Ross Lupaschuk HIFK:hon

  • 90 057
  • 228

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on jotenkin sellanen kuva, että Kojo kaavaili viimekauden jälkeen Södestä ittelleen sellaista luotettavaa yleispakkia keneen voi luottaa tiukan paikan tullessa oli kyseessä sitten mikä tahansa tilanne. Noh, Södehän on ollut kaikkea muuta kuin luotettava. Clarkesta KJ tuskin on edes ajatellu tällaista ja Kangella on aivan oma erityinen roolinsa(mitä KJ joutui viimekaudella muuttamaan kohtalokkain seurauksin).

In comes Lupa ja näin KJ saa nyt juuri sellaisen keneen voi luottaa ja tietää 100% mitä on lupa(heko) odottaa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ross Lahdessa, part2

Paikalla ollut kaverini oli nähnyt osan tilanteista hieman eri tavalla ja jotta ei tule ylisuuria odotuksia heti alkuun, niin tiivistän hänen mietteitään esityksestä...

Kaveri seuraili peliä IFK:n vaihtoaition takaa eli hieman eri perspektiivistä ja lähempää myös toista päätä. Kokonaisuus oli hänen mielestään myös tasapainoinen ja hyvä. Tulevaisuuden kannalta näyttäisi lupaavalta, mutta hieman petrattavaakin jäi....
Pelaamattomuus näkyi ajoittain siten, että omassa päässä oli pulassa liukasjalkaisia ja hyväkätisiä Pelicans-hyökkääjiä vastaan. Esimerkkeinä Pelsujen ylärimalaukaus 3. erässä, jossa Lupa jäi toiseksi kaksinkamppailussa sekä toinen tilanne, jossa puolustusnurkkauksessa yli-innokas höntyily kiekollista äijää kohti, jolloin kiekko vietiin Lupan längistä ja vastustaja kiersi maalia kohti. Kyseisistä tilanteista ei tullut Pelsuille maalia. Kolmantena vielä kirmaaminen IFK-hyökkäyksen kärkeen, vastustajan päätyyn, jossa putosi maila. Tästä Pelicans vastahyökkäykseen, mailaton Lupa vaihtoon, jolloin Hirso joutui paikkaamaan pakin paikalla, hässäkkä IFK:n maalille, Hirsolle jäähy poikittaisesta ja mahdollisen maalin tarkistus videolta (ei maalia). Eli ainakin kolme hieman isompaa mokaa Lupalle tuli hänen papereihinsa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eiköhän Lupaschuck nosta tasoaan jo tämän viikon pelien aikana. En usko että Lupaschuck olisi pelannut eilen Pelicans:ia vastaan JOS Järventie ja Kurvinen olisivat olleet pelikunnossa. Annetaan pari viikkoa aikaa ja katsotaan sitten miten hyvin äijä pelaa.

-Tinke-80
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Is i mössan!

Jäitä hattuun nyt! Uusi puolustaja pelaa ekan pelinsä ja heti ollaan laatimassa pitkää puutelistaa. Ihme jengiä! Mun mielestä on aivan älytöntä lähteä suurennuslasin kanssa etsimään virheitä Lupan pelaamisesta. Mokia sattuu jokaiselle, jopa änärissä.

Muistetaan nyt, että Lupa tuli maahan vajaa viikko sitten ja on vasta hädin tuskin selvinnyt aikaerosta. Nyt pitäisi totutella uusiin joukkuekavereihin ja Kojon pelisysteemiin, joka, vaikka ehkä onkin osittain tuttu Oulun-kaudelta, on varmasti hivenen erilainen kuin Kärpissä. Eikä meidän pelaajamateriaalikaan ole ihan samanlainen kuin porolaumassa muutama vuosi sitten.

Tuohon päälle vielä pitkä pelaamattomuus, joten en yhtään ihmettele, jos ekassa pelissä on pientä yli-innokkuutta. Kunhan se saa pari peliä alle, niin mahdollinen höntyily varmasti vähenee ja rauhallisuus ja suoritusvarmuus lisääntyy. Uskon mä.

En tiedä, millaista messiasta Lupasta on kaavailtu, mutta mä ainakin odotan perusvarmaa puolustajaa, joka esiintyy edukseen molemmissa päissä. Eilisen matsin +/- on tasan nolla, joten jos ei loistanut, niin ei pettänytkään.


Asiasta toiseen: Kiinnitin tilastoja katsoessani huomiota Lupan pelinumeroon, joka on 8, eli sama kuin Pasi Sormusella aikanaan. Mun muistoissani Soppa oli aina luotettava perusvarma pakki, joka petti harvoin, jos silloinkaan (paitsi Narreihin siirtyessään). Voi olla, että aika kultaa muistot, mutta jotain samanlaista saadaan varmasti Lupassakin.
 
Nyt pitäisi totutella uusiin joukkuekavereihin ja Kojon pelisysteemiin, joka, vaikka ehkä onkin osittain tuttu Oulun-kaudelta, on varmasti hivenen erilainen kuin Kärpissä. Eikä meidän pelaajamateriaalikaan ole ihan samanlainen kuin porolaumassa muutama vuosi sitten.

Näinpä. Lupa kyllä tulee täyttämään odotukset ja uskon, että HIFK:n tyyli sopii miehelle paremmin. Kunhan pääsee joukkueeseen ja kuvioihin sisään, tottuu taas vauhtiin niin aika selkeä ykköspakki. Hyvä paketti kaiken kaikkiaan. Suht kookas, vahva jässikkä, tasainen, hyvä pelikäsitys ja huikea laukaus. Mitäpä sitä puolustajalta enää voi toivoa? Ai niin, ajoittainen ylilyöntimahdollisuus on olemassa ja sen minun mielestä vain plussaa.

EDIT: Ja huomasin edellisen lainauksesi. Jännä "väittää vastaan" katkaisemalla oleellinen osa lainatusta tekstistä pois, joka olisi ollut heti kiinni lainatussa kohdassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
EDIT: Ja huomasin edellisen lainauksesi. Jännä "väittää vastaan" katkaisemalla oleellinen osa lainatusta tekstistä pois, joka olisi ollut heti kiinni lainatussa kohdassa :)

Sori, mutta mä halusin kommentoida vain sitä lainaamaani kohtaa :)

Ehkä ymmärsin sut väärin, mutta mulle tuli tuosta näkyvästä oman pään roolista mieleen ensimmäisenä ns. oman pään luuta, joka pitää vihulaiset pois maalivahdin tontilta ja irti rebound-kiekoista, ja Kankaanperä on juuri sen alan erikoismiehiä. Mun ajatusmaailmassa Lupan ei siis tarvitsekaan olla erityisen "näkyvä" omassa päässä, vaan on vain hyvä, jos hoitaa oman ruutunsa mallikkaasti tekemättä siitä isoa numeroa. Joku kirjoittikin, että monesti pakin "näkyvyys" omassa päässä tarkoittaa hasardien aiheuttamista ja täydellistä kuutamolla olemista. Siinäkin mielessä on hyvä, jos Lupa hoitaa hommansa niin hyvin, ettei sitä huomaa.

Kato nyt: miten mä voin väittää vastaan, kun mä oon samaa mieltä sun kanssas? :)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lupa tappaa - a license to kill.
Kaksi tähän mennessä! Mitähän tää kaiffari tekee kun saa satelliittikanavan ja kirkasvalolampun?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uudessa Urheilulehdessä mielenkiintoinen Lupaschukin haastattelu. Siitä mm. selviää, että mies itse "ilmoittautui työnhakijaksi" Jaloselle. Suorat lainaukset jutusta (UL 48/2009):

Kun hän ei saanut paikkaa Pheonix Coyotesin NHL-miehistöstä harjoitusleirin päätteeksi, odotti kanadalaispuolustaja hartaasti työtarjouksia. Niitä ei kuulunut. Lupaschuk otti itse asiat omiin käsiinsä. Hän näppäili kännykkäänsä Kari Jalosen puhelinnumeron ja soitti.

"Istuskelin ja odottelin. Mietin oikeastaan, että mistä tässä on kyse kun mitään ei kuulunut. Katselin eurooppalaisia joukkueita ja huomasin, että juuri millään joukkueella ei ollut ulkomaalaisvahvistuksia. Se vähän huolestutti."

Soitin sitten Kojolle ja minun onnekseni HIFK etsi puolustajaa. Asiat järjestyivät nopeasti ja tässä ollaan", Lupaschuk iloitsee.


Lisäksi Lupa jutustelee, että on omatoimisesti treenannut kovaa ja luistellut paljon ja pelikunnon pitäisi olla sen puolesta kunnossa. Lisäksi väläyttää sellaista vaihtoehtoa, että "kiekkokiertolaisen" elämä voisi vähäksi aikaa riittää ja sen sijaan, että hakee joka syksy paikkaa NHL:stä, voisi pysyä nyt pari vuotta paikallaan. Euroopan ja HIFKn mainitsee sitten yhtenä hyvänä vaihtoehtona.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Uudessa Urheilulehdessä mielenkiintoinen Lupaschukin haastattelu. Siitä mm. selviää, että mies itse "ilmoittautui työnhakijaksi" Jaloselle. Suorat lainaukset jutusta (UL 48/2009):

Eikös Virmanen "scoutannut" Riksmanin samalla lailla vuosi sitten? Juuso itse tyrkytti itseään tarjolle Jokereihin, ja Masa löi sopimuspaperin pöytään allekirjoitettavaksi.

Lisäksi Lupa jutustelee, että on omatoimisesti treenannut kovaa ja luistellut paljon ja pelikunnon pitäisi olla sen puolesta kunnossa. Lisäksi väläyttää sellaista vaihtoehtoa, että "kiekkokiertolaisen" elämä voisi vähäksi aikaa riittää ja sen sijaan, että hakee joka syksy paikkaa NHL:stä, voisi pysyä nyt pari vuotta paikallaan. Euroopan ja HIFKn mainitsee sitten yhtenä hyvänä vaihtoehtona.

Voin kuvitella, että IFK:lla ei ole mitään tätä vaihtoehtoa vastaan. Päinvastoin. Kun Kojokin teki jatkosopimuksen, niin olisi tuttu valmentaja, jonka kanssa asiat sujuvat. Jos vielä Mara ja Kanki saataisiin pidettyä, niin ensi kauden puolustus näyttäisi pelottavan hyvältä.

Toivotaan, että asiat kehittyvät siihen suuntaan.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Lisäksi väläyttää sellaista vaihtoehtoa, että "kiekkokiertolaisen" elämä voisi vähäksi aikaa riittää ja sen sijaan, että hakee joka syksy paikkaa NHL:stä, voisi pysyä nyt pari vuotta paikallaan. Euroopan ja HIFKn mainitsee sitten yhtenä hyvänä vaihtoehtona.

Ehdottomasti parin vuoden lappu eteen, jos mieli on tuollainen! Ross kun tuosta flunssasta toipuu taas pelikuntoon, niin avot! Rightin kaveri, pelaa molempiin suuntiin hyvin, yv-, av- sekä 5 vs.5 -pakki. Mitä voi muuta toivoa? Ei rightinpakkeja puissa kasva, paitsi lassekorhosia.
 

scholl

Jäsen
"Istuskelin ja odottelin. Mietin oikeastaan, että mistä tässä on kyse kun mitään ei kuulunut. Katselin eurooppalaisia joukkueita ja huomasin, että juuri millään joukkueella ei ollut ulkomaalaisvahvistuksia.

Hyvin on mennyt perille "markkinat ovat tyhjät"-mantra.

Soitin sitten Kojolle ja minun onnekseni HIFK etsi puolustajaa.

harmi, ettei maininnut sitä, että jäi viime kerrasta IFK:lle ikäänkuin velkaa. No hyvä, että korjasi asian omatoimisuudellaan. Loistavaa! Varsinkin se, että pelaaja-valmentajayhteys toimi ilman mitään agentin huutokauppaspedeilyä. Parin vuoden diili joo voisi olla sopiva veto nyt.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin on mennyt perille "markkinat ovat tyhjät"-mantra.

Kuinkakohan paljon vastaavan tasoisia pelaajia on nytkin vapaana? Tuskinpa Ross on (oli) ainoa lajissaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lupaschuk lähtee mukaan Ouluun ja hänen kuntonsa tarkistetaan vielä huomenna ennen ottelua. Keskiviikkona oli ollut vielä flunssan poikasta ja eilen oli sitten levännyt kotona. Jos ei pysty huomenna vielä pelaamaan, niin hänen tilallaan pelaa Kristian Tuohilampi. Toivotaan, että Ross "The Boss" Lupaschuk on huomenna messissä kurittamassa vanhaa seuraansa.

Asiasta kertoo: MTV3
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos on Söde ja Clarke turhakkeita joukkueessa, niin aivan samaa voidaan sanoa Lupaschukista. Samalla tavalla vetelee kentällä kananmunat kainalossa kuin Clarkekin, tästä pelaajasta on fyysisyys kaukana. Ja sitten nämä henkilökohtaiset virheet, niitä tulee jopa enemmän kuin DC:llä ja se on jo aika helvetin hyvä suoritus. Yhdessä Söden kanssa, he muodostavat HIFKin paskimman pakkiparin. HIFK kannattajien märkä uni osoittautuu totaalliseksi flopiksi, mahtavaa...

Sitä on aivan turha ihmetellä, mihin Söden taidot ovat kadonneet, se on ollut jo pari kautta täysin nolla. Varakapteenin titteli helvettiin tuollaiselta pelaajalta ja samaa voidaan sanoa kyllä muistakin kapteeneista. Kukaan kapteeneista ei ole suunnan näyttäjä joukkueelle, ei ainakaan positiivisessa mielessä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastataas tänne Lupaschukin omaan ketjuun.

Lupa on viime aikoina saanut kolosaalisen määrän paskaa niskaansa, ja suurin osin ihan syystä.
Kannattaa kuitenkin muistaa sellainen asia, että Lupa tuli IFK:hon kesken kauden pelaamattomana. Vaikka olikin treenannut itsenäisesti, niin ei kunto voi kuitenkaan olla ihan sama kuin niilä jotka ovat saaneet ehjän kesän jengin kanssa ja päälle harkkapelit ja n. 10 liigapeliä. Kun nyt sitten joukkue ilmeisesti kiskoo kovaa treenipätkää niin tämä tietenkin näkyy eniten niissä joilla kunnossa oli vähän takamatkaa kun hevoskuuri alkoi. Varsinkin jos Ross on joutunut kiskomaan vähän ekstraa jotta olisi keväällä samassa kunnossa kuin muut.

Tätä samaa minä olen miettinyt jo jonkun aikaa. Kunto ei ollut samalla tasolla muiden kanssa, kun tuli jengiin ja nyt kun vedetään kovaa treeniä kevättä silmällä pitäen, niin se näkyy eniten juuri Rossin otteissa. Itse en missään nimessä lähde kiroamaan Lupaschukia vielä alimpaan helvettiin ja pahaksi floppihankinnaksi, ennen kuin kauden kaikki pelit on pelattu. Uskon edelleen vakaasti siihen, että tulee olemaan loppukaudesta yksi tärkeimmistä palasista meidän pakistoa ja toivottavasti johdattaa meidät pitkälle, vaikka tällä hetkellä ei kovin hyvältä näytä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sekavat fiilikset Lupaschukista tällä hetkellä. Pitääkö tässä huolestua oikein tosissaan hänen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, vai onko Lupalla joku väliaikainen tyhjiö menossa nyt.

Eilen hän jatkoi huonoja esityksiään. Laskin todella monta huolimatonta tilannetta häneltä, jotka sisälsivät epätarkkoja syöttöjä, surkeita avauksia, puutteellista sijoittumista ja oman miehen läpi päästämistä. Aikamoinen puutelista. Hänellä on pakko olla Clarken tavoin jonkinasteista itseluottamuksen puuttetta tai jotain, koska pelaaminen on niin epävarmaa koko ajan.

Sanoin jo aiemmin, että luotan Lupaschukiin kyllä enemmän kuin Clarkeen tai Söderholmiin, (ja pidän sen edelleen) mutta nyt ei hänen pelaamisensa kyllä vakuuta yhtään. Odotan Lupalta aika rajua tasonnostoa seuraaviin peleihin, ja katsotaan tuleeko vastinetta odotuksille.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lupa tällä hetkellä Hifkin paskin pakki - ja se on paljon se.
Jopa huonompi kuin Clarke joka sentään välillä yrittää. Lupaa ei tunnu nappaavan ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lupa tällä hetkellä Hifkin paskin pakki - ja se on paljon se.
Jopa huonompi kuin Clarke joka sentään välillä yrittää. Lupaa ei tunnu nappaavan ollenkaan.

IFK-fanien märkä päiväuni osoittautuu loppujen lopuksi flopiksi, miten tää ei yhtään yllätä. On se vaan niin, että kyllä näitä yksilöitä pitää haukkua, koska ne pilaavat kokonaisuuden. Kaikki ei ole kiinni mistään pelitaktiikoista/valmentajan peluutuksesta, vaikka JHag niin sanoikin tuossa taannoin. Söde ja Lupa ovat tällä hetkellä joukkueen kiistattomasti surkeimmat puolustajat. Clarke on hyvä peesaaja tälle kaksikolle...

Enkä yhtään enää ihmettele, minkä takia Lupa on ollut tällainen kiertolainen tai sitten HIFK:ssa pakkipari on aivan väärä tällä hetkellä. Sekään ei tietenkään selitä noita henk.koht. virheitä, joita hän viljelee tämän tästä jokaisessa pelissä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, kyllä se vaan on niin, että Lupaschuk on tällä hetkellä ihan omaa luokkaansa IFK:n pakistossa. Ja nimenomaan negatiivisessä mielessä. Huolestuttavinta on se, että jos oikein rehellisiä ollaan, Lupa ei ole esittänyt oikeastaan yhtään kokonaista hyvää peliä palattuaan saikultaan. Alkuhan oli Lupalta vallan mainio ja kaveri toi IFK:hon juuri sitä, mitä häneltä odotettiinkin.

Johtuuko tämä sitten fysiikan vai henkisen kantin pettämisestä, olisikin mielenkiintoista tietää. Ässiä vastaan lauantaina Lupan pää pimeni totaalisesti ja seurauksena olikin ulosajo ja vielä täysin turha sellainen. Vaikka kuinka Marko Kivenmäki vituttaa itseänikin, ei moisen primadonnan saisi antaa vaikuttaa omaan tekemiseen ja psyykeeseen niin paljon kuin esim. Lupaan ja Kankaanperään lauantaina teki. Eilenkin Lupa kävi yhdessä vaiheessa kuumana kuin hellankoukku ja hetken ehdin jo pelätä, hajoaako kasetti nyt ihan totaalisesti. Ei hajonnut, mutta ei pelissäkään kyllä montaa onnistumista nähty.

Jalosen olisikin nyt keskityttävä etsimään toimivia pakkipareja huomattavasti nähtyä rohkeammin, koska nyt on täysin selvää se, että Lupa-Söde ja Clarke-Söde eivät toimi. Aina ei tarvitse etsiä syyllisiä, joskus vain kemiat kentällä ei kohtaa niin, että siitä olisi joukkueelle mitään hyötyä. Se voi olla Lupallakin lopulta hyvin pienestä kiinni, että saa pelijuonesta kiinni. Tällä hetkellä pelihuumori on kuitenkin niin kadoksissa, että jotain muutoksia on pakko tehdä, tapahtuu se sitten kentällä tai "kulisseissa". Enkä tarkoita nyt sitä, että Lupasta pitäisi hankkiutua eroon, vaan lähinnä sitä, että ylimääräinen vapaapäivä tai katsomokomennus saattaisi hyvinkin edesauttaa nykyisen lukon aukeamista.
 
Eikös Lupa pelannut aikanaan loistopleijarit Kärpissä Bumen pakkiparina, joten pitäisköhän kokeilla eniten Bumen tyylinen pakki pariksi, jos vaikka auttaisi. Alkaa vaan olla melko kiire sekoitella pakkaa.

Jotenkin kuitenkin on fiilis että eiköhän Lupa ala pelaamaan helmikuussa. Itsellä on mielikuva, että aikanaan Kärpissäkään ei vakuuttanut aluksi, mutta pleijarit oli legendaa.
 

settingsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Ei ole viime aikoina Lupa ollut sitä, mitä pakistoon hankkittua häneltä odotettiin. Itse olen muutenkin kaipaillut Kurvista takaisin. Lupastahan kaikki tietää, mitä hänestä parhaimmillaan saa irti ja itsekin uskon katsomokomennuksen yms. olevan tällä hetkellä tarvittava herätys hänelle. Keväälle mentäessähän mies tunnetusti nostaa tasoaan ja on ratkaisuvoimallaan erittäin tärkeä lenkki mestaruutta kohti mentäessä. Nyt on kuitenkin aloitettava herätysliike ajoissa, että miehestä aletaan saada tarpeeksi ajoissa se tiedetty maksimi irti.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Eikös Lupa ollut pois rosterista Lahdessa? Onko siirretty katsomoon hod dog-osastolle vai saikku?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eikös Lupa ollut pois rosterista Lahdessa? Onko siirretty katsomoon hod dog-osastolle vai saikku?

Oli joo ja on hyvä asia, jos kyse on ollut valmennuksen reagoinnista, eikä mistään pikku loukkaantumisesta. Lupaschukin pelaaminen on ollut sen verran päin persettä viimeiset ottelut, että Mestis-kommenuskaan ei olisi pahitteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Oli joo ja on hyvä asia, jos kyse on ollut valmennuksen reagoinnista, eikä mistään pikku loukkaantumisesta. Lupaschukin pelaaminen on ollut sen verran päin persettä viimeiset ottelut, että Mestis-kommenuskaan ei olisi pahitteeksi.
HIFK.fi:
..."alakerrassa Ilari Melart korvaa pikkuvaivoista kärsivän Ross Lupaschukin."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös