Red Dead Redemption 2

  • 222 198
  • 965
Sain vihdoin aikaiseksi sen että vaihdoin vanhan pleikkarin tilalle uudemman pleikkarin ja onpas nyt mielekkäämpää pelata kun ei tarvitse enää sitä pleikkarin järkyttävää huutamista kuunnella. Kyllä se oli todella rasittavaa ja häiritsevää, joka vaikutti liikaa mielekkyyteen ja keskittymiseen pelata tätä mahtavaa peliä. Ero on näillä kuin yöllä ja päivällä nyt.

Chapter 1 pelattu nopiasti ja juuri saavuttiin ekalle leiripaikalle. Se tietää sitä että kohta on aika lähteä nauttimaan pelistä ja kiertelemään paikkoja läpi! Morgan ei ihan heti ole takaisin leiriin tulossa..
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itselläni tämä kyseinen peli vittuili näytönohjaimen kanssa. Itse peli kertoi ettei näytönohjaimessa löydy tarpeeksi muistia vaikka löytyikin ja peli jäi sen vuoksi kesken ja vitutti aikalailla. Pelasin sen jälkeen pelin läpi uudella näytönohjaimella ja juoni on kyllä hyvä. Itse mietin, että jos/kun tulee uusi RDR, silloin taitaa olla jo autoja? Eli GTA:n esi-isä heh....
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Nyt ollaan pelissä pahasti jumissa, joskin Micah on ollut vieläkin pahemmin. Kartalla ei ole kuin pieni yksinäinen M kirjain Strawberryn lähistöllä. Leiri on saanut nyt olla rauhassa jo monta kuukautta ilman Micahia, mutta kohta se on pakko hakea sieltä mudasta istumasta. Kaikki NPC:t jauhaa jo samoja juttuja leirissä, eli jotain herättelyä pukukoppiin pitäisi saada, mutta kun hankintalistalla on koko liigan pahin pukukopin hämmentäjä, niin kyllähän tätä treidiä arveluttaa lähteä tekemään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt ollaan pelissä pahasti jumissa, joskin Micah on ollut vieläkin pahemmin. Kartalla ei ole kuin pieni yksinäinen M kirjain Strawberryn lähistöllä.
Pelailin tuossa huvikseni taas äsken vähän chapter kakkosta, tein tämän tehtävän itse asiassa nyt siten että menin sinne miliisin toimistoon, ammuin ne siihen ja hain Mikkosen sieltä sellistä pihalle. Jotenkin hauskempi tehdä tuolla tavalla. Sen jälkeen siinä sitten sekoiltiin Strawberryssä ja karkuun.

Se on kyllä vähän mälsää ettei Artturilla pääse sinne Blackwaterin ja muunkaan New Austinin alueelle juuri hengailemaan. Kokeilin äsken huvikseni miten pitkälle pääsee, no siinä kävi sitten että käytännössä ihan tyhjästä tuli muutama lawmen, ei siis mitään ennakkovaroitusta vaan ne tärähtivät aivan tyhjästä siihen mestoille. Joo ehkä se New Austin on pelkkää fanserviceä Johnilla pelatessa, mutta olisihan tuossa paljon enemmän ollut potentiaalia jos Artulla olisi voinut tuota aluetta tutkia ihan rauhassa. Eihän se olisi sinänsä ollut mitenkään pois siitä että John sitten vuosia myöhemmin asuu siellä.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Itse ostin pelin vasta tammikuussa, ja onhan tämä nyt aivan huikea tekele. Pelaan ehdottomasti uudestaan ja vielä hitaammalla temmolla seuraavan kierroksen. Tällä hetkellä on 90 % tarinasta tahkottuna ja Abigail ja Jack palasivat vastikään takaisin Johnin luokse. Olen nyt koittanut olla Johnilla ihmisiksi, ja aktiviteetit ovat koostuneet pitkälti maatilan töistä ja metsästyksestä, mitä nyt välillä jokunen Murfree on tullut lahdattua. Mitäs tulivat leiripaikalle uhittelemaan.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Itse ostin pelin vasta tammikuussa, ja onhan tämä nyt aivan huikea tekele. Pelaan ehdottomasti uudestaan ja vielä hitaammalla temmolla seuraavan kierroksen. Tällä hetkellä on 90 % tarinasta tahkottuna ja Abigail ja Jack palasivat vastikään takaisin Johnin luokse. Olen nyt koittanut olla Johnilla ihmisiksi, ja aktiviteetit ovat koostuneet pitkälti maatilan töistä ja metsästyksestä, mitä nyt välillä jokunen Murfree on tullut lahdattua. Mitäs tulivat leiripaikalle uhittelemaan.

Tuossa eilen sain tarinan päätökseen ja olihan viimeinen tehtävä musiikkeineen suhteellisen eeppinen, mutta myös kenties haastavin kuten tietysti pitääkin. Tehtävää riittäisi paljon edelleen (mm. eläimistä löydetty vain noin viidesosa), mutta ajattelin jo tänään aloittaa toisen kierroksen jotta pääsee Artturilla esim. noita etsimään, ja muutenkin tosiaan tarkoituksena edetä ensimmäistä pelikertaa hitaammin. Ykkösen olen tainnut pelata läpi 3 kertaa, ja eiköhän tähänkin tule uppoamaan vähintään tuo määrä.

Saas nähdä, milloin seuraava osa julkaistaan, koska sellainenhan on erittäin todennäköisesti tulossa, vaikkei mitään virallista Rockstar olekaan vielä julkistanut. Muutama vuosi saataneen ainakin vielä odotella. Oma veikkaus on, että mennään edelleen ajassa taaksepäin villin lännen kulta-aikaan, jolloin juoni voisi keskittyä jengin alkuaikoihin. Toisaalta Landon Rickettsin ympärille saisi myös varmastikin rakennettua hienon tarinan.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Tämä peli on kyllä ihan uskomattoman hienon näköinen. Mun silmään mikään peli ei pääse lähellekään tämän realismia ja esim valoefektejä HDR päällä. Aurinko kun alkaa laskemaan ratsastaessa jossain aavalla preerialla haiseva raato Kullimikken selässä ja taivas värjäytyy tumman oranssiksi, ei sitä voita mikään. Pitää monesti pysähtyä ihailemaan maisemia. Ja kaikki on tehty viimesen päälle. Kerran näin kun lintu lensi ja nappasi joen kalasta kun virvelöin. Vasta Chapter 2 mennään. Kannattaako nyt edetä juonta nopeasti?

Tuosta Bounty-hommasta. Jos nyt innostuu ihan riehumaan tai no, menee hermo ja lasauttaa muutaman ukon naaman irti, niin millä ne saa maksettua?

Ja muillekin köyhille suosittelen series S, ihan käsittämätön peli 299 hintaan. Ei oo next geniä saanut koskaan näin halvalla.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tammikuun 29.päivä kuluvaa vuotta tallensin 2 chapterin alkuun pelin ja edellispäivänä sain kutosen viimeisen tehtävän suoritettua eli hetken vei. Johnin kanssa vedetään epilogue loppuun ja varmaan sitten voikin aloittaa taas alusta. Huikea peli, aivan huikea.

Tekisivät nyt sen kolmosen, kun koko maailma sitä odottaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Chapter 2 mennään. Kannattaako nyt edetä juonta nopeasti?
Maltilla vaan. Chapterit 2 ja 3 on niitä joiden aikana eniten malttia. Nelonenkin vielä osittain, mutta siitä eteenpäin olen itse yleensä ehkä vähän nopeammin edennyt. Toki ei tässä kovin nopeasti edetä milloinkaan.

Mutta noi chapter 2-3 on ne parhaat.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tekisivät nyt sen kolmosen, kun koko maailma sitä odottaa.
Alle neljä vuotta kakkosen julkaisusta ja sitä kehitettiin muistaakseni seitsemän vuotta.

GTA 6 on varmasti seuraavasti julkaistava Rockstarin suurpeli ja sekin julkaistaan näillä näkymin aikaisintaan vuonna 2024, jopa myöhemminkin.

RDR3:sta saataneen odottaa huomattavan optimistisenkin arvion mukaan joskus vuonna 2026/2027.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
RDR3:sta saataneen odottaa huomattavan optimistisenkin arvion mukaan joskus vuonna 2026/2027.
Olen tuolloin 45v, parhaassa peli-iässä siis.

Täytyy vaan jaksaa odottaa uutta ja pelata tuota vanhaa. Vaikka nyt tällä peli kerralla löysin paljon eläimiä, aseita ja kaikki kasvit, niin silti sitä löytämistä jäi vielä paljon. Seuraavaksi sitten vielä perusteellisemmin käy paikat läpi, että löytää kaikki.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

RDR1 ja GTA 4 remasterit laitettu jäihin GTA Trilogyn huonon vastaanoton vuoksi. Series X omistajana tuo RDR1 onkin jo tavallaan remasteroitu patcheillä niin ei tarvitse mitään Trilogyn tyylisiä kauhuviritelmiä pelata.
Toisaalta harmittaa, koska vähän odotin nelosta. Mutta totaalifloppi trilogyn jälkeen ei kyllä harmita niin paljoa.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Pelien julkaisuajat on pidentyneet. GTA VI tulee 24-25. RDR tulee 30. Mark my word. Muita ennustuksia: ES VI 2026-27. Fallout 5 2032-33
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tulipa aloitettua tämä viimein. Ostin nimittäin joulu alesta ja eilen ekan kerran pelasin. Aika mennyt perheen pyörittämiseen mutta nyt ennenkuin syksyllä alkaa opiskelu niin täytyy ottaa aika tähän ja voi veljet. Mutta toisaalta ensimmäisen kerran voi pelata vain kerran niin vielä on koko herkku edessä.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Toinen kierros menossa ja nyt on sitten olan takaa tutkittu maailmaa Artturilla. Esim. pohjoisessa en tainnut käydä metsästelemässä kertaakaan ensimmäisellä kerralla, puhumattakaan lukuisista stranger-tehtävistä. Williamin kohdalla homma meni harmillisesti vähän pieleen, kun otin vahingossa hänen hevosensa, ja alkoi sitten puukolla huitomaan, mutta ei siitä sen enempää..

Tommya olen käynyt mätkimässä ja Colmia etsimässä, mutta muuten en ole kakkosluvussa juonitehtäviä tehnyt. Tällä hetkellä kerään rahaa hevoseen lähinnä metsästelemällä ja tulipahan tuolla Lonnie's Shackissakin käytyä, mikä sekin jäi tekemättä ensimmäisellä pelikerralla. Ihan hirmuisestihan RDR-maailmassa on tehtävää, ehdottomasti paras peli mitä on tullut pelattua.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei tää peli pääse unohtumaan. Itsellä on Spotifyssä yhdellä soittolistalla kolme kappaletta pelistä. D'Angelon "Unshaken", Daniel Lanoisin " That way it is" ja Josh Hommen versio "Cruel World". Aina kun noi biisit alkaa soimaan niin kyllä tulee hetkeksi mieleen kun Arthuri ratasti RDR2 upeissa maisemissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuulun ehkä vähemmistöön, mutta itselle ei tämä peli ihan niin toiminut. Hyvä peli kyllä, mutta... joten laitan tähän tuubivideon joka nauratti.



No siis onhan pelissä ne tietyt asiat joissa ei ole normaalin järjen kanssa mitään tekemistä, mutta on tämä silti parasta ikinä missään.

Tai noh, en mä ole koskaan ollut länkkäri villissä lännessä mutta oletan että jos lahtaan keskellä pimeää metsää jonkun niin siinä ei ole kuin tyhjästä joku todistaja takana.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Oletteko muuten koskaan miettineet potentiaalisia näyttelijävalintoja, jos RDR2 koskaan purkitettaisiin elokuvaksi tai televisiosarjaksi? Esimerkiksi vuoden 2010 uusintaversiossa elokuvasta Kova Kuin Kivi, on Josh Brolinin hahmo Tom Chaney kyvyiltään ja moraaliltaan kuin pilaantunut versio (minun) Arthurista, mutta ulkonäön ja ulosannin osalta suhteellisen samasta puusta. Vastaavasti Barry Pepperin hahmo Ned Pepper aiheuttaa varsin voimakkaat Micah-vibat, vaikka onkin huomattavasti RDR2:n päämulkeroa suoraselkäisempi. Jostain toki pelintekijät ovat innoitustaan hakeneet, ja näistä kahdesta on varmasti poimittu mukaan piirre tai pari. Nykypäivänä molemmat olisivat liian vanhoja näihin rooleihin, vaikka nyky-Hollywoodissa näytellään vielä suhteellisen vaivattomasti 20 vuotta nuorempaa hahmoa, jos kyseessä on historiallinen elokuva. Eli jos nyt tehdään castingia sillä idealla, niin eturivin kavereita voisi hyödyntää seuraavasti:

Arthur Morgan: Josh Brolin / Mark Ruffalo, hoitaisivat varmasti homman vakuuttavasti kotiin. Ainoa miinus siitä, että ovat liian lyhyitä Artturiksi, mutta se pystytään kyllä peittämään taitavalla kuvauksella ja kikkailulla.

Dutch van der Linde: Daniel Day-Lewis / Liam Neeson. Ovat vanhoja, eli elokuvassa juonta pitäisi ehkä vähän ruuvata siihen suuntaan (mikä toki tarkoittaisi muutoksia myös mahdolliseen RDR1:een). DDL olisi vähän villi kortti ja tuskin lähtisi ikinä tällaiseen mukaan. Neeson taas näyttää Dutchilta jo valmiiksi, toki vanhemmalta versiolta.

Tästä käyntiin ja väittelyt päälle myös muiden hahmojen osalta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olen tullut siihen tulokseen ettei nykypelejä "tarvitse" vääntää elokuviksi.

Nää parhaat pelit toimivat täydellisesti pelattavissa muodoissa eikä niissä ikinä ole juoni niin hyvä että se kantaisi pelkkänä juonena(siis elokuvana) ainkaan laadukkaaseen lopputulokseen.
Toki maailma on täynnä paljon heikommillakin juonilla varustettuja leffoja mutta yhdestä kaikkien aikojen parhaista peleistä b-leffaksi olisi iso pettymys.

Mitä tässäkin elokuvassa tehtäisiin? Arthur kävisi 5min välein lahtaamassa kylällisen väkeä dead eyen avulla ja sitten takaisin leiriin jossa Dutch olisi kerta toisensa jälkeen enemmän huolissaan?

Pelit peleinä ja leffat leffoina.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Nämä isot nykypelit ovat jo itsessään niin elokuvamaisia ja massiivisia kokonaisuuksia, että mielestäni aika turha koittaa edes puristaa samaa stooria parituntiseen oikeaan elokuvaan. RDR-pelitkin ovat ottaneet niin paljon vaikutteita lännenelokuvista että sama katsella niitä esikuvia, ja sama pätee myös Grand Theft Autoon. En minä tarvitse GTA-elokuvaa kun maailmassa on jo HBO:n parhaat rikossarjat ja Michael Mannin elokuvat, joista pelintekijät ovatkin lainailleet juttuja eikä ihan vähääkään.

Hahmot on jo myös näytelty oikeiden näyttelijöiden toimesta niin hyvin peleissä, että vaikea nähdä heidän tilallaan ketään muuta ilman että tulisi semmoinen cosplay-fiilis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös