Sitte toimari vaihtoon ja Rokin paletti vissiin pyörähti sekaisin, eikä siitä toivuttu koko syyskaudella?
Tästä Kallioniemestä sen verran että itsellä vähän ihmetyttää tuo että hänhän oli käsittääkseni joku markkinointi hemmo Saipassa ja silti pukkaa vähän ihmeellisiä tiedotteita ulos, hyvä sinänsä että edes jotain tulee mutta pitäis vähän kiinnittää huomiota sisältöön jos kerran ammatti-ihminen on!?!?
Sama se on vaikka loppukauden tuolla häärää ei kait se ainakaan huonompaan suuntaan Rokia vie(jos siis ei kerkeä myydä joukkuetta)?
Jaahas, tartutaanpa hieman näihin pontteihin.
Ensimmäinen taitaa olla provoilua, mutta tuskinpa toimitusjohtajan vaihtuminen nyt pelaajien esityksiin tai Kokkosen toimintaan liiemmin on vaikuttanut - tai ei ainakaan pitäisi olla. Pelaajat ja valmentajat hoitaa kentällä omat hommansa, tj sitten toimiston puolella omansa.
Itse en tiedä, joten esitänkin kysymyksen, että kuka RoKissa hoitaa tiedottamisen käytännön tason toiminnan? Ei kai toimitusjohtaja kaikkia läpysköitä puhtaaksi kirjoittele, ja eihän markkinointiosaaminen sinänsä edes korreloi suoranaisesti tiedotteiden sisällön kanssa. Minun mielestäni tuo tiedote ei sitäpaitsi edes ollut mikään täysi rimanalitus, vaan sitä luettiin kliseisesti sanottuna kuin niin kuin piru lukisi sitä Isoa Kirjaa. Nämä fanaatikot eivät liiemmin asiaa ajatelleet kuin yhdestä näkökulmasta, eivätkä myöskään kuunnelleet kun heille asiaa availtiin toiselta kantilta katsottuna. Nyt on sitten luikittu häntä koipien välissä pois palstalta: toki 30k€ kerääminen ei ole helppo homma, joten ehkäpä heillä ei enää ole aikaa pyöriä täällä jauhamassa.
Ja sitten tämä viimeinen. Kuinka monta kertaa ja kuinka monen ihmisen toimesta se täytyy sanoa, että toiminta on aikamoista puuhastelua, jos seurassa toimitusjohtaja vaihtuu tasaisesti vajaan puolen vuoden välein? Ensi kausi oikeastaan näyttää sen, mihin Kallioniemi Rovaniemellä kykenee. Tämän kauden osalta ei paljon ollut tehtävissä kun rosteri oli kasattu miten oli, ja kassa ammotti tyhjyyttään. Jääkiekkobuumi on tällä hetkellä yhä kuitenkin yllättävän kova ja ainakin toistaiseksi kannattajat ovat vielä uskollisesti käyneet peleissä. Kuinkahan kova yleisökeskiarvo olisi jos taisteltaisiin vaikkapa kotiedusta playoffeihin?
Ja jottei koko viesti olisi pelkkää offtopicia, niin täytyy sanoa, että en ole kyllä erityisen tyytyväinen Surenkinin päävalmentajapestiin. Mielestäni RoKin rosteri ja Surenkinin pelifilosofia eivät oikein kohtaa. Toisaalta ehkäpä se on helpompi yrittää pelata aggressiivista karvaus- ja taklauspeliä kuin että oltaisiin nyt lähdetty johonkin lukkomaiseen koko kentän kiekonhallintaan nojaavaan filosofiaan näillä miehillä. Suutarin värväyshän Surenkin on, ja en usko, että Veskukaan hirveällä liksalla hommia täällä paiskii: tai näytöt eivät ainakaan anna minulle tälläistä käsitystä.
Itse en oikein ole tällaisen Surenkinin gooni- ja ja ajokoirajääkiekon ystävä, joten tässäkin mielessä pettymys on suuri. Nyt kun vielä Suutari signaa hyvän ystävänsä Nivalan Cowboyn joukkueeseen alkaa homma näyttään vähintäänkin erikoiselta.