RIP-ketju

  • 2 885 813
  • 11 647

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

Vaikka Asterixia ei ole tullut luettua vuosiin, ja nämä kaikki uudet filmatisoinnit sunmuut voi kategorisesti ohittaa, niin kyllähän ne vanhat albumit on tiukkaa settiä. Se vähä mitä osaan latinaa on melkein täysin Asterixin ansiota. Joten hattu päästä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Requiescat in pace Albert Uderzo sanois roomalaiset. Asterixeja tuli lapsuudessa luettua niin paljon, tai kun en vielä osannut lukea niin isä ja äiti luki niitä mulle ääneen. Rakkaita muistoja. Kiitoksia ilon hetkistä Uderzo.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Goscinny & Uderzo kaksikon toteuttamat alkuperäiset Asterixit on parhaita sarjakuvia mitä on tehty. Goscinny kuoli jo kauan sitten, sen jälkeen on kyllä paljon rahaa tahkottu hahmoilla, mutta entistä tasoa ei enää saavutettu. Nyt on sitten molemmat poissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Goscinnyn poismeno oli tappio jo muutenkin kuin Asterixien tason suhteen. Kova kaksikko oli. Nyt lähti toinenkin. Mulla on Uderzon omistuskirjoituksella varustettu Asterix hyllyssä. Pitänee lukaista. R.I.P.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veikkaisin, että aika moni suomalainen on oppinut enemmän historiaa Asterixeista kuin koulukirjoista. Kyllä minullekin joka kirjastovierailulla tarttui mukaan aina pari Asterixia ja pari Lucky Lukea.
 

MrOrange

Jäsen
Uderzo tulee aina olemaan yksi suurimmista sarjakuvantekijöistä. Asterix, Lucky Luke, Tintti, Tenavat... tekijät poistuvat, mutta tarinat elävät sukupolvelta toiselle.

Ja hyvä niin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Veikkaisin, että aika moni suomalainen on oppinut enemmän historiaa Asterixeista kuin koulukirjoista. Kyllä minullekin joka kirjastovierailulla tarttui mukaan aina pari Asterixia ja pari Lucky Lukea.
Kyllä, ja latinan kieltä. Oma suosikki on: "Vanitas vanitatum et omnia vanitas."
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Veikkaisin, että aika moni suomalainen on oppinut enemmän historiaa Asterixeista kuin koulukirjoista. Kyllä minullekin joka kirjastovierailulla tarttui mukaan aina pari Asterixia ja pari Lucky Lukea.
Asterix opetti minut lukemaan. Oli kevät 1976, olin kolme ja puoli. Isä oli päivät töissä ja äiti odotti pikkusiskoani, teki kotitöitä. Kumpikaan ei ehtinyt lukea minulle tarpeeksi. Otin siis nipun Asterixeja, sulkeuduin huoneeseeni ja sanoin että ulos en tule ennen kuin osaan lukea. Enkä tullut. Iltapalapöydässä luin sitten vanhemmilleni ääneen Asterixia. Isä oli skeptinen, ajatteli että muistan ulkoa. Iski mulle Hesarin käteen että lue tuosta. Minä luin, sitten uskoivat.

Siskoni oppi lukemaan vasta neljävuotiaana. Kuulemma Juice Leskinenkin, sanataituri, luki vasta neljävuotiaana. Aika jälkeenjäänyttä, vai mitä ootte mieltä.

Tuohon aikaan oli televisiossa tietokilpailuohjelma nimeltä Tupla tai kuitti. Siinä kilpailija sai kysymyksiä ennalta valitusta aiheesta. Isäni innostui. Mulla on kolmevuotias poika, joka osaa lukea ja osaa Asterixit kannesta kanteen. Mie laitan sinut sinne ohjelmaan, pääset telkkariin! Voitetaan meille leivänpaahdin ja matka Marbellaan! Minä kieltäydyin. Ehdottomasti, en mistään hinnasta suostu telkkariin. Jos yritätte viedä niin huudan. Uskoivat lopulta. Niin meni minulta reality-julkisuus. Minusta ei tullut sitä Asterix-Eviliä, joka muistaa tismalleen minkä albumin millä sivulla sadanpäämies Claudius Sepalus tekee ensiesiintymisensä. Ja hyvä niin. Muuten vieläkin Iltis voisi soitella aina ennen vappua. Ootkos sinä se Asterix-Evil? Kerro meille simareseptisi, pääset samaan juttuun kuin Kola-Olli, Juha Mieto, Aira Samulin ja Arto Käck.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musiikin viennin pioneeri. RIP
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pitäisikö minunkin RIPata Sepolle? Lepääkö rauhallisemmin mitä useampi jankuttaa samaa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Seppo Vesterinen oli ensimmäinen oikea suomalainen manageri. Ei mulla muuta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pertti Paasio kuollut. En ole ikinään ollut järin poliittinen ihminen, mutta muistan nuoruuteni kun olin pikku poika ja aikuiset ympärilläni arvostivat Perttiä. Asuin siis alkuvuoteni Nokialla ja Perttiä joko arvostettiin tai sitten pidettiin liian oikeistolaisena. Tuona aikana Nokialla ei saanut pukeutua kuin punaiseen, näin kärjistäen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös