Säännöt tutut Speden kymppitonnista. Viisi kilpailijaa ahdetaan kerrallaan pieniin pahvilaatikoihin. Jokainen vuorollaan laittaa sanan ja antaa vihjeen ja muut yrittävät arvata.
1 oikea vastaus: 1000 jeniä kummallekin (kysyjä & oikeinarvannut)
2 oikeaa vastausta: kaikille kolmelle 300 jeniä
3 oikeaa vastausta: näille 100 jeniä per nokka
4 oikeaa eli kaikki tiennyt: kysyjälle -500 jeniä
E: Ja tietenkin jos kukaan ei ole tiennyt tulee kysyjälle myös -500 jeniä
Shöw`hun tarvitaan vähintään viisi kisaajaa. Optimaalisessa tilanteessa olisi 25 spedeä eli viisi alkulohkoa ja jokaisen kierroksen voittajat kohtaisi sitten grande-jumbo-finaalissa. Erimääräisissä osallistujamäärissä sovelletaan tarpeen mukaan sitten, mutta 25 on maximi.
Eli otetaan ilmoittautumisia vastaan. Visakisa ei vaadi palstalla aktiivista norkoilua johonkin tiettyyn kellonaikaan vaan mennään lepposassa (seño)riitta-rytmissä. Ja koska tässä pelataan jeneistä niin formaatti olisi sellainen, että kysyjä laittaa riittaväisäselle eli minulle yksityisviestinä oikean vastauksen ja kilpailijat voivat puolestani survoa arvauksensa spoilerien taakse. Kun kaikki (4) on vastannut niin kerron oikean vastauksen ja jaan jenit.
- Voi ottaa "Kerava-kortin" halutessaan jolloin minä annan sanan ja visailijan täytyy lennosta keksiä vihje. Pisteet tuplana tottakai kuten mahdolliset miinuksetkin (kysyjälle).
- Erisnimet ja yhdyssanat käy, mutta kaksi- tai useampiosaiset sanat ei.
1 oikea vastaus: 1000 jeniä kummallekin (kysyjä & oikeinarvannut)
2 oikeaa vastausta: kaikille kolmelle 300 jeniä
3 oikeaa vastausta: näille 100 jeniä per nokka
4 oikeaa eli kaikki tiennyt: kysyjälle -500 jeniä
E: Ja tietenkin jos kukaan ei ole tiennyt tulee kysyjälle myös -500 jeniä
Shöw`hun tarvitaan vähintään viisi kisaajaa. Optimaalisessa tilanteessa olisi 25 spedeä eli viisi alkulohkoa ja jokaisen kierroksen voittajat kohtaisi sitten grande-jumbo-finaalissa. Erimääräisissä osallistujamäärissä sovelletaan tarpeen mukaan sitten, mutta 25 on maximi.
Eli otetaan ilmoittautumisia vastaan. Visakisa ei vaadi palstalla aktiivista norkoilua johonkin tiettyyn kellonaikaan vaan mennään lepposassa (seño)riitta-rytmissä. Ja koska tässä pelataan jeneistä niin formaatti olisi sellainen, että kysyjä laittaa riittaväisäselle eli minulle yksityisviestinä oikean vastauksen ja kilpailijat voivat puolestani survoa arvauksensa spoilerien taakse. Kun kaikki (4) on vastannut niin kerron oikean vastauksen ja jaan jenit.
- Voi ottaa "Kerava-kortin" halutessaan jolloin minä annan sanan ja visailijan täytyy lennosta keksiä vihje. Pisteet tuplana tottakai kuten mahdolliset miinuksetkin (kysyjälle).
- Erisnimet ja yhdyssanat käy, mutta kaksi- tai useampiosaiset sanat ei.
Viimeksi muokattu: