Rovaniemellä olen kolme kertaa ollut jossain määrin tekemisissä erään parikymppisen Romanin kanssa. Ensimmäistä kertaa tämä kaveri tuli kadulla vastaan ja pummasi tupakkaa, oli kuulemma heitetty yöksi putkaan ja poliisi oli varastanut röökit, rahat ja ilmeisesti kaiken muun paitsi vaatteet. Seuraavan kerran sama tyyppi tuli erääseen Grilliin jossa olen töissä ja kyseli josko neljällä eurolla saisi pienemmän annoksen kaikkea mahdollista. Kolmannella kerralla sama kaveri tuli samaan Grilliin ja kyseli josko saisi palan foliota jotta voisi kääriä ostamansa pitsan folioon. Kiireessä sitten annoin sille foliota ja kattelin vain kun käveli suoraan ulos sen kanssa ja samalla hetkellä tajusin etteihän tuo kaveri mitään ainakaan meiltä ole ostanut tänään.
Nuo äskeiset lähinnä herättää kysymyksen, että mitä vittua? Onko jonku folio-palan pummaaminen ainoastaan periaatekysymys? Kokeillaan et josko tuolta suomalaiselta sais jotain ilmaiseksi pummattua. Sinänsä toki mukava mies kyseessä ettei ainakaan vielä ole minua puukolla pistänyt.
Nuo äskeiset lähinnä herättää kysymyksen, että mitä vittua? Onko jonku folio-palan pummaaminen ainoastaan periaatekysymys? Kokeillaan et josko tuolta suomalaiselta sais jotain ilmaiseksi pummattua. Sinänsä toki mukava mies kyseessä ettei ainakaan vielä ole minua puukolla pistänyt.