Risto Dufvalle potkut?

  • 269 286
  • 1 233

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei pidä paikkansa ainakaan tämän kauden osalta. RD päätti kaikista viime kaudella solmituista jatkoista ja on itse halunnut jokaisen tälle kaudelle hankitun uuden pelaan. Joukkue on 80% RD:n rakentama.
Mutta olisiko semmoinen kuvio mahdollinen että Dufva ei ole saanut niitä pelaajia jotka ensisijaisesti olisi halunnut, ja sen takia on ollut pakko tyytyä Koskiseen, Kovaseen, Koskenkorvaan ja Caldwelliin? Näin minä oletan tämän asian menneen.

Se on varmaan totta että jokaisen hankinnan Dufva on hyväksynyt. Sanoihan hän taannoin Porin tv-pelin jälkeenkin kun Reginistä kysyttiin että ilman hänen suostumustaan ei tule yhtään pelaajaa.

No. Oli miten oli niin en minä kannata Dufvan potkuja. Paitsi jos vaihdetaan päittäin Suikkaseen, jolle vaadittavista potkuista näkyy Pelicans-palstallakin olevan ketju aktiivisena.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei pidä paikkansa ainakaan tämän kauden osalta. RD päätti kaikista viime kaudella solmituista jatkoista ja on itse halunnut jokaisen tälle kaudelle hankitun uuden pelaan. Joukkue on 80% RD:n rakentama.

Sinulle on varmasti lähde tälle tiedolle. Minun tietoni mukaan Riska ja Ilomäki ovat RD pelaajia, muut ovat tulleet Vanhatalo - Laiho osastolta. RD olisi halunnut muutamista pelaajista eroon, mutta tämä ei käynyt seuralle. Mikäli RD saa jatkaa ja saa todella vaikuttaa joukkueeseen, materiaali vaihtuu.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Risto halusi myös tehdä Jasusta kakkossentterin vaikka jokainen edes hiukan kiekkoa seurannut tiesi, että tämä on täysin mahdoton yhtälö.
Jos halusi niin ei ollut yksin. Täälläkin palstalla jopa vaadittiin joidenkin toimesta Jasulle näyttöpaikkaa tulosyksikössä jotta saadaan ikioma jp hytönen.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, ensin pari kautta omat pojat projektia, sitten yht´äkkiä tulosvalmentajaksi. Järkevää.

Lukon touhuissa ei ole ollut mitään tolkkua 80-luvun jälkeen. Olen kanssasi samaa mieltä, että Lukon johtoryhmä on ylivoimaisesti koko sarjan huonoin. Rajala, Vanhatalo ja Laiho ovat täysin kyvyttömiä johtamaan ammattilaisjoukkuetta mutta Rauman oma mafia pitää huolen siitä, että herrojen suojatyöpaikka säilyy hamaan loppuun asti.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta olisiko semmoinen kuvio mahdollinen että Dufva ei ole saanut niitä pelaajia jotka ensisijaisesti olisi halunnut, ja sen takia on ollut pakko tyytyä Koskiseen, Kovaseen, Koskenkorvaan ja Caldwelliin? Näin minä oletan tämän asian menneen.

No eihän kukaan valmentaja voi saada kaikkia haluamiaan pelaajia mutta on mielestäni kohtuullisen tyhmää pistää kaikki kortit sen varaan, että Lasse Kukkonen tulee Raumalle. Markkinoilla olisi ollut hyviä pakkeja saatavilla myös Raumalle.
 

Uno Louner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko.
Koko teksti

Et vissiin ole itse koskaan pelannut jääkiekkoa joukkueessa saati valmentanut? Kyllä sillä valmentajalla on aika helvetin iso vaikutus, siihen, miten ne pelaajat siellä kentällä pelaavat.

Sehän se valmentajan homma on. Saada pelaajat pelaamaan hänen haluamansa "pelikirjan" mukaisesti ja motivoida pelaajat antamaan kaikkensa kentällä.

Ja kyllä, itse olen tehnyt molempia.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
No eihän kukaan valmentaja voi saada kaikkia haluamiaan pelaajia mutta on mielestäni kohtuullisen tyhmää pistää kaikki kortit sen varaan, että Lasse Kukkonen tulee Raumalle. Markkinoilla olisi ollut hyviä pakkeja saatavilla myös Raumalle.

Näin juuri. Ja se tulemattomuus on osaksi sen vika, että Pelaaja ei halua asua Raumalla. Mutta tätä voidaan usein kuitenkin kompensoida palkkanauhan avulla.

Toinen asia on se, että pelaaja ei halua pelata duffmanin joukkueessa. Ja tätä ei kovin helposti kompensoidakaan enää. Tämä on varmasti suurin syy, miksi ykkösvaihtoehdot eivät tulleet. Siksi piti tyytyä sellaisiin pelaajiin, joita muut joukkueet eivät enää huoli kuin nälkäpalkalla (esim. Kovanen), pelaajia, jotka eivät tunne duffaa (esim. Caldwell) tai sitten pelaajia, jotka ovat duffan parhaita kavereita ja joille on jo sopimukseen kirjattu ylisuuri rooli taitoihin nähden ja myös tuplapalkka siihen nähden, mitä muualla maksettaisiin.

Markkinoilla ei varmasti ollu yllin kyllin hyviä pakkeja, jotka olisivat raumalle innosta kiljuen tulleet.

Mutta yhtä kaikki. Katsellaan tätä vastenmielistä pelailua loppukausi. Kun tanskalaiset lähtevät, niin Lukko muuttuu samantien sarjan selkeästi huonoimmaksi (tai ehkä vasta toiseksi huonoimmaksi) joukkueeksi. Aika vaaleanpunaiset lasit saa olla jos kuvittelee, että Lukko ilman tanskalaisia kykenee saavuttamaan edes 1 pisteen per ottelu.
 

senilix

Jäsen
Lehkosen jengi ei todellakaan ollut sarjan kalleimpia ja hänen aikakaudelta muutama yksilö nousi pinnalle, Niskala tähtenä.

Lehkosen ensimmäisen kauden joukkue ei ollut kallis, päinvastoin. Mutta toiselle ja kolmannelle kaudelle Tuelta tuli rahaa ja joukkueilla alkoi olla kohtuullisesti hintaa.

Mitä tulee Niskalaan, niin hän sai Lehkosen ensimmäisen kauden joukkueessa tehdä rauhassa virheitä ja oppia niistä, muitakaan ei ollut.

Lisätään nyt vielä Tosifanille tiedoksi, että omat pojat-projekti kesti vain ja ainoastaan yhden kauden.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mitä tulee Niskalaan, niin hän sai Lehkosen ensimmäisen kauden joukkueessa tehdä rauhassa virheitä ja oppia niistä, muitakaan ei ollut.

Pitää paikkansa, Lehkonen kertoi tästä aikanaan valmennuskurssin yhteydessä. Ensimmäisellä kaudella virheet eivät vaikuttaneet peliaikaa, toisella kaudella pelissä sai tehdä muistaakseni kahdeksan virhettä ennen penkitystä.

Lehkosen vetäminen tähän keskusteluun on mielestäni kyseenalaista, sillä sen verran eritasoisista valmentajista on kysymys. Dufva on mestarivalmentaja, jonka tehtävänä on tuoda mestaruus Raumalle, kun Lehkonen taas oli tuolloin lupaava nuori valmentaja.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ja taas vaaditaan Dufvaa ulos ja superyllättäviltä nimimerkeiltä. Ja taas kysymys kuuluu mitä se auttaa? Seuraatteko lukon touhuja ensimmäistä vuotta? On kokeiltu potkujen antamista monia ja monia ja taaas monia kertoja ja mitään se ei ole auttanut. Kertaakaan ei ole Dufvan annettu näyttää mitä osaa. Vuori tilalle ja maalivahti pitää meitä pystyssä sääleihin ja sen loukkaannuttua huomataan että valmentaja onkin pelkkä housu ja kesälomalle!

Urama on ainut kenelle on annettu aikaa ja pronssi tuli. Tuskin kuitenkaan vain Uraman ansiosta mutta ei sitäkään olisi tullut jos hänet olisi potkittu syksyllä ulos.

Mitä te kuvittelette että valmentajan vaihdolla saavutetaan? Pirteämpi ilme kahdeksi viikoksi? Ja varma kesäloma ensimmäisten joukossa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Sinulle on varmasti lähde tälle tiedolle. Minun tietoni mukaan Riska ja Ilomäki ovat RD pelaajia, muut ovat tulleet Vanhatalo - Laiho osastolta.

Mistä lähtien Lukon hallituksen puheenjohtaja on koonnut joukkuetta? Valehtelivatko Laiho ja Rajala itse esimerkiksi viime kauden jälkeisessä toriparlamentissa ja mediassa kun väittävät, että Lukon joukkueen kokoaa pyhäkolminaisuus Dufva-Vanhatalo-Rajala?

Täysin uutta tietoa minulle, että Caldwell, Azevedo, Kovanen ja Koskenkorva olisivat Rauman Lukon hallituksen puheenjohtajan Jari Laihon päättämiä pelaajia. Vanhatalohan ei mitään päätöksiä tee.

Kuka on sinun lähteesi?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä lähtien Lukon hallituksen puheenjohtaja on koonnut joukkuetta? Valehtelivatko Laiho ja Rajala itse esimerkiksi viime kauden jälkeisessä toriparlamentissa ja mediassa kun väittävät, että Lukon joukkueen kokoaa pyhäkolminaisuus Dufva-Vanhatalo-Rajala?

Täysin uutta tietoa minulle, että Caldwell, Azevedo, Kovanen ja Koskenkorva olisivat Rauman Lukon hallituksen puheenjohtajan Jari Laihon päättämiä pelaajia. Vanhatalohan ei mitään päätöksiä tee.

Kuka on sinun lähteesi?

Laiho tuli tuohon vanhasta muistista, sori. Lähteenä on raumalaiset kiekkoihmiset, kuten aikaisemminkin.

Ihmetyttää vaan täällä käytävä keskustelu Dufvasta valmentajana, kun sitä peilaa hänen historiaansa. Hän on menestynyt, kun hän on saanut rakentaa ja valmentaa joukkuettaan useamman vuoden. Se, että joukkueeseen otetaan joku pelaaja on aina käytetyn auton ostamista. Ellei osta uutta ja kallista, epäonnistumisen mahdollisuus on aina olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Mistä lähtien Lukon hallituksen puheenjohtaja on koonnut joukkuetta? Valehtelivatko Laiho ja Rajala itse esimerkiksi viime kauden jälkeisessä toriparlamentissa ja mediassa kun väittävät, että Lukon joukkueen kokoaa pyhäkolminaisuus Dufva-Vanhatalo-Rajala?
Ainakin Rauno Mokan pj. -kauden ajan (eli vuosituhannen vaihteesta?) ja varmaan jo ennen tuota. En usko että asia on hirveästi muuttunut kun Laiho vanhana toimitusjohtajana (ja täten myös hankinnoissa mukana olleena) puheenjohtajan ruoriin astui. Tuskinpa he ihan suoranaisesti valehtelivat, mutta uskoisin että muitakin seppiä joukkueen kokoamiseen osallistuu. Rajalan rooli tuossa on aika marginaalinen, koska ei edes omien puheidensa mukaan tiedä joukkueen kokoamisesta mitään.

Täysin uutta tietoa minulle, että Caldwell, Azevedo, Kovanen ja Koskenkorva olisivat Rauman Lukon hallituksen puheenjohtajan Jari Laihon päättämiä pelaajia. Vanhatalohan ei mitään päätöksiä tee.
Eiköhän RD ole kaikki nuo hyväksynyt, kuten Ralekin aikoinaan "hyväksyi" kaikki Lukkoon tulevat pelaajat Robareista ja kumppaneista lähtien. Se on sitten toinen asia, ovatko esim. Caldwell, Kovanen tai Koskenkorva parhaat mahdolliset vaihtoehdot kaavailtuihin rooleihinsa nähden.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ihmetyttää vaan täällä käytävä keskustelu Dufvasta valmentajana, kun sitä peilaa hänen historiaansa. Hän on menestynyt, kun hän on saanut rakentaa ja valmentaa joukkuettaan useamman vuoden.

Risto Dufvan potkut eivät ole realistinen vaihtoehto ja se olisi jo valmiiksi ryvettyneen organisaation imagolle todella iso kolaus. Siinä olen samoilla linjoilla kuin Erämaankettu, että varmasti Dufva on siunannut jokaisen pelaajan, mutta se on eri asia onko vaihtoehdot olleet parhaimpia mahdollisia. Tuskinpa.

Lukon pelin takkuillessa on luonnollista, että syyllisiä haetaan pelaajista ja valmentajasta, mutta ongelmat ovat syvemmällä. Urheilullinen menestyminen koostuu monesta asiasta ja alkaen jo organisaation imagosta - millaisia pelaajia se houkuttelee.

Tuossa blogikirjoitus ja näkökanta Rauman Lukon ongelman ytimestä : Urheilu Rauman Lukon perusarvoksi | Kiekkoareena Linkki vie Kiekkoareena.fi sivustolle.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vanhatalo ei tosiaan hanki Lukkoon yhtään pelaajaa. Vanhatalon tehtävä on kartoittaa ja esitellä mahdollisia vahvistuksia RD:lle ja Rajalalle. Itse hankinnoista päättää RD+Rajala. Esimerkiksi Koskenkorva ja Koskinen ovat RD:n vanhoja tuttuja aiemmilta valmennuskausilta ja taatusti RD on näiden masentavien hankintojen takana.

Ei kai koskaan voida olettaa, että valmentaja saisi juuri ne päiväuniensa vahvistukset?

Millaisia pelaajia Lukon organisaatio sitten houkuttelee?

Omasta mielestä liikaa iäkkäitä urallaan laskusuunnassa olevia pelimiehiä (Esim. Koskenkorva, Kovanen, Koskinen, Caldwell yms.).Lukossa on tarjolla heille palkkapussipeluutus, sisältäen reilusti peliaikaa suorituksista riippumatta ja ison tilin.

Vastaavasti nuoria kehittyviä pelaajia ei tänne saada, koska motivoituneimmat nuoret pelaajat tietävät Rauma Lukon (RD:n) palkkapussipeluutuksen, eikä heitä saada tänne edes isolla rahalla. Toki joskus on poikkeuksiakin jolloin rahalla saadaan sokaistua nuori lupaava pelaaja Lukkoon. Tämäkin alkaa käydä vähiin, koska nuoret pelaajat tajuavat kehittyvänsä ja saavansa vastuuta muualla paremmin, jolloin rahastaa ehtii myöhemmin urallaan.

Lisäksi Lukossa omien kasvattien pelisuoritukseen suhtaudutaan kriittisemmin kuin ostomiehiin. Tämä pitäisi olla päinvastoin. Esim. Jesse Virtanen pelaa mahtavalla itseluottamuksella ja kehittyy silmissä. Silti täytyy pelätä, että mies laitetaan taas katsomoon, jos yksikin virhe sattuu kentällä.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Vanhatalo ei tosiaan hanki Lukkoon yhtään pelaajaa. Vanhatalon tehtävä on kartoittaa ja esitellä mahdollisia vahvistuksia RD:lle ja Rajalalle. Itse hankinnoista päättää RD+Rajala. Esimerkiksi Koskenkorva ja Koskinen ovat RD:n vanhoja tuttuja aiemmilta valmennuskausilta ja taatusti RD on näiden masentavien hankintojen takana.

Ei kai koskaan voida olettaa, että valmentaja saisi juuri ne päiväuniensa vahvistukset?

Mutta hyvänen aika. Onhan Vanhatalolla erittäin suuri rooli uusien pelaajien kartoittamisessa. Hän on se, joka kyttää ja kaivaa pelaajia ja matkustelee pelejä tarkkailemassa. Ja sen jälkeen raportoi ja esittelee uusia nimiä. Minusta se on erittäin tärkeä valmisteluvaihe.

Ei voida olettaa, ettâ valmentaja saa kaikki haluamansa, se on selvä kaikille. Mutta hyviä yrityksiä pitää olla. Lukko oli Kukkosen ja Larsenin perässä, varmasti olisi RD:lle kelvannut. Jos diili olisi syntynyt, niin ketkä nykyrosterista olisi pudotettu pois?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mutta hyvänen aika. Onhan Vanhatalolla erittäin suuri rooli uusien pelaajien kartoittamisessa. Hän on se, joka kyttää ja kaivaa pelaajia ja matkustelee pelejä tarkkailemassa. Ja sen jälkeen raportoi ja esittelee uusia nimiä. Minusta se on erittäin tärkeä valmisteluvaihe.

Ei voida olettaa, ettâ valmentaja saa kaikki haluamansa, se on selvä kaikille. Mutta hyviä yrityksiä pitää olla. Lukko oli Kukkosen ja Larsenin perässä, varmasti olisi RD:lle kelvannut. Jos diili olisi syntynyt, niin ketkä nykyrosterista olisi pudotettu pois?

Kyllähän Lukon kokoisella organisaatiolla pitäisi olla muitakin vaihtoehtoja kuin Kukkonen ja Larsen tai Kovanen ja Caldwell. Caldwell pelasi eilen kuitenkin hyvin. Ehkä Kovanen ja Caldwell eivät ole niin huonoja kuin yhdessä pelatessaan näyttävät. Mutta kyllä niitä vaihtoehtoja pitäisi olla, ei se onnistu että Vanhatalo ilmoittaa että vaihtoehdot maaleja tekeväksi laitureiksi ovat Seitsonen ja Selänne. Jokaiselle erilliselle paikalle pitäisi olla vähintään 5 vaihtoehtoa, mieluummin enemmän ja tarpeeksi aikaisin selvillä jotta Dufva/Vuori/jne voi halutessaan itse mennä katsomaan.

Mulle rupeaa olemaan aivan sama mitä Lukossa duunataan. Pelejä katson silti ja Lukko kannatan, useimmiten tuloksena paskaa ja pettymystä. Ei ole kellään meistä helppoa. Tietysti voisi yrittää Tammisen Tovereita kannattaa mestiksestä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Kyllä. Ei jää ikävä. Vitun ärsyttävää mukahauskaa kommentointia pelien jälkeen. Niitä ei jaksa ainakaan tappiopelien jälkeen.

Peli ei ole edistynyt mihinkään kauden alusta. Samaa paskaa edelleen. Juutitkin on peluutettu puhki. Ei nekään jaksa kuin pelin viikossa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Nyt alkaa jo kuppi mennä mullakin nurin. Kuvittelin Dufvan tuovan Lukon systeemeihin jotain järkeä, mutta tämä kaverihan on ainakin peluutuksen osalta heikompi kuin edeltäjänsä. Mitä vitun järkeä tuossa joka ottelussa toistuvassa ketjuruletissa on? Eikö se vittu edes itse luota omaan ja porukan tekemiseen?

Risto on taitava ainakin väsyttämään joukkueen kärkimiehet pelistä toiseen. Muutoin ei peluutuksen osalta mitään "vahvuuksia" mieleen tulekaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Otsikkoon vastaten. Kyllä!

Meikäläinen ei kovin helposti ole valmentajaa erottamassa, mutta kyllä täälläkin kohta alkaa olla tämä ajatus päällimmäisenä mielessä.

Elokuun alusta on jo pitkä aika, eikä näin huonosti saisi missään nimessä suorittaa.

Kallis ratkaisu siirtää RD sivuun, mikäli seuraaja tulisi organisaation ulkopuolelta, mutta seuran edun nimissä tämäkin kustannus on vaan otettava vastaan.
 

luimuri

Jäsen
Nyt alkaa jo kuppi mennä mullakin nurin. Kuvittelin Dufvan tuovan Lukon systeemeihin jotain järkeä, mutta tämä kaverihan on ainakin peluutuksen osalta heikompi kuin edeltäjänsä. Mitä vitun järkeä tuossa joka ottelussa toistuvassa ketjuruletissa on? Eikö se vittu edes itse luota omaan ja porukan tekemiseen?

Risto on taitava ainakin väsyttämään joukkueen kärkimiehet pelistä toiseen. Muutoin ei peluutuksen osalta mitään "vahvuuksia" mieleen tulekaan.

Käsittämätöntä peluutusta kyllä. Ilmeisesti Dufva ei myöskään pidä Azevedosta, koska mies ei saa kunnon laitureita itselleen. Tukosen peluuttamista tällä hetkellä en myöskään käsitä, koska huomaa selvästi, ettei Lauri ole kovinkaan hyvässä kunnossa.
Tuohon kärkimiesten väsyttämiseen sen verran, että heidän peliajat eivät ole lähelläkään liigan kovimpia, joten jos he väsyvät niin se johtuu huonosta harjoittelusta eikä peliajasta. Kyllä kärkiukot pelaavat sen 18-20 minuuttia per ottelu lähes kaikissa joukkueissa.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukolla on jo maine valmentajien hautausmaana ja Dufvan potkut tällä kaudella näyttäisi ulospäin ettei täällä anneta edes mahdollisuutta onnistua. Kuitenkin joukkueen runko on vielä Uraman kasaama.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Lukolla on jo maine valmentajien hautausmaana ja Dufvan potkut tällä kaudella näyttäisi ulospäin ettei täällä anneta edes mahdollisuutta onnistua. Kuitenkin joukkueen runko on vielä Uraman kasaama.

Täysin totta tämäkin kyllä. Silti tuo joka suuntaan höntyilevä peluutus kielii epävarmasta valmentajasta, jolla ei ole mitään hajua siitä mitä ollaan tekemässä.

Kärkipelaajien peliajoista en tiedä, mutta aika poikkeuksetta Lukko on otteluissa ollut se heikommin liikkuva ja väsyvä joukkue. Tuskin kymmentä peliä on kauden aikana vedetty loppuun saakka neljällä kentällä. Yleensä lähes poikkeuksetta kolmas erä on vedetty kolmella ketjulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös