toke oli liian vieras...
Taskinen älä juo enää....

Muistutamme edelleen tähänkin ketjuun kirjoittavia Jatkoajan sääntökohdista:

*"Chattaaminen" on keskustelupalstoilla kiellettyä. Tämä koskee myös meneillään olevien otteluiden aikaista tilastoseurantaa. Chattiviesteiksi katsotaan kaikki sellaiset viestit, jotka eivät sisällä omaa perusteltua mielipidettä. Chattaamista ja muuta jutustelua varten on omat kanavansa, kuten #jatkoaika-kanava IRCNetissä.

Sisällöttömiin viesteihin, ja näiden kirjoittajiin, tullaan jatkossa puuttumaan. Mikäli kirjoittajan viestihistoriasta on helposti havaittavissa, ettei hänellä ole mitään annettavaa palstalle, voidaan oikeudet poistaa.*

Jatkoajassa ei edellytetä virheetöntä kirjoitusasua ja kielioppia, muttei myöskään katsota läpi sormien yletöntä puhekielen kirjoittamista.

Pyydämme, ennen viestien lähettämistä, miettimään viestin sisältöä ja tarpeellisuutta.

Yhteistyöterveisin

Moderaattorit
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Pari viikkoa sitten olin 70/30 varma että Tuomo jää. Viime viikolla piti tulla varmistus, ei tullut. Nyt on taas otettu lisäaikaa. Luettuani Jatkoajan ansiokkaat (ja verbaalisestikin terävät) kirjoitukset Chicagon voimakaksikosta ja siellä vallitsevasta kulttuurista, alkaa usko hiipua. Taitaa olla manipulatiivisen johtamisen tyyssija.

Kyllä tässä tilanne HIFK:n kannalta huononee nyt päivä päivältä. Tässä käytetään molempien osapuolten kannalta tätä "mulla ei ole kiirettä" neuvottelustrategiaa. Tilanne olisi jo vihelletty poikki Chicagon kannalta mikäli Tuomon agentin pyyntöä ei tultaisi missään tapauksessa hyväksymään, eli nyt otetaan miehestä mittaa, pahimmassa tapauksessa syyskuun puoleenväliin asti. Katsotaan jos jompikumpi nöyrtyy hyväksymään toisen osapuolen tarjousta?

Tällä hetkellä uskon että lähtö NHL:ään on edessä 60/40, joka on vähän enemmän kun "fifty / sixty" :-)
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Viestin lähetti RoopeS
eli nyt otetaan miehestä mittaa, pahimmassa tapauksessa syyskuun puoleenväliin asti.

Tuskimpa, kyllä Tuomo ratkaisee ensi kauden seuransa tämän viikon aikana. Ennenkuin Ahvenanmaan leiri alkaa on ratkaisu tehty. Ja minäpä veikkaan, että IFK:n mahdollisuudet ovat monin verroin suuremmat kuin 40/60. Sanotaan vaikka 80/20.
 

MaV

Jäsen
Re: Re: Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Viestin lähetti Isaksson
Tuskimpa, kyllä Tuomo ratkaisee ensi kauden seuransa tämän viikon aikana. Ennenkuin Ahvenanmaan leiri alkaa on ratkaisu tehty. Ja minäpä veikkaan, että IFK:n mahdollisuudet ovat monin verroin suuremmat kuin 40/60. Sanotaan vaikka 80/20.

Mihin vaihtoehtoon nuo 20% menevät, välivuoteen? On ainakin vaikea kuvitella, että Blackhawks muuttaisi kantaansa tarvittavan radikaalisti parin päivän aikana.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Viestin lähetti MaV
Mihin vaihtoehtoon nuo 20% menevät, välivuoteen? On ainakin vaikea kuvitella, että Blackhawks muuttaisi kantaansa tarvittavan radikaalisti parin päivän aikana.

Nyt on vaikea sanoa, kuinka paljon sinä asiasta tiedät (todennäköisesti kuitenkin enemmän kuin minä), mutta on mielestäni mahdollista, että savuverho pitää eikä kulissien takana tilanne olekaan niin saippuaoopperamainen kuin on annettu ymmärtää. Tosin olen todennäköisesti väärillä jäljillä, itse asiassa toivon niin.
 

MaV

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Viestin lähetti Pärde
Nyt on vaikea sanoa, kuinka paljon sinä asiasta tiedät (todennäköisesti kuitenkin enemmän kuin minä), mutta on mielestäni mahdollista, että savuverho pitää eikä kulissien takana tilanne olekaan niin saippuaoopperamainen kuin on annettu ymmärtää. Tosin olen todennäköisesti väärillä jäljillä, itse asiassa toivon niin.

En minä mitään tiedä, enkä ainakaan usko siihen mitä kuulen, varsinkaan tässä tapauksessa ;-) Mutta oikeasti on hyvin vaikea uskoa että mitään äkkikäännöstä tapahtuisi kummaltakaan puolelta. Tietysti tässä voisi jo ajatella, että osapuolet olisivat saaneet jopa neuvoteltua kun mediassa ei ole näkynyt kummaltakaan puolelta uusia haukkumisia. Vaikkuttaisi kuitenkin siltä, että kohta lähystyisi se takaraja johon saakka Ruutu odottelisi tapahtuuko Chicagossa mitään. Pari viikkoa sitten asioiden piti ratketa parin viikon sisällä, nyt parin päivän päästä...

Sinänsä siis IFK-kannattajien kannalta tilanne näyttää todella lupaavalta. Eikä mielestäni ole edes mitenkään itsekästä toivoa Tuomon jäämistä, ei se urankaan kannalta mitenkään huono ratkaisu olisi.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lähipäivät tulee varmaan kertomaan paljon, mutta jos liigan kuumin pelaaja nähään ens kaudella meillä, niin ei voi muutaku kiittää ja kumartaa. Jos Tuomon kehitys on jatkunu samaan malliin ku edellisillä kausilla, niin siinä ois puol mestaruutta jo taskussa. Ilomielin näkisin Pärä-Rudy-Vihko kentällisen. Ainakin tahtoa ja taistelua olis enemmän kun koko liigassa. Olihan viimekaudella toi kokeilussa, mut jos nyt osuis ja uppois.

Kyl täs saa kädet ristissä rukoilla..
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Viestin lähetti MaV
On ainakin vaikea kuvitella, että Blackhawks muuttaisi kantaansa tarvittavan radikaalisti parin päivän aikana.

Valitettavasti asia on minun mielestäni päinvastoin juuri se, että Chicagon voimakaksikko tuntuu nimenomaan hallitsevan yllättävien liikkeiden ja "hevosten vaihtamisen vauhdissa" taidon.

Jos jatkoajan jutussa on vähänkään juurta, niin en yllättyisi jos yhtäkkiä joku Wirtz tai Pulford putkahtaisi esiin antaen vaikkapa potkut Smithille ja samalla signaavan TR:n syyttäen Smithiä huonosta neuvottelutaidosta. (Onneks tämä on vain minun omia mustia skenaarioita). Saas nähdä kuinka tässä vielä käy.

Paras perustelu miksi TR ei menisi Chicagoon taitaa olla se, että hän joutuu organisaatioon jonka työilmapiiri ei välttämättä ole paras mahdollinen. Kuka nyt hulluja esimiehiä haluaa.....:-)
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

Toki Ruudun tilannetta ei missään ole vielä kerrottu mutta omien lähteitteni mukaan tilanne on 99-1 noin numerollisesti eli T.Ruutu jatkaa Ifk:ssa ensi kaudella,mikä koko liigan kannalta on hieno asia .Toki reheellisesti sanottuna ei haittaisi vaikka olisinkin väärässä :)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Tilanne mutkistuu kun pitkittyy

Viestin lähetti MaV
Tietysti tässä voisi jo ajatella, että osapuolet olisivat saaneet jopa neuvoteltua kun mediassa ei ole näkynyt kummaltakaan puolelta uusia haukkumisia.

En ole minäkään minkäänlaista lähentymistä huomannut, mutta tulkitsen se niin, ettei mitään neuvoteltavaa edes ole - kumpikin osapuolihan veti tarjouspaperinsa pois pöydältä, joten mistä silloin voidaan neuvotella? Koko Blackhawks tuntuu olevan aikamoisen kaoottisessa tilassa, joten näkisin Tuomon IFK-pestin olevan hänen itsensäkin kannalta hyvä juttu. Tietysti tässä on minimaalisen pienenä osatekijänä oma harras toive nähdä Tuomo IFK-paidassa :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nyt kun TRuutu- keskustelu on siirtynyt tähän ketjuun (kiitos narrien), niin laitetaan pikku-uutisia Chicago Tribunesta näkyville:

August 20, 2003, 8:52 PM CDT

"Throughout the summer, Blackhawks general manager Mike Smith has been publicly optimistic that Tuomo Ruutu would be at the opening of training camp Sept. 11, signed and ready.
- - -
Though Smith would prefer to have Ruutu in camp, he and Bill Zito, Ruutu's Chicago-based agent, don't appear closer to a deal despite "ongoing conversations."
- - -
Unless something breaks in the Ruutu negotiations and assuming Arnason is signed, the Hawks will open camp with Zhamnov, Arnason, Bell and Scott Nichol as their likely opening-night centers."

Parhaimmillaankin Tuomolle on ajateltu paikkaa kolmoskentän sentterinä, ja se ei taida olla Tuomon eikä Ziton etujen mukaista. Neuvotteluja on kuitenkin edelleen käyty eli tilanne on siis avoin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight
[B"Unless something breaks in the Ruutu negotiations and assuming Arnason is signed, the Hawks will open camp with Zhamnov, Arnason, Bell and Scott Nichol as their likely opening-night centers."

Parhaimmillaankin Tuomolle on ajateltu paikkaa kolmoskentän sentterinä, ja se ei taida olla Tuomon eikä Ziton etujen mukaista. Neuvotteluja on kuitenkin edelleen käyty eli tilanne on siis avoin. [/B]

Arnasonin kanssa tilanne on siis yhä auki, kuulemma pyytää kolminkertaista palkkaa viime vuoteen verrattuna. Enemmän kuitenkin askarruttaa neuvottelujen käyminen Tuomon kanssa - mistähän osapuolet neuvottelevat, kun ne kuuluisat viimeiset sanat (julkisesti, huom) olivat ' take your offer and shove it'?
 

Conda

Jäsen
Viimeistelyongelma?

Päätin tuoda tämän Tarantulan aloittaman aiheen ketjusta 'HIFK-FHC Liepãjas Metalurgs (LAT) 20.8. klo 18.00' tänän ketjuun.
Uskon HIFK:n olevan parempi kuin viime kaudella! Pakit Jere, Kultanen ja Benysek korvaavat varmuudellaan ja joukkuepelaamisellaan Urkurin, Zetan, Hedbergin ja R-P L:n.
Zetan ominaisuudet olivat huikeat, mutta niistä sai välillä myös oma joukkue kärsiä (ISO menetys silti). Urkuri jakoi pommeja, mutta pelasi myös itsensä ulos jatkuvasti. Hedbergin ja R-P L:n panos taisi olla vain negatiivinen.
Hank Pikkaraisella ja Saarisella on varmasti enemmän annettavaa tänä vuonna, sitä ei voi kukaan kieltää.
Statos antaa varmasti joukkueelleen pelirauhan jo kauden alusta. Tosin Laaksoharju voi olla ongelma, mutta ei kait sekään voi viime kautista surkeampi olla?! Hyökkääjille siis 2-3 ja pakeille 1-2 maalia per peli - näillä pitäis nykylätkässä parjätä hyvin, jos joukkue osaa puolustaa.

Hyökkäyksen ja puolustuksen "omat nuoret" kehittyy ja Vopat on varmasti parempi kuin viime vuonna. Muutenkin I. Pikkaraisen lähtö on tässä vaiheessa ainoa todellinen menetys ja mahdolliset korvaajat ovat jo ringissä. Ruutun jääminen sitten ratkaisee sen, että voidaanko alkaa puhumaan mitallien väreistä.

Kaiken päälle päävalmentajan vaihto, niin ei kai kukaan voi väittää, että eteenpäin ei oltaisi menty? Eikä urakkaa varmasti pahenna muitten joukkueoiden mentykset.

Ruutun suhteen olen luottavainen, koska homma on sen verran vaikea, että yks vuosi kunnon näytöillä puhdistais ilmapiiriä kummasti. Voiko tämmöisen sotkun jälkeen syntyä edes mitään hyvää?

..Siis ärsyttävän positiivisin mielin tulevaan kauteen!
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TR neuvotteluista vielä

Viestin lähetti tant gredulin
Arnasonin kanssa tilanne on siis yhä auki, kuulemma pyytää kolminkertaista palkkaa viime vuoteen verrattuna. Enemmän kuitenkin askarruttaa neuvottelujen käyminen Tuomon kanssa - mistähän osapuolet neuvottelevat, kun ne kuuluisat viimeiset sanat (julkisesti, huom) olivat ' take your offer and shove it'?

Juuri näin. Arnason / TR aihe on selvästi kytköksissä toisiinsa. TR halunnee ainakin varmistusta kakkospaikasta (Zhamnov lienee alkajaisiksi liian kova luu).

Neuvotteluasemien rakentaminen on yksi juttu, kuten . "take your offer etc." ja ei ole kiirettä, eikä pakko (onhan meillä Arnason ja pelit teillä alkaa syyskussa, meillä vasta leirit...).

Toinen juttu on jatkuvan pienen kontaktin ylläpitäminen jonka sisällä voidaan liikkua ja jossitella (neuvotella). Anna mulla toi juttu niin mä voin ehkä hyväksyä toi juttu. Sit kun molemmat ovat valmiit liikkumaan jollain alueella, ja stressi nousee aikataulun suhteen on taas tiiviimpien neuvottelujen aika......Kääk.

Eikä TR voi pelata Affenanmaalla sopimuksettomassa tilassa, eli jos Chicagon kaverit ovat taitavia ne aloittaa tiivimmät neuvottelut juuri ennen sitä leiriä, jolloin TR jättää sen väliin ja jää edelleen odottamaan. Sit peräännytään taas vähän ja stressi nousee.....
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Eikä TR voi pelata Affenanmaalla sopimuksettomassa tilassa, eli jos Chicagon kaverit ovat taitavia ne aloittaa tiivimmät neuvottelut juuri ennen sitä leiriä, jolloin TR jättää sen väliin ja jää edelleen odottamaan. Sit peräännytään taas vähän ja stressi nousee....."

Minä olen ymmärtänyt asian niin ettei Truutu aio enää kauaa palloilla. Ja aikoo tehdä ratkaisun ennen affenanmaata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös