tuo kerhon lätkäbussihan menee viipurintietä rautatieaseman ohi, en tiedä miten palvelu toimii tosin ja napsiiko joka pysäkiltä...
http://www.hpk.fi/latkabussit/
EDIT: nukkumatit löi silmille sen verran että en huomannut siellä olevan jo pysäkkilistaa, missä ei viipurintietä mainita eli tämän vaihtoehdon voit unohtaa. Sinänsä voisi olla järkevää tuon bussin koukata aseman kautta, kai peleihin tulee junalla useamminkin faneja paikalle?
Kyllähän tuon ensimmäisen bussin kohdalla mainitaan Viipurintie ja vielä kahteen kertaan: ensimmäinen maininta koskee Viipurintien Lahdentien puoleista päätä, kun bussi koukkaa Käikälän suunnasta tullessaan kohti Idänpäätä. Sieltä kaupunkiin päin ajaessa bussi ajaa Viipurintietä takaisin rautatieaseman ohi.
Aikataulun mukaan bussi on siis Viipurintiellä aseman kohdalla n. klo 17:55. Sitä en sitten tiedä, pysähtyykö tuo pelibussi jokaisella reitin varrella olevalla pysäkillä, vai vain noilla aikataulussa mainituilla.
Varsinainen joukkoliikenne on Hämeenlinnassa sen verran sekavaa puuhastelua, että olen luopunut sen käyttämisestä. Kävelen huomattavasti mieluummin pikkukaupungissa, kun seison dösäpysäkillä venaamassa aikatauluihin merkittyä, mutta lopulta imaginääriseksi osoittautuvaa joukkoliikennevälinettä. Tai sitten en vaan osaa lukea niitä aikatauluja, mistä ei minua voi mielestäni syyttää: ne kun ovat sekavahkoja ja täysin eri formaateissa eri linjoja varten printattuja - ainakin ovat erilaisia noiden kahden joukkoliikennettä operoivan yhtiön välillä. Outoa, että suurkaupungeissa nuo pysäkeillä olevat aikataulut ja reittikaaviot saadaan selkeiksi ja helppolukuisiksi, mutta Hämeenlinnassa ei. Eihän nyt selvien pysäkkikohtaisten kaavioiden printtaaminen ja aikatauluboksien asentaminen pysäkkitolppiin niin helvetin kallista voi olla.
Yllätti, että tuommoinen online-reittiopas (Teddy_H:n linkki) on edes olemassa. Kokeillessani huvikseni sitä, se ei kuitenkaan toiminut. Positiivista kai kuitenkin, että jotain kehitystä on tapahtunut. Olisihan se mukava, jos joukkoliikenne toimisi niin hyvin, että ihmiset voisivat vähentää yksityisautoilua.