Rockyn uusintaottelu – eli otteet kaukalossa kaudella 2010–2011

  • 363 259
  • 1 661
Nyt Veikko pitää keksiä uusia vaatimuksia hyvälle valmentajalle, Suhosen kohdalla riitti 12. sija ja 75 pistettä. Rautakallio ylittää tuon rajan tässä lähiaikoina ja on sinun logiikkasi mukaan loistava valmentaja.

En väitä, etteikö Rautakallio olisi tehnyt hyvää työtä Suhosen aloittamalla polulla.

Vaikka Ässien taival päättyisikin puolivälieriin, niin pidän silti Rautakallion työtä onnistuneena. Minulle, kannattajana, ei kuitenkaan pelkkä puolivälieräpaikka tuo tyydytystä. Mitali tyydyttää.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nyt Veikko pitää keksiä uusia vaatimuksia hyvälle valmentajalle, Suhosen kohdalla riitti 12. sija ja 75 pistettä. Rautakallio ylittää tuon rajan tässä lähiaikoina ja on sinun logiikkasi mukaan loistava valmentaja.

Jaahas, kukas on se trolli tällä kertaa, onpas yllätys?

Pitääkö taas aloittaa tämä sama vänkääminen? Ja hei, ettekös te batistiniuskovaiset ole nyt Pekkaa dissaamassa joka käänteessä ja ristinnytkin jo "uudeksi Suhoseksi"? Ja ei tietenkään päästetty sotkemaan piirejä UJ-nimityksellä. Sacher-leivokset ja pullat on niin saatanan kalliita toimittajille tarjottaviksi. Siinä varmaan suurin syy.

Itselleni oli järkytys sekä Suhosen, että Rautakallion nimitys päävalmentajaksi. Ape uskalsi sanoa ääneen sen, minkä kaikki näki, mutta organisaatio vaikeni. Joukkue oli lähes säälittävässä kunnossa. Rockyn kohdalla ensimmäinen SK:n videohaastattelu alkoi kääntää Deen kansitakkia vahvasti. Rocky oli freesin, innokkaan ja hyväkuntoisen oloinen ja näköinen. Eli kaikkea muuta, mitä hän oli Bluesin aikoina.

Onneksi olin väärässä molempien ukkojen suhteen. Ape teki Ässistä taas lätkäjengin ja Pekka helvetin hyvän sellaisen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas, kukas on se trolli tällä kertaa, onpas yllätys?

Pitääkö taas aloittaa tämä sama vänkääminen? Ja hei, ettekös te batistiniuskovaiset ole nyt Pekkaa dissaamassa joka käänteessä ja ristinnytkin jo "uudeksi Suhoseksi"?...

Kaksi asiaa:

1. Tutki nyt asiaa hieman syvemmin ja mieti kumpi meistä on trolli, minä vai Toejoen Veikko? Lue mitä Veikko kirjoitteli viime keväänä valmentajien paremmuudesta. Suhonen oli hänen mielestään hyvä, vaikka oli Ässien historiassa toinen valmentaja, joka johti joukkueensa SM-liigasta karsintaan. Ja oli vielä viime keväänä Rautakalliota parempi, koska sai runkosarjassa kolme (3) pistettä enemmän.

2. Älä liitä minua mihinkään taustaryhmään, kaikki "ryhmät" naureskelevat säälivästi minun kirjoituksilleni.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tutki nyt asiaa hieman syvemmin ja mieti kumpi meistä on trolli, minä vai Toejoen Veikko? Lue mitä Veikko kirjoitteli viime keväänä valmentajien paremmuudesta. Suhonen oli hänen mielestään hyvä, vaikka oli Ässien historiassa toinen valmentaja, joka johti joukkueensa SM-liigasta karsintaan. Ja oli vielä viime keväänä Rautakalliota parempi, koska sai runkosarjassa kolme (3) pistettä enemmän.

Joka vanhoja muistaa ja niin edelleen, mutta itse en koskaan unohda miten Veikko vaati viime keväänä Rautakalliolle potkuja koska tulos oli heikompi kuin minkä Suhonen saavutti kaudella 08 - 09.

Nythän Rockya on tietysti turha enää verrata Apeen koska mittakaava alkaa olla toinen. Millä mittapuulla Rocky olisi kauden jälkeen pettymys? Mitalista on vielä turha haaveilla, mutta suora pudotuspelipaikka on viimeistään nyt asetettava minimitavoitteeksi.
 
Jo on vaatimustaso noussut parin vuoden takaisesta, silloin olit erittäin tyytyväinen Suhosen Ässiin kun ne olivat 12. runkosarjassa ja selvittivät karsinnat viidennessä pelissä.

En muista, että olisin ollut tyytyväinen, mutta pidin silloin ja pidän edelleen tuota 75 pisteen saavuttamista silloisella materiaalilla kelpo suorituksena.

Pidin viime kauden 72 pistettä selvänä rimanalituksena, koska samalla pelaajarungolla olisi mielestäni pitänyt saavuttaa parempi pistekertymä kuin vuotta aiemmin.

Kun lähdettiin kauteen 2008-09, niin Ässien veikkailtiin saavuttavan hyvässä tapauksessa edeltävän kauden pistemäärä (40p).

Ja Suhonen taisi olla henkilö Uusitalon ja Luomalan "löytöjen" takana. Uusitalo kehittyi EHT-tason pakiksi ja Luomala iski kahdessa kaudessa 41 maalia.

Se, että karsintasarja meni niinkin tiukaksi, ei ole mielestäni todiste Suhosesta huonona valmentajana. Vastassa vaan oli toinen huippuvalmentaja, joka oli omimmillaan kyseisessä tilanteessa. Jos sadenkelin renkailla varustettu Ferrari pistää sateessa Red Bullin tiukoille, muttei mene ohi, niin ei se kerro Red Bullin olleen huono.

Ja kuten edeltävässä viestissä totesin, niin vaikka Ässät tippuisikin puolivälierissä ulos, niin pidän Rautakallion työtä onnistuneena. Pelkkä puolivälieräpaikka ei kuitenkaan lämmitä meikäläistä. Siihen vaaditaan mitali.

Ja perusteltua on myös muistaa, että kauden 2008-09 joukkueen pelaajabudjetti oli 1,5miljoonaa ja tällä kaudella ollaan ilmeisesti 2miljoonaa ylitetty.

Suurella mielenkiinnolla odotan kevättä ja playoffeja. Mielenkiintoista nähdä, kuinka oikeassa siffa on tuossa hypoteesissaan finaaleihin vaadittavasta pelikirjasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja Suhonen taisi olla henkilö Uusitalon ja Luomalan "löytöjen" takana. Uusitalo kehittyi EHT-tason pakiksi ja Luomala iski kahdessa kaudessa 41 maalia.

Se, että karsintasarja meni niinkin tiukaksi, ei ole mielestäni todiste Suhosesta huonona valmentajana. Vastassa vaan oli toinen huippuvalmentaja, joka oli omimmillaan kyseisessä tilanteessa. Jos sadenkelin renkailla varustettu Ferrari pistää sateessa Red Bullin tiukoille, muttei mene ohi, niin ei se kerro Red Bullin olleen huono...

Suhonen ei ollut henkilö Uusitalon löytämisen takana, Hirsimäki ja Takko ottivat Pelicansin ylijäämä kaverin ruokalipuilla Ässiin. Pena taisi tehdä Luomalan kanssa sopimuksen, "löytämisestä" en niinkään puhuisi. Ja Rautakallio/ Kivi tekivät Uusitalosta EHT pakin.

Mielestäni vastakkain oli Ässät ja Sport, ei Tami ja Ape. Ape jäätyi keväällä ja muutti auringonpaisteen sateeksi, kun Tappara peli kääntyi kotona tappioksi. Ape muuttui muumioksi aitossa kun Lehterä ja Nieminen käänsivät pelin kahdestaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
1. Tutki nyt asiaa hieman syvemmin ja mieti kumpi meistä on trolli, minä vai Toejoen Veikko? Lue mitä Veikko kirjoitteli viime keväänä valmentajien paremmuudesta. Suhonen oli hänen mielestään hyvä, vaikka oli Ässien historiassa toinen valmentaja, joka johti joukkueensa SM-liigasta karsintaan. Ja oli vielä viime keväänä Rautakalliota parempi, koska sai runkosarjassa kolme (3) pistettä enemmän.

No, tässä kohtaa sinä, koska tämä samaa vanhaa paskaa oli pakko lähteä tonkimaan.

Kumpi sai käsiinsä paremman joukkueen? Muista nyt, että Ässät ennustettiin viimeiseksi lähes jokaisessa arviossa ja edellisen kauden 10 voiton ylittaminen olisi ollut Ässien mestaruus. Kummasti tuntuu saunamajuri Härkälän aikaansaannokset unohtuvan. Ja Vuorisen aivopierun merkitystä (playoutit), ei voi myöskään unohtaa.

Mutta vaikka valmennus on nyt parempi, niin samantyyppinen kuohunta organisaatiossa on edelleen päällä. Ja sitä totuutta on liikkeellä monenlaista.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kumpi sai käsiinsä paremman joukkueen? Muista nyt, että Ässät ennustettiin viimeiseksi lähes jokaisessa arviossa ja edellisen kauden 10 voiton ylittaminen olisi ollut Ässien mestaruus.

No, ei Rockyllekaan olla menestystä ennustettu kummankaan kauden alla, pikemminkin päinvastoin. Toki lähtökohdat ovat olleet sentään pykälän paremmat kuin Apella joka vielä saapui Poriin kesken kauden.

Itse en usko että Suhonen saisi nykyisestäkään joukkueesta irti samaa minkä Rocky on saanut, mutta sillä asialla on toisaalta melko turha spekuloida.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta vaikka valmennus on nyt parempi, niin samantyyppinen kuohunta organisaatiossa on edelleen päällä. Ja sitä totuutta on liikkeellä monenlaista.

Tietääkseni organisaatiossa ei mitenkään kouhu, päätökset on tehty yksimielisesti ja erittäin perusteellisen harkinnan jälkeen. Se, että Rautakallio antaa ristiriitaisia ja vähän kyseenalaisia lausuntoja medialle, ei tarkoita kuohuntaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Suhonen ei ollut henkilö Uusitalon löytämisen takana, Hirsimäki ja Takko ottivat Pelicansin ylijäämä kaverin ruokalipuilla Ässiin. Pena taisi tehdä Luomalan kanssa sopimuksen, "löytämisestä" en niinkään puhuisi. Ja Rautakallio/ Kivi tekivät Uusitalosta EHT pakin.

Ai jaa, olen kuullut näistä henkilöistä toisen suusta sellaisen tokaisun, että: "Suhonen ne tänne halusi", kun eräs henkilö alkukaudesta eräällä erätauolla manasi Ude& Lutin palkkausta, kun silloin pelit menivät näillä herroilla hieman vituralleen.

Niin no, kai sillä ensimmäisellä kaudella nyt jokin merkityksensä oli, että Uusitalo nousi tälle tasolle. Mutta Kiven tulo Pienarin tilalle oli se suurin yksittäinen muutos, Lehtosen palkkauksen ohella.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai jaa, olen kuullut näistä henkilöistä toisen suusta sellaisen tokaisun, että: "Suhonen ne tänne halusi", kun eräs henkilö alkukaudesta eräällä erätauolla manasi Ude& Lutin palkkausta.

Tämäkö oli perustelu sille, että nämä miehet olivat "Suhosen löytöjä". Tottakai valmentajalta kysytään suostumusta pelaajahankintojen osalta, vaikka itse "löydön" tekisikin joku muu. Valmentaja sitten joko siunaa tai ei siunaa mahdollista hankintaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Itse en usko että Suhonen saisi nykyisestäkään joukkueesta irti samaa minkä Rocky on saanut, mutta sillä asialla on toisaalta melko turha spekuloida.

Tässä kohta täysin samaa mieltä.

Juu, kyllähän Urheilulehtikin aikoinaan totesi Rautakallion palkkausesta sen verran, että seuraavana pääkoutsin pestin perii Pertti Neumann. Itse olisin toivonut maan johtavalta jääkiekkoasiantuntijalehdeltä perinpohjaista valaisua Rautakallion pelikirjasta, kun se on heidän mielestään kaiken A ja O.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Niin, Rautakallion osaamisella ei mitään merkitystä Uusitalon pelin kehittymiseen?? Jo on muutaman vuoden takaiset traumat jääneet lujaan...

Tarkoitin nyt tuossa kohtaa koko joukkuetta, en Uusitaloa. Anteeksi epätarkkuus.

Toki Ville on varmasti saanut paremmat henkilökohtaiset neuvot Rockylta, kuin Alpolta. Sehän on päivänselvää, kun katsoo pelaajatilastoja.
 
Ape jäätyi keväällä ja muutti auringonpaisteen sateeksi, kun Tappara peli kääntyi kotona tappioksi. Ape muuttui muumioksi aitossa kun Lehterä ja Nieminen käänsivät pelin kahdestaan.

Tottakai häämöttävä karsintasarja veti mietteliääksi. Pitkälti kilpikonnapuolustuksen ja Kilpeläisen hyvien torjuntojen avulla SM-liigan runkosarjassa pelannut Ässät joutui outoon tilanteeseen erityisesti siinä, että ensi kertaa koko kauden aikana oli tilanne, johon lähdettiin paremmalla materiaalilla ja ennakkosuosikkina.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tottakai häämöttävä karsintasarja veti mietteliääksi. Pitkälti kilpikonnapuolustuksen ja Kilpeläisen hyvien torjuntojen avulla SM-liigan runkosarjassa pelannut Ässät joutui outoon tilanteeseen erityisesti siinä, että ensi kertaa koko kauden aikana oli tilanne, johon lähdettiin paremmalla materiaalilla ja ennakkosuosikkina.

Suhonen oli Ässiä valmentaessaan yksi pitkäaikaisimmista kiekkovalmentajista koko maailmassa. Ei luulisi yhden karsintasarjan hyydyttävän niin täysin miestä joka oli valmentanut yli 30 vuotta ammatikseen, jopa änärissä asti. Tämän takia olin itse äärimmäisen pettynyt Apeen ja niinpä kevään 09 sukellus mustasi silmissäni koko Suhosen ajan johon kuitenkin mahtui myös paljon hyvää.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eipä Sundin valitellut Torontossa moisesta. Ymmärtääkseni piti Suhosta hyvänä valmentajana.

Ei tainnut Sundin tarvita valmentajan neuvoja samassa mitassa kuin nuoret liigapelaajat.

Ja joo, tiedän mihin vetoat seuraavaksi, Suhosen vaatimukseen pelaajien itseohjautuvuudesta. On valmentajan ammattitaitoa tietää mitä keneltäkin voi ja kannattaa vaatia.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onx Alpo Suhone valmentanu joskus Ässis vai?

Pitäisikö siirtyä pikkuhiljaa itse aiheeseen? Itse olen saatanan kyllästynyt samojen nimimerkkien saman asian jankkaamiseen vuodesta toiseen. Kokeilkaas yksityisviestejä tai jotain, mää en enää jaksa kattella tätä paskaa.

Ketjun aiheesta sen verran, että edellisellä sivulla osoitin matemaattisten faktojen avulla, että Ässillä on kaikki eväät kotietuun pleijareissa. Koska viimeksi? Mitä sanoo Tami mikäli tämä toteutuu. Tami on nimittäin niin kauan kuin muistan toitottanut kotiedun tärkeyttä varsinkin Ässille.

Ei mennä asioiden edelle, mutta kuitenkin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ketjun aiheesta sen verran, että edellisellä sivulla osoitin matemaattisten faktojen avulla, että Ässillä on kaikki eväät kotietuun pleijareissa. Koska viimeksi? Mitä sanoo Tami mikäli tämä toteutuu. Tami on nimittäin niin kauan kuin muistan toitottanut kotiedun tärkeyttä varsinkin Ässille.

Jotenkin kutkuttaa tuo kevät, sillä Ässät pelaa mielestäni jo nyt pudotuspelikiekkoa ja vaikka olen välillä itsekin kironnut voittamisen vaikeutta, ovat juuri eilisen kaltaiset työvoitot mitä arvokkainta pääomaa kevättä ajatellen. Tavallaan tuntuu jopa samantekevältä saadaanko kotietua vai ei, sillä Ässät on tällä kaudella kumonnut iänikuisen kliseen Isomäen merkityksestä joukkueen menestykselle. Kun joukkue pelaa parasta peliään, se voittaa missä ja milloin vain mikä on jo melkeinpä historiallista. Tällä menolla keväällä voidaan oikeasti menestyä. Ainoa uhka ovat loukkaantumiset, loukkaantumiset ja loukkaantumiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös