No niin, tämä viesti oli jo paljon parempi ja vähemmän juntin oloinen kuin ensimmäinen.
Nämä jutut ne aina jaksavat ihmetyttää. Onko ässäfanit joku kollektiivinen joukko? Voit halutessasi kaivaa vaikka minun viestejäni Jatkiksesta koskien Toporowskia. Lähes kaikissa olen yrittänyt muistaa mainita, että todella paljon "Ässien näköinen" pelaaja ja ottaisin koska tahansa Ässiin. Eiköhän näitä puusilmäfaneja löydy ihan yhtä paljon Ässien kuin Lukon tai minkä tahansa muunkin joukkueen faneista. Oma pelaaja on aina se kovin ja vastustaja on ämmä, niinhän se menee. Itse olen aina tyytyväinen, kun liigassa pelaa näitä mielenkiintoa ja tunteita herättäviä tapauksia.
Asia kunnossa, sorruin yleistämiseen kohdallasi. Tosin väitän ehdottomasti, tietysti vailla varsinaista tilastollista faktaa, että Ässissä näitä puusilmiä (nimenomaan ylilyönti/tappelutilanteissa) löytyy hieman enemmän kuin vaikkapa jostain SaiPasta.
Muutenkaan en jaksa jaella mitään lapsellisia "ämmä"-tuomioita kovinkaan usein. "Ämmänä" pidän korkeintaan jotain Sean Averya tai Darcy Tuckeria, jos nyt noitakaan - sen verran mainioita roolipelaajia kummatkin. Nickerson tai Toporowski ovat mielestäni aika kaukana ämmästä, sen ovat kummankin teot kaukalossa todistaneet.
Juu normaalisti ovatkin, mutta kyllä minun mielestäni Nickersonin eilinen tempaus (AUK:ta yhtäkkiä suoraan päähän) on ämmämäinen. Eli pelaajina eivät ole ämmämäisiä siinä missä esim joku Santeri Heiskanen, mutta välillä sortuvat käyttäytymään kuin idiootit.
Eikä yhtään kaukaa haettu esimerkki mielestäsi? En ymmärrä yhtään mitä sillä hait. Vaikka yritätkin ilmeisesti vaan provota ässäfaneja jonain ihmeellisenä yhteisenä kollektiivina, niin nuo raiskaus- ja henkirikosjutut nyt olivat niin kummallisia, että pakko oli kommentoida.
En yrittänyt provota, vaan heitin kärjistetyn esimerkin Nicken koskemattomuudesta ässäfanien (huom. yleistys) keskuudessa. Eli siinä missä Topon ylilyönnit tuomitaan ankarasti, Mattia ylistetään kuninkaaksi vastaavissa tilanteissa. Se nyt on nähdäkseni aivan samantekevää käytänkö esimerkkinä raiskausta vai veropetosta.
En muuten ole ikinä asunut Porissa.
Ilmeisesti ässäfanius onkin siis se ratkaiseva tekijä ;).
Eiköhän tuo "sinnepäin"-kriteeri täyty äkkiä jo yhdellä Tibbetsillä. Vaan eipä sillä, ei Billy kyllä liity mitenkään koko juttuun, eikä itselläni mitään pahaa sanottavaa koko pelaajasta ole.
Juu no toki arvasin ketä tarkoitit, ja kysymykseni oli näin ollen vähän retorinen, mutta oma näkemykseni Tibbetsin tilanteesta on sellainen että missään nimessä ei täytä mitään lähimainkaan raiskauksia. Sulla voi tietysti olla erilainen.