”Kopissa oli isoja kyyneleitä, kyllä tämä oli meille pettymys. Olen oikeasti ylpeä näistä pojista tuolla kopissa. Kauden aikana nämä pojat nousivat kolmosdivarista, Lappi-liigasta ja A-junnuista kevään karsintoihin, tuossa porukassa on jumalattomasti potentiaalia olemassa. ”
aloitti Kokkonen
”Viime vuosi oli kiekkorintamalla minulle välivuosi ja elokuussa koppiin mennessä sanoinkin, että tänne ei tulla kuin hillasuolle kumisaappaat jalassa, paikka on jokaisen ansaittava joukkueessa. Se tavoite mitä tavoiteltiin ja tavoitellaan, siihen joukkue on koottava jo keväällä.” Kokkonen jatkoi
(Roki Hockey, otteluraportti)
Vaikka juuri päättynyt kausi oli selkeää eteenpäin menoa niin pelillisesti kuin organisaation rakentamisen kannaltakin, niin RoKin kauden 2012- 2013 valmentaja Ari Kokkosen sanoissa on rivien välissä paljon. Päälimmäiseksi pitää nostaa ajatus siitä, että mikäli Mestisnousua oikeasti aiotaan kovenevassa kilpailussa tavoitella, niin työ on aloitettava jo keväällä. Joukkue ja organisaatio pitää olla jo ennen kesälomia pääosiltaan kasassa, sitoutuneena menemässä tavoitetta kohti.aloitti Kokkonen
”Viime vuosi oli kiekkorintamalla minulle välivuosi ja elokuussa koppiin mennessä sanoinkin, että tänne ei tulla kuin hillasuolle kumisaappaat jalassa, paikka on jokaisen ansaittava joukkueessa. Se tavoite mitä tavoiteltiin ja tavoitellaan, siihen joukkue on koottava jo keväällä.” Kokkonen jatkoi
(Roki Hockey, otteluraportti)
Vastus kovenee. Pyryn taustavoimana toimii Ilveksestä tuttu Hautamaa, Satakuntalaiset haluaisivat oman farminsa Mestikseen, KOOVEE ja Titaanit tähtäävät takaisin Mestikseen, KeuPa lienee edelleen kova jne. Tavoitteellisia joukkueita jäi monta nimeltä mainitsematta. Sarja on valtakunnallinen, joten matkustaminen nielee varoja ja voimia.
Jos huhuttu talouden tervehdyttäminen on onnistunut, niin joukkuetta on ruvettava pian rakentamaan, aivan kuten Kokkonen analysoi Mestiskarsintatappion jälkeen. Toki fanienkin on edelleen käsitettävä, että talouden ehdoilla vieläkin mennään, vähintään niin kauan kuin oikeus toteaa saneerauksen onnistuneen ja mielellään sen jälkeenkin. Itse aloittaisin kahdella kärjellä joukkueen kasaamisen. Nykyisen ykköskentä jatkaminen lienee suhteellisen varmaa, joten nimeä pahviin. Vaikeimpana voinee pitää neuvotteluja maalivahdin saamiseksi. Nyt toimitusjohtaja laskutikun varteen katsomaan löytyykö rahaa Huumosen pitämiseen - mikäli korkeampi taso kutsuu, niin sitten uutta voittavaa vahtia kartoittamaan. Vahvistuksiakin tarvitaan, mutta aloitetaan vaikka tästä.
Viimeksi muokattu: