Romanit

  • 1 484 740
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ennen vanhaan, jos mustalaiset pistänyt leirin pystyyn esim. Porin torille, niin Lahdenranta olisi yksinään paketoinut koko paskan mustaan maijaan ja vienyt pahvihousut sinne minne pitääkin.

Voi jumalauta sentään, mitä touhua!
 
Ennen vanhaan, jos mustalaiset pistänyt leirin pystyyn esim. Porin torille, niin Lahdenranta olisi yksinään paketoinut koko paskan mustaan maijaan ja vienyt pahvihousut sinne minne pitääkin.

Voi jumalauta sentään, mitä touhua!

Ennen oli miehet rautaa ja poliisimiehet voimamiehiä.

Pakko todeta, että olen vilpittömän pahoillani tämän hetkisestä vesisateesta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuo Senaatintorin tapaus on nyt sitä luokkaa suomalaisten halveeraamista, että minä mielipiteenäni ihan omanani toivoisin, että vähintään vesitykkejä manneja kohti, mieluummin kumiluoteja. Minua ei tosin haittaisi ollenkaan jos niitä ammuttaisiin kovillakin mutta tällainen maailma kun on, niin äkkiä tuo retalekusipääjengi edes niskaperseotteella ulos Suomesta.

Juuri tällaisten tapausten hyysäilymentaliteetti saa minut kallistumaan entistä enemmän poliittisesti oikealle. Eva Biaudet ja kaltaisensa luulevat olevansa hyvällä asialla mutta todellisuudessa he vain pahentavat ns. suvaitsevaisuutta.

Tätä mieltä olen internetin keskustelupalstalla ja tarvittaessa vaikka julkisestikin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Siirtyivät sitten Senaatintorille, ja taas poliisit saavat ihmetellä notta mitäs nyt. Ei tää oo niin vaikeeta hei.

Käsi ylös ketä tämä oikeasti yllätti? Kuten tuossa aikaisemminkin on todettu, niin aikamoista poliisin imagon kohotusta koko Kalasataman leirin purku oli. Vai oikein vielä mellakkavarusteissa mentiin paikalle... .. . Kuitenkin jokainen paikan nähnyt tietää, että poliisi ei ole puuttunut esimerkiksi paikalla harjoitettavaan varastetun tavaran (pyörät nyt näkyvimpinä) kanssa puljaamiseen, luvattomasti maassa olevien poistamiseen ja moniin muihin aivan suoriin rikoksiin ja rikkomuksiin. Nuo ajoneuvojen rämät nyt hyvänä esimerkkinä ohikatsomisesta. Haluaisin nähdä suomalaisen, joka noilla luuskilla kesän rauhassa saa ajella.

Ei minulla ole näitä(kään) ihmisiä vastaan mitään sinällään. Silti jos suurta osaa (suomalaisen) yhteiskunnan säännöistä ei pystytä noudattamaan ja järkevää elantoa turistiviisumilla maahan tulleena hankkimaan, niin ainoa vaihtoehto lienee tuo maasta poistuminen/poistaminen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
On mieltä huojentavaa että jatkoaikalaiset ovat sentään tästä spedeilystä samaa mieltä. Monista mielipiteistä urheilun saralla täytyy ja on antoisaakin väitellä mutta tämä pelleily ei juurikaan jaa mielipiteitä. Mitenkähän sitä kävisi jos meikäläinen junttais telttansa vaikka aurinkorannikolle vapaan liikkuvuuden nimissä? Aivan,pamppua tulisi niin perkeleesti ja putkaan välietappina vittuun koko maasta!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaikka olen ymmärtäväinen ja suvaitsevainen - paitsi maahanmuuttoasioissa - pidän tätä pelleilyä melkoisena farssina ja se suorastaan osoittaa sen, kuinka helppoa yhteiskuntaa (päättäviä tahoja) on käyttää hyväksi jos päättävillä elimillä on hiukankaan vaaraa pelkoa siitä, että joutuvat leimatuksi suvaitsemattomiksi ja maahanmuutto- ja "vähemmistökriittisiksi". Tämä on oivallinen osoitus siitä mitä seuraa kun yksi ryhmä saa liian suuren aseman tässä maassa, tämä ryhmä nyt sattuu olemaan joukoltaan pieni mutta toiminnaltaan sellainen, joka saa päättävät tahot turhankin varpaisilleen. Nämä ovat, kyllä, laskettavissa viher-vasemmistolaisiin (nuoriso)aktiiveihin ja heidän tukijoihinsa ja sitä kautta Romanian ja Bulgarian romaneihin.

Mitäpä näille, siis ei Suomen kansalaisille, sitten tehdä? Jollei ole osoittaa vakituista asuinpaikkaa, halua hakeutua työhön (turistiviisumilla maassa saa olla muistaakseni sen 3-4 kk) tai opiskelemaan ja jos kerjääminen, kaupustelu ja rikollinen toiminta jatkuu pois maasta vaikka jalat edellä.

vlad.
 

HemmoP

Jäsen
Romanit saivat luvan jäädä Senaatintorille:

Tuijotuskilpailu ohi - romanit luovuttivat! - Ilta-Sanomat

Seuraavaksi ilmeisesti odotellaan Hgin kaupungin päätöstä romanien jättämälle leiriytymislupahakemukselle...

Suoraa opiskelupaikkaahan näille ahdingossa olevien romaniraukkojen lapsille ei kehdattu Kiljusen vaatimisista huolimatta antaa, mutta jonkunlaista avustusta toki mietitään: sosiaaliviraston johtavan asiantuntijan Jarmo Räihän mukaan joissakin yksittäistapauksissa, kuten lapsiperheiden kohdalla, avuntarvetta voidaan kuitenkin selvittää.

Nelosen uutiset - Uutinen - Romanit asettuivat Senaatintorille | Nelonen.fi

Kirkko tukee ja auttaa poliisin ahdistelemia romaneja:

Uusi k - Ilta-Sanomat

Jännä nähdä kuka kerkeää tarjoamaan yöpaikkaa koko porukalle. Oma veikkaus on diagonissalaitos ja jompikumpi Hgin vastaanottokeskus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siirtyivät sitten Senaatintorille, ja taas poliisit saavat ihmetellä notta mitäs nyt. Ei tää oo niin vaikeeta hei.

Ei kai tuohon muu auta kuin vesitykki ja kumiluodit, myös kyynelkaasua voisi käyttää. Sitten vain suunta kohti kolera-allasta ja avot, mannet lähtevät uimalla kotimaahansa. Se ihmetytti tuossa päivällä tehdyssä Kalasataman häädössä, että mitä Romanit tekevät rosteri-jääkaappipakastin (näkyi yhdessä kuvassa) yhdistelmällä ja taisi siinä olla vielä muovitkin päällä? :)

Ja leikki sikseen. Näyttää tulevan kunnon farssi tästäkin isosta "häädöstä", kun polliisit eivät pysty kontrolloimaan, mihin tämä lauma leiriytyy seuraavaksi?
 
Pakko todeta, että olen vilpittömän pahoillani tämän hetkisestä vesisateesta.

Ei hätää, Tuomiokirkko on onneksi kaikille avoinna puoleen yöhön saakka!

Vituttaa aivan kohtuuttomasti tuo pehmopelleily, missä tahansa muualla ehkä Ruotsia lukuunottamatta tuo paskasakki olisi heivattu keinoja kaihtamatta lujaa kohti kotimaatansa mutta täällä nuo saavat sylkeä paikallisia kasvoihin ja meillä vain ihmetellään paljonko tästä hyvästä kannattaa jakaa porukalle tukia. Poliisit voisivat häippäistä paikalta ja päästää jonkun kodinturvajoukkion tuonne suojelemaan Tuomiokirkkoa ja kenties muovailemaan telttoja uusiksi pesismailoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Odottelinkin tässä nyt milloin vellihousut ja kumppanit tulevat taustoittamaan tätä tilannetta. Kyllähän tämä tilanne on surkuhupaisuudessaan jo niin järkyttävän typerä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä täällä oikein monet viisumista höpisee, Romania ja Bulgaria ovat EU-maita eikä mitään viisumia tarvita. Tosin näköjään siltikään ei Schengen alueella saa majailla kuin 90 päivää puolen vuoden aikana. Hieman sekavia nuo säädökset mutta ilmeisesti koska kysymys on EU-maasta niin rekisteröitymällä poliisiasemalla voi oleskelua jatkaa senkin jälkeen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä täällä oikein monet viisumista höpisee, Romania ja Bulgaria ovat EU-maita eikä mitään viisumia tarvita. Tosin näköjään siltikään ei Schengen alueella saa majailla kuin 90 päivää puolen vuoden aikana. Hieman sekavia nuo säädökset mutta ilmeisesti koska kysymys on EU-maasta niin rekisteröitymällä poliisiasemalla voi oleskelua jatkaa senkin jälkeen.

Kuten totesit, säädökset on sekävia ja itse käytin virheellisesti termiä "turistiviisumi" vaikka tarkoitin juuri sitä tilannetta, että EU-kansalainenkaan ei saa loputtomiin majailla toisen EU-valtion alueella jollei kykene osoittamaan sitä, että kykenee elättämään itsensä, on työnhakija, tai syy on jokin muu. Mutta kerjääminen, tilapäinen kaupustelu tms. ei riitä sellaiseksi syyksi, että välttämättä voidaan myöntää lupaa oleskeluun.

Viranomaisistahan liene osaltaan tilanne kiinni kuinka tarkkaan säädöksiä tulkitaan ja Suomessa tulkinta näyttää olevan hyvin löysä - syy näkyy sitten ympäriinsä notkuvina romaneina, jotka kerjäävät, huijaavat, kaupustelevat ja ovat osana rikollisjengejä - puhumattakaan siitä, että moni heistä on myös ihmiskaupan uhreja.

vlad.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jännä nähdä kuka kerkeää tarjoamaan yöpaikkaa koko porukalle. Oma veikkaus on diagonissalaitos ja jompikumpi Hgin vastaanottokeskus.

Toivottavasti kukaan ei nyt ala hyysäämään tätä roskasakkia. Vaikka lupailtaisiin yösijaa vain muutamaksi yöksi, niin siitähän nämä mannet vain innoistuisivat Ja sen jälkeen poliisien pitäisi joskus vuoden päästä häätää näitä sieltä yömajasta.

Kadulla vaan ja häädetään maasta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vieläkin on vaikea ymmärtää, että minkä takia Helsingin kaupunki (asukasluku n. 600 000 hlöä) kumartaa näiden 30 romanin suuntaan ja pyllistää omille asunnottomilleen sekä kansalaisilleen.
Onko se niin kamalan vaikeaa ottaa heivata tämä porukka pois Suomesta?
Miksi heitä pitää hyysätä? Eihän noista turisteista saa edes rahaa valtion kassaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Kirkko tukee ja auttaa poliisin ahdistelemia romaneja...

Eipä nyt sentään vedetä mutkia ihan noin suoriksi kuin ratakiskoa ikään. Kirkon periaatteenahan on aina ollut, että sen ovet ovat avoinna kaikille sen piiristä pelastusta ja lohdutusta hakeville (ts. etsivät uusia asiakkaita).

Ei liene tämän periaatteen vika, että tuo roskasakki käyttää sitä hyväkseen tällä tavalla.
 
Jumalauta, en itse edes löydä sanoja tälle... Aivan täysin siis, niin perkeleen käsittämätöntä paskaa kuin vain voi olla. Tämänkö piti olla juuri se ainoa keissi, kun poliisit seuraavat tarkasti lakikirjaa? Olen useasti seurannut sivusta, kun ihmisille tekaistaan sakkoa ihan tyhjästä sen 100e ja sitten kehoitetaan painua vittuun ellei halua kaiken päälle päästä vielä putkaan yöksi. Ja monet vieläpä pääsevät, kun uskaltavat esittää vastalauseita. Romanit sitten puolestaan saavat tehdä aivan mitä haluavat siitäkin huolimatta, että nuo r*unkkarit vielä kaiken päälle mellastavat ja vittuilevat minkä kerkeävät. Saatana miten absurdi tilanne on tähän maahan syntynytkään...

Itse odotan innolla sitä hetkeä kun alkaa teleskooppipatukoiden laulukuoro. Se tosin hiukan viivästyttäisi mahdollista lähtöä maasta kaikenlaisten sairaala-juttujen takia.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olen useasti seurannut sivusta, kun ihmisille tekaistaan sakkoa ihan tyhjästä sen 100e ja sitten kehoitetaan painua vittuun ellei halua kaiken päälle päästä vielä putkaan yöksi. Ja monet vieläpä pääsevät, kun uskaltavat esittää vastalauseita.
Voitko antaa esimerkin tällaisesta tilanteesta. 1-2 kpl riittäisi ja olisin tyytyväinen. Voit valita ne herkullisimmat tapaukset noista useista tapauksista ja monista putkaan pääsemisistä.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Jumalauta, en itse edes löydä sanoja tälle... Aivan täysin siis, niin perkeleen käsittämätöntä paskaa kuin vain voi olla. Tämänkö piti olla juuri se ainoa keissi, kun poliisit seuraavat tarkasti lakikirjaa? Olen useasti seurannut sivusta, kun ihmisille tekaistaan sakkoa ihan tyhjästä sen 100e ja sitten kehoitetaan painua vittuun ellei halua kaiken päälle päästä vielä putkaan yöksi. Ja monet vieläpä pääsevät, kun uskaltavat esittää vastalauseita. Romanit sitten puolestaan saavat tehdä aivan mitä haluavat siitäkin huolimatta, että nuo r*unkkarit vielä kaiken päälle mellastavat ja vittuilevat minkä kerkeävät. Saatana miten absurdi tilanne on tähän maahan syntynytkään...

Itse odotan innolla sitä hetkeä kun alkaa teleskooppipatukoiden laulukuoro. Se tosin hiukan viivästyttäisi mahdollista lähtöä maasta kaikenlaisten sairaala-juttujen takia.

Samaa ihmettelen, mut onhan meillä nää omat mannemme, samaa sakkia.
Luulis et olisivat rintamassa puolustamassa "omiaan", aika hiljasta. Ovat varmaan sitä mieltä, että nää tulokas mannet syövät kohta "heidän" leipäänsä, kannattaa olla kerrankin hiljaa. Juuri näinhän nää meidän mannet ovat "aina" tehneet....mellastavat, vittuilevat ym. ym., ei mitään eroa.
 
Voitko antaa esimerkin tällaisesta tilanteesta. 1-2 kpl riittäisi ja olisin tyytyväinen. Voit valita ne herkullisimmat tapaukset noista useista tapauksista ja monista putkaan pääsemisistä.

Hah, luuletkohan että kusetin :D? Ei minun edes tarvitse kertoa "useita" tapauksia, vaan kaava on yleisesti ottaen aina sama. Homma menee niin, että kentällä on aina muutama partio, jotka ovat aivan totaalisia kusipäitä ja ovat vittumaisia aivan kaikille. Nämä herrat saavat joskus tylsän illan aikana päähänpistoksen, että olisihan se kiva "kovistella". Tämä osa saattaa toki vaihdella ja olla joku eri syy olla "tiukka ja kovis". Sen sijaan kusipää-partio on ihan tosijuttu, usko pois minä tiedän tämän kokemuksesta. Enkä suinkaan riehujana, vittuilijana tai muusta vastaavasta....

Jokatapauksessa, normaali tilanne etenee näin. Esimerkiksi Helsingin keskustassa on aina öisin paljon porukkaa, erityisesti 16-20 vuotiaita. Tyypit sitten pyörivät siellä ja juovat samalla, mutta tämä ei kuitenkaan vielä kauheasti riko lakia (toki nämä alaikäisyys-hommat, ja yleisellä paikalla juominen). Yleisesti ottaen näihin ei kukaan koskaan puutu, mutta jos onnistuu jotenkin saamaan itsensä poliisin silmätikuksi (suomeksi sanottuna jos esim. "mulkoilet" pahasti tai tietysti se perinteinen "liian kännissä"). Tämä henkilö napataan kiinni ja kirjoitetaan kaikki mahdolliset sakot (joista yleensä tulee se reilu 100e). Eihän nämä rangaistukset ole ihan hatusta vedettyjä, vaan tekaistuilla tarkoitan lähinnä sitä, että keskustassa tuollaisia tapauksia voi helposti kerätä ~500. Porukkaa kusee ympäriinsä, makailee kännissä missä lystää, rikkoo pulloja, mutta tämä ei poliisia kiinnosta. Kaikista juhlijoista vain muutama ottaa sakot.

Jos sinä elät jossakin satumaassa, etkä usko tälläisen olevan normaalia meilläkin Suomessa, niin avaa silmät ja mene Helsingin keskustaan....


e. Trenchilta tulikin vielä erinoimainen skenaario2-esimerkki. Vähintäänkin yhtä yleinen kuin minun, ellei yleisempi.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voitko antaa esimerkin tällaisesta tilanteesta.

Mä voin yrittää, tosin mulla on vaan yksi esimerkki ja sekin omasta elämästä.

Oltiin baarissa joskus 2000 -luvun puolivälissä. Sieltä ulos tullessa huomattiin pieni myllyntynkä siinä edustalla ja ihan viihteen kannalta jäätiin sitä siihen seurailemaan. Maija kurvaa paikalle, tappelu on tässä kohtaa jo hajonnut ja riitapukarit ovat kadonneet. Noh, kytät ulos autosta, juttelivat tovin jonkun rouvashenkilön kanssa ja lähtivät sitten meidän neljän-viiden hengen porukkaa kohti. Meikäläinen sai yhden sinisen molempiin käsiin ja sitten mentiin. Spontaani huudahdus minulta taisi olla "mitä vittua saatana, emmä oo..." ja pidemmälle en päässyt, kun toinen poliiseista huusi (ja siis nimenomaan huusi), että turpa kiinni tai saat vielä niskoittelusta (tai vastaavasta, ei voi muistaa) sakot kaupan päälle! Siihen kysyin, että minkä vitun kaupan päälle, kun en ole mitään..." En ehtinyt lauseen loppuun, kun yksityistila maijan takakontissa oli kokonaan minun käytössäni.

Kytät hyppäsivät autoon ja oltiin juuri lähdössä, kun baarin poke juoksee auton luo ja ilmeisesti kertoi herroille viranomaisille, että mä olin juuri tullut baarista ulos, eikä mulla ollut osaa eikä arpaa tappelussa. Kuitenkin, kontti auki ja Trenchtown ulos saatesanoilla "hyppääs pois sieltä, erehdyttiin henkilöstä". Ei pahoitteluja, ei selityksiä, ei mitään. On vaan jäänyt mieleen, oli se sen verran absurdi kokemus. Epäilen, että ilman tuon poken väliintuloa koppiyö olisi ollut tosiasia ja varmaan sakotkin, jos olisin esittänyt painokkaasti eriävän mielipiteen ja roikkunut oikeuksissani kiinni. Ja se mut väärin tunnistanut rouvakin oli jo kadonnut johonkin.

Menipä runsaasti ohi ketjun aiheen. No voi olla, että toinen niistä tappelijoista oli romani.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Trenchtownin esimerkkin oli nyt surkea tähän tilanteeseen, koska: 1) sakkoja ei tullut ja 2) putkassa ei oltu. Jokin perus väärinkäsitystilanne. Ja vaikka putkayö olisi tullutkin, niin kaikenlaisesta näytön puutteesta varmasti sakkoja olisi tullut tasan nolla euroa, jos tunnistuksen tehnyt rouvakin olisi joutunut maan nielaisemaksi.

Jokatapauksessa, normaali tilanne etenee näin. Esimerkiksi Helsingin keskustassa on aina öisin paljon porukkaa, erityisesti 16-20 vuotiaita. Tyypit sitten pyörivät siellä ja juovat samalla, mutta tämä ei kuitenkaan vielä kauheasti riko lakia (toki nämä alaikäisyys-hommat, ja yleisellä paikalla juominen). Yleisesti ottaen näihin ei kukaan koskaan puutu, mutta jos onnistuu jotenkin saamaan itsensä poliisin silmätikuksi (suomeksi sanottuna jos esim. "mulkoilet" pahasti tai tietysti se perinteinen "liian kännissä"). Tämä henkilö napataan kiinni ja kirjoitetaan kaikki mahdolliset sakot (joista yleensä tulee se reilu 100e).
Mitä nämä kaikki mahdolliset sakot ovat? Kyllä minä sen tiedän, että välillä kirjoitetaan muutaman kympin muistutuksia joistain perseilyistä, mutta kuulostaa hieman oudolta, että juuri sinä olet useasti joutunut tilanteisiin, joissa on tyhjästä kirjoitettu sakkoja sata euroa ja usein myös päästy putkaan. Tuo yleisluontoinen kuvaus ei kyllä vieläkään vakuuta.

Ja jos osa isosta porukasta saa sakot ja osa pääsee pälkähästä, niin eipä se ole mitään outoa. Jos paikalla on 2 poliisia ja 500 asiakasta, niin mahdotonta siinä on kaikkia sakottaa. Varmasti sakon saajatkin ovat palkintonsa ansainneet kuitenkin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Iltasanomien kuvassa akka vetää valmisröökiä ja kaveri puhuu kännykkään vieressä, koska köyhyys...

Poliisi on natsisika, kun ei antanut ajaa autoja tuonne ja kielsi aggregaattien käytön. Ajatelkaa, ei anneta pöräyttää aggregaattia käymään Senaatintorilla. Kyllä aggregaatti on joka köyhän oikeus... Eihän bensa paljoa maksa? Tässä kohtaa se on varmaan visva-anarkomarkojen mielestä ihan ekologinenkin ratkaisu?
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Trenchtownin esimerkkin oli nyt surkea tähän tilanteeseen, koska: 1) sakkoja ei tullut ja 2) putkassa ei oltu.

Juu, surkeahan se tavallaan oli. kuitenkin, sakkoja olisi varmasti tullut, mikäli olisin pitänyt oikeuksistani kiinni. Kuitenkin, koska en halunnut virkavallan (luultavasti liioitellun) voimankäyttöharjoituksen kohteeksi joutua, olin hiljaa enkä alkanut potkimaan tutkainta vastaan tai edes maijan ovia. Koppiin olisin päätynyt, mikäli se poke ei olisi tilannetta oikaissut.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Juu, surkeahan se tavallaan oli. kuitenkin, sakkoja olisi varmasti tullut, mikäli olisin pitänyt oikeuksistani kiinni. Kuitenkin, koska en halunnut virkavallan (luultavasti liioitellun) voimankäyttöharjoituksen kohteeksi joutua, olin hiljaa enkä alkanut potkimaan tutkainta vastaan tai edes maijan ovia. Koppiin olisin päätynyt, mikäli se poke ei olisi tilannetta oikaissut.
Mistä oikeuksistasi olisit halunnut pitää kiinni?

En tiedä poliisien termistöä, mutta sinua kuitenkin epäiltiin jostain nujakasta. Kun tilanne selvisi, pääsit pois ilman seurauksia. Kaikki muu on jossittelua. Jos olisit alkanut riehumaan, niin vielä enemmän oikeutetusti olisit koppiin päässytkin.

Ilmeisesti mielipiteesi on se, että jos silminnäkijä kadulla näkee jonkun pahoinpitelijän ja kertoo havaintonsa poliisille, niin poliisi ei saa tähän koskea. Epäilty saa kulkea vapaana tuomion langettamiseen asti. Silloin on pidetty kiinni "oikeuksista"???

Syytä mieluummin silminnäkijää, älä poliisia, jotka tekivät työtänsä. Et ole ensimmäinen syytön, joka on tässä maailmassa otettu kiinni. Tapahtuu muuten muuallakin kuin täysin umpimädässä suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös