TuleeEnnenaikaisesti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Vaatii lakimuutoksen tuo. Minä kerroin konkreettisia toimintamalleja nykyisen lain puitteissa.
Ihme kyllä, minä en ole kännykättömän koulun kannalla. Silloin mentäisiin sieltä, missä aita on matalin. Minä olen asiassa kunnianhimoisempi. En usko, että totaalikiellot tuollaisessa perusasiassa valmentavat lapsia kovinkaan hyvin tähän yhteiskuntaan. Kännykät ovat osa elämäämme ja on tärkeää opettaa lapsia toimimaan vastuullisesti puhelimen kanssa.
Tehdään sitten lakimuutos, koska laki on huono.
Nythän tässä mennään siitä mistä aita on matalin, kun on annettu valinnanvapaus ja vastuu kännykän käytöstä lapsille (poislukien tuo häiritsevä tuntikäyttö). Lapset oppivat toimimaan vastuullisesti puhelimen kanssa, kun opetetaan niille, että kännykkä on vain osa elämää - ei koko elämä, ja annetaan siihen selkeät rajat, kuten "koulussa ei käytetä puhelimia". Se olis jo terveydenkin kannalta positiivista, jos kasvuikäiset olisivat edes muutaman tunnin päivästä ilman snäptsättejä, tiktokkeja ja somettamista.
Mää en oikeastaan edes tajua, miksi pedagogisen koulutuksen saaneet ihmiset puolustelevat jatkuvaa älypuhelimen räpläämistä niin kuin se olisi jokin elintärkeä ihmisoikeus. Hyviä puolia siitä on vaikea löytää yrittämälläkään, kun taas haittapuolia joudutaan kaikenmoisilla erikoisperusteilla ja sääntöteknisillä kikkakolmosilla pujottelemaan.