Poiminta toisesta ketjusta:
Erinomainen puheenvuoro.
Ottelutapahtuman kehittäminen, lipputuotteiden innovatiivinen hinnoittelu, hallin oheispalvelujen aktiivinen uudistaminen - missä pelaa?
Kuulin juuri viime viikolla eräässä tilaisuudessa, että TPS yritti uudistaa hallipalvelukonseptiaan n. kymmenen vuotta sitten pelin jälkeisellä oheistapahtumalla, mutta kokeilu epäonnistui, mikä johti siihen, että koko Liigassa innostus moiseen on ollut sittemmin minimaalista. No, onhan Kerholla toki pelaajahaastatteluja ym., mutta ei käsittääkseni mitään sellaista (happy hour / jälkipeli-erikoistarjouksia tms.), että hallin ravintolat olisivat täynnä - tai edes puolillaan - tunti matsin jälkeen. Jos 4000 katsojan viikonloppumatsista vaikka 500 henkilöä jäisi matsin jälkeen nauttimaan esim. vitosella "ylimääräisen" after game -tuopin ja parin euron hotsin, se tekisi useamman tuhatta euroa lisää nettoa kassaan per ilta. Puhumattakaan siitä, jos väki viihtyisi hallilla hanatuotteiden parissa jopa hiukan pidempään.
En tiedä, johtuuko anniskelurajoituksista vai mistä, mutta Suomesta puuttuu kokonaan NHL-tyyppinen "pelipäiväajattelu", kuten jossain ketjussa on aiemminkin todettu. Jos hallille pääsisi viikonloppuisin vaikka kolmen aikaan virittäytymään tunnelmaan (ohjelmassa voisi olla vaikka buffet-ruokailu, fanituotetarjouksia, kilpailuja, pelaajahaastatteluja, live-musiikkia, game worn -myyntiä ym.), ja hallin ravintolat palvelisivat pub-tyyppisesti vaikka puolilleöin, asiakaspotentiaalista voisi saada huomattavasti nykyistä enemmän irti.