Roster watch 2003-2004

  • 172 229
  • 1 003

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti JasonMiller

HPK:lla on kuitenkin tämän hetkisen liigan mittapuulla (taso ei ole entinen) aivan huippupelaajia iso nippu, etenkin jos peli alkaa sujumaan, kuten on odotettu. Hyökkääjistä nimet: Virta, Kuha, Voutilainen, Louhi, Mäkiaho, Laakkonen, Keinänen ja puolustajista: Tuulola, Sicak, Aalto & Eskelinen on kuitenkin odotusarvoiltaan aika kova nippu. Miltä näyttää esim. IFK:n materiaali hpk-kentän jälkeen.
Näinhän tuota hommaa et voi laskea. Tai tottakai voit, mutta jos menet esimerkiksi jonkun muun joukkeen miehille esittelemään huippunimiksi Louhea, Voutilaista, Mäkiahoa ja Keinästä voi vastaus olla aika tyrmäävä. Samoin minun mielestä. Louhi pelasi viime vuonna kyllä loistavat pleijarit. Jos uusii temppunsa pidän häntä huippupelaajana. Muuten tämä kausi ja edellisten kausien runkosarjat suorastaan täysi nolla. Voutilainen, Mäkiaho ja Keinänen ovatkin sitten kirjoittamattomia kortteja. Ja jotenkin tuntuu ettei heistäkään kukaan tule saavuttamaan mainintaa huippu.
Jos viimekaudella loppujen lopuksi suorastaan dominoimme runkosarjaa, laskisin viimevuotisella joukkueella olleen kohtuulliset mahdollisuudet finaalipaikkaan. Sen esti vain maalivahti pelin epäonnistuminen ja ylivoimapelin tehottomuus. Tälläkaudella edellä mainittuihin asioihin ei ole tullut muutosta ja kun lisäksi pelaaminen ei ota sujuakseen edes runkosarjassa en näe yhtään ainutta syytä miksi tämän kauden joukkueella olisi edes samoja mahdollisuuksia finaaleihin. Vujtekilla olisi herätessään ollut potenttiaalia ylivoiman pyörittäjäksi tällä kaudella, mutta tehty mikä tehty. Turha kai tästä on enää itkeä?

Nöyrän anteeksi pyynnön tulen kyllä palstalla esittämään jos vaikka joukkue finaalissa keväällä pelaa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Katselin tuossa HPKn otteluohjelmaa ja runkosarjan loput pelit eivät tule olemaan helppoja:

Kärpät, Jokerit, Tappara, Ilves, SaiPa, Pelicans, JYP ja Lukko.

Kerhon pitäisi ainakin voittaa SaiPa ja Pelicans suhteellisen helposti. Muut ovatkin sitten vaikeampia vastustajia. JYP ja Lukko taistelevat pudotuspelipaikasta ja haluavat varmasti parannella asemiaan.

Kärpät, Jokerit, Tappara ja Ilves - tässä on melkein kaikki Kerhon päävastustajat, näin pudotuspelejä ajatellen. Huomioitavaa on se, että Jokerit peli pelataan Areenalla. Eli sen voi jo laskea tappioksi, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Lisäksi, Jokerit-ottelu on perjantaina ja Tapparaa vastaan Kerho pelaa lauantaina.

Eiköhän noiden pelien aikana tule selväksi, onko HPKsta pudotuspelijoukkueeksi.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Viestin lähetti clayman
Katselin tuossa HPKn otteluohjelmaa ja runkosarjan loput pelit eivät tule olemaan helppoja:

Kärpät, Jokerit, Tappara, Ilves, SaiPa, Pelicans, JYP ja Lukko.
[...]
Kärpät, Jokerit, Tappara ja Ilves - tässä on melkein kaikki Kerhon päävastustajat, näin pudotuspelejä ajatellen. Huomioitavaa on se, että Jokerit peli pelataan Areenalla. Eli sen voi jo laskea tappioksi, vaikka eihän sitä koskaan tiedä.
Jep, tähän listaan kun lisätään vielä HIFK- (4.3.) ja TPS-ottelut (5.3.), siinähän ne kaikki päävastustajat sitten ovatkin. Ei tule olemaan helppoa, ei. Mutta jos saadaan hyvä rypistys loppuun, niin...

Nyky-Kärpät vieraissa tulee olemaan huikean kova vastus, mutta itsehän lähden todennäköisesti hyvin luottavaisin mielin seuraamaan tuota Jokerit-peliä, sillä tämä matsi on ollut mielessä pitkään samoin kuin semmoinen mukava kutina, että tämä hommahan taidetaan vihdoinkin ja kerrankin viedä. Jokereilla on ollut aika synkkää viime aikoina - viimeisestä 13 pelistä "huippujoukkueella" on saldonansa neljä voittoa. Kotona pellepaitaisilla on mennyt vielä heikommin: 2 voittoa, 2 tasapeliä ja 2 tappiota on säälittävä tulos joulukuun puolesta välistä lukien, kun muistetaan, että tämä joukkue on tottunut voittamaan kotona kahdeksan-yhdeksän ottelua kymmenestä.

off-topic:
Jokerit sattuu muuten perjantaille, joka on vielä 13. päivä. Kyseessä on samalla toinen tauon jälkeinen ottelu, joten moni lähtenee ihan rehellisesti kaatamaan kuppia tuonne, ja niin taidan tehdä minäkin, jos rahatilanne on suotuisa.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Roman
Näinhän tuota hommaa et voi laskea. Tai tottakai voit, mutta jos menet esimerkiksi jonkun muun joukkeen miehille esittelemään huippunimiksi Louhea, Voutilaista, Mäkiahoa ja Keinästä voi vastaus olla aika tyrmäävä.

Nöyrän anteeksi pyynnön tulen kyllä palstalla esittämään jos vaikka joukkue finaalissa keväällä pelaa.

Niin eihän oikeasti paperilla voi mitään varmaksi laskea, mutta paskaksi haukkumisen sijasta olen valinnut loppukaudeksi kannustavamman linjan.

Voi olla, että viime kauden pudotuspelien yhtä parhaista maalintekijöistä ei pidetä muualla minään, mutta kyllä sillä jotain arvoa minulle on. Lisäksi pitää muistaa, että sm-liiga ei ole entisensä, katsokaa oikeasti esim. IFK:n rosteria, ei sielläkään nimimiehillä juhlita. Lisäksi kirjoitin pelaajien odotusarvoista, en tapahtuneista ja tapahtuvista teoista. Odotusarvohan Louhenkin osalta on kova, ainakin itselläni.

Jos TPS tai Kärpät hyytyy pudotuspeleissä, kuten Kerho viime vuonna, niin jonkunhan siellä on toisena pelattava. Miksei tämä toinen joukkue voisi olla HPK, onhan ylivoimakin toiminut viimepeleissä aika kivasti.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti JasonMiller
Niin eihän oikeasti paperilla voi mitään varmaksi laskea, mutta paskaksi haukkumisen sijasta olen valinnut loppukaudeksi kannustavamman linjan.

...

Älä älä. Voit pettyä. Ja joutua pyörtämään puheesi. Valmiiksi negatiivisesti suhtautuvat ihmiset voivat saada vain "plussaa"...

Perinteinen suomalainen tapa suhtautua asioihinhan on negatiivinen ja vähättelevä. Jos joukkue epäonnistuu, voi nauttia siitä "että mitäs mä sanoin". Jos joukkue menestyy, tällöin voi taas nauttia menestyksestä ja sanoa että "ihmeitä tapahtuu. Mutta faktat huomioon ottaen menestyminen ei ole mahdollista".

Omiin uskominen on lapsekasta samoin kuin optimismi. Hullut hymyilee.

Itse olen sitä mieltä että meillä on hyvä jengi, mukavasti "vanhoja hoopeekoolaisia pelaajia" ja mikäli joukkue alkaa pelaamaan "omalla tasollaan", meillä on hyvät mahdollisuudet menestyä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Roman
Louhi pelasi viime vuonna kyllä loistavat pleijarit. Jos uusii temppunsa pidän häntä huippupelaajana. Muuten tämä kausi ja edellisten kausien runkosarjat suorastaan täysi nolla.
Louhesta nyt sen verran vielä, että kaveri pelasi kyllä viime kaudella vähintäänkin kelvollisen runkosarjan pisteillä 13+15=28. Pääasiassa kolmos- ja nelosketjuissa ja lähes ilman yv-aikaa (yv:lla 0+3) nuo lukemat ovat kyllä suorastaan loistavat.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Rosteria pukkaa

Viestin lähetti Axel K.
Älä älä.
Ja kaikki muut suhtautumiset joukkueeseen paitsi oma ovat ehdottoman vääriä, riippumatta lopputuloksesta. (Lainauksesta huolimatta ei mitenkään erityisesti Axelille suunnattu kommentti.)

Tämä uskoako vaiko eikö uskoa alkaa rassata meikäläistä aika pahasti. Aika vuoristorataa on henkilökohtaisella tasolla ollut. Ennen kautta en aluksi uskonut, mutta sitten menin muiden Vujtek-hypeen niin pahasti mukaan että yhtään ei ole nyt varaa sanoa Divetekistä että 'mitäs mä sanoin'. Jos olisi ollut Vujtek-osakkeita myytävänä olisin jonottanut niitä toimiston ovella vesisateessa kuin hölmöt BaseWarea vai mitä niitä oli.

Kausihan alkoi loistavasti, sitten tuli vaikeampaa ja usko meni kellariin. TPS-voitosta tuli valonpilkahdus, joka taas sammui etenkin umpisysipaskasurkean HIFK-pelin aikana. Nyttemmin ollaan oikein huimassa voittoputkessa ja tällä hetkellä uskoa omiin on enemmän kuin aikoihin.

Finaalipaikkaa pidän silti aivan utopiana, mutta tuntuu silti siltä että ei tästä sellainen kausi tule jota tarvitsee jotenkin hävetä. Kunnon väännöt pudotuspeleissä ja tokalle kierrokselle vaikka väkisin niin olen oikein tyytyväinen. Tietysti jos noin käy niin en palaa tähän viestiin vaan olen pettynyt seuraavan kierroksen putoamisesta, niinhän se pitääkin mennä.

Tuloksista huolimatta HPK pelaa ärsyttävänkin kurinalaisesti. Jokainen joukkue, tai ainakin fanit, kaipaa vähintään kerran kaudessa kunnolla: Ylilyöntejä!
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Rosteria pukkaa

Viestin lähetti Twite
Ja kaikki muut suhtautumiset joukkueeseen paitsi oma ovat ehdottoman vääriä, riippumatta lopputuloksesta. (Lainauksesta huolimatta ei mitenkään erityisesti Axelille suunnattu kommentti.)

...

Minulle sinä tuon tekstin kuitenkin suuntasit. Tunnusta vaan! :) (Vaikka hymiöiden käyttö onkin tyylitöntä. Ja kiellettyä ja ei katu-uskottavaa.)

Siinä mielessä mielestäni negatiivisesti suhtautuvat ihmiset ovat "väärässä", että tässä tilanteessa valittaminen on turhaa! Mitään ei voida enää tehdä muuta kuin kannustaa ja uskoa. Tai sitten olla uskomatta. Voivottelusta ei ole enää siirtoajan umpeuduttua mitään hyötyä.

Kumpikohan on joukkueen kannalta kevättä ajatelen hyödyllisempi asia: voivotteleva ja vittuuntunut valittajaporukka vai omiinsa loppuun asti uskova ja kannustava fanilauma? Valittamalla ei ikinä ole saavutettu mitään, mutta usko itseen ja omiin kykyihin on auttanut monesti saavuttamaan mahdottomia.

nimin. "Näillä mennään"
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuskinpa joukkuetta kiinnostaa pelata faneille, jotka eivät kannusta tai välitä. Nyt on hieman tällainen "omat pojat" joukkue kasassa. Ja se on mielestäni hienoa. Keinänen on juuri sen takia hyvä vahvistus, kuten myös Mäkkäri.

Joukkueesta löytyy voimaa pleijarivääntöihin. Ja jos kaikki pelaavat kurinalaisesti, niin positiivista tulostakin voi syntyä.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Re: Rosteria pukkaa

Viestin lähetti Axel K.
Siinä mielessä mielestäni negatiivisesti suhtautuvat ihmiset ovat "väärässä", että tässä tilanteessa valittaminen on turhaa! Mitään ei voida enää tehdä muuta kuin kannustaa ja uskoa. Tai sitten olla uskomatta. Voivottelusta ei ole enää siirtoajan umpeuduttua mitään hyötyä.

Kumpikohan on joukkueen kannalta kevättä ajatelen hyödyllisempi asia: voivotteleva ja vittuuntunut valittajaporukka vai omiinsa loppuun asti uskova ja kannustava fanilauma? Valittamalla ei ikinä ole saavutettu mitään, mutta usko itseen ja omiin kykyihin on auttanut monesti saavuttamaan mahdottomia.
Luulen kyllä negatiivikritiikki on kohdistettu pääosin ja vain minulle.
Se on minulle aivan sama kumpia tyylejä katsomossa olevat fanit ovat. Maksaneita kuitenkin "lähes" kaikki. Jos lipun ostaa, saa minun puolestani aivan hyvin olla vaikka kuinka vittuuntunut. En minä tätä paskaa ole pelaajien niskaan kaatanutkaan(osa kyllä sinne kuuluu). Johto ei nähdäkseni ole tänä vuonna tehnyt asioita oikein. Silloin kritiikki on paikallaan. Meillä on tuote ja siitä maksetaan. Nykypäivän trendin mukaan siitä jopa pitää valittaa, silloin kuin siinä vikaa ilmenee. Ja on muuten suhteellisen turha sanoa että parhaansa yrittivät, markkinoilla ei vain ollut pelimiehiä saatavilla. Koko saatanan alku kausi oli aikaa katsella pelaajia, mutta ei, viimeisellä viikolla sitten laitetaan matoo koukkuun.

Voidaan toki ottaa mieliala että kyllä me täältä tullaan ja voitetaan mestaruus. Meidän muksuillakin on varma usko että kaikki asiat iskä korjaa. Usko omiin on kova, mutta silti ei aina saa hiekasta yhtä isoa kiveä. Ilmeisesti realistisuutta ei täälläkään siedetä.

Ja mitä Louheen tulee. Niin kyllä hän mielestäni oli surkea viime kauden runkosarjassa. Pisteistä viis. Aneemista kohkaamista. Pudotuspeleissä mies sitten olikin loistava. Mikä on ainut asia miksi en vaadi hänen potkimistaan pois koko porukasta. Toivottavasti onnistuu myös tänä keväänä.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Rosteria pukkaa

Viestin lähetti Roman
Luulen kyllä negatiivikritiikki on kohdistettu pääosin ja vain minulle.
Se on minulle aivan sama kumpia tyylejä katsomossa olevat fanit ovat. Maksaneita kuitenkin "lähes" kaikki. Jos lipun ostaa, saa minun puolestani aivan hyvin olla vaikka kuinka vittuuntunut
...

Juu, olen jo ihan sekaisin, mitä kukakin tarkoitti, mutta ainakaan tuo minun viestini oli ihan vaan yleisesti kirjoitettu. Vaan en kyllä tiedä tarkoititko, että minä kritisoin? No, aivan sama.

Samaa mieltä minäkin tuosta maksamisesta ja sen sellaisesta olen. Lähinnä itse kirjoitin tuon viestin sen vuoksi, että enää ei asioille todellakaan mitään voi. Munat on rikki, maito kaatunut. Ja näillä mennään. Kannustusta vaan peliin, mahdollisuudet on edelleen vaikka mihin. Onneksi kyse on urheilusta, eikä matematiikasta.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että pessimismillä eikä myöskään realismilla mitään voiteta. Ei kai joukkuekkaan ajattele, että meillä on vaan tälläinen rosteri, ei meillä ole mitään mahdollisuuksia. Urheilussa ja yleensäkin elämässä hienointa on itsensä voittaminen. Ja mikäli tälläista HPK:ssa tapahtuu kevään aikana, mahdollisuudet on edelleenkin vaikka mihin. Näin uskon myös pelaajien ajattelevan. Tuskinpa playoffeihin päässeen joukkueen pelaajat otteluihin valmiiksi hävinneenä lähtevät?

Perkele meillä on se tiimi mikä on ja katsotaan, mihin sillä päästään! Hienointa on se, että tiimissä on paljon "omia poikia". Itse uskon, että seim. Toke ja Mäkkäri haluvat näyttää vanhalle kotiyleisölleen pelaamisen mallia. Myös Keinäsen uskon haluvan näyttää parasta osaamistaan, kun pitkästä aikaa pääsee pleijjareita pelaamaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Roman
Ja mitä Louheen tulee. Niin kyllä hän mielestäni oli surkea viime kauden runkosarjassa. Pisteistä viis. Aneemista kohkaamista. Pudotuspeleissä mies sitten olikin loistava. Mikä on ainut asia miksi en vaadi hänen potkimistaan pois koko porukasta. Toivottavasti onnistuu myös tänä keväänä.
Menee nyt vähän offtopic, mutta menkööt. Alkukauden osalta jotenkin ymmärrän kritiikin, mutta kyllähän Louhi oli yksi loppukauden ehdottomia hallitsijoita, pudotuspelit siis mukaanlukien. Haluaisitko kertoa kuka pelaaja SM-Liigan kolmos- tai nelosketjuista on iskenyt sellaiset tilastot tauluun kuin Louhi viime kaudella?

Sinulla on toki oikeus väittää vaikka kalaa linnuksi, mutta ei se silti lentämään ala.

Tämä kausi on ollut Louhelta, niin kuin koko joukkueelta, melkoista kohkaamista. Toivottavasti molemmat parantavat kohti kevättä.
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Rosteria pukkaa

Viestin lähetti Axel K.
.. Munat on rikki, maito kaatunut. Ja näillä mennään. Kannustusta vaan peliin, mahdollisuudet on edelleen vaikka mihin. Onneksi kyse on urheilusta, eikä matematiikasta.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että pessimismillä eikä myöskään realismilla mitään voiteta. Ei kai joukkuekkaan ajattele, että meillä on vaan tälläinen rosteri, ei meillä ole mitään mahdollisuuksia. Urheilussa ja yleensäkin elämässä hienointa on itsensä voittaminen. ..

Tasan samaa mieltä. Tässä ketjussa on joku/jotkut ottanut Kummelin sketsit liian tosissaan: "Jätkät, me on jo hävitty tää peli. Ja mulla alkaa just saunavuoro. Soommoro!". Ja eikun kaukalon laidalta sitten vaan kesken pelin saunaan.

Aina voi paperilla viisastella, jos haluaa, kuinka huono joukkue Kerholla nyt on kasassa. Ei ole "todellista ykkösketjua rosterissa" , ei "voittavaa maalivahtia" eikä oikeastaan paljon muutakaan. Ja kaikenlaisista tilastoista sopivasti lukemalla saa perusteita vaikka mille.

Yhtään peliä eikä yleensä mitään muutakaan missään ole koskaan voitettu valmiiksi hävityn asenteella. Jo luovuttaneet "kannattajat" voisivat minusta pitää tällä palstalla muutaman viikon ns. terapeuttisen luusereitten tauon. Katselkaa siinä välissä vaikka Tuntemantonta Sotilasta, jossa vanha reservin kapteeni ohjaa maihin juuttuneita joukkojaan suon yli viimeisillä sanoillaan:"Pojat ei sotaa näin käydä".

Jos ei täysillä yrittäjäkään kuitenkaan aina saavuta sitä mitä yrittää, ei etukäteen luovuttaja saa sen paskan vertaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kerholla on loppujen lopuksi melko helppo tilanne. On vain vähän hävittävää, mutta sangen paljon voitettavaa. Katsotaanpa.

Joukkueella on täydet mahdollisuudet päästä kuuden joukkoon ja välttää säälipudotuspelit. Tämä on ihan omissa käsissä. Jos päästään kuuden sakkiin, on se pieni voitto. Jos taas jäädään säälipudotuspeleihin, on se pieni tappio, mutta iso tappio olisi pudota niistä. Jatkoonpääsy taasen olisi taas se pieni voitto.

Jääminen puolivälieriin olisi tappio. Vituttaisi kyllä, mutta toivottavasti myös tuossa tilanteessa voisi rinta rottingilla sanoa, että parhaansa tekivät. Ja olla ylpeä joukkueesta. Jos taas pääsevät välieriin, on se jo aika iso voitto.

Jos pääsevät välieriin, mutta putoavat pronssiotteluun, niin... tuota.. onhan sitä herkkua jo tarjoiltu meille ihan tarpeeksi, mutta kyllä se pronssikin tuntuisi tällaisen kauden jälkeen hyvältä. Tappio pronssipelissä taasen, no, olisi paluuta runkosarjaan. Varmaan olisi sellainen "se nyt vaan meni tällä kertaa näin" -fiilis.

Jos pääsisivät finaaliin.
Siis jos pääsisivät finaaliin.
Tuota.
Ei perkele. Tällä asialla en lähde spekuloimaan. Onhan se sanomattakin selvää, miltä silloin tuntuisi.

Ja jos..

<set return back to the ground mode on>

En jaksa ottaa kantaa siihen, minkälainen reagointitapa on fanille tässä tilanteessa sallittua ja minkälainen ei. Esitän vain pienen vienon kysymyksen. Onko olemassa vain yksi oikea tapa?
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Designer
...
Onko olemassa vain yksi oikea tapa?

Mielestäni joukkueen menestymisen kannalta on olemassa vain yksi oikea reagointitapa. Käännetään taas päälle se sikamaisen röyhkän ylpeän vahva usko omiin ja ruvetaan pitämään elämää hallilla.

Edelleen valmiiksi hävineenä häviää varmasti. (Todella loistava aforismi)

edit: aika vähän kirjoitusvirheitä...
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Avointa pöykeilyä pojaat

Viestin lähetti Designer
En jaksa ottaa kantaa siihen, minkälainen reagointitapa on fanille tässä tilanteessa sallittua ja minkälainen ei.

Niin, itse olen sitä mieltä, että avoin pöyhkeily kannattaa aina. Näin toimien keskustelupalsta kuin keskustelupalsta sykkii elämää.

Mihinkään hymistelylinjalle ei kannata lähteä. Olkoon se pyhitetty ipalaisille, tapparalaisille, bluessilaisille, lahtelaisille, turkulaisille, porilaisille, raumalaisille, tzzadilaisille, lappeen Rantalaisille sekä jyväskyläläisille.

Oululaiset eivät onneksi hymistele, mutta ovat muuten vain tietämättömiä

Täältä tähän
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Luuloja täynnä

Viestin lähetti Roman
Luulen kyllä negatiivikritiikki on kohdistettu pääosin ja vain minulle.
Kohta kukaan ei tiedä mitä luuli jonkun luulevan. Mutta tuossa asiassa taidat kyllä luulla itsestäsi liikoja. Tai niin, ehkä on parempi että itse kukin keskittyy omiin luulosairauksiinsa, ainakin minä.

Pessimisti-Twite: HPK:n menestyksen kannalta on aivan saman tekevää mitä me tänne kirjoittelemme ja millaisella mielellä olemme. Johtokin on luovuttanut tämän kauden osalta ja osoitti sen hankinnoillaan, miksi minun pitäisi jatkaa?

Optimisti-Twite: Joukkue on nyt lopullisessa muodossaan, kunhan Laakkonen paranee. Valmis yllätyksiin, taistelutahtoinen ja ei luovuttanut. Kaikki on mahdollista, kaikki on omissa käsissä. Menestystä tulee kunhan uskomme omiimme!

Noiden välillä tunnetilani vaihtelee, välillä useita kertoja tunnissa. Voi minua skitsoparkaa, välillä olen Roman ja välillä Axel K!

Disclaimer: Todelliset luuloni ja pöyhkeilyni määrä esim. otteluketjuissa tai muussa vääräuskoisessa seurassa eivät välttämättä korreloi.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti Axel K.
Milestäni joukkueen menestymisen kannalta on olemassa vain yksi oikea eagointitapa. Käännetään taas päälle se sikamaisen röyhkän ylpeän vahva usko omiin ja ruvetaan pitämään elämää hallilla.

Edelleen valmiiksi hävineenä häviää varmasti. (Todella loistava aforismi)

Yllä hyvä ohjenuora loppukaudeksi.

Itse olen sortunut ruikutuslinjalle jo pariin otteeseen tällä kaudella. Osittain katson olleeni siihen oikeutettu, mutta mitään hyötyähän kiukuttelusta ei ole. Nyt haluan uskoa, että loppukauden aikana näen taas taistelevan HPK:n. Vaikka merkittävää menestystä ei tulisi, on minulle pääasia, että kannattajana voin olla ylpeä suosikkijoukkueestani. Ja voihan olla, että menestystä tulee...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti BitterX
Vaikka merkittävää menestystä ei tulisi, on minulle pääasia, että kannattajana voin olla ylpeä suosikkijoukkueestani.
No perhana, siinähän se on yhteen virkkeeseen tiivistettynä. Viimeiseen asti taistelevasta ja saappaat jalassa kaatuvasta joukkuueesta voi tappion hetkelläkin olla ylpeä. Tutisevista käsistä, turhan suorasta selästä ja sviddukueiniinpaljonkiinnosta-asenteesta johtuvasta tappiosta ei.
 

rinkeli22

Jäsen
Itse olen hyvin tyytyväinen, että pakkaa lähdettiin kunnolla tuulettamaan. Vujtekin lähtö tuntuu karmealta, mutta olen lähes varma, että talven alamäki ei olisi tuolla joukkueella enää kääntynyt, joten hyväksyn täysin tämänkin siirron. Nyt on uutta verta joukkueessa ja peli-ilo toivon mukaan taas löytyy. Blues-peli oli jo parempaa, kuin pitkään aikaan.

Playoffiin on nyt helppo lähteä. Kukaan ei odota mitään, joten mitään hävittävääkään ei ole. Itse haluan nähdä vain taistelevan ja loppuun asti yrittävän HPK:n, joka tekee vielä jonkun kärkijoukkueen elämän vaikeaksi kauden huipennuksessa.

Loppuun todetaan, että tänä vuonna näiden kaikkien eri vaiheiden jälkeen pronssikin maistuisi taas mitalilta. Kärpät ja TPS on selkeät ennakkosuosikit ja melkoisen uroteon saa joku tehdä, ettei nämä kaksi ole finaalissa.

Kuusikosta Jokerit, HIFK, Ilves, Lukko, HPK ja Tappara, on mielestäni aika vaikea nostaa ketään selkeästi muiden yläpuolelle. Kyse onkin nyt vain siitä, että runkosarjassa on selvittävä kuuden joukkoon, jotta päästään pronssia yrittään. Sijoilta 7-10 ei ole mitään asiaa välieriin, kun puolivälierävastus on Kärpät tai TPS.

Pronssi on meidän mestaruus tänä vuonna(kin)
 

peltoju1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti rinkeli22
Playoffiin on nyt helppo lähteä. Kukaan ei odota mitään, joten mitään hävittävääkään ei ole.

Kerholtahan ei "asiantuntijat" anu s. aukkoset mukaan luettuna odota yhtään mitään kauteen lähdettäessä, vuosiluvuista huolimattakaan... Odotuksia ei yleensä ole kuin joukkueella itsellään ja sen vankkumattomalla (?) kannattajakunnalla.
Kerhoa on veikkailtu aina sijoille 6-10. Eli pleiareissa jos muut joukkueet niin suovat.

Mutta toivotaan, että pleiarit eivät tuo mitään menestymispaineita ja jokainen voitettu kaksinkampailu, vaihto, erä, ottelu, ottelusarja, ... olisivat pelkkää plussaa ja nostattaisivat hurmion joukkueessa ja hurmahengen halliin. Olis meinaan ihan kiva joskus huutaa torillakin.
 

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti peltoju1
Kerholtahan ei "asiantuntijat" anu s. aukkoset mukaan luettuna odota yhtään mitään kauteen lähdettäessä, vuosiluvuista huolimattakaan... Odotuksia ei yleensä ole kuin joukkueella itsellään ja sen vankkumattomalla (?) kannattajakunnalla.

Se on ihan totta, että Kerho "yllättää" asiantuntijat vuosi vuoden jälkeen. Lähinnä tarkoitin, että odotuksia ei ole tällä meidän (yli?)fanaattisella kannattajakunnallamme, mukaanlukien itseni.

Viime keväänä tosin Kerhon kohdalla odotusarvo nostettiin runkosarjan jälkeen korkeimmalle pallille ihan valtakunnallisella laajuudella, ja kyllä sitä tuli allekirjoittanut playoffien aikana melkein hermoraunioksi odottaessa, että nytkö SE tulee. Tarkoitit kuitenkin varmaan kirjoituksellasi noita yleisiä kaudenalus veikkailuja..

Viestin lähetti peltoju1
Olis meinaan ihan kiva joskus huutaa torillakin.

I couldn't agree more
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Mikä yhtälö on se, että tuodaan Lahdesta toista ketjua miehiä parantamaan joukkuetta. Samat kaverithan pelasivat päin persettä Lahdessa. Mikä sade tässä välillä voi käydä? Yksittäisiin tapauksiin uskon kyllä, mutta näin monta.. Kärpätkin kaatui Pekka Rinteen takia.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Eivätkö Lephart ja Philipp olekaan saaneet Bluesia nousukiitoon vai onko Tunkilla muuten vaan paha olla? Kyllä se siitä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Spekulaatioista

Niin, täällä on puhuttu asiantuntijoiden HPK:ta koskevista kaudenalusveikkailuista. Nyt soppaan on lyönyt lusikkansa kauden tässä vaiheessa Jokerileirin arvostettu nimimerkki flintstone yllä olevalla jutullaan Jokeri-osion Jokereiden loppuohjelma-ketjussa ja saa kehuja monilta muilta syväluotaavalla analyysillaan. Lukekaa ja ihmetelkää.
Ei hyvin mene Kerholla loppukeväästä! Jokerit senkun porskuttaa.
Viestin lähetti flintstone
Jokerien pitäisi napata suhteellisen varmasti tuo paikka kuuden joukossa. Ohjelma siis helpottuu huomattavasti siitä mitä se esimerkiksi oli viime viikolla.

Kotona siis vastassa:
Jyp
Tappara
Pelicans

Ja näistä peleistä on otettava 5-6 pistettä, vähenpi olisi suuri pettymys.

Vieraissa vastassa:
Ässät
HIFK
Saipa
Ilves

Näistäkin laskisin että 4-6 pistettä on täysin mahdollisia ja täysi pottikin on nappisuorituksella kerättävissä. Meille siis jäljellä olevista peleistä 9-12 pistettä, joka tarkoittaa 67-70 pistettä runkosarjassa.

Meidän yläpuolella olevien ohjelmassa TPS ja Kärpät voidaan jättää omaan arvoonsa sillä meillä ei ole mahdollisuuksia nousta niiden ohi.

HIFK,
kotona: TPS, Jokerit, Ilves, Kärpät
vieraissa: Blues, Jyp ja Lukko
pistearvio: 7-11 (68-72)

Ilves,
kotona: HPK, Tappara, TPS, Kärpät, Jokerit
vieraissa: Pelicans, Lukko, HIFK, Jyp
pistearvio: 8-11 (67-70)

Ja alapuolella uhkaamassa olevien ohjelma.


HPK,
kotona: Saipa, Pelicans, Lukko, HIFK
vieraissa: Ilves, Jyp, TPS
pistearvio: 4-6 (60-62)


Lukko,
kotona: Kärpät, Ilves, HIFK, Jyp
vieraissa: Saipa, TPS, HPK, Blues
pistearvio: 8-12 (63-67)

Tappara,
kotona: TPS, Pelicans, Kärpät, Ässät,
vieraissa: Blues, Ilves, Jokerit, Saipa
pistearvio: 7-10 (58-61)

Kootusti vielä siis arviot tulevista sijoista:
HIFK 3-4
Ilves 3-6
Jokerit 3-6
Lukko 4-6
HPK 7-8
Tappara 7-8
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös