Niin, mitäköhän tästä nyt sitten ajattelisi? Fakta on, että halli on hiljainen ja jotain olisi suotavaa tehdä. Olen antanut itseni ymmärtää, että täällä aiemmin keskustellusta eteläpäädyn seisomakatsomosta oli keskustelua jo halliremontin aikaan. Silloin idea kaatui käsittääkseni pelastusviranomaisiin, eli riittäviä poistumisteitä ei löytynyt kaikille mahdollisille seisojille. En muista, oliko silloin kyse vain remontinaikaisista rakennelmista, vai myös valmiin hallin tapauksesta. Jos kyse oli siitä, että nykyisessä loistossaan oleva halli ei tarjoa tarpeeksi poistumisteitä, ei ole kovin montaa mahdollista ratkaisua, jolla ääniongelmaa voisi hoitaa.
Jos halutaan päästä mahdollisimman halvalla, niin tämä idea on paras. Rakenteita ei tarvitse muuttaa, joten siihen ei kulu rahaa. Kuitenkin BlackWolfin esiin nostamat järjestyshäiriöt kasvavat, se vain on niin. Lisäksi vierasfaneille tämä on huono uudistus. Itse olen suurimman osan positiivisesta palautteesta, jonka olen muiden joukkueiden faneilta saanut, vastaanottanut Rinkelinmäen erittäin hyvästä vierasfani-katsomosta. Tämä etu menetettäisiin tämä idean takia. Siitä en nyt jaksa vääntää, että kuinka tärkeitä vierasfanit joukkueelle ovat. Tiedän vain henkilöitä, jota jättävät tulematta uudistuksen toteutuessa, eli luulen viersfanien määrän Rinkulalla pienenevän. Toki päädyn istumapaikoita olisi mahdollista rahastaa vierasfaneja enemmän kuin nyt.
Oma hahmotelmani olisi sellainen, jossa nykyisen D1-katsomon kulmauksen istuimet kiikutettaisiin G-katsomoon. Näin muutettaisiin D1-kulma uudeksi seisomafanikatsomoksi, siihen päähän johon se kuuluu, ja samalla pidettäisiin vierasfanikatsomona G-katsomo, jonka lipuista saataisiin niistettyä isompi summa vierasfaneilta. Jos olen tehnyt oikeita havaintoja hallilla käydessäni, niin tässä tapauksessa katsomoiden profiileihinkaan ei tarvitsisi isoja muutoksia tehdä.
Silti suurin epävarmuustekijä, näin "sikakatsomolaisen" silmissä, on tämä uusi fanijoukko. Ritarikunta lanseerattiin isoilla kirjaimilla ja sitä markkinoitiin mielestäni erittäin paljon, silti yritys jäi pannukakuksi. Toivoin jo silloin, ja toivon edelleenkin, että uudelle ryhmittymälle löytyy vetäjiä ja jäseniä, mutta en voi olla optimistinen sen suhteen. Joka tapauksessa keskustelu on hieno asia. Jo pelkästän se, että asioita toimistolla mietitään, on positiivista, vaikka tämä idea ei varauksetonta kannatustani saa.