Mainos

RIP-ketju

• 3 122 788
  • 12 538

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Carly Simonin You're So Vain ja Pointer Sistersin I'm So Excited-hitit tuottanut Richard Perry on kuollut 82-vuotiaana sydänkohtaukseen.

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hussey on tuttu erityisesti vuoden 1968 elokuvasta Romeo ja Julia. Hän sai elokuvasta Golden Globe -palkinnon.

Poliisisarja Bella Blockista suomalaiskatsojillekin tuttu saksalaisnäyttelijä Hannelore Hoger on kuollut 82-vuotiaana.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hussey on tuttu erityisesti vuoden 1968 elokuvasta Romeo ja Julia. Hän sai elokuvasta Golden Globe -palkinnon.

...
Minulle on jäänyt parhaiten mieleen (tai tiedä häntä olenko muualla edes nähnyt) Norma Batesina Psyko IV:ssä. Se milffi ei kyllä oikein vastannut aiempien osien kuvaa Norman Batesin äidistä...

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Murheellista noin nuoren ihmisen lähtö.

Hudson Meekin siis vain 16-vuotiaana kun hänhän oli tietysti ollut todella äkisti päättyneen elämänsä aikana melko monessa mukana ollut lapsinäyttelijä.

Ikävä kyllä jostain kumman syystä ei viestin lainaus toiminut tätä kirjoittaessa kun yritin mainita asiasta, mutta näillä mennään.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tankki Salonen vielä porskuttaa maileri-Olaveista. Vuorisalo oli todella innokas liikkuja ja huippukunnossa vielä ikämiehenäkin, joten jopa hieman yllättäenkin tuli tämä uutinen vastaan. Toki ikävuosia oli jo todella kunnioitettava määrä. Rauhaisat levot.

Suosikkijoukkue
Kärpät

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Liki kaksi vuotta oli saattohoidossa. Kova äijä.

Presidenttinä ei ihan niitä merkittävimpiä, mutta myöhempi elämäntyönsä ihmisoikeuksien ja hyväntekeväisyyden parissa ansaitsee kaiken arvostuksen. Uskalsi myös kritisoida omaa maataan.

RIP.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jimmy Carter halusi sen takia elää 100-vuotiaaksi, että pääsee vielä äänestämään Harrisia. Pääsi äänestämään Harrisia, mutta ei se auttanut Kamalaa vaalien voittoon. Minun yläasteen historian opettaja sanoi Carteria yhdeksi heikoimmista presidenteistä, koska tämä 1980 vaalit hävittyään rupesi itkemään suorassa lähetyksessä. Mutta minun mielestäni Jimmy Carter oli kova äijä ja levätköön rauhassa. Kaikista vanhimmaksi Yhdysvaltain presidentiksi eli Jimmy.

Suosikkijoukkue
Kärpät
100 vuotta ehti kerätä Jimmy Carter mittariin. Kova suoritus!

RIP.
Kova suoritus ja kieltämättä ainakin omissa papereissani tuon suorituksen arvoa vielä lisää se, kuinka hienon elämän mies eli.

Kaiken sen perusteella, mitä olen hänestä lukenut, kuullut ja nähnyt, kyseessä vaikuttaisi olleen erittäin epäitsekäs ja hyväsydäminen, aikaansakin edellä ollut mies, joka teki paljon sen eteen, että maailma olisi parempi paikka. Monin tavoin hieno esikuva meille nuoremmille ja arvatenkin hänestä tullaan vielä puhumaan ja kirjoittamaan paljon ja pääosin positiivisessa valossa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jimmy Carter halusi sen takia elää 100-vuotiaaksi, että pääsee vielä äänestämään Harrisia. Pääsi äänestämään Harrisia, mutta ei se auttanut Kamalaa vaalien voittoon. Minun yläasteen historian opettaja sanoi Carteria yhdeksi heikoimmista presidenteistä, koska tämä 1980 vaalit hävittyään rupesi itkemään suorassa lähetyksessä. Mutta minun mielestäni Jimmy Carter oli kova äijä ja levätköön rauhassa. Kaikista vanhimmaksi Yhdysvaltain presidentiksi eli Jimmy.

Jotenkin miehestä jäi eräänlainen Ahtisaaren kaltainen mielikuva. Presidenttikaudellaan ei saanut kiitosta kotimaassaan, mutta sen jälkeen teki pitkän ja kansainvälisesti arvostetun uran rauhan parissa. Sitkeä mies kyllä. Vielä saattohoidossa ollessaan kävi saattamassa vaimonsa haudan lepoon ja pääsi äänestämään Harrisia.

Oli presidentti silloin kun synnyin, mutta en toki hänen kaudestaan mitään muista - olin vain vuoden ja kolme päivää vanha, kun Reaganin kausi alkoi.

Carter sai sellaisenkin kunnian, että pääsi Eppujen biisiin. Kappale Jäähyväiset Rock'n'Rollille sopisi periaatteessa tähänkin päivään, vaikka onkin lähes 45-vuotias. Ei siinä, lähes 45-vuotias olen itsekin, ja nuori vieläkin...

"Voi Jimmy, kunpa oisit rehti nyt, vaikka pommisuojaan ootkin ehtinyt. Ja Leonid kuinka ihmeessä kehtaat tuhota sähkökitaratehtaat?"

Yukon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taisi Carter olla viimeinen kylmän sodan suurvaltojen johtaja, sillekin aikakaudelle nyt siis jonkinnäköinen päätös. Itse synnyin kyllä reippaasti Carterinkin kauden jälkeen, mutta silti tulee jokseenkin haikea fiilis näin historiasta kiinnostuneena.

Kovia miehiä ovat kyllä olleet tuon aikakauden päämiehet. Pikkuinen paine on voinut aina olla takaraivolla päätöksiä tehdessä. Carter jääkin nyt pitkäikäisimmän USA:n presidentin tittelin lisäksi viimeiseksi elossa olleeksi kylmän sodan suurvallan johtajaksi.

RIP Jimmy Carter

Jimmy taisi päästä Aku Ankka -lehteenkin. Jossain Akun vai Hessu Hopon maapähkinäviljelmässä oli pellolla kyltissä lajike nimeltä Jimmy’s Special muistaakseni. Silloin en heti tajunnut ”vitsiä”. Requiescat in pace…

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jimmy Carter kuollut
Niinhän hän on. Kuten ketjussa on viimeisen tunnin aikana aika monen viestin voimin muisteltu.

Äänestää ehti muttei nähdä haluamaansa voittajaa.

MegaForce

Jäsen
Lepää rauhassa, Jimmy Carter. Hänen kaltaisiaan, sydämellisiä ja moraalisia johtajia, kaivattaisiin kipeästi tämän päivän Yhdysvaltain politiikkaan. Carter edusti arvomaailmaa, jossa rehellisyys, inhimillisyys ja aito välittäminen olivat etusijalla. Hän eli pitkän ja vaikuttavan elämän, jonka aikana hän ei ainoastaan johtanut kansakuntaa, vaan myös omistautui väsymättömästi ihmisoikeuksien ja rauhan edistämiseen ympäri maailmaa. Hänen perintönsä muistuttaa meitä siitä, että poliittisessa johtajuudessa tärkeintä ovat empatia ja periaatteet.

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Niinhän hän on. Kuten ketjussa on viimeisen tunnin aikana aika monen viestin voimin muisteltu.

Äänestää ehti muttei nähdä haluamaansa voittajaa.

Jimmy Carter ehti tosiaan elää 100-vuotiaaksi ja vaikka oli saattohoidossa niin lähti muuten myöhemmin kuin muun muassa itse Henry Kissinger Kissingerin menehdyttyä saattohoidon ja menehtymisen välisellä ajalla ja tänään on kulunut muuten samanikäisen kuin mitä Carter oli eläessään niin George Bush Vanhemman lähdöstäkin 6 vuotta ja kuukauden päivien verran hänen lähdettyään keskuudestamme tuonpuoleiseen 30.11.2018.

Levätköön rauhassa!

PS. Tämä tästä muista aihealueista nyt omalta osaltani tältä yöltä aamua kohti ja hetkeen muutenkin toivottavasti pahetta herättämättömänä muihin aihealueisiin.

Toivottavasti kunhan en tämän enempää jatka näihin muihin aihealueisiin niin ei tule sitten sanomista ja asia ymmärretään. Tämänkin olisin varmaan puhunut aiemmin jo tänä yönä tai eilisen puolella, mutta nyt vasta tämä juttu osui silmiini ihan hetki sitten.

Ja kun luulin sen olleen näiden parin viimeisen vuoden ajan säännöllisin väliajoin toistettu valeuutinen Carterin kuolemasta ennen tätä kaikkea niin siksi en nähnyt järkeväksi sanoa mitään ennen kuin asia niin kovin lopullisen varmaa on tai pikemminkin kertoen jo oli.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sen mitä olen lukenut niin kyllä itselle Jimmy Carter on ehkä USA:n paras pressa. Varsinkin nyt toivoisi että joku hänen arvomaailmallaan olisi tulossa valtaan, ja ehkä on hyvä että nukkui pois ennen kuin valta vaihtuu Jenkeissä.

Requiescat in pace.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Carter sai sellaisenkin kunnian, että pääsi Eppujen biisiin. Kappale Jäähyväiset Rock'n'Rollille sopisi periaatteessa tähänkin päivään, vaikka onkin lähes 45-vuotias. Ei siinä, lähes 45-vuotias olen itsekin, ja nuori vieläkin...

"Voi Jimmy, kunpa oisit rehti nyt, vaikka pommisuojaan ootkin ehtinyt. Ja Leonid kuinka ihmeessä kehtaat tuhota sähkökitaratehtaat?"

Tästä tuli vielä mieleen, kun pohtii kitaravetoisen musiikin nykytilaa, että olisivat Eput saattaneet katsoa monttu auki 45 vuotta sitten, jos heille olisi sanottu, että tuo Jimmy tulee lopulta elämään pidempään kuin rock.

Kuitenkin tällä hetkellä tuntuu siltä, että jäähyväiset rock'n'rollille on jätetty jo paljon aiemmin kuin jäähyväiset Jimmy Carterille.

Mitä tulee vielä Carteriin, niin hän on mielestäni hyvä esimerkki poliitikoista, joka ei välttämättä sopinut lopulta täysin valtionpäämieheksi ja johtajaksi, mutta oli täydellinen myöhemmässä roolissaan, ja sai sillä ansaitusti suurmiehen maineen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy