Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 360 890
  • 6 884

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Olisi erittäin hienoa saada sinne halliin se mökäkoneisto, kun se yhden kompin kannatus on liian vähän. Omissa optimistisissa hahmotelmissa näen jo oranssin meren C5 katsomossa.

C5:n ongelma katsomona on se ulospäin roikkuva porvarilippa, joka "syö" aika ison mölystä. Itse pari kertaa sikalassa vierailevan tähtenä olleena voin todeta, että kyllä sikakatsomossa on edelleenkin tunnelmaa ollut. Se tunnelma ei vaan sen lipan takaa isommin halliin välity. Tämän vuoksi taitaa uuden fanikatsomonkin meteli suodattua siihen lippaan tai sitten tarvii ryhmä sijoitaa puolivälin alemmalle puoliskolle. Sitä vastoin vierasjoukkueen vaihtoaitioon C5:n terveiset kylläkin välittyy erittäin terävästi.

Toisaalta sinne C5:n yläparvelle ei myöskään kuulu pohjoispäädyn vieraslauma (oli siten ultras tai bimbos), joten jos siitää haluaa eroon, niin kannattaa survoa itsensä C5:n yläkerroksiin.

Itse ikiaikaisena pohjoispäätyläisenä täytyy kans harkita tuleeko allekirjoittaneesta sika, "tosifani" vai tungenko ruhoni sinne ruuhkaiseen pohjoislippaan. Porvarikatsomoon en mene, vaikka kuinka hallipäättäjät toivoisi...
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tervonen olisi ollut innoissaan tekemään koko eteläpäädystä seisomakatsomon, jos olisi saanut C5:n istumakatsomoksi. Tämä ei sitten käynyt C5:n pää-äänenkannattajille. Hassua ettei kuitenkaan löydetty kompromissia, jonka tuo kulmausvaihtoehto olisi tuonut.
Tämä jos pitää paikkansa, niin on kyllä erinomaisen päin vittua hoidettu koko uudistus. Koko eteläpäädyn kokoinen seisomakatsomo olisi ollut aivan loistava juttu. Ei voi kuin ihmetellä, jos näin hieno idea on kaatunut muutaman yksittäisen fanin mielipiteeseen. Menee puurot ja pari jyvää sekaisin, jos HPKssa kuvitellaan C5-orkesterin edustavan kerhon koko kannattajakuntaa. Nehän on nimen omaan ylentäneet itsensä parinkymmenen äijän porukaksi, johon muilla ei ole asiaa. Ihmetyttää, jos tuollaisella poppoolla voi olla sananvaltaa halliremontin kaltaisessa asiassa? Ymmärän kyllä, että joillekin ehkä vuosikymmeniä samaa porrasta kuluttaneille "oman" katsomon menettäminen on kova paikka, mutta sama on ollut ja on edessä monella muullakin vakiseisojalla. On hyvin harmillista jos nykyään erittäin vaisu "sikakatsomo" on niin pyhä, että se on pyhyydessään vesittänyt hienon ja varmasti toimivan idean koko kotipäädyn seisomakatsomosta.
 

M10

Jäsen
Tervonen olisi ollut innoissaan tekemään koko eteläpäädystä seisomakatsomon, jos olisi saanut C5:n istumakatsomoksi. Tämä ei sitten käynyt C5:n pää-äänenkannattajille.

Ei voi olla totta. Miten ihmeessä tämä parin kymmenen hengen elämysmatkakohde voisi saada näin suuren päätösvallan tällaisessa halliasiassa? Ei Tervonen & co. voi olla niin torspoja.

Ymmärtäisin ehkä juuri ja juuri, jos sikakatsomo olisi oikeasti joku iso ja merkittävä kannustuskuoro, mutta kun kyseessä on lauma, jossa nykyään on mukahauskojen letkautusten kautta päätavoitteena päästä kaupunginuutisten typerälle Sikakatsomosta kuultua -lainauspalstalle.

En halua uskoa, että oikeasti C5 olisi voinut torpedoida tämän hienon idean eteläpäädyn seisomokatsomosta. Tässä ketjussa on kohta jo yhden C5-kerhon verran idean vastustajia. Ai niin, mutta eihän tätä hommaa nettikirjoittajille tehdä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mitä vittua? Ihan vittu oikeasti? Taas vähennetty seisomapaikkoja? Ei jumalauta! 15 vuotta eli yli puolet elämästäni olen eteläpäädyssä katsellut pelejä, mutten siis ensi kaudella. Ja minen sikakatsomoon mene, enkä mielelläni pohjoispäätyyn. Mitä siis jää? Ainakin se, etten ostakaan kausikorttia ensimmäistä kertaa. Olisivat nyt jumalauta edes D1:n muuttaneet seisomapaikoiksi. Helvetti.

Mutta miten muka noihin katsomoihin muka mahtuu 5000 ihmistä, vaiko peräti enemmän? Ei mitenkään.


edit: Voiko tuo ihan oikeasti tosiaan pitää paikkaansa? Eteläpäädyn lippaa ei vaan merkitty karttaan? Eihän kapasiteetti voi pysyä samassa poistamalla katsomo.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ei voi olla totta. Miten ihmeessä tämä parin kymmenen hengen elämysmatkakohde voisi saada näin suuren päätösvallan tällaisessa halliasiassa? Ei Tervonen & co. voi olla niin torspoja.

Sanotaan nyt vielä, ettei tule turhan yksimielistä teilausta C5:sta kohtaan, että Tervonen itse toivotti, joskin "epävirallisesti", Kerho-fanit keskustelmaan asiasta toimistolla. Sikäli että mikään muu porukka ei ole siellä käynyt juttusilla, ei varmaankaan ole C5:n ongelma. Sieltä suunnalta sekä lisäksi ainakin allekirjoittaneen toimesta tarjottiin juurikin tuota kompromissia seisomakulmauksineen, mutta nähtävästi ei sitten kompromissia haluttu ottaa Tervosen ja Hassisen puolelta huomioon.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Sanotaan nyt vielä, ettei tule turhan yksimielistä teilausta C5:sta kohtaan, että Tervonen itse toivotti, joskin "epävirallisesti", Kerho-fanit keskustelmaan asiasta toimistolla. Sikäli että mikään muu porukka ei ole siellä käynyt juttusilla, ei varmaankaan ole C5:n ongelma.

Niinno, olisi nyt sitten sanonut tuon julkisesti jossain, niin porukkaa olisi ehkä voinutkin ilmaantua toimistolle keskustelemaan asiasta.

Hienoa kuitenkin, että fanitoiminta on edes jonkun verran menossa eteenpäin..
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Rolf Paski kirjoitti:
Tervonen itse toivotti, joskin "epävirallisesti", Kerho-fanit keskustelmaan asiasta toimistolla. Sikäli että mikään muu porukka ei ole siellä käynyt juttusilla, ei varmaankaan ole C5:n ongelma.
Niin, eli jos ei kuulu järjestäytyneisiin porukoihin, niin turha huudella nettifanina. Sikakatsomo on (julkisuudessa) näkyvä osa, mutta aika pieni hallissa ja muutenkin. Jos minä menen toimistolle, niin ssankohan jutella Tervosen kanssa asiasta? Epäilenpä. Pitää varmaan joskus yhyttää se jossain kuppilassa..
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Sanotaan nyt vielä, ettei tule turhan yksimielistä teilausta C5:sta kohtaan, että Tervonen itse toivotti, joskin "epävirallisesti", Kerho-fanit keskustelmaan asiasta toimistolla. Sikäli että mikään muu porukka ei ole siellä käynyt juttusilla, ei varmaankaan ole C5:n ongelma. Sieltä suunnalta sekä lisäksi ainakin allekirjoittaneen toimesta tarjottiin juurikin tuota kompromissia seisomakulmauksineen, mutta nähtävästi ei sitten kompromissia haluttu ottaa Tervosen ja Hassisen puolelta huomioon.
Missäs Tervonen on kannattajia tuollaiseen keskusteluun pyytänyt? Sanomattakin selvää, ettei netissä. Itselleni ei HäSaa tule, eli ilmeisesti/toivottavasti siellä.

---
odwaz kirjoitti:
15 vuotta eli yli puolet elämästäni olen eteläpäädyssä katsellut pelejä, mutten siis ensi kaudella. Ja minen sikakatsomoon mene, enkä mielelläni pohjoispäätyyn. Mitä siis jää? Ainakin se, etten ostakaan kausikorttia ensimmäistä kertaa.
Tähän sama. Vaihtoehtoja ei oikeastaan ole yhtäkään. Pelit jäävät varmaan alle kymmeneen ensi kaudella.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Jeees! Ne olivatkin sitten käsittääkseni viides- ja kuudes katsomo jotka meikäläiseltä vietiin alta. Meinaan pohjoispäädyn seisomoa. Samassa rytäkässä meni sitten etelälippakin jossa joskus on tullut viihtymistä harjoitettua.

1 Eteläpäädyn vessojen yläpuolinen kulma
2 Eteläpäädyn seisomakatsomo
3 Kerhon vaihtoaition takainen seisomo
4 Pohjoispäädyn pleksille ulottunut seisomo
5 Pohjoispäädyn jämä-seisoskelualue
6 Etelälippa

Ja tähän ei ole laskettu mukaan kaikkia niitä ala/yläkaiteita joilla ihan kakarana tuli istuttua ja aivotärähdystä metsästettyä.

Kehitys kehittyy... No. Eipähän tuo täältä seuraillessa nyt niin kauheasti oikeasti haittaa. Olisin kuitenkin joululomalla mielelläni seuraillut kenttätapahtumia niiltä perinteisiltä pelipaikoilta.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Niin, eli jos ei kuulu järjestäytyneisiin porukoihin, niin turha huudella nettifanina. Sikakatsomo on (julkisuudessa) näkyvä osa, mutta aika pieni hallissa ja muutenkin. Jos minä menen toimistolle, niin ssankohan jutella Tervosen kanssa asiasta? Epäilenpä. Pitää varmaan joskus yhyttää se jossain kuppilassa..

No itse asiassa tässä kävi juuri näin eli baarissa lyötiin keskusteluille alkutahdit ja tervetulotoivotukset toimistolle. Meitä oli peräti kaksi kaverusta, jotka kumpikin halusi eteläpäätyyn seisomakatsomon. En tunnista millään lailla vanhana pohjoispäätyläisenä olevan mitenkään järjestäynyt tai mikään Tervosen edes hyvää päivää tuttu. Kuitenkin siinä vaiheessa oli vielä positiivinen fiilis, asian toteutumisen suhteen, että saattais jopa onnistua ko. homma, kun kerran siellä on ollut porukkaa jutuissa C5:sta myöden.

Joka tapauksessa lopputulos oli mitä oli ja miksi se sitten jäi tähän, en tiedä, sitä olisi syytä kysyä toimistolta tai Hassiselta. Itseäni ainakin vituttaa, kuten varmasti on jo aikaisemmista viesteistä selvinnyt.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ei jumalauta! 15 vuotta eli yli puolet elämästäni olen eteläpäädyssä katsellut pelejä, mutten siis ensi kaudella. Ja minen sikakatsomoon mene, enkä mielelläni pohjoispäätyyn. Mitä siis jää? Ainakin se, etten ostakaan kausikorttia ensimmäistä kertaa.
15 vuotta olet käynyt matseja katsomassa ja nyt kun halli päivitetään nykyaikaiseksi sinä poraat kun oma paikka lähtee, ei jumalauta, "sit mie en mee sinne enkä ainakaan sinne, puhumattakaan siitä"... Ja lopetat vielä peleissä käymisenkin?! Sori, ei vaan voi ymmärtää. Ja nimim. Tuuskille sama.

Mitä uutta tässä nyt on tapahtunut siihen mikä on tiedetty jo pitkän aikaa?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mitä uutta tässä nyt on tapahtunut siihen mikä on tiedetty jo pitkän aikaa?
Eihän tässä mitään uutta tapahtunut, yksi ryhmittymä on nostettu muiden katsojien yläpuolelle ja näköjään se tehdään tulojenkin kustannuksella. Yksi yhtenäinen seisomakatsomopääty olisi ollut tunnelman kannalta paras vaihtoehto ja vanhan cee vitosen paikoista olisi voinut pyytää kovemman hinnan kuin päädyn istumapaikoista.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Vannoutuneena pohjoispäätyläisenä kyllä vituttaa loppujenkin seisomapaikkojen häviäminen lipan alta. Onhan se hienoa, että halli remontoidaan mutta kyllä ainakin meikäläisen peleissä käyntiä uusi katsomojärjestely tulee vähentämään. Yksi eteläpäädyn kattava seisomakatsomo olisi ollut hieno.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ja lopetat vielä peleissä käymisenkin?! Sori, ei vaan voi ymmärtää. Ja nimim. Tuuskille sama.

Mitä uutta tässä nyt on tapahtunut siihen mikä on tiedetty jo pitkän aikaa?
Uskomatonta, mutta olen kyllä tästä asiasta Rontin kanssa samaa mieltä :) Aika kovia ratkaisuja, mutta eikö nämä muutokset ole ollut aika kauan tiedossa? Eteläpäädyn lipan tilalle tulee uusia istumakatsomoita (uusi isompi katsomonosa), eli sillä saadaan kapasitettia hieman nostettua.

Sikakatsomohan erinäisine toimintoineen on ollut vitsi jo pitkään, ja nyt sinne ehkä saadaan kannustusta lisää kun eteläpäädyn "lippalaiset" siirtyvät sinne. Eli ehkä se vanha todellinen sikakatsomo palaa ensi kaudella.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kuinka paljon täällä on "paikkansa menettäneitä"? Oletteko jo pahimmalta pettymykseltä ehtineet miettiä, minne suuntaatte tulevalla kaudella. Onneksi on pitkä vieraspelien putki aikaa miettiä, mihin sitä hallissa suuntaisi.

Käsittääkseni eteläpäädyn piippuhylly on siis purettu, joten siinä meni jo kolmas vakiopaikkani halliuudistusten myötä: Ensin eteläpäädyn pleksintauspaikat muunnettiin tyrannimaisesti istumapaikoiksi. Sitten veivät lipan alta seisomapaikat ja lopulta koko piippuhyllyn, perkeleet. Eipä tässä kaiketi jää muita vaihtoehtoja kuin suunnata C5:een silloin kun Rinkelinmäellä pääsee käymään.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Järjettöömyden huippu kyllä tuo vieraspäätyyn seisomakatsomon jättäminen ja omasta poistaminen. Pitänee kai tästä lähtien ne viitisen peliä käydä katsomassa jonkin kaiteen takana piilossa.

Pitänee jatkaa pelien Hartwallilla ilmaiseksi katsomista, tupakkia tupakkia.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Aika paljon täällä sikakatsomon C5-jengiä syytetään. Itse en porukkaan kuulu, vaikka sikakatsomossa pelit katsonkin, enkä myöskään porukan - niin ydinjengin kuin hännystelijöidenkään - tyhmimmistä huudoista syty. Kiitosta annan kuitenkin porukalle siitä, että he ovat aina aktiivisesti paikalla, oli mikä peli tahansa kyseessä, ja he myös elävät pelissä mukana. Lähes aina he ovat olleet myös niissä vieraspeleissä, joissa minäkin olen vuosien varrella käynyt. Jos he nyt kokevat sen pienen oman alueen varaamisen itselleen tärkeäksi, pitäkööt sen minun puolestani. Aina olen sikakatsomoon mahtunut kun olen ajoissa ollut paikalla. Itse lähtisin nyt siitä, että innokkaimmat kannustajat saapuvat peliin ajoissa ja miehittävät mieleisensä paikat. Antaa mattimyöhäisten sitten katsella paikkansa mistä löytävät.

Paljon hyvää on ensi kaudelle luvassa:
- parempi pelaajisto
- parempi valmentaja
- uusittu halli
- parantunut tiedotuspolitiikka
- ORANSSI lauantaipaita VANHALLA LOGOLLA

Toivotaan, että C5-seisomakatsomo on ensi kaudella niin täynnä ihmisiä ja tunnelmaa, että Kerhon on "pakko" raivata lisää seisomatilaa (D1 + ...) viimeistään seuraavalle kaudelle. Se on nyt näytön paikka.

Kritiikkiä saa toki esittää, mutta vaikka kaikki menekään 100 % toiveiden mukaan, ei kai nyt kukaan tosissaan ole Kerhoa jättämässä?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Yksi yhtenäinen seisomakatsomopääty olisi ollut tunnelman kannalta paras vaihtoehto ja vanhan cee vitosen paikoista olisi voinut pyytää kovemman hinnan kuin päädyn istumapaikoista.
Ja sinulle ei olisi kelvannut mikään muu paikka kuin seisova D-pääty. Olis varmaan kannattanut käydä toimistolla, niin ehkäpä nuo olisivat rakentaneet Sinulle ja muutamalle muulle oman katsomonosan, johonka sikakatsomon huudot, vierasfanien laulut ja muun hallin hiljaisuus eivät olisi kuuluneet.
 

d2uce

Jäsen
Yksi asia on, jossa hämeenlinnalaisen kiekkoilun ystävät voisivat ottaa esimerkkiä parjatuista Jokeri -faneista. Heillähän on fanikatsomona aivan tavallinen seisomakatsomo. Käsittääkseni sinne heillä, faniklubina tms., on halvemmat liput ilman merkittyjä paikkoja.

Nyt kun HPK:n fanit ovat hieman ilmeisesti järjestäytymässä (en jostain syystä huomannut sitä fanclub kojua Elomessuilla, eihän se se kuitenkaan ollut, jossa ne pelipaidat olivat esillä ja pöytälätkää olisi saanut pelata?), niin olisi ehkä paikka vihjata samanlaisesta järjestelystä Tervoselle. Halvempien lippujen perässä saattaisi muutama vanha seisomakatsomolainen liittyä fanclubiin ja täten saataisiin värvättyä lisää potentiaalisia kannustajia.

Onkohan se kaide, joka erotti pohjoispäädyn upean uuden istumakatsomon vanhan seisomakatsomon rippeistä, vielä pystyssä? Siinä olisi nimittäin toinen vaihtoehto, koska ne paikat ovat olleet tulemisestaan saakka enemmän tai vähemmän tyhjillään. Toki pohjoispääty olisi huomattavasti huonompi vaihtoehto fanikatsomolle, kuin eteläinen veljensä, mutta tyhjää parempi jokatapauksessa.

Molemmissa tapauksissa päästäisiin lähemmäs kaukaloa, ellei katsomoita ole sitten remontin yhteydessä siirretty taaksepäin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ja sinulle ei olisi kelvannut mikään muu paikka kuin seisova D-pääty. Olis varmaan kannattanut käydä toimistolla, niin ehkäpä nuo olisivat rakentaneet Sinulle ja muutamalle muulle oman katsomonosan, johonka sikakatsomon huudot, vierasfanien laulut ja muun hallin hiljaisuus eivät olisi kuuluneet.
No koita nyt järjellä perustella mitä etuja tästä on. Minä voin perustella haitat:
1. Sikakatsomo, joka sijaitsee rahallisesti arvokkaammalla kuin paikalla kuin pääty, pidetään seisomakatsomona, eli menetetään tuloja.
2. Toinen seisomakatsomo jätetään täysin käsittämättömästi vierasfanien päätyyn.
3. Näiden yhteisvaikutuksesta jaetaan seisomapaikat kahteen, joka taas on tunnelman kannalta huonompi kuin yksi yhtenäinen alue.

Vai onko tässä taas se, että kun ratkaisu on Kerhon (+ eliittifanien) tekemä, sen on pakko olla hyvä?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No koita nyt järjellä perustella mitä etuja tästä on. Minä voin perustella haitat:
1. Sikakatsomo, joka sijaitsee rahallisesti arvokkaammalla kuin paikalla kuin pääty, pidetään seisomakatsomona, eli menetetään tuloja.
2. Toinen seisomakatsomo jätetään täysin käsittämättömästi vierasfanien päätyyn.
3. Näiden yhteisvaikutuksesta jaetaan seisomapaikat kahteen, joka taas on tunnelman kannalta huonompi kuin yksi yhtenäinen alue.

Vai onko tässä taas se, että kun ratkaisu on Kerhon (+ eliittifanien) tekemä, sen on pakko olla hyvä?
Niin, sinä selvästikin tiedät asioista enemmän kuin minä, koska minulla ei mitään tietoa tehtyjen ratkaisujen taloudellisista vaikutuksista. Sen paremmin minulla ei ole tietoa siitä, että minkä vuoksi remontti nyt tehtiin näin eikä noin, eikä minulle tässä tapauksessa "tiedoksi" riitä tällä palstalla kirjoitettu. Ei sillä, että edes epäilisin esim. nimim. Rolf Paski:a valehtelijaksi.

Kyllä näitä päätöksiä tehdään varmasti kuitenkin jollain muulla perusteella kuin muutamien "eliittifanien" vaatimuksista.
TJ MACKEY kirjoitti:
Sikakatsomohan erinäisine toimintoineen on ollut vitsi jo pitkään, ja nyt sinne ehkä saadaan kannustusta lisää kun eteläpäädyn "lippalaiset" siirtyvät sinne.
No sitä minäkin odotan, "lippalaiset" kun ovat jo pitkään kannustaneet joukkuetta mahtavasti, heh.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Keräätte ideanne esitykseksi ja kutsutte päättävä tahot (joukkue, kaupunki ym.) paikalle kuulemaan fanien kannan. Eivät taatusti kehtaa kieltäytyä saapumasta paikalle. Tärkeintä on olla tosissaan ja tavata nää hempat. Ja tehkää tapaamisesta pöytäkirja. Jos siellä jotain luvataan, niin nyt kun tiedätte henkilöt hen. koh. voitte niistä huomauttaa, jos asioista lipsutaan. Ensin tietty istutte olutmukin ääressä keskenänne jotta hahmottuu mikä olisi ”unelma”, ”paras” ja ”realistinen” vaihtoehto. Meette ja esitätte nämä.

Tampereella fanclubit kutsuivat joukkueet ja kaupungin hallipäällikön palaveriin, jossa vaihdettiin tietoja puolin ja toisin. Oli erittäin hyödyllinen tapaaminen. En voi kuin suositella ja ennen kaikkea kun teillä on isompi remppa tulollaan kun meillä. Tampereella keskusteltiin seisomakatsomoiden kohtalosta, ilmastointi/jaa asioista, aitioista ja fanclubien tarpeista ym. Yksi parituntinen selvitti ilmaa ja asioita.

Tässä on tästä samasta ketjusta lainattu kullan arvoinen neuvo viime lokakuulta. Turha kai sitä on enää itkeä, kun emme saaneet faneina mitään aikaseen tarpeeksi ajoissa. Nettiähän Kerhon pukuosasto ei tunnetusti ota huomioon.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Paras vaihtoehto allekirjoittaneen mielestä olisi ollut, jos oltaisiin saatu yhtenäinen seisomakulmaus, joka olisi kattanut ainakin C5:n, D1:n ja D2:n (miksei jopa D3:n). Tiedän että tälläistä hommaa on ehdotettukin Tervoselle ja Hassiselle, mutta ei sitten näköjään käynyt näille herroille...
+ suuri osa muita kirjoituksia, niitä sen enempää erittelemättä.

Tätä ajatusta tosiaan on ehdotettu C5-porukan ja allekirjoittaneen toimesta asiasta päättäville henkilöille.
Mutta toistaiseksi:
D1-katsomon kohdalla ollut alapuolen kulkuaukko oli suurin syy vesittämään tämän idean. Se on itsessään melkein yhtä iso kuin koko D1 nykyään, tai jopa isompi!
Siitä seurasi isoimmat tekniset ja finanssipuolen suunnitteluongelmat.
Minusta ainakin perusteltu syy kalliin remonttikustannusviidakon keskellä, sillä kaikkea hyvää ei vaan voi saada toteutumaan heti kerralla, vaikka kuinka tekisi IPR-kohtauksia (=Itku-Potku-Raivari).
Tosin tällä keskustelupalstalla niitä tuntuu syntyvän kuin ikään tänä syksynä sieniä metsään...

Parasta minustakin olisi ollut vanhojen kaikkien seisomapaikkojen säilyttäminen (tämän muuten tietää aika moni), mutta hallin täytyy uusiutua ja nykyaikaistua, jotta esim. jatkossakin saadaan hienoja kansainvälisiä turnauksia tänne Hämeenlinnaan (naisten MM 2009).
Seisomakulmausidea C5-D1-D2-ja jopa D3 jäi kuitenkin "itämään" mietintämyssyyn, ja (HUOM!) sitä ei suinkaan kuopattu, vaan se on hyvinkin mahdollista toteutua joskus tulevaisuudessa!

On sitä C5-katsomoakin myös pienennetty ennestään (osa nyk. C4), ettei tässä ihan ummikkoja asian (kipu remonteista seisomasta-istumaan) suhteen olla.
Ja nytkin oltiin valmiita vaihtamaan suuri osa C5:sta yhtenäiseen jatkuvaan ja kaartuvaan seisomakulmauskatsomoon päätyyn päin.
Mutta kun on vanha halli isoine kulkuaukkoineen sekä rajallinen remonttibudjetti ("vaikka kuinka oltaisiin osa sitä surullisen kuuluisaa HPK-mafiaa"- just joo).

Peace veljet ja siskot! ...
Tai, no ennemminkin meteliä kannustukseen ympäri hallia, nythän kaikilla jopa istumakatsomoilla on jo paremmat edellytykset kuulua pelin aikana kuin meillä siellä katkeransuloisessa C5:ssä.
Mutta teidän kaikkien nettikirjoittaja-kriitikkojen äänihän siellä vastaavasti on kuulunut tähänkin asti todella hyvin ympäri hallia?

Eihän tämä kai näin voi olla, että ruvetaan toisiamme tässä sättimään...edes netissä? Positiivisuutta asioihin!
Esim. Onneksi Ka-Ku-Ti ravintolassa tupakoitsijat pääsee tupakille uudelle upealle terassille (itse en polta, joten vesitetään?), ja näkee mediakuutiosta erilaisia hidastuksia (?) ja koosteita jne. (Vitut, mä mitään kuutiota pelissä katsele, pudotetaan!) =)

Vastaavasti palvelut paranee muuallakin ympäri hallia.
Mutta sen sijaan, että oltaisiin tyytyväisiä, niin valitetaan vaan ja mihinkään ei olla tyytyväisiä, eihän?

Edelleenkin minun mielestä Kerhon johto on herännyt hienosti tähän kauteen jopa remontin teossa, ja viime kauden isot radikaalit ratkaisutkin tammikuusta alkaen oli mielestäni oikeita tammikuusta eteenpäin.

Mikä vitun positiivinen, mitä se tarkoittaa? Mene helvettiin siitä lukemasta! =)
 
Viimeksi muokattu:

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Nyt kun HPK:n fanit ovat hieman ilmeisesti järjestäytymässä (en jostain syystä huomannut sitä fanclub kojua Elomessuilla, eihän se se kuitenkaan ollut, jossa ne pelipaidat olivat esillä ja pöytälätkää olisi saanut pelata?).

Se faniyhdistyksen piste oli pöydällä siinä vasemmalla, kotipelipaidan alla.
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Kuten jarppa totesi: tulevaisuudessa C5 katsomosta vähennetään seisomapaikkoja keskeltä ja sitä tullaan laajentamaan kulmaan ja ehkä osa D-päätyä. Mutta tähän remonttii sitä ei saatu aikaiseksi aikataulun takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös