Rekkaribongausketju

  • 208 445
  • 1 764

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Kokeilin tätä puuhaa nyt kun kävin lounaalla. Tuli vastaan 1, 3, 4, 1, 2 sekä noin kymmenkunta kaksinumeroista kilpeä. Valitettavasti olen siis nyt numerossa 2, koska se 3 tuli vastaan liian nopeasti. Nelosen tietäisin, mistä tästä lähikaduilta löytyy ja femma olisi omasta perheestä.
Kokemus on opettanut että sinun kannattaa ajetella olevasi numerossa 3 eikä numerossa 2. Miksikö? No, kun kuukausia on mennyt ja muistat (sen vaan muistaa, ei tämä mikään kisa ole eikä itseään ole mitään järkeä huijata) 'olen numerossa 2' niin etpä muista että tarkoittaako se sitä että etsit numeroa 2 vai että olet nähnyt numeron 2. Ja kun ei muista on pakko ihan varmuuden vuoksi etsiä se numero 2. Kun taas vastaavasti ajattelisit olevasi numerossa 3 etkä muistaisi että oletko nähnyt sen vai et niin silloin etsit numeroa 3 joka tapauksessa.

Selitin vähän epäselvästi mutta uskon että jopa nimimerkki scholl jonka virtuaalielämäntehtävä on tahallinen väärinymmärtäminen oikeasti ymmärtää mitä tarkoitin.

PS. Haussa 88. Tämä on uskomattoman hidasta. Talvella ei etene ollenkaan kun vastaantulijoiden ja muidenkin rekkareita ei näy. En muista koska aloitin, mutta se oli silloin kun asiasta oli Tekniikka&Talouden huuhapalstalla (se vika sivu jolla on myös Perusinsinööri).
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmasti hermoja raastavaa tuo tuollainen harrastus...kun pitää järjestyksessä bongailla. Voin vain kuvitella kuinka 5:ia vilisee joka kulmassa kun bongattavana on 4:nen. Ja niin edes päin. Pahimmassa tapauksessahan ehdit bongaamaan kaikki 1-3 ja 5-999, joita ei kuitenkaan voi laskea koska se perkeleen nelonen puuttuu välistä.

Vai ymmärsinkö väärin?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Twite kirjoitti:
PS. Haussa 88. Tämä on uskomattoman hidasta. Talvella ei etene ollenkaan kun vastaantulijoiden ja muidenkin rekkareita ei näy. En muista koska aloitin, mutta se oli silloin kun asiasta oli Tekniikka&Talouden huuhapalstalla (se vika sivu jolla on myös Perusinsinööri).

Näinhän tämä menee. Tosin minulle tämä nyt on vain jonkinlaista ajankulua työmatkoille, ei niin kireäpipoista. Olen varmaan useinkin hakenut saman numeron kahdesti, koska periaate on ollut, että jos ei ihan varmaksi muista missä menee niin sitten se alempi. Keväällä tuli varmaan kaksi vuotta täyteen, nyt haussa 61. Tosin en ihan joka viikkokaan muista vastaantulijoiden kilpiä katsella enkä ainakaan lähde minkään amerikanraudan perään tsekkaamaan vartavasten. Pentu kiersi numerot ympäri n. kahdessa kuukaudessa. Asiaa saattoi auttaa, että se ajaa työkseen rekkaa.

t. hanu
 

scholl

Jäsen
Sen takia puhuin aikaisemmin tuosta dokumentoinnista, ettei ole epäselvyyksiä, mitä numeroa etsii. Teen itse nyt ihan varmuuden vuoksi perus excel-taulukon tuota dokumentointia varten. Merkitsen kirjaimetkin mukaan, koska tuntuu typerältä, jos rekisterikilpeä ei kirjaa kokonaisuudessaan.

Vetäisin äsken 48,55km fillarilenkin. Sen verran normijengiä oli liikenteessä, ettei näkynyt kuin yksi 1, eikä muita singeleitä. Kaksinumeroisia sen sijaan runsaasti.
 

ace

Jäsen
Ise harrastin tätä muutama vuosi sitten, ja n. vuodessa pääsin numeroon 111, mutta sitten juttu jäi. Huomasin että kaksinumeroiset on paljon helpompi bongata kuin kolminumeroiset. 100-111 kesti varmaan 4 kk.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tämän ketjun huomattuani kun lähdin ajelemaan, meni n. 2 minuuttia ennen kuin ohitseni porhalsi amerikanrauta rekkarissaan numero 1. Tästä tunnin verran ja tuli kakkonen rekan keulassa vastaan. Ajattelin että hyvinhän se alkoi. Sitten kotimatkalla tuli vastaan melkein peräkkäin nelonen ja vitonen melkein kuin minua pilkaten, kun kolmonen puuttuu.

Yllättävän paljon kyllä noita yksi- ja kaksinumeroisia kilpiä on liikenteessä nyt kun asiaan kiinnittää huomiota.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
vintsukka kirjoitti:
Yllättävän paljon kyllä noita yksi- ja kaksinumeroisia kilpiä on liikenteessä nyt kun asiaan kiinnittää huomiota.
Ja hyvin nopeasti oppii katsomaan että millaisissa autoissa tod. näköisesti on 1-2 numeroinen kilpi. Siksi oletan että alle sadan on oikeastaan helpompaa kuin edessä oleva kolminumeroinen maailma.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen aloittanut kyseisen harrastuksen Joulukuussa 2003 kun näin numeron 1. Viime viikonloppuna tuli nähtyä vasta numero 60 joten hidasta on ollut eteneminen. Tähän tosin vaikuttaa se että auton olen omistanut vasta vuoden verran ja silläkin tulee ajettua aika vähän joten ei pääse kauheasti rekkareita bongailemaan.

Tuolla on tuo Turun seudun rekisterikilpinumerotarkkailijoiden klubi mihin voi rekistöröityä ja kerätä itselleen vähän statistiikkaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olen näin kesäaikaan vaaraksi liikenteelle, liikun sitten fillarilla tai autolla. Yllättävän vähän tulee tarkkailtua muuta liikennettä kun samalla pitää etsiä tiettyä numeroa (2 edelleen) sekä tarkastaa mimmien etulamput. Ja kuunnella musaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
mäkine kirjoitti:
Olen näin kesäaikaan vaaraksi liikenteelle, liikun sitten fillarilla tai autolla. Yllättävän vähän tulee tarkkailtua muuta liikennettä kun samalla pitää etsiä tiettyä numeroa (2 edelleen) sekä tarkastaa mimmien etulamput. Ja kuunnella musaa.

Olenkin aina ollut sitä mieltä, että noin vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää ulkona liikkuminen kesäisin! Ja ukkomies vielä. Ja jottei saa pelikieltoa chat-viestistä, niin lisättäköön rekisteri asiaa.

Numero kolme tuossa paukahti vastaan, mutta kun se kakkonen on hukassa. Tiedän sellaisen täällä Porissa pyörivän, kun olen ennen bongaamisen aloitusta useaan otteeseen nähnyt. KAX-2 missä olet?
 

Rocco

Jäsen
Vaasasta on helppo päästä alkuun kun ainakin 1 ja 2 löytyvät helposti isojen TNT-kuljetusyhtiön kuorma-autojen rekkareista. TNT-1 ja TNT-2. www.kilvet.com:n mukaan myös TNT-3 on firmalla käytössä autossa, mutta sitä en ole bongannut. Myös TNT-5 ja TNT-7 on olemassa rekoissa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Wrighter kirjoitti:
Olenkin aina ollut sitä mieltä, että noin vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää ulkona liikkuminen kesäisin! Ja ukkomies vielä.

Noh noh sulhaspoika!!!

Pitäjänmäentiellä tänäbe JER-2.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jatketaan tännekin. Tänään Porissa Itsenäisyydenkadulla HR-2, Vähä-Raumantiellä JIG-3 ja Niittymaan kohdalla pikatiellä AJG-4. Näin alkaa siis numero viiden (5) metsästys. Saattaa viedä aikaa, koska ensi viikolla jatkuu työt ja alkaa uuden kämpän remontoiminen asumiskuntoon sekä ensi viikon lauantain hääjuhlien järjestely. Missä ihmeen välissä sitä rekisterinumeroita muka bongailee?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Freelandert JIL-6 pöllähti vastaan tänään. No eipä auttanut kun tarttisi saada se ykkönen eka. V*ttu kun en ottanut sitä yhtä ylös jonka näin muutama päivä sitten.

By the way. Paskalla istuessani selailen vanhaa Vauhdin Maailmaa. Jos numerot < 100 on hukassa kannattaa tehdä matka Historic -ralliin. Sieltä voisi varmaan bongata kaikki alle 100 mutta tuskin tulee numero järjestyksessä
 
Näinköhän noita alle 100 autoja tulee vastaan neste ralleissa. Ilmeisesti siellä on ainakin taas vetomies luokka. Melkein voisi alkaa noita autoja bongailemaan kun sinne tulee varmaan lähdettyä taas, ja kun työt alkaa. Missä tulee liikuttua tien päällä aikas paljon.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
tintti83 kirjoitti:
Näinköhän noita alle 100 autoja tulee vastaan neste ralleissa. Ilmeisesti siellä on ainakin taas vetomies luokka. Melkein voisi alkaa noita autoja bongailemaan kun sinne tulee varmaan lähdettyä taas, ja kun työt alkaa. Missä tulee liikuttua tien päällä aikas paljon.
En suosittele rekkaribongauksen aloittamista Jyskälän Vetomiehistä, bongauksen lopettamista kylläkin (sen 999:n jälkeen). Tuossa luokassa kun tuppaavat vetämään melkein kaikki siirtokilvillä.
 
Shayne kirjoitti:
En suosittele rekkaribongauksen aloittamista Jyskälän Vetomiehistä, bongauksen lopettamista kylläkin (sen 999:n jälkeen). Tuossa luokassa kun tuppaavat vetämään melkein kaikki siirtokilvillä.
Hehe joo voipi olla. Kun ei aikaisemmilta vuosilta ole mitään muistikuvaa noiden autojen kilvistä. No autoja siellä ainakin näkee paljon. Näin numerojen "ystävälle" tuo voisi ollakin hyvä harrastus. Vaikka tulee noita tanan numeroita pyöriteltyä päässä jo nyt ihan tarpeeksi. Nyt rekkareista tulee katseltua mitä numeroa löytyy eniten jne. Miten nii oon outo?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Noh, aloitin sitten itsekin eilen taman leikin. Nyt on bongattu:

000
001

Siita se lahtee...
 
Viimeksi muokattu:

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1Timer kirjoitti:
Noh, aloitin sitten itsekin eilen taman leikin. Nyt on bongattu:

000
001

Siita se lahtee...

Niin voihan sitä noinkin bongata, mutta "oikealla" tavalla bongataan siis numeroita järjestyksessä 1,2,3,...,98,99,100,...,997,998 ja vihoviimeisenä 999.

Numero yksi ei siis tarkoita rekkaria XYZ-001 vaan rekkaria XYZ-1 :)
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Haussa vihdoin 100.
Duunikone ei päästä bongaussivuille,koska ne sisältävät seksiä.
Monen tuntema LAT-1 oli muuten aamulla hyytyneenä Tuusulanväylän kupeessa vähän ennen Kehä 3:a Helsiinkiin päin mentäessä.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä on myös aloitettu.

Tosin kovin pitkälle en vielä ole päässyt, olen bongannut vasta kaksi 1:sta.

Voisi kuvitella että numerot 4-8 ovat aika vaikeita - vai?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tulppu kirjoitti:
Voisi kuvitella että numerot 4-8 ovat aika vaikeita - vai?

Nelosta ei **ttu mistään. Vaikka yks sulhaspoika tuossa muutama viesti aiemmin sellasen lähestulkoon leikiten löysikin!
 

Särki

Jäsen
Kolmonen hukassa, olen kyllä sellaisen jo jossain nähnyt, mutta väärässä järjestyksessä. Näistä pienistä numeroista on tullut vastaan 1,2,3,5,7,8,10 jne. Yhtään nelosta, kutosta tahi ysiä ei ole viikon aikana silmiin osunut. Jatketaan...

Edit: maitokaupassa käydessä vastaan tuli RP-3, seuraavaksi nelonen.
 
Viimeksi muokattu:

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
mäkine kirjoitti:
Nelosta ei **ttu mistään. Vaikka yks sulhaspoika tuossa muutama viesti aiemmin sellasen lähestulkoon leikiten löysikin!

Raumallahan on se yksi pirssi PS-4. Eli ei muuta kuin retkituolin kanssa taksitolpalle perjantai-iltaa istumaan.

Itse innostuin männä viikolla tähän leikkiin ja nyt on vitonen hakusessa. Onko muuten kirjoittamaton sääntö se, että kilpien on oltava kotimaiset?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
H-katsomo kirjoitti:
Itse innostuin männä viikolla tähän leikkiin ja nyt on vitonen hakusessa. Onko muuten kirjoittamaton sääntö se, että kilpien on oltava kotimaiset?

Se on ihan kirjoitettu sääntö (Turun saitilla). Minullakin on haussa 5 ja asiaa keskustaan ja Mannerheimintielle. Toiveikkaana lähden matkaan. Ja lähdenkin nyt saman tien!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös