Karrikoiden voisi sanoa että Kerho käyttää somea kuten se 10-vuotias, joka juuri harjoittelee älypuhelimellaan miten nämä mikäkin toimii ja tekee ensimmäisiä postauksiaan. Eli hyvin, hyvin minimitasolla mennään. Ihmettelen että moni sivuutti Tattarin viestin, joka oli rautaista asiaa. Pelkästään tavat tavoittaa HPK henkiset on nykyään Googlen, Facen, Instan, Pinterestin, Youtuben, Facebook pixelin, uutiskirjeen tilaajien ja niistä luotujen vertaisryhmien ym. ym. kautta ovat rajattomat. Internet sivut ovat sanomattakin selvästi aivan must, mutta sen ja sieltä pitää linkittyä moneen ylläolevista. Jos et näy näissä kaikissa, et ole olemassa, se pätee nykyään yrityksiin ja yhteisöihin, ja mitä suuremmassa määrin myös ammattilaisurheiluseuroihin. Näiden kautta on mahdollista levittää markkinointia, se voi olla hyvinkin tarkkaan kohdennettua tai yleisempää, piilomarkkinointia, brändimarkkinointia. Kohdennettu markkinointi voi olla ihan henkilöryhmille, ikäryhmille, asuinalueille suunnattua tai sitten ihan jonkun tietyn tapahtuman eli ottelun markkinointia. Siinä nyt ihan alkuun vain ne nykypäivän keinot ja valikkoimat, miten ihmisiä nykyisin pitää yrittää tavoittaa.
Sen päälle tulee sitten sisällöntuotanto, jonka pitää olla jatkuvaa, päivittäistä, joukkueesta ja joukkueen ympärillä tapahtuvista asioista, ilmiöistä ja tapahtumista kertovaa, brändiä tukevaa ja mielenkiintoista. Joukkueen arjesta, otteluista, harjoituksista, tempauksista, uusien pelaajien esittelyjä, mitä ikinä vain kuvitella voi. Videoita, kuvia, tekstiä. Kuten Tattarikin mainitsi, suomalaisille niin tuttu vaatimattomuus pois ja rohkeasti nostamaan omia tapahtumia esille ja hypettämään tulevia tapahtumia, teasereita tulevista pelaajista ym.
Sitten kun nämä on tehty, on vasta otettu perusasiat haltuun ja voidaan puhua että ollaan "somessa"