Risto Dufvan käyttäytyminen puolivälieräsarjan ratkettua

  • 63 662
  • 352

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
En tiedä itkeäkö vai nauraa, niin uskomattomia nämä RD-kommentit alkavat olla!

Eli nyt kaivataankin vaihteeksi taas uhoa. Kun RD ilmoitti pleijarigaalassa, että JYPin tavoitteena on mestaruus, se oli keulintaa ja ylimielisyyttä. Jopa täällä ylistetty Suikkanen totesi puolivälierissä halveksivaan sävyyn, että RD oli ainoa valmentaja, joka kehtasi mainita mestaruuden olevan joukkueensa tavoite. Ai niin, perisuomalaiseen tapaan olisi pitänyt pyydellä anteeksi olemassaoloa.

Hetkinen. Koittakaa nyt päättää, pitääkö meidän uhota, nöyristellä, pyytää anteeksi vai mitä tässä pitää tehdä? Toisaalta aivan sama. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Sympatiapisteitä ei ole voittajalle ennenkään herunut.


Mikä helvetin pleijarigaala? Tapparalaisena ei ole tarvinnut niistä asioista selvää ottaa, niin paha sanoa mitä uimalakki on siellä sanonut. Siitä Dufvalle pisteet jos muka ainoana on ääneen päämäärän ilmoittanut!

Koitin ottaa kantaa tuohon TPS-sarjan jälkimaininkeihin (Ei tullut ilmeisesti ilmi) ja niissä kommentoissa Dufva ei todellakaan uhoavalta kaverilta vaikuttanut, päinvastoin, hyvin herkältä.

Minun ei tarvitse päättää toisten puolesta. Minun puolestani teidän ei tarvitse tehdä mitään noista mainitsemistasi asioista. Tiedän ja tunnen valitettavan paljon JYP-faneja syntymäpaikastani johtuen ja heidän kanssaan toimeentulemisesta niin minun silmissä te ette ole niin voittajia kuin sympaattisiakaan.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan sama, kunhan ei vittuile pudonneille.

Siis mitä helvettiä.

-Suikkanen saa pienen ja sympaattisen Tepsukan valmentajana vittuilla päin näköä, että Dufva on "napit auki ilmoittanut JYPin tavoitteeksi mestaruuden". Tiedoksesi, että kaikki muut seurathan pelaavat playoffeja vain, koska ei ole muutakaan tekemistä. Hyi helvetti, RD kehtaa tavoitella mestaruutta liigassa, vaikka ei ole kuin jotakin mestis-voittoja taustalla, mikä moukka!
-Suikkanen saa syyttää Dufvaa mediapelistä tunnekuohussaan huutamalla veetä ja peetä kolmannen pelin lehdistötilaisuudessa, vaikka jokainen, joka ko. pelin näki, voi kertoa Suikkaselle, että jos toinen joukkue hallitsee peliä täysin, niin yleensä se altavastaaja saa pari roikkumisjähyä enemmän.
-Erkinjuntti muistaakseni kommentoi jossakin lehdessä, että JYPillä ei ole mitään muuta kuin ykkösketju. Katsos vaan, JYP kuitenkin voitti, vaikka ykkönen ei edes tehnyt kaikkia maaleja. Hä, onko siellä siis muitakin? Ei voi olla, kun kerran on kirjoitettu että ei ole. Voi meitä poloisia, kakkonenkaan ei tee maaleja buhuu :(
-Täyden turkuhallin vihellykset Immoselle ylikovan taklauksen tähden (jonka kaveri otti bender-asennossa vastaan) ja hurraaminen, kun kiekko tuli vaarallisesti Jakea päähän

Jos näiden jälkeen RD näpäyttää asiallisesti hävinnyttä TPS:ää yleisöineen ja saa siitä niskaansa kaikkien medioiden paskat ja halveksunnat, niin en ymmärrä.

Miksi hävinnyt pikkuseura saa siis vittuilla miten tykkää, mutta voittanut iso ja mahtava ei saa edes näpäyttää takaisin, kun on paikka? Valaiskaa minua, olkaa hyvä.
 

Handyy

Jäsen
Miksi hävinnyt pikkuseura saa siis vittuilla miten tykkää, mutta voittanut iso ja mahtava ei saa edes näpäyttää takaisin, kun on paikka? Valaiskaa minua, olkaa hyvä.
Koska nykyään kaikkeen pitää löytää syyllinen vaikka väkisin ja siinä sivussa irrotetaan kaikki asiayhteydestä oman hyödyn vuoksi, jotta voi suoltaa keskustelupalstoille paskanjauhantaa. Näin minä ainakin asian näen. Tämä kausi on ollut kaikkine frame-by-frame taklausketjuineen melkoista farssia fanien osalta. Nyt vielä tämä...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihan sama, kunhan ei vittuile pudonneille.

Siis mitä helvettiä.

Miksi hävinnyt pikkuseura saa siis vittuilla miten tykkää, mutta voittanut iso ja mahtava ei saa edes näpäyttää takaisin, kun on paikka? Valaiskaa minua, olkaa hyvä.
Kaksi sanaa, playoffmiina. Luulisin ainakin, ei me kokemattomat ymmärretä vielä. Ei välitetä liikoja, me miinanpolkijat pelataan vielä, miinoittajat ei.
 

Acid

Jäsen
Ja vinkujista puheenollen, ne, jotka kuulivat Suikkasen tuomareista vinkumisen olikohan nyt kolmannen JYP-TPS pelin lehdistötilaisuudessa, niin tietävät, mitä vinkuminen on! RD:n kommentithan olivat lähinnä vahingoniloisia pikkupiikkejä Kaitsun vuodatukseen verrattuna. Ihme, kun mediassa puhutaan vaan Riston kommenteista? Syy lienee siinä, että vain voittajat muistetaan.
Ei näköjään mene millään jakeluun Jyp kannattajille. Ei sinänsä ihme, kun eihän heillä pahemmin kokemusta ole näistä peleistä. Kerrotko minulle mitä Suikkanen on itkenyt sarjan päätyttyä? Risto "kakara" Dufva heitti näitä vahingoniloisia piikkejään sarjan päätyttyä. Vaikka Jyp voitti sarjan. Tämä tekee Ristosta lapsellisen kakaran.
 

Jöysmä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja D-Team
Ketjua enempää lukematta, on pakko kommentoida tähän.

Turkulaisten perseily katsomossa oli täysin epäurheilijamaista ja idioottimaista.
RD:n kommentti juontaa siitä, kun turkulaisyleisö taputti käsiään ja nauroi kuin Jarkko Immosta tuli kiekko päähän. Kertoo TODELLA paljon yleisön älykkyysosamäärästä.

Risto olisi voinut sanoa paljon enemmän Suikkasen tuomareista itkemisestä, media pelistä yms., mutta eipä lähtenyt niitä kommentoimaan.

"– Minun on mahdotonta käsittää, että Immoselle naurettiin ja taputettiin silloinkin, kun hän sai (Tuomas) Pihlmanin laukauksen niskaansa. Mitä hauskaa siinä on, että pelaajan päähän nousee golfpallon kokoinen kuhmu.
Dufva korostaa..." -Aamulehti

Ärsyttäähän se, että pikkuseura on yhtä-äkkiä sm-liigan huipulla. Mutta sehän on tämän liigan suola. RD on erittäin fiksu valmentaja, joka puolustaa omia pelaajiaan. Muut yrittävät vain kateellisena kommentoida ja ilkkua, aina kun mahdollista.
 

Acid

Jäsen
Miksi hävinnyt pikkuseura saa siis vittuilla miten tykkää, mutta voittanut iso ja mahtava ei saa edes näpäyttää takaisin, kun on paikka? Valaiskaa minua, olkaa hyvä.
Voitko nyt kertoa missä ja miten tämä hävinnyt pikkuseura on vittuillut sarjan päätyttyä? Minä voin valaista. On olemassa hyviä voittajia. Ymmärrätkö? Sarjan aikana voi tapahtua vaikka mitä, mutta kun sarja päättyy nämä unohdetaan. Risto "kakara" Dufva ei voinut antaa asian olla, vaan normaaliin hiekkalaatikko tyyliin oli pakko heittää muutamat " hähää, mepä voitettiin".
 

Jöysmä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja D-Team
Voitko nyt kertoa missä ja miten tämä hävinnyt pikkuseura on vittuillut sarjan päätyttyä? Minä voin valaista. On olemassa hyviä voittajia. Ymmärrätkö? Sarjan aikana voi tapahtua vaikka mitä, mutta kun sarja päättyy nämä unohdetaan. Risto "kakara" Dufva ei voinut antaa asian olla, vaan normaaliin hiekkalaatikko tyyliin oli pakko heittää muutamat " hähää, mepä voitettiin".

Ärsyttäähän se, että pikkuseura on yhtä-äkkiä sm-liigan huipulla. Mutta sehän on tämän liigan suola. RD on erittäin fiksu valmentaja, joka puolustaa omia pelaajiaan. Muut yrittävät vain kateellisena kommentoida ja ilkkua, aina kun mahdollista.
 

Acid

Jäsen
Ärsyttäähän se, että pikkuseura on yhtä-äkkiä sm-liigan huipulla.
SM-liigan huipulla? Ei yksi kausi kuule riitä. Miksi ärsyttäisi? Minusta on erittäin hienoa nähdä KalPa välierissä. Jyp-faneilla ja Dufvalla on näköjään hirveä kiire tulla "vihatuksi". Unohdetaan vain se pieni fakta, että ne edelliset jengit jotka tämän statuksen saivat voittivat vuodesta toiseen. Jyp ei ole voittanut vielä mitään. Etkö millään pysty ymmärtämään, että mielestäni Dufva käyttäytyi lapsellisesti?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ongelmahan tässä oli ilmeisesti se että A) haastattelu tehtiin heti ottelun päättymisen jälkeen jolloin tunteet oli vielä pinnassa ja B) haastattelija oli Grönman vittumaisen virneensä kanssa joka muutenkin oli tietystä syystä ollut koko sarjan ajan TPS:n puolella ja antanut koko ajan kommenteistaan paistaa tuon seikan läpi.

Huomio! Paavo M. Petäjämäiseen tapaan KoRRostan että kyseessä on vain minun oma henkilökohtainen näkemys asiaan.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
NHL asiaa. Tai sitten ei puhuttu pelikokemuksesta, jutussa minkä minä olen lukenut sanotaan näin: "Me tässä aikamoisia sankareita ollaan, vastustaja (TPS) vilisee NHL-tähtiä" Ei mitään mistään luvuista. Joten tässäkin asiassa olisit voinut jättää kommentin laittamatta kun et lausunnosta selvästikään perillä ollut.

Niin, olet lukenut. Luitko ihan itse? Lähteenä sinulla on varmastikin joku ilta-sanomat tai vastaava. Jos vaikka katsoisit sm-liigan sivuilta nuo RD:n kommentit, voin antaa sinulle jopa linkin tähän; RD:n kommentit. Kerron vielä sinulle, että tuossa videossa ajassa 1:58 kuulet nuo maagiset sanat. Niin ja ne eivät todellakaan mene noin miten tulit minulle väittämään.

Tuo viimeinen lauseesi aiheuttaa pientä hilpeyttä. Yritit matkia minun sanomisiani ja päädyit ojan pohjalle jälleen. Keep up the good work.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
"– Minun on mahdotonta käsittää, että Immoselle naurettiin ja taputettiin silloinkin, kun hän sai (Tuomas) Pihlmanin laukauksen niskaansa. Mitä hauskaa siinä on, että pelaajan päähän nousee golfpallon kokoinen kuhmu.
Dufva korostaa..." -Aamulehti
Miten päähän voi muuten tulla kuhmu, jos laukaus osuu niskaan?

Olisiko Duffan kannattanut miettiä Immosen kohdalla syy-seuraussuhdetta ja yleisön reaktiota ennen kuin alkoi nyyhkimään epäreilusta käytöksestä. Yleisö ei ole aina reilua, Jyväskylässäkään.

Palaan tästä kesälomalle, miten alkoikin yhtäkkiä tehdä mieli pelata golfia?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
B) haastattelija oli Grönman vittumaisen virneensä kanssa joka muutenkin oli tietystä syystä ollut koko sarjan ajan TPS:n puolella ja antanut koko ajan kommenteistaan paistaa tuon seikan läpi.

Unohtamatta miten JP Jalo oli selostamassa, ja eräässä pelissä oli sekä Jani Kiviharju että Hannu Jortikka "asiantuntijakommentaattoreina"...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Frame-by-frame ana lyy si

Miten päähän voi muuten tulla kuhmu, jos laukaus osuu niskaan?

Risto on vissiin tässäkin asiassa tyhmä, sillä raukka ei hallitse edes alkeellista anatomiaa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Unohtamatta miten JP Jalo oli selostamassa, ja eräässä pelissä oli sekä Jani Kiviharju että Hannu Jortikka "asiantuntijakommentaattoreina"...

Kyllä Ristoa varmasti ärsytti tämä turkulainen salaliitto ja kuuden mestaruuden jortikka korvassaan. Ristoa myös ärsytti kun turkulaiset vihelsivät ottopojalleen Jakelle kun Jakke yritti irroittaa vastustajan pään laittomalla taklauksellaan rangaistuksen ollessa tulossa ja ko. pelaaja ei enää odottanut törkeää päähän kohdistuvaa taklausta. Ristoa myös ärsytti kun Pile (Tuomas) laukoi ottopoikaa päähän/niskaan ja sille naurettiin. Tai ehkä turkulaiset nauroivat Pilen (Tuomaksen) osumatarkkuudelle, mene ja tiedä.

Onhan se hirveää kun turkulaiset ja muun maalaiset kauhistelevat Riston, Jaken, Pilen (Tuomaksen) tekoja ja kommentteja, varsinkaan koska niissä ei ole mitään kauhisteltavaa, paitsi vastustajan viheltely, golfpallokuhmu ja Riston lastentarhan pihalätkäpelin jälkeinen kiukuttelu kun ei saanu tikkaria.

On tämä varsinainen jyväskyläläinen gängbängi. En halua kuvitella mitä tapahtuu kun Risto, Jakke ja Pile (Tuomas) jäävät ilman mestaruutta. Eiköhän suosiolla anneta pytty Ristolle ja lähtään koko remmi baariin.

Risto, Jakke ja Pile (Tuomas) voivat juoda pihalla keskenään.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kyllä Ristoa varmasti ärsytti tämä turkulainen salaliitto ja kuuden mestaruuden jortikka korvassaan.

En tiedä ärsyttikö tämä Ristoa vai ei, mutta itse en jaksanut edes vähää alusta kuunnella sitä jatkuvaa "tuhkimotarina" jargonia. Onneksi TVn sai mutelle ja selostuksen radiosta.

Ja Kiviharjun ja Jortikan sai hiljaseksi voittamalla ottelusarjan.
 
PS: Risto ei ollut virallisen faniryhmän matkassa, ja mielestäni suurin syyllinen on Canal+ kun eivät pystyneet sensuroimaan Riston puheita. Haastattelua järjestävän tahon vika!

Kyllä tässä vastuu on ihan yleisöllä. ilman viheltelyä, ei olisi tullut kommentteja. TPS pelatkoon kauden loput ottelunsa tyhjille katsomoille.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Homma on todellakin niin, että koirat haukkuu ja karavaani kulkee. RD:n puheille se ja sama, kunhan vain homma kaukalossa toimii. En edes ole JYP:n puolella sarjassa, mutta tiedän kärppäfanina, että kateelliset kaivavat syyt mäkättää ihan mistä vaan.

Jokainen saa puhua lehdistötilaisuuksissa ihan mitä sylki suuhun tuo, mutta mestari ratkaistaan joka tapauksessa kaukalossa. Suomalaisilla on vain paljon helpompi tuoda negatiiviset tunteensa esille kuin positiiviset. On mukava haukkua kaikkia "vitun idiootteja", kuten Tukiaista, Timo T.A;ta ja nyt jääkiekon puolella RD:tä, kun on itse niin fiksu.

Mutta kyllähän Immonen on aikamies, jota joku helvetin viheltely ei kiinnosta pennin vertaa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei näköjään mene millään jakeluun Jyp kannattajille. Ei sinänsä ihme, kun eihän heillä pahemmin kokemusta ole näistä peleistä. Kerrotko minulle mitä Suikkanen on itkenyt sarjan päätyttyä? Risto "kakara" Dufva heitti näitä vahingoniloisia piikkejään sarjan päätyttyä. Vaikka Jyp voitti sarjan. Tämä tekee Ristosta lapsellisen kakaran.

Lienee sitten kokemattomuutta näistä koitoksista tai mitä lie, mutta itse olen ymmärtänyt playoff-sarjan olevan kokonaisuus, joka alkaa ekasta pelistä ja päättyy viimeiseen. Tänä aikana paskan heitto kaikissa vaiheissa tippuu mielestäni samaa laariin, oli kyse ekan pelin tai vika pelin jälkeisistä kommenteista.

Tiedän että topic on ...sarjan ratkettua... Siitä huolimatta pysyn kannassani, enkä ymmärrä ajattelutapaa, jossa eilinen vittuilu ei olisi tänään enää relevanttia kuitata (huomattavasti asiallisemmalla näpäyksellä) sen tähden, että siinä välissä on sattunut sarja ratkeamaan.

Kyllä jokainen on vastuussa omista sanomisistaan niin matkan varrella kuin maalissakin. Tämän mallin mukaisesti Suikkanen olisi voinut pyytää anteeksi sarjan aikana tapahtuneita turhia vinkumisiaan ja provojaan, vaan eipä pyytänyt. Siksi en näe syytä, miksi Ristonkaan olisi pitänyt jättää käyttämättä puheenvuoronsa.

Kuten jo aiemmin todettua, ero on vaan siinä, että RD on kaikkien vihaama kakara ja median antikristus, kun Suikkanen taas on sympaattisen pikkuseuran (joka btw hävisi pystyyn eka kierroksella ja lähti lauluun) sankarivalmentaja.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Duffa on kyllä tehnyt itsestään tämän kevään aikana liigan pahimman vitsin. Lällätellä hävinneelle, ala-asteella nämä. Edes vielä kokemattomamman joukkueen, eli Kalpan, valmennus, saati fanit eivät tuohon sortuneet. Edes Ape ei pääse lähelle.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Duffa on kyllä tehnyt itsestään tämän kevään aikana liigan pahimman vitsin. Lällätellä hävinneelle, ala-asteella nämä. Edes vielä kokemattomamman joukkueen, eli Kalpan, valmennus, saati fanit eivät tuohon sortuneet. Edes Ape ei pääse lähelle.
Toden totta.

Nousukasmainen uho ja kokemattomuus kovista peleistä lienee suurin ongelma, joka näkyy kyllä runsaslukuisena täällä keskustelussa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mieluummin kuuntelisin viikon ryyppyputken jälkeisessä krapulassa hyttysten ininää ja kärpästen surinaa kuin uffapuffan vastaavaa ääntelyä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kyllä jokainen on vastuussa omista sanomisistaan niin matkan varrella kuin maalissakin. Tämän mallin mukaisesti Suikkanen olisi voinut pyytää anteeksi sarjan aikana tapahtuneita turhia vinkumisiaan ja provojaan, vaan eipä pyytänyt. Siksi en näe syytä, miksi Ristonkaan olisi pitänyt jättää käyttämättä puheenvuoronsa.

Uskomatonta odottaa, että joku nöyrtyisi padre Riston edessä, kumartuisi suutelemaan kenkiä ja pyytäisi anteeksi olemassaoloaan. Vain JYP-lasit näköjään estävät näkemästä sitä, että Dufvan kommentit olivat kuin yläasteen tupakkapaikalta. Täysin lapsellista toimintaa, mutta ei nyt millään lailla muuten tuomittavaa tai sakotettavaa.

Jos ei kestä yleisön reagointia pelitapahtumiin, ei kannata hankkiutua playoffeihin. Ne ovat miesten pelejä, koviakin joskus, siellä ei auttaisi kuupan hajota pienestä provosoinnista.

Ja jos ottaa puheeksi jotkut henkilöt, kannattaisi varmistaa, ovatko vielä täällä vastaamassa huuteluihin.
 

Malaco

Jäsen
Kyllä jokainen on vastuussa omista sanomisistaan niin matkan varrella kuin maalissakin. Tämän mallin mukaisesti Suikkanen olisi voinut pyytää anteeksi sarjan aikana tapahtuneita turhia vinkumisiaan ja provojaan, vaan eipä pyytänyt. Siksi en näe syytä, miksi Ristonkaan olisi pitänyt jättää käyttämättä puheenvuoronsa.

Eikös Risto vinkunut tuomareista ihan yhtälailla Suikkasen kanssa? Oikeen lehdessä taisi tehdä analyysia, kuinka sen ja sen pelaajan jäähyt olivat turhia ja sitä ja tätä jäi puhaltamatta. Muistaakseni oli joku tuollainen artikkeli ja sen jälkeisen pelin lehdistötilaisuudessa Kaitsu puolestaan "itki". Taisi mennä vähän sillain, että aina hävinyt valmentaja itki jostakin (mikä on siis iha normaalia) esim. jäähyistä tai pelaamattomasta hetkestä. Mutta taisi vain kerran voittanut valmentaja olla se katkera itkupilli ja se tapahtui viimeisen pelin jälkeen RD:n ala-arvoisessa haastattelussa.

Se mitä hain takaan oli, että molemmat valmentajat kyllä itkivät ja provoilivat kesken sarjan. Ihan ymmärrettävää, sillä se on osa peliä ja nimeltään vaikka se kuuluisa seitsemäs kenttäpelaaja. Sarjan jälkeen sen sijaan pitäisi pystyä unohtamaan pienet piikit ja osoittaa kunnioitusta toiselle. Ei kai kumpikaan niin hirveen törkeitä heittänyt kesken sarjan, että siitä olisi pitänyt yöunet viikoksi menettää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös