Armialle puhtaat paperit, muille ei...
Muuten komppaan täysin Raidia, mutta pitää lisätä se, että Mäkilä nosti tasoaan merkittävästi viikkopeleistä. Armialla tosiaan peli/maalinälkä on ennallaan, harmi ettei muita kiinnostanut pelata loppuun asti.
Armialle puhtaat paperit, muille ei...
Maalinteon lisäksi minua vituttaa suuresti se että valmentaja ei edes halunnut koittaa tasoittaa peliä. Näytetään oikein esimerkkiä vanhasta kunnon Kummelisketsistä "me ollaan hävitty tää peli". SAATANA melkein minuutti pelaamatta ja luovutetaan vaikka ollaan VAIN kaksi maalia tappiolla.
Siihen aikalisä ja parhaat kuusi pelaajaa kentälle (maalivahti luonnollisesti pois vaikka kuuluukin parhaisiin). Itse pelissä kuitenkin oltiin parempia, mutta pienet asiat ratkaisivat.
Maalinteon lisäksi minua vituttaa suuresti se että valmentaja ei edes halunnut koittaa tasoittaa peliä. Näytetään oikein esimerkkiä vanhasta kunnon Kummelisketsistä "me ollaan hävitty tää peli". SAATANA melkein minuutti pelaamatta ja luovutetaan vaikka ollaan VAIN kaksi maalia tappiolla.
Samaa mieltä. Tässä oli sitä mitä Rocky puhuu itse vihaavansa, välinpitämättömyyttä. Taidettiin ajatella että kausi niin hyvin sujunut niin ei nämä pisteet ole välttämättömiä. Annetaan Lugulle niskalenkki tulevia tasauksia varten!
VITTU.
...Vituttaa silti kun ei edes yritetty.
Käsittäkseni Rautakallio sanoi lehdistötilaisuudessa, ettei nähnyt joukkueessa sellaisia asioita, että maalivahdin poisottaminen olisi kannattanut.
Siitä olen kyllä samaa mieltä että penkkivalmentajana Rocky ei ole kaksinen. Systeemi joko toimii tai ei toimi, pelin sisällä siihen harvoin yritetään vaikuttaa.
Niin, en minä nyt tarkoittanutkaan että Rockyn pitäisi harrastaa Tamin tyylisiä dramaattisia aikalisiä ja maalivahdin vaihtoja. Nykyinen tyyli on hänen tyylinsä ja sarjataulukon perusteella voisi melkein väittää hänen tehneen jotain oikein. Se mitä en itse arvosta on pelaajien ajoittain hyvinkin rankka syyttely tappioiden jälkeen; sellaisen tapahtuessa tulen aina miettineeksi onko valmentaja itse antanut penkin takana kaikkensa vai katseleeko vain että näin tämä nyt menee.
Lukkoa vastaan Rocky toimi kuitenkin mielestäni ihan oikein kun ei ottanut mokkea pois. Ei se varmaan hänellekään kivaa ollut mutta minkäs teet.
Rockyn koko aikakaudella on pari asiaa, mitä en ymmärrä. OSSI Pellisen väärin tehdyt maalit, jonka jälkeen ei kelvannut kokoonpanoon, vaikka kasaan saatiin vain vajaat 3 ketjua keväällä 2010. Toinen asia on tapaus Jyrkkiö. Olen itsekin vaatinut mieheltä parempia otteita, mutta itku silmässä tulee äiti mieleen, kun katselee jotain Kudrocia tai Mielosta ylivoimalla. Kyllä Jyrkkiölle käyttöä olisi kuitenkin.
Nämä ovat juuri ne asiat, jotka osoittavat että myös Rockylta löytyy sokea piste. Vaikea sanoa olisiko Pellisestä ollut pidemmän päälle liigapelaajaksi, vaikka itse miehestä pidinkin, mutta olisi ansainnut maaliensa jälkeen edes enemmän peliaikaa. Samaa voisi sanoa Jyrkkiöstä, mutta sillä erotuksella että Jesse on kohtalaisesti peliaikaa saanut.
Ressa: mikä se Jyrkkiössä ja Sillanpäässä niin kiehtoo? Myöhän vejetään huikealla pistetahdilla eikä kumpikaan edellä mainituista ole ollut korvaamattomassa asemassa.
Ei viitsisi viikosta toiseen samaa toistaa, mutta pakko on kuivasti todeta että Yetman-Zaborsky kaksikon saama apu sentteriosastolta pelin rakennukseen on tällä hetkellä tasan nolla.
Esim Severi saisi kakkosen tasoa todnäk nostettua, mutta toisaalta nelonen on nyt ässien kuumin ketju, enkä sitä rohkenisi hajoittaa.
Mieluummin toimiva kakkonen kuin toimiva nelonen. Kyllä niin järkyttävä määrä taitoa, potentiaalia ja maalintekoa on kakkosessa joten mieluummin se kuin 0-0 peliä pelaava nelonen. Näin nyt omasta mielestä.
Ja kyllä se on kolmonen mikä on "kuumin" tällä hetkellä.
Ihmettelen näitä puheita siitä, että "nelosta ei sovi lähteä muuttamaan" vastineena sille, että Severiä kokeltaisiin Yetin ja Zabon kanssa. Juurihan tuossa muutama peli sitten nelosesta vaihdettiin molemmat laiturit.
No, itse tarkoitin, että kun meillä on liigan paras nelossentteri, niin pidetään siitä edusta kiinni. Mutta jos Niemi ei löydä itsestään mitään heureka-nappulaa ja mitään vahvistuksia ei tule, niin silloin Severi on oikeastaan pakko nostaa kakkoseen ja Niemi neloseen.