Mun Lupa / Clarke -puntarissa Clarke on tähän asti ollut mieluisampi jääjä, mutta onhan Lupa kokonaisvaltaisesti parempi pelaaja. Taas toisaalta jos / kun hyökkäyspään maalintekovoima kevenee, ellei Hirsoa korvata kunnolla, olisi Clarkelle sittenkin tilausta. Molemmathan mä näistä pitäisin, mutta Lupa paineli parissa edellisessä ottelussa (Lukko ja Kalpa) ohitse. Kaveri on pelannut ennenkin tärkeitä matseja selvästikin.
Mä olen jo pitkään liputtanut Lupan puolesta, jos pitäisi valita näiden kahden väliltä. Mikäli molemmat voisi pitää, niin ilman muutakin Clarkellekin sopimus, ei kahta sanaa tästä, mutta Hirson ja Nortin mahdolliset lähdöt saattavat sotkea kuviot pahemman kerran. Kotimaisia huippuveskareita ei ole pilvin pimein markkinoilla, joten tähän ehkä joudutaan käyttämään AHL-kortti. Joku tosin heitti ilmoille ajatuksen Norrenasta, mikä ei olisi aivan päätön vaihtoehto. Valmis, kokenut kotimainen veskari, joka on edelleen huipulla tai sen välittömässä tuntumassa, vrt. huipun veli. Sitä en tiedä, millä konstilla sen saisi houkuteltua Nordikselle, mutta se on Nybarin ongelma.
Hirson lähtiessä ulkomaille jouduttaneen uusi äijä hakemaan ulkomailta. Ihanne olisi, että stuntti olisi eu-pelaaja - eli svedu tai tsekki - eikä veisi ulkomaalaiskiintiöstä tilaa. Tässä on vain se ongelma, että miksi joku parhaassa iässä oleva ruotsalaissentteri tulisi pelaamaan Suomeen. Keklu raahasi aikanaan tänne länsinaapurin miehiä vaikka kuinka paljon, kirsikkana kakussa Davidsson, mutta sm-liiga on muuttunut paljon niistä ajoista - eikä välttämättä parempaan suuntaan. Vaikka voihan se Hirson korvaaja olla vanhakin. Napataan vaikka Brunberg naapurista, jos se suostuu muuhun kuin ykkössentterin rooliin, ja ajetaan Mikkeä sisään sentterin tontille. Jos homma ei toimi, niin MG takaisin laidalle ja Brömbröm ylempään ketjuun. Kuitenkaan ei missään nimessä kannata lyödä jo keväällä tai edes vielä kesällä kaikkia ulkkaripaikkoja kiinni ja rajata itseään nurkkaan kauden aikana tarvittavien siirtojen suhteen. Kukaan ei varmaan halua nähdä uudelleen tilannetta, jossa "tomaskey" myydään "bradparsonsin" tai "charliecook" "liborustrnulin" alta pois ja käytännössä heikennetään joukkuetta vahvistamisen sijaan.
Vaikkei varsinaisesti Lupaan llitykään, niin alkaa olla korkea aika saada Maran nimi sopimuspaperiin, että ainakin puolustuksen kotimaisuusaste on mahdollisimman suuri. Mutta Lupa on pidettävä tai ainakaan sitä ei saa päästää kotimaisiin kilpailijoihin ensi kaudeksi. Lupalle ja Maralle jatkopahvit, niin tämä fani on tyytyväinen.