Rockyn uusintaottelu – eli otteet kaukalossa kaudella 2010–2011

  • 363 404
  • 1 661

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maalinteon lisäksi minua vituttaa suuresti se että valmentaja ei edes halunnut koittaa tasoittaa peliä. Näytetään oikein esimerkkiä vanhasta kunnon Kummelisketsistä "me ollaan hävitty tää peli". SAATANA melkein minuutti pelaamatta ja luovutetaan vaikka ollaan VAIN kaksi maalia tappiolla.

Siihen aikalisä ja parhaat kuusi pelaajaa kentälle (maalivahti luonnollisesti pois vaikka kuuluukin parhaisiin). Itse pelissä kuitenkin oltiin parempia, mutta pienet asiat ratkaisivat.

Samaa mieltä. Tässä oli sitä mitä Rocky puhuu itse vihaavansa, välinpitämättömyyttä. Taidettiin ajatella että kausi niin hyvin sujunut niin ei nämä pisteet ole välttämättömiä. Annetaan Lugulle niskalenkki tulevia tasauksia varten!
VITTU.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Maalinteon lisäksi minua vituttaa suuresti se että valmentaja ei edes halunnut koittaa tasoittaa peliä. Näytetään oikein esimerkkiä vanhasta kunnon Kummelisketsistä "me ollaan hävitty tää peli". SAATANA melkein minuutti pelaamatta ja luovutetaan vaikka ollaan VAIN kaksi maalia tappiolla.

Enpä tiedä tuosta. Joskus pelit lähtevät johonkin suuntaan jota ei saada oikaistuksi ja kun homma menee reisille, on kovin vähän tehtävissä. Pelistä näki kolmannen erän puolivälissä miten homma menee ja jos keskialueen ylittäminen muodostuu vaikeaksi, ovat aikalisä ja maalivahdin pois ottaminen melko kosmeettisia keinoja. Tietysti sillä saadaan fanit vähemmän vittuuntuneiksi kun on näytetty että jotakin yritetään, mutta onko se sitten sen arvoista, luultavasti ei. Valmentaja näkee asiat usein toisin kuin katsoja.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että penkkivalmentajana Rocky ei ole kaksinen. Systeemi joko toimii tai ei toimi, pelin sisällä siihen harvoin yritetään vaikuttaa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa mieltä. Tässä oli sitä mitä Rocky puhuu itse vihaavansa, välinpitämättömyyttä. Taidettiin ajatella että kausi niin hyvin sujunut niin ei nämä pisteet ole välttämättömiä. Annetaan Lugulle niskalenkki tulevia tasauksia varten!
VITTU.

Lyö ittellä kans vihaksi mutta jos oikeen miettii, voi löytää mahdollisen syyn tähänkin. Rocky varmaan huomasi ettei peli kulkenut sillä tavalla millä kavennusta voisi edes saada aikaan. Joten jos pisteet ollaan jo menetetty, täytyy miettiä seuraavaksi tärkeintä asiaa eli maalieroa. Ollaan jo aika pitkällä kautta, ja kärjessä on tasaista edelleen. HIFKin kanssa ei pystytä ainakaan tällä hetkellä maalieron kanssa kamppailemaan mutta turhaa antaa maalia/kahta tasotusta HPK:lle, Jokereille tai Lukolle jos satutaan samaan pistemäärään osumaan. Tällä hetkellä kuitenkin ollaan noita joukkueita edellä maalierossa.

Vituttaa silti kun ei edes yritetty.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Käsittäkseni Rautakallio sanoi lehdistötilaisuudessa, ettei nähnyt joukkueessa sellaisia asioita, että maalivahdin poisottaminen olisi kannattanut.

En nähnyt minäkään. 3 erä oli todella surkea ja joukkueen esitys oli haluton. Ensimmäinen kerta tällä kaudella kun peli oli vielä ratkaisematta, mutta joukkue ei yrittänyt voittaa. Usko omaan tekemiiseen eilen ei ollut riittävällä tasolla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tilastotappion osuminen juuri Lukko-otteluun on harmillista, etenkin näiden lyhyen aikavälin lukuisten paikallispelien takia. Varmasti pienen henkisen yliotteen Lugu siihen maratoniin eilisestä sai. Mitään maailmanlopun asiaa tästä nyt on kuitenkaan turha tehdä..

En ehtinyt peliä seuraamaan mistään lähteestä, mutta aika riistiriitaisia ovat viestit siitä miltä homma näytti. Ässät hallitsi (ainakin enimmälti), mutta ei tahtonut saada paikkoja luotua. Norosella kuitenkin torjuntoja valtavasti, mutta silti lopussa ei tosissaan edes yritetty.. siis mitä..??

Noh.. jos tähän nyt koskaan oli varaa, niin eilen. Menetettyjä pisteitä enemmän huolettaakin tämän vaikutus tuleviin kohtaamisiin, mutta uskotaan että tässä suhteessa ei mitään psykologisia vaikutuksia jää..
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Siitä olen kyllä samaa mieltä että penkkivalmentajana Rocky ei ole kaksinen. Systeemi joko toimii tai ei toimi, pelin sisällä siihen harvoin yritetään vaikuttaa.

Suomesta tuskin löytyis parempia penkkivalmentajia kuin Tiki, Tami ja Summasen Rami. Jortikkakin oli sitä ainakin joskus... Taktisen osaamisen suhteen noista lähinnä kai Ramilla on ihan oikeasti kompetenssia. Rockyn harjoitepankista en osaa sanoa sillä ovathan ns. pahat kielet kertoneet, että se olisi pitkälti Kiven käsialaa. Mutta auktoriteettia pelaajistoon Rockylla varmasti on. Moni muu koutsi ei "uskaltaisi" penkittää joukkueen ns. avainpelaajia vaikka pelilliset esitykset tällaista ratkaisua joskus vaatisivat.
Lisäksi Rocky ilmeisesti antaa Kivelle riittävästi tilaa toimia, toisin kuin moni muu auktoriteetti-valmentaja, jotka käyttävät II valmentajaa lähinnä kiekkojen kerääjinä reenien jälkeen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, en minä nyt tarkoittanutkaan että Rockyn pitäisi harrastaa Tamin tyylisiä dramaattisia aikalisiä ja maalivahdin vaihtoja. Nykyinen tyyli on hänen tyylinsä ja sarjataulukon perusteella voisi melkein väittää hänen tehneen jotain oikein. Se mitä en itse arvosta on pelaajien ajoittain hyvinkin rankka syyttely tappioiden jälkeen; sellaisen tapahtuessa tulen aina miettineeksi onko valmentaja itse antanut penkin takana kaikkensa vai katseleeko vain että näin tämä nyt menee.

Lukkoa vastaan Rocky toimi kuitenkin mielestäni ihan oikein kun ei ottanut mokkea pois. Ei se varmaan hänellekään kivaa ollut mutta minkäs teet.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Niin, en minä nyt tarkoittanutkaan että Rockyn pitäisi harrastaa Tamin tyylisiä dramaattisia aikalisiä ja maalivahdin vaihtoja. Nykyinen tyyli on hänen tyylinsä ja sarjataulukon perusteella voisi melkein väittää hänen tehneen jotain oikein. Se mitä en itse arvosta on pelaajien ajoittain hyvinkin rankka syyttely tappioiden jälkeen; sellaisen tapahtuessa tulen aina miettineeksi onko valmentaja itse antanut penkin takana kaikkensa vai katseleeko vain että näin tämä nyt menee.

Lukkoa vastaan Rocky toimi kuitenkin mielestäni ihan oikein kun ei ottanut mokkea pois. Ei se varmaan hänellekään kivaa ollut mutta minkäs teet.

Mitään valtavan mieliinpainuvaa syyttelyä en tältä kaudelta muista (dementiahan on maan tapa) tai en hoksaa muistavani. Joskus vähän saa palautetta (esim. kitinä peliajasta -> läpiajoja -> ei maalia) tai vaikkapa Huhtalan spin-o-rama -> päätyi naurettavuuksiin.

Rockyn koko aikakaudella on pari asiaa, mitä en ymmärrä. OSSI Pellisen väärin tehdyt maalit, jonka jälkeen ei kelvannut kokoonpanoon, vaikka kasaan saatiin vain vajaat 3 ketjua keväällä 2010. Toinen asia on tapaus Jyrkkiö. Olen itsekin vaatinut mieheltä parempia otteita, mutta itku silmässä tulee äiti mieleen, kun katselee jotain Kudrocia tai Mielosta ylivoimalla. Kyllä Jyrkkiölle käyttöä olisi kuitenkin.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rockyn koko aikakaudella on pari asiaa, mitä en ymmärrä. OSSI Pellisen väärin tehdyt maalit, jonka jälkeen ei kelvannut kokoonpanoon, vaikka kasaan saatiin vain vajaat 3 ketjua keväällä 2010. Toinen asia on tapaus Jyrkkiö. Olen itsekin vaatinut mieheltä parempia otteita, mutta itku silmässä tulee äiti mieleen, kun katselee jotain Kudrocia tai Mielosta ylivoimalla. Kyllä Jyrkkiölle käyttöä olisi kuitenkin.

Nämä ovat juuri ne asiat, jotka osoittavat että myös Rockylta löytyy sokea piste. Vaikea sanoa olisiko Pellisestä ollut pidemmän päälle liigapelaajaksi, vaikka itse miehestä pidinkin, mutta olisi ansainnut maaliensa jälkeen edes enemmän peliaikaa. Samaa voisi sanoa Jyrkkiöstä, mutta sillä erotuksella että Jesse on kohtalaisesti peliaikaa saanut.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Nämä ovat juuri ne asiat, jotka osoittavat että myös Rockylta löytyy sokea piste. Vaikea sanoa olisiko Pellisestä ollut pidemmän päälle liigapelaajaksi, vaikka itse miehestä pidinkin, mutta olisi ansainnut maaliensa jälkeen edes enemmän peliaikaa. Samaa voisi sanoa Jyrkkiöstä, mutta sillä erotuksella että Jesse on kohtalaisesti peliaikaa saanut.

Kyllä, ei voi kiistatta väittää, että OSSI ei olisi joka tapauksessa päätynyt LeKiin, mutta se siitä. Jyrkkiöstä vielä sen verran, että Juha Jyrkkiö kritisoi Lukko-pelin kommentaattorina Caldwellin peluutusta. Olen siitä samaa mieltä, että kyllä Caldwell pystyisi enemmänkin vastuuta kantamaan ylivoimalla.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Ei voi muuta sanoa kun että mielenkiintoisella kattauksella Pata kahmii pisteitä. Unohdan vanhat pelit ja komentoin vain otteita kaukalossa tänään.

+ Ässien nelosen ilme
+ peli parantui 3. erää kohden
+ Armia
+ Eero.

- Järkyttävä määrä virheitä
- Yetman alkaa kohta turhautua - pahasti.

3 pisteeseen Helsingistä riittää 2 tehtyä maalia, mutta edellytti että vastustajan ruuti todella kuivaa ja maalilla seisoo muuri. Niin kauan kuin kaksi viimeistä "factoria" ei muutu, kahdella maalilla on mahdollisuus voittaa. Ei viitsisi viikosta toiseen samaa toistaa, mutta pakko on kuivasti todeta että Yetman-Zaborsky kaksikon saama apu sentteriosastolta pelin rakennukseen on tällä hetkellä tasan nolla.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voitokas peli, pisteet kotiin vaikka vähän oltiinkin jyrän alla.

Täytyy pikkuhiljaa alkaa kritisoimaan Rockyä/Kiveä.

- Tapsan peluutus ykkösparissa, ei voi käsittää, tämänkin päivän esityksen jälkeen.
- Jotain olisi tehtävä kakkoskentälle, ei tollasta Niemi näkymätön ja Zabo ja Yeti yrittää yksin. Kakkonen on pannassa YV:kin suhteen. Ei varmaan monella seuralla olisi varaa istuuttaa Zabon ja Yetin kaltaisia äijiä penkillä poissa YV:ltä.

Siinäpä ne pahimmat. 18 peliä aikaa ratkaista tämä tehottomuus ongelma ja saada kakkonen toimimaan. Vaikka kuinka sanotaan, ettei muutoksia kannata tehdä jos voitetaan pelejä mutta mitä hävitään jos koitetaan Sillanpäätä kakkosen keskellä. Kuprua ei viitti laittaa sinne koska kolmonen on pitkään ollut se Ässien ykkönen. Tai sitten Hirsi tuo sen sentterin ennen siirtorajaa.

Rocky tee jotain!!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ressa: mikä se Jyrkkiössä ja Sillanpäässä niin kiehtoo? Myöhän vejetään huikealla pistetahdilla eikä kumpikaan edellä mainituista ole ollut korvaamattomassa asemassa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ressa: mikä se Jyrkkiössä ja Sillanpäässä niin kiehtoo? Myöhän vejetään huikealla pistetahdilla eikä kumpikaan edellä mainituista ole ollut korvaamattomassa asemassa.

Se kiehtoo, että pojat pelaavat paremmin kuin vastaavat herrat Tapsa ja Niemi. Nyt Niemeä peluutetaan väkisin kakkosen keskellä vaikka on ollut selvää jo jonkun aikaa ettei kakkoskenttä toimi sitten lainkaan. Ehkä haluaisin vaan saada kenttiä toimimaan paremmin...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Enpä taaskaan ehtinyt peliä seurata, mutta on se hienoa ettei tätä vyöryä näköjään mikään tunnu pysäyttävän. Yksi tappio siellä täällä ei heilauta joukkuetta suuntaan tai toiseen. Repeämä jo neljänteenkin sijaan alkaa olla aikamoinen. HIFK pitäisi nyt kyetä pitämään takana hinnalla millä hyvänsä..

Ressa on täällä koko ajan vähän joka ketjussa tunkemassa Sillanpäätä kakkoseen, mutta en edelleenkään tiedä. Koko palettia on turha hajottaa, mutta totuus on että kakkoselle pitäisi jotain tehdä, Niemi on pihalla kuin lumiukko. Minä palauttaisin edelleen Kuprun takaisin kakkoseen, koska hänen siinä ollessaan Zabo&Yeti tehoilivat urakalla.. ja tämä nyt vain on kylmä tosi
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sammalkangas oli taas siellä kentällä ja osaltaan sähläämässä maalitilanteessa, mutta minun silmääni näytti, että eniten kuutamolla oli hyökkäyspään pelaaja: Mäkilä, joka pelasi pitkän vaihdon - tehden vielä lopussa tiukan spurtin hyökkäyspäähän –, eikä sitten päässyt ajoissa vaihtoon vaan joutui vielä väsyneenä puolustuspään tehtäviin "väärän hyökkäysketjun" kanssa.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei viitsisi viikosta toiseen samaa toistaa, mutta pakko on kuivasti todeta että Yetman-Zaborsky kaksikon saama apu sentteriosastolta pelin rakennukseen on tällä hetkellä tasan nolla.

Tämä on valitettava tosiasia. Niemellä on erittäin vaikea kausi käynnissä. Toivottavasti kaveri kykenisi parantamaan luisteluaan ensi kesänä, koska loistavat pelitaidot jäävät varjoon huonolla liikkeellä. Zabo ja Yetman kärsii selvästi Niemen laidoilla pelaamisesta, vaikka silloin tällöin Niemi antaa hyvän pelisilmänsä ansiosta nopeita syöttöjä laitureilleen vauhtiin. Seurasin Niemen peliä eilen hallin yläkatsomosta, ja surkealtahan se näytti. Esim Severi saisi kakkosen tasoa todnäk nostettua, mutta toisaalta nelonen on nyt ässien kuumin ketju, enkä sitä rohkenisi hajoittaa.
Joukkue porskuttaa voitosta voittoon, mutta miten käy jos joku senttereistämme loukkaantuu siirtorajan jälkeen, tällöin koko systeemi saattaisi järkkyä kohtuuttoman paljon.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Esim Severi saisi kakkosen tasoa todnäk nostettua, mutta toisaalta nelonen on nyt ässien kuumin ketju, enkä sitä rohkenisi hajoittaa.

Mieluummin toimiva kakkonen kuin toimiva nelonen. Kyllä niin järkyttävä määrä taitoa, potentiaalia ja maalintekoa on kakkosessa joten mieluummin se kuin 0-0 peliä pelaava nelonen. Näin nyt omasta mielestä.

Ja kyllä se on kolmonen mikä on "kuumin" tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ensinnäkään itse en näe ongelmaa siinä, että Sammalkangas pelaa pakeista neljänneksi eniten, jos otteet ovat eilisen kaltaisia.

Toiseksi, en lähtisi sotkemaan kaikkia ketjuja tilanteessa, jossa ollaan sarjakakkosena ja kakkosketju (jossa pelaa kaksi ulkomaalaista joiden kanssa on olemassa myös ensi kaudesta sopimus) pelaa nihkeämpää vaihetta.

Mielestäni ainoa sellainen kokeilunarvoinen muutos tässä tilanteessa olisi siirtää Niemi hetkeksi katsomoon, Zaborsky kakkosen keskelle ja siihen toiseen laitaan sitten Laaksosta tai Salosta kun paikat ovat kunnossa. Näin muut ketjut eivät kärsisi hienosäädön kokeilemisesta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mieluummin toimiva kakkonen kuin toimiva nelonen. Kyllä niin järkyttävä määrä taitoa, potentiaalia ja maalintekoa on kakkosessa joten mieluummin se kuin 0-0 peliä pelaava nelonen. Näin nyt omasta mielestä.

Ja kyllä se on kolmonen mikä on "kuumin" tällä hetkellä.

Juu, piti jo aiemmin tarkentaa edellisiä löpinöitä siihen suuntaan, että Kuprun kolmonen kyllä toimii sen verran hyvin, että pysyköön Matti siinä. Mutta toi kakkonen... Severiä en siihen nostaisi, koska minä pidän kyllä nelosta perkeleen tärkeänä palasena, kun poffeihin lähdetään. Joku viisas joskus sanoi, että kun sulla on paras nelonen ja paras molari, niin vastustajalla voi olla ne supertähdet.

Antaa Severin vetää tuota nelosta kaikessa rauhassa, kun homma toimii. Kaivurin voisi taas pikku hiljaa käynnistää ja pistää Leipomo lomalle hetkeksi...

Mutta edelleen olisin sitä mieltä, että jos sopiva kakkos-sentteri löytyy, niin kiinni vaan. Tietysti "ei pidä sotkea nyt mitään" ajatus on kaunis, mutta sitten vasta sotkussa ollaan, jos esim. AUK menee rikki. Ja kun katsoo muiden kilpavarustelua, niin kyllä silmät auki pitää olla. IFK:n rosteri alkaa olla sitä luokkaa, että huh-huijaa. Ja kyllä, tiedän ettei meidän pidä uneksia tuollaisista ukoista, ei oo rahaa ym.. Kuinka paljon tuosta meidän rosterista voi vielä puristaa? Hankinnat ovat osuneet hyvin tällä kaudella ja nyt sopiva täsmä-isku voisi tuoda taas piristystä ja ennenkaikkea kilpailutilannetta sentteriosastolle.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ihmettelen näitä puheita siitä, että "nelosta ei sovi lähteä muuttamaan" vastineena sille, että Severiä kokeltaisiin Yetin ja Zabon kanssa. Juurihan tuossa muutama peli sitten nelosesta vaihdettiin molemmat laiturit.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ihmettelen näitä puheita siitä, että "nelosta ei sovi lähteä muuttamaan" vastineena sille, että Severiä kokeltaisiin Yetin ja Zabon kanssa. Juurihan tuossa muutama peli sitten nelosesta vaihdettiin molemmat laiturit.

No, itse tarkoitin, että kun meillä on liigan paras nelossentteri, niin pidetään siitä edusta kiinni. Mutta jos Niemi ei löydä itsestään mitään heureka-nappulaa ja mitään vahvistuksia ei tule, niin silloin Severi on oikeastaan pakko nostaa kakkoseen ja Niemi neloseen. Ei se huono juttu tuokaan olisi, mutta itse yrittäisin väijyä sopivaa sentteriä mamuketjuun. Silloin ei tarvitsisi sekoittaa juuri mitään muuta, kuin siirtää Niemi bubbling under-osastolle.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, itse tarkoitin, että kun meillä on liigan paras nelossentteri, niin pidetään siitä edusta kiinni. Mutta jos Niemi ei löydä itsestään mitään heureka-nappulaa ja mitään vahvistuksia ei tule, niin silloin Severi on oikeastaan pakko nostaa kakkoseen ja Niemi neloseen.

Ja vastineeksi meillä on ehkä liigan heikoin kakkossentteri, joka on tällä hetkellä huonompi kuin meidän nelossentteri, ei siinäkään mitään järkeä ole. Bigmouth on oikeassa, nelonen tulee elämään varmasti kokoonpanoissa joten miksei Seveä voisi koittaa kakkosessa. Ei ainkaan mitään riskejä ole kun Seve on kuitenkin varma omaan päähän.

Toivon, että Niemi löytää sen punaisen langan, mutta liian myöhäistä on maaliskuussa paniikissa alkaa tekemään muutoksia. Muutosten aika olisi nyt, vielä kun on aikaa. Jos Severi ei pysty tällä kaudella vastaamaan huutoon, voitaisiin vielä kartoittaa markkinoita mahdollisen sentterin toivossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös