Joo tämä oiski hyvä, tietyn päästörajan ylittäviä autoja saa vain helvetin rumilla väreillä.Saastuttavista urheiluautoista voisi myös vaikka kieltää liian hienot ja kirkkaat värit.
Ovat onnistuneet turvaamaan myös sipsien tuotannon!Jossain haastattelussa RKP:n puheenjohtaja harmitteli kun RKP mielletään ”nuuskapuolueeksi”, vaikka kuulemma saavat paljon muutakin aikaan. Kumma juttu!
Hieman pelottavaa ajatella, että paljon suurempi ja vaikutusvaltaisempi puolue on vuosikymmenet harjoittanut täysin yhtä brutaalia siltarumpupolitiikkaa ympäri maaseutua...Ovat onnistuneet turvaamaan myös sipsien tuotannon!
Mutta miksi juuri minttu, mentoli, rosmariini, tee, inkivääri ja puu?
Miksi Suomen hallitus syrjii kaiken muun ohella – tilliä?
Eikö makuvalikoima ole myös hieman kunnianhimoton? Missä ovat aikuisuuteen läheisesti kuuluvat maut, kuten katkerat kyyneleet, sappi, piimä, eletyn elämän karvas kalkki ja nauris? Ne ovat makuja, joita nuori ymmärtää kaihtaa, koska tietää niiden olevan vielä edessä.
Juuri näin on asianlaita. RKP - muu hallitus 6 - 0.Ottamatta asiaan se enempää kantaa niin lopputulema näyttäisi olen se, että Ruotsi kerää hyödyt ja voitti. Taas.
Todellisuudessa lopulta toisin päin. Paitsi että kirjoitin ruotsalaisista, en suomenruotsalaisista. Meillä ei näiden eroa ymmärretä edes hallituksessa mutta minkäs teet.Juuri näin on asianlaita. RKP - muu hallitus 6 - 0.
Itse käytän nikotiinipusseja siksi, että pysyn röökistä erossa. Eiväthän ne mitään terveystuotteita kyllä ole. Ruotsin ralli kuitenkin alkaa, jos kiekko maksaa marketissa 8€ eikä niitä muuten ole mahdollista hankkia.
Mitä ovat ne terveyshaitat, joita tällä verotuksella kompensoitaisiin? Käyn yksityisellä hammaslääkärillä säännöllisesti, eikä hampaissa tai ikenissä ole ollut moittimista.
Isompi ongelma itselleni tässä on se, että näiden pussien etämyyntiä ollaan kieltämässä. Minttu on makuna ihan ookoo.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ruotsi ymmärtää miten pitää toimia yritystoiminnan kehittämisen kannalta katsottuna.Todellisuudessa lopulta toisin päin. Paitsi että kirjoitin ruotsalaisista, en suomenruotsalaisista. Meillä ei näiden eroa ymmärretä edes hallituksessa mutta minkäs teet.
Tässä vieläpä me teemme sen ihan itse. Mikäli hallitus ei olisi lähtenyt näpertelemään makujen kanssa ja nostamaan ensin nikotiinipussien verotuksen tappiin, mitä oletettavimmin markkinat olisivat aika lailla samanlaiset, mitä Ruotsissa.Ottamatta asiaan se enempää kantaa niin lopputulema näyttäisi olen se, että Ruotsi kerää hyödyt ja voitti. Taas.
Kieltolaista on ilmeisesti vielä niin vähän aikaa ettei meillä olla asian arkaluontoisuuden takia käsitelty vaikutuksia. Ehdotan että nuuskaa saisi myydä Suomessa vain anonyymeissä rasioissa, tiskin alta ja kuiskaten.mielenkiintoista nähdä, millaiseen sääntö-Suomi -ratkaisuun meillä päädytään vs. muut Pohjoismaat.
Piristävää kyllä, että tämä asia tuli ilmi ja, että media sekä tämä toinen nikotiinipussiöafka ei jättänyt asiaa tähän.![]()
Demokraatti: Rikosilmoitus Anna-Maja Henrikssonin erityisavustajasta
Rikosilmoitus jätettiin Demokraatti-lehden mukaan viime viikolla.www.iltalehti.fi
On se hyvä, että tänä päivänä media tutkii näitä mätäpesäkkeitä. Toivottavasti myös Henrikssonin rooli tässä keississä pengotaan läpikotaisin.
Tällä lilliputti puolueella on uskomaton valta kokoonsa nähden. Aina vaalien jälkeen saa pettyä, kun nämä saa kiintiöpaikkansa hallitukseen.
Ja kaksi ministeriä liki aina tuolla kannatuksella. Mihin lie sekin perustuu, kun ei ole mitään suhdetta kannatuksen kanssa.
Piristävää mutta mitään laitonta tai edes moraalisesti arveluttavaa on casesta vaikea löytää. Toimivassa demokratiassa tarvitaan lobbausta ja tässä tapauksessa rikosilmoituksen jättäjä on missannut oman mahdollisuutensa. Kiukuttaahan sellainen.Piristävää kyllä, että tämä asia tuli ilmi ja, että media sekä tämä toinen nikotiinipussiöafka ei jättänyt asiaa tähän.
Juu eihän tuossa mitään laitonta varmaankaan ole. Toisaalta ei julkisia päätöksiä saisi tehdä niin, että ne tukevat yhtä yritystä. Mutta julkisuusryöpytys ja avoimuus on hyvästä.Piristävää mutta mitään laitonta tai edes moraalisesti arveluttavaa on casesta vaikea löytää. Toimivassa demokratiassa tarvitaan lobbausta ja tässä tapauksessa rikosilmoituksen jättäjä on missannut oman mahdollisuutensa. Kiukuttaahan sellainen.
![]()
Anna-Maja Henriksson puolustaa RKP:n toimintaa nikotiinipussiskandaalissa – kyse on sattumasta
Henriksson puolustaa entistä erityisavustajaansa ja muistuttaa, ettei RKP tehnyt päätöstä yksin.yle.fi
Julkisia päätöksiä tehdään jatkuvasti niin että ne tukevat yhtä yritystä. Esimerkkinä vaikka Viking Line. Julkisuusryöpytyksessä on usein kyse myös politiikasta, ei yleisestä edusta. Vähän niin kuin nyt. Vaikka puhutaankin yhdestä yrityksestä niin tuo yritys maksaa veronsa Suomeen, jatkossa Ruotsiin jos lehtitiedot pitävät paikkaansa. Populismi tulee kalliiksi eikä sitä haluta millään ymmärtää.Juu eihän tuossa mitään laitonta varmaankaan ole. Toisaalta ei julkisia päätöksiä saisi tehdä niin, että ne tukevat yhtä yritystä. Mutta julkisuusryöpytys ja avoimuus on hyvästä.
Korjaan itseäni: Julkisilla päätöksillä voi tukea yhtä yritystä, mutta lainsäädäntöä ei pitöisi säätää yhtä yritystä tukevaksi.Julkisia päätöksiä tehdään jatkuvasti niin että ne tukevat yhtä yritystä. Esimerkkinä vaikka Viking Line. Julkisuusryöpytyksessä on usein kyse myös politiikasta, ei yleisestä edusta. Vähän niin kuin nyt. Vaikka puhutaankin yhdestä yrityksestä niin tuo yritys maksaa veronsa Suomeen, jatkossa Ruotsiin jos lehtitiedot pitävät paikkaansa. Populismi tulee kalliiksi eikä sitä haluta millään ymmärtää.
Sen verran haluaisin tähän vielä palata, että käviköhän tässä nyt niin että Sanni G-L ampui itseään ja hallitusta nilkkaan kun kiirehti pitämään näyttävän lehdistötilaisuuden, jossa hän lupasi korjata vääryyden. Mitään vääryyttä kun ei tapahtunut. Sen sijaan saatiin jälleen yksi esimerkki ongelmallisuudesta joka alkaa kun valtio puuttuu asioihin. Sallittujen makujen valmistamista ei ole monopolisoitu vaan kaikilla on oikeus valmistaa vaikka puun makuista nuuskaa. Mutta kun asia kirjataan lakiin, ei enää mielikuvat riitä vaan asiat pitää määritellä tarkasti.Korjaan itseäni: Julkisilla päätöksillä voi tukea yhtä yritystä, mutta lainsäädäntöä ei pitöisi säätää yhtä yritystä tukevaksi.
Veikkaan, että koko laki on kristillisten ja rantaruottalaisten kädenväännön tulosta. Eli kompromissien kompromissi. Eihän lainsäädännössä tosiaan mihinkään makuihin pitäisi ottaa kantaa. Aivan liian yksityiskohtaista.Sen verran haluaisin tähän vielä palata, että käviköhän tässä nyt niin että Sanni G-L ampui itseään ja hallitusta nilkkaan kun kiirehti pitämään näyttävän lehdistötilaisuuden, jossa hän lupasi korjata vääryyden. Mitään vääryyttä kun ei tapahtunut. Sen sijaan saatiin jälleen yksi esimerkki ongelmallisuudesta joka alkaa kun valtio puuttuu asioihin. Sallittujen makujen valmistamista ei ole monopolisoitu vaan kaikilla on oikeus valmistaa vaikka puun makuista nuuskaa. Mutta kun asia kirjataan lakiin, ei enää mielikuvat riitä vaan asiat pitää määritellä tarkasti.
Ongelma 1. - Hallituksen on nyt pystyttävä uskottavasti määrittelemään aikuinen maku. Suomessa vaaditaan 18 vuoden ikä jotta saa ostaa alkoholia. Mihin tarvittaisiin vielä mansikkaliköörin kieltämistä vaikka lapsille mansikka tunnetusti maistuukin? Nyt tuli todistetuksi se ettei rosmariini (esimerkkinä) täytä aikuiseen makuun -määritelmää. Vai onko niin että täyttää sittenkin, jos gintonic täyttää myös.
Ongelma 2. - Valtio kannustaa suomalaisia yrityksiä innovoimaan. Miten jatkossa suhtaudutaan nuuskaa valmistavan yrityksen tuotekehittelyyn? Pitääkö ennen uusien makujen lanseerausta, asia käsitellä eduskunnassa?
Ongelma 3. - Kokoomus on esiintynyt normeja ja valtion sääntelyä purkavana puolueena. Miten tämä nuuskan makujen määrittely salittuihin ja kiellettyihin istuu tähän?
Ongelma 4. - Näyttävän ulostulon jälkeen on saatava aikaan uusi, merkittävästi erilainen esitys. Mutta millainen se voisi olla? Hylätyssä esityksessä lakritsin ja vesimelonin makuiset nuuskat haluttiin kieltää koska ne maistuvat myös lapsille. Ehkä Harry Potterista tuttu korvavaikku -voisi päästä sallittujen makujen listalle.