Baijerin osavaltion lakien mukaan olutta ei lasketa kuitenkaan alkoholijuomaksi. Viiniä en tosin muista tuolta löytyneen.
Saman jutun olen tainnut kertoa joskus jossain toisessa ketjussa, mutta kerrotaan taas! Eli, itse olin vaihdossa Nordrhein-Westfalenissa ja myös tässä osavaltiossa olut laskettiin elintarvikkeeksi. Kyseisessä "demarivaltiossa" julkinen sektori tukee opiskelijaruokailua, jotta hinnat saadan kukkaroystavällisemmiksi. Tästä syystä myös oluen hinta opiskelijaruokaloissa (mukaan lukien yliopiston pub) oli markkinahintaa alhaisempi päiväsaikaan. Tuki poistui muistaakseni klo 17, jolloin hinta nousi. Voisiko joku kuvitella Suomessa valtion subventoivan opiskelijoille halvempaa olutta?
Ai niin, se synti: sama kuin niin monella muulla. Ei käytännössä ollenkaan työntekoa tällä viikolla. En tosin ole vältellyt töitä, niitä vain ei kertakaikkiaan ole ollut, kun tein kaikki rästihommat ennen lomia ja uusia ei ole ilmestynyt, kun ilmeisesti asiakkaatkin ovat olleet lomalla, ja tämä työ on sen verran asiakasorientoitunutta, ettei ilman heitä ole oikein mitään muuta tekemistä kuin epämääräistä valmistelemista ja materiaaliin tutustumista ja lukemista - mihin ei saa työviikkoa täytettyä millään. Ensi viikolla olisi jo yksi palaverikin, joten sitä odotellessa...