Is i mössan!
Jäitä hattuun nyt! Uusi puolustaja pelaa ekan pelinsä ja heti ollaan laatimassa pitkää puutelistaa. Ihme jengiä! Mun mielestä on aivan älytöntä lähteä suurennuslasin kanssa etsimään virheitä Lupan pelaamisesta. Mokia sattuu jokaiselle, jopa änärissä.
Muistetaan nyt, että Lupa tuli maahan vajaa viikko sitten ja on vasta hädin tuskin selvinnyt aikaerosta. Nyt pitäisi totutella uusiin joukkuekavereihin ja Kojon pelisysteemiin, joka, vaikka ehkä onkin osittain tuttu Oulun-kaudelta, on varmasti hivenen erilainen kuin Kärpissä. Eikä meidän pelaajamateriaalikaan ole ihan samanlainen kuin porolaumassa muutama vuosi sitten.
Tuohon päälle vielä pitkä pelaamattomuus, joten en yhtään ihmettele, jos ekassa pelissä on pientä yli-innokkuutta. Kunhan se saa pari peliä alle, niin mahdollinen höntyily varmasti vähenee ja rauhallisuus ja suoritusvarmuus lisääntyy. Uskon mä.
En tiedä, millaista messiasta Lupasta on kaavailtu, mutta mä ainakin odotan perusvarmaa puolustajaa, joka esiintyy edukseen molemmissa päissä. Eilisen matsin +/- on tasan nolla, joten jos ei loistanut, niin ei pettänytkään.
Asiasta toiseen: Kiinnitin tilastoja katsoessani huomiota Lupan pelinumeroon, joka on 8, eli sama kuin Pasi Sormusella aikanaan. Mun muistoissani Soppa oli aina luotettava perusvarma pakki, joka petti harvoin, jos silloinkaan (paitsi Narreihin siirtyessään). Voi olla, että aika kultaa muistot, mutta jotain samanlaista saadaan varmasti Lupassakin.