Red Dead Redemption 2

  • 222 193
  • 965

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan tämä kyllä kiva peli, käynyt just tollee ku edellä kuvataan että en mä halua sitä juonta kauhean nopeasti pistää etenemään, vaan möyriä ja tutkia maailmaa, tehdä sivutehtäviä, metsästellä kaikkia perkeleen eläimiä ja tehdä hyvät satchelit joihin mahtuu enemmän kamaa. Chapterissa 3 oon vasta menossa, mutta prosentit näyttää että on jo melkein puolet peliä pelattu.

Just tuossa aamupäivällä ajattelin että pelaanpa pikkasen tässä ennen töihin lähtöä, no se siitä sitten vierähti vähän päälle tuntiin huomaamatta kun lähdin jonnekin sinne vuorille haahuilemaan missä en ollu ennen käynyt, ja hetken mielijohteesta just ennen ku päätin lopettaa, ajattelin kokeilla vielä ekaa kertaa mimmosta jälkeä dynamiittinuoli saa aikaan, kun junaradan vartta ratsastelin ja siitä puksutti juna ohi. GTA:sta jotenkin kai jäänyt ajatus tuhoutumattomista junista, mutta tässäpä näköjään koko vitun veturi räjähtää tuusan paskaksi kun sinne dynamiittinuolen sinkauttaa!

Juna stoppasi palavan veturinsa kanssa, ja sitten tuli junasta vartijoita ammuskelemaan ja pari sheriffipartiotakin yhtäkkiä jostain pälmähti, kauhee saatanan ammuskelu ja suhailu hepalla ja epätoivoisia yrityksiä saada Dead Eye päälle kun joka puolella on ammuskelijaa. Jotenkin selvisin hengissä, ja ajattelin sit vielä käydä kattomassa onko siellä junassa ryöstettävää väkeä, ja olihan siellä. Siellä sitten kun kamaa hamstasin niin taas tuli lisää seriffejä jostain, karmee ammuskelu taas, hevosella karkuun, taas lisää seriffejä jotka ammuskeli mun hevosen puolikuoliaaksi, se tiputti mut kielekkeeltä alas mutta en vielä delannut, siellä kykin ja taas epätoivoisesti yritin dead eyella saada sen verran seriffejä hengiltä että pääsisin karkuun ennen ku niitä tulee lisää. Jossain vaiheessa löysin hevoseni joka teki kuolemaa jossain metsässä, onneks sen sai jollain pikavalintaehdotuksella heräteltyä henkiin ja pääsin sen selkään ennen seuraavaa seriffipartiota. Karmeeta laukkaa metsikköön, voi vittu kaakki törmäsi kiveen ja lensin selästä kunnon voltilla pöpelikköön, mut jostain perkeleen syystä takaa-ajaneet seriffit ei sitä nähneet vaan rynnistivät sivusta ohi. Hirveessä paniikissa hiippailin takas heppani luokse ja yritin kartan avulla katella missä niitä perkeleen punasia seriffitähtiä on, ja sain tällä kertaa sen verran rauhallisesti luovittua itseni pois etsinnän alta että pääsin karkuun. Bounty oli nollasta pongahtanut 500 dollariin, luulin että 300 dollaria olisi maksimi, mutta ei se näköjään enää ole. Ajattelin sitten vielä luovia tieni takaisin leiriin jotta poloinen Arthur saisi hengähtää, mutta koska olin vielä jossain vitun erämaassa ja matkaa leiriin oli ihan keijona pitkin 500 dollarin bounty-aluetta, niin eikös sieltä sun täältä tullut vastaan bounty hunttereita joita piti sitten väistellä. Lopulta kun sinne leiriin selvisin niin tuntui että olisin kattonut jonkun jääkiekon olympiafinaalin missä Suomi on noussut kolmen maalin takaa-ajosta voittoon.

Maailmasta löytyy paljon kaikkea hassua, vähän tosin on alkanut tökkiä kun tuntuu että joka vitun mökissä on joko jotain saatanan kilipäitä tai sitten ne on täynnä syystä tai toisesta kuolleita ruumiita, mitä lie savumyrkytystä ja mustasukkaisuusdraamaa ja joukkoitsemurhaa ja perkele meteoriittiin kuollutta väkeä tullut mökeissä vastaan, tai sitten jotain ihme raiskaria ja ryövärijengiä. Missä kaikki normaalit elossa olevat ihmiset on?

Saint Denisiin en vielä oo mennyt, vaikka se on jostain syystä pelmahtanut kartalla osin näkyviin. Jostain luin että sinne kannattaa mennä sitten vasta kun tarina sinne johdattaa, ja sitä meinaan noudattaa. Vuoret ja metsiköt ja suot oon tonkinut läpi, eniten tykkään hengailla siellä lumisilla vuorilla mistä koko peli lähti tai sitten niillä vitun alligaattoreita ja jotain ihme zombihörhöjä pursuavilla happoisilla soilla.
 

Undrafted

Jäsen
Onlinen saavutuksissa bongasin kohdan, missä oli montako human bountya tuotu sheriffille. Jossain vaiheessa varmaan pääsee tosissaan metsästämään keppostelleita kanssapelaajia.

Eilen meni rähinäksi, kun kahden hengen posse oli väijytyksen kanssa tulitaistelussa. Päätin auttaa, no siinä puolelta toiselle ampuessa tuli vahingossa ammuttua toista kanssapelaajaa päähän. Pikkusieluinen kaveri otti itseensä puhtaasta vahingosta. Posseliidunsa kanssa kävivät päälle kuin yleinen syyttäjä kerran saaden minut hengiltä. Uusi kierros ja sain toisen ammuttua. 2-1 tapoin suoritin taktisen vetäytymisen a.,k.a täyttä vauhtia pakoon brave Sir Robin tyyliin.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Minua ahdistaa se, että GTX 1070 kyllä riittää RDR2 kompattuna 16GB DDR4 muistilla, mutta kantona kaskessa on jo kohtalaisen heiveröinen prossu, nimittäin i7-6700HQ @ 2.6GHz. Minimit kyllä ylittyy (CPU comparisonissa minimiprossun 7154 pistettä < minun 8129p), mutta minimien ylittäminen on minimien ylittämistä. Olisin tyytyväinen jos jaksaisi pyöriä mediumeilla riittävän sulavasti (30-45fps). Tähän asti ei ole tarvinnu jännätä, jaksaako peli "X" pyöriä ja kuinka paljon pitää tinkiä hienouksista, mutta nyt kuumottelee, on se vaan niin komia peli. Kaippa tässä kumminkin on tärkeintä, ettei jää GPU:sta homma kiinni.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua ahdistaa se, että GTX 1070 kyllä riittää RDR2 kompattuna 16GB DDR4 muistilla, mutta kantona kaskessa on jo kohtalaisen heiveröinen prossu, nimittäin i7-6700HQ @ 2.6GHz. Minimit kyllä ylittyy (CPU comparisonissa minimiprossun 7154 pistettä < minun 8129p), mutta minimien ylittäminen on minimien ylittämistä. Olisin tyytyväinen jos jaksaisi pyöriä mediumeilla riittävän sulavasti (30-45fps). Tähän asti ei ole tarvinnu jännätä, jaksaako peli "X" pyöriä ja kuinka paljon pitää tinkiä hienouksista, mutta nyt kuumottelee, on se vaan niin komia peli. Kaippa tässä kumminkin on tärkeintä, ettei jää GPU:sta homma kiinni.
Rohkenen veikata, että edelleen jää enemmän näyttiksestä kuin prossusta kiinni, mutta eiköhän tuo pyöri silti varsin hyvin. Ihme on jos ei mediumeilla pääse 60fps tuntumaan, mikäli käytössä 1080p reso.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, eikös tämäkin jo ilmestynyt PC:lle? Onko ollut minkälainen aloitus? Meinaan sitä että onko tämä nyt sitten joku buginen kasa höyryävää jota ei ole saatu PC:lle käännettyä oikein?

Itse pitää odotella vielä perjantaihin, eli liksapäivään. Veikkaanpa ettei tule juuri kämpiltä poistuttua tänä viikonloppuna...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Raskas ainakin vaikuttaa raporttien perusteella olevan, eli jos ei ole alla tehokasta pelikonetta, niin ei välttämättä pyöri pelattavasti. Bugejakin ilmeisesti löytyy jonkin verran.

Itse en viikonloppuna ehdi pelaamaan, joten katselen tämän viikon ajan miltä tilanne vaikuttaa. Oma kone riittää kyllä tätä pyörittämään, mutta kovin bugisena en tätä haluaisi lähteä pelailemaan.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nonni.

Olihan tää just sitä mitä mä ajattelinkin. Reilu 10 tuntia nyt pelattu, enkä ole edennyt juonen kanssa oikein mihinkään. Oon metsästänyt, ampunut äijiä, ja pelasinpa setien kanssa 3 tuntia dominoa. Just tällasta kaikennäköstä pientä näpräystä ja virittelyä josta nyt ei välttämättä mitään hyötyä ole. Joku OCD kai.

Mutta onhan tämä nyt helvetin hieno peli. GTA hevosilla, mutta saattaapi olla jopa parempi kuin GTA. Iso yläpeukku.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Itse olen selvinnyt ilman mitään kaatumisia ja muita bugeja, mikä on ollut kyllä mukavaa. Mikäs tässä saikulla ollut tykittää menemään, todella hauskaa menoa. 980Ti pyörittää vielä ihan kohtuullisesti ~high asetuksilla 1080p resolla.



Tämän perusteella vielä vähän säädin pelin tarjoamista asetuksista niin nättiä on ja hyvin pyörii.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tulipa itselläkin ostettua tämä lännen GTA. Onko muilla ollut ongelmia onlinen kanssa, että katkaisee yhteyden n. 10 minuutin sisällä?

Kummalliseksi tämän tekee, että puhelimen 4g-yhteydellä tuo toimii, mutta kämpän valokuituyhteydellä ilmenee tuo putoilu. Minkään muun online-pelin kanssa ei ole ongelmia.

Yllättävän hyvin jaksaa gtx1070 pyörittää i7-8700k:n ohella peliä 2k resoilla. Varmaan pyörii siinä 40-80fps nurkilla.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ps4:llä pelailtu läpi vuosi takaperin..nyt tekisi mieli hommata myös pc:lle tämä.

Epäilyttää vaan kuinka mahtaa oma pelitietokone pyörittää tätä, lähinnä prosessorin riittävyys...
Kokoonpano tällä hetkellä: I3-8350k, GTX 1060 6gb, 16gb RAM. Kannattaako edes yrittää tätä peliä tuollaisella kokoonpanolla?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Itse en ole pc-pelaamista harrastanut ainakaan kymmeneen vuoteen, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää, minkä hintaisella setillä tämän saa pyörimään sujuvasti. En ole siis pelikonetta hankkimassa, mutta kunhan kyselen. Näyttihän tämä jo konsolilla käsittämättömän kauniilta, mutta käyttämätöntä potentiaalia silti vielä jäi. Sen ulosmittaaminen vaan tulee varmasti vaatimaan tehokkaan myllyn.
 

Sobchak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Wolves
Kokoonpano tällä hetkellä: I3-8350k, GTX 1060 6gb, 16gb RAM. Kannattaako edes yrittää tätä peliä tuollaisella kokoonpanolla?
Mulla on käytännössä sama kokoonpano enkä ole tyytyväinen pelikokemukseen. Käytännössä ongelma on pieni pätkiminen joka johtuu kai prossun ajoittaisesta ylikuormasta (näin tulkitsen kun olen asiaa netistä tutkaillut) osa porukasta on ilmeisesti saanut homman pelittämään poistamalla ytimiä käytöstä mutta itse en noihin kikkailuihin ole ollut innostunut lähtemään. Korjauksia odotellessa.

Edit: nyt oli Rockstarin helpissä ratkaisu joka toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Vihdoin ostettavissa Steamissa. Onko Special editionin sisältö sen ylimääräisen 15€:n arvoinen? No ei varmaan, mutta lähtökohtaisesti olen pelistä innoissani aika kybällä, että jos edes jotenkin voi perustella, niin sanon, että worth it!

Oletan siis, että Epicistä tai Rockstarilta ostettaessa on ollut samanlaiset vaihtoehdot (perus, special ja ultimate) valittavissa.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko Special editionin sisältö sen ylimääräisen 15€:n arvoinen?
No ei se mielestäni ollut. Itse ostin lähinnä sen yhden ylimääräsen tehtävän takia. Tuli siinä muistaakseni jotain vaatteitakin jne, mutta käytin hamossani kyllä sellaisia vaatteita jotka tais olla ihan valmiina tai sai ostettua niistä kaupoista. Se ylimääräinen tehtävä sitten taas oli aika lyhyt, joten vähän siihen sitten petyin. Mutta sen verran hyvä peli että eipä juuri hinta-laatusuhdetta ole tullu hirveesti mietittyä. Ostin siis se pelin julkaisuyönnä, eli olen maksanut siitä sen korkeimman hinnan mikä pelillä on ollut. Kyseessä on siis all-time suosikkipelini ja olen pelannut pelin kahdesti läpi, ja nyt tässä mietin kolmannen kerran aloittamista.

Kun pelaat nyt peliä ekaa kertaa läpi niin sitten kun olet chapter 3 ja 4 niin tee kaikkea muuta kuin vie juonta eteenpäin. Varsinkin jos tykkäät free-romata ton tyyppisissä peleissä. On mielestäni paras neuvo mitä voi antaa tätä peliä alottelevalle pelaajalle. :)
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Tulipa sitten pistettyä Steamista latautumaan. Todella harvoin tulee uusia pelejä ostettua täydellä hintaa (taitaapa olla Fallout 4 viimeisin... Vaiko sittenkin Rainbow Six: Siege?), mutta kun tuossa pari viikkoa sitten hain uuden 2000e pöntön (siis tietokoneen keskusyksikön) ja uusi näyttökin tuli hommattua, niin pitäähän sitä päästä laittamaan laitteet kunnon testiin.

GTA 5:n parissa kyllä tuli aikaa kulutettua kavereiden kanssa heistejä ja muuta tehden ihan tarpeeksi. Mutta toisaalta sitten taas näistä suuresti ylistetyistä kokeilin yhdeksän tunnin ajan Witcher 3:sta ja ei vain se pelattavuus iskenyt minuun missään välissä. Eli toivottavasti tämä nyt sitä paremmin osuu makuhermoon, vaikka 3rd personia tämäkin on (ja 1st person maistuu selvästi parhaiten).
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mutta toisaalta sitten taas näistä suuresti ylistetyistä kokeilin yhdeksän tunnin ajan Witcher 3:sta ja ei vain se pelattavuus iskenyt minuun missään välissä. Eli toivottavasti tämä nyt sitä paremmin osuu makuhermoon, vaikka 3rd personia tämäkin on (ja 1st person maistuu selvästi parhaiten).
Jos Witcher 3:ssa pelinautinto jäi pelattavuudesta kiinni, niin RDR2:n suhteen minulla on huonoja uutisia.

Rdr2:ssa mennään niin realismin ehdoilla, että millintarkkaa ohjattavuutta etsivä tulee pettymään. Minua tuo ei häirinnyt, mutta monella tuosta ymmärrettävästi jäänyt pelinautinto puolitiehen.

Btw tämä on muuten pelattavissa myös ekasta persoonasta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Jos Witcher 3:ssa pelinautinto jäi pelattavuudesta kiinni, niin RDR2:n suhteen minulla on huonoja uutisia.

Rdr2:ssa mennään niin realismin ehdoilla, että millintarkkaa ohjattavuutta etsivä tulee pettymään. Minua tuo ei häirinnyt, mutta monella tuosta ymmärrettävästi jäänyt pelinautinto puolitiehen.

Btw tämä on muuten pelattavissa myös ekasta persoonasta.

Tietokoneella ohjaus on paljon napakampi, eikä niin laginen kuin mitä se oli konsoleilla. Silti se ei vielä ole kovin tarkka, mutta tuntui paljon paremmalta, eikä ohjaus häirinnyt enää niin paljoa.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Jos Witcher 3:ssa pelinautinto jäi pelattavuudesta kiinni, niin RDR2:n suhteen minulla on huonoja uutisia.

Rdr2:ssa mennään niin realismin ehdoilla, että millintarkkaa ohjattavuutta etsivä tulee pettymään. Minua tuo ei häirinnyt, mutta monella tuosta ymmärrettävästi jäänyt pelinautinto puolitiehen.

Btw tämä on muuten pelattavissa myös ekasta persoonasta.

Nyt on jokunen tunti pelailua takana ja toistaiseksi meno on maistunut. Witcheriin verrattuna taistelutkin toimivat makuuni huomattavasti paremmin. Vaikka ohjaus vähän kömpelöltä välillä tuntuisikin, niin auttaa ainakin suuresti, että ei tarvitse mennä miekan kanssa heilumaan tappituntumalle vaan pahiksia saa ammuskella välimatkan päästä. Hevosella ratsastellessa ammuskelu meinaa kyllä aiheuttaa jyrkänteeltä alas päätymistä. Mutta olettaisin, että tuota oppii hallitsemaan ajan kanssa vähän paremmin.

Ja tosiaan ensimmäinen persoonhan tuossa on myös tarjolla. Joskin kun etenkin sitä ratsastelua riittää, niin se sitten taasen tuntuu luontevammalta kolmannesta persoonasta tilannetta katsellessa.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Muuten on kyllä ihan pirun mahtava peli (vihdoin sain hankittua ja ladattua kökkösellä netillä 110GB, huuh), mutta 8h pelaamisen aikana kaatunut nyt kahdesti. Eiköhän nuo viat tule aikanaan korjatuiksi. Saan high-asetuksilla (muutamat mediumilla, mutta tekstuurit ultralla) 45-60fps. Koneena siis Asus G752 (i7-6700hq, GTX 1070).
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tä? En tajunnu mitään. Mulla välillä loppuu siitä ohjaimesta paristot, mut en oo vielä keksinyt miten niitä vaihdetaan. Sit kuitenkin ku työnnän johdon siihen mustaan laatikkoon siitä ohjaimesta ni se ohjain vähän vilkkuu ja sit se taas jonkun ajan päästä toimii. Mitä lie cheat-koodeja noi asukset ja g792627, et sä semmosia tarvii, harjottelet vaan miten dead eye toimii ja pällit kaikilta ruumiilta kamat ni saat ihan riittävästi rahoja pelleilyyn. Ja sopivasti kun rötöstelee ni maailmaan ilmestyy välillä niitä kivoja tapettavia bounty-suklaapatukoiden metsästäjiä, ne kun ampuu niin niiltä saa aina kultakelloja vyönsolkia sen verran että voi osan antaa leirin laatikkoonkin ilman että on vararikossa. Niin ja siellä palaneen kylän sheriffin talossa on laatikko mistä löytyy kultaharkko, se ilmestyy sinne aina välillä uudestaan, siitä saa aina 500 dollaria ku sen myy sille kekkulille joka ostaa kanssa pöllityt kärryt.

Älä hyväksy kenenkään kutsuja tulla syömään, ne joko ryöstää tai raiskaa sut. Paitsi jos ne on telttailemassa. Ja ei se ryöstetyksi ja raiskatuksi tuleminenkaan niin paha oo, rahat saa takas kyllä, ne on siellä taulun takana, ja raiskatuksi tulemisesta seuraa vaan et se yks partasuuläski leirissä saattaa välillä vittuilla siitä. Mut sit vaan antagonizea sille perään ku moisesta leikkiä laskee. Muille ei kantsu liikaa sitä viljellä, muuten John tulee ja tinttaa tajun kankaalle. No Micahille kyllä kantsuu antagonizoida aina. Joskus on hyvä ihan varta vasten mennä vaan sinne leiriin ja vittuilla sille mulkulle. Ja jos se on jossain tehtävässä mukana ni heitä sitä dynamiitilla, tehtävä menee kyl pilalle heti mut se on sen arvoista.
 

Ismo Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Aloitin tarinan pelaamisen jo kolmatta kertaa PS4:lla. Ensimmäinen kerta oli ns. juosten kustu, koska kiinnosti nähdä, että kuinka juoni etenee ja tuolloin jäi todella paljon kokematta ja opettelematta asioita. Toisella kerralla käytin Chapter 2-3:een aikaa yhteensä viitisen kuukautta, jonka jälkeen pelasin tarinan loppuun ehkä turhankin nopeasti, vaikka teinkin kaikki sivutehtävät. Epilogien jälkeen seikkaileminen tuntui kuitenkin tylsältä, vaikka aktiviteetteja löytyikin vähäksi aikaa, joten päätin aloittaa kolmatta kertaa pelaamaan tarinaa läpi tehden asioita eri tavalla ja entistä monipuolisemmin.

Nyt kolmannella kerralla tarkoitus olisi jättää tarinan pelaaminen jossain vaiheessa kokonaan kesken ja keskittyä vain seikkailemiseen ja erilaisiin aktiviteetteihin, viimeistään Chapter 3:n aikana. Yksinpeli uppoaa minuun edelleen paljon paremmin kuin Online johtuen eloisammasta pelimaailmasta. Tämä on luultavasti paras peli, mitä olen ikinä pelannut ja pelin julkaiseminen osui siinäkin mielessä sopivaan aikaan, että aloin olla yleisellä tasolla jo vähän kyllästynyt pelaamiseen. Itse asiassa en edes ollut ihan perillä, että tällainen peli ollaan julkaisemassa, vaikka olenkin ollut aina GTA-pelien ystävä, ja pelikin tuli ostettua useampi viikko julkaisun jälkeen. Ihme kyllä en ole ikinä pelannut RDR1:stä, vaikka 2010-luvun alussa pelailin huomattavasti nykyistä aktiivisemmin ja tuolloin pelin hankkiminen oli kyllä mielessäni.

Mainitaan vielä sen verran, että olen aina pelannut RDR2:ta FPS:nä ja se on tuntunut minulle luontevammalta kuvakulmalta. Ohjattavuus on mielestäni huomattavasti parempi ja lisäksi tavaroiden ja asioiden tutkiminen onnistuu paremmin. Mieluisimmat leiripaikat ovat mielestäni olleet Chapter 2:ssa (maisemat!) ja Chapter 3:ssa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Vähän ihmettelen sitä että miksi se leirin koristelu vaatii niin paljon vaivaa, ja kuitenkin pelin loppupuolella koko leiriä ei enää ole.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Epilogue starttasi juuri, sopivasti, koska nukkumaankin pitäis mennä. Tunteet tähän päästyäni, että holy shit. Tekisi mieli spoilata ja lukea, onko hyötyä tehdä asioita toisin/jättää tekemättä, mutta on sen verran hyvä peli, että kaiketi se on jossain vaiheessa toista kertaa vedettävä. Tähän mennessä 160h pelattuna ja silti juosten kustusti pelattu olo.

Seuraavassa hyvin merkittäviä spoilereita, etten voi tarpeeksi painottaa, ettei kannata klikata auki, jos ei ole vielä tähän vaiheeseen pelissä päässyt.
Tarkoitus varmaan onkin tuottaa pelaajassa epätoivoa, mutta pidin alun "kepeämmistä" tehtävistä enemmän kun kaikki sujui hyvin ja porukka oli tyytyväisiä, mutta tarinan edetessä koko ajan asiat menevät pahemmin mönkään. Beaver Hollow:ssa kaikki onkin sitten jo "ihan perseestä". Ehkä se homma eskaloituu murtumispisteeseen vähän turhan nopeasti lopulta, esim. vastapuolen "pahikset" kuolevat lopulta aika ripeään tahtiin. Eihän mikään tietty jatku ikuisesti. No saas nyt nähdä mitä epiloguessa vielä on varattuna, en usko, että peli on vielä kaikkia korttejaan näyttänyt. Jäi vähäsen kaivelemaan mihin ne tytöt lopulta pääty, pakoonhan ne lähti, mutmut. No ehkä saan siihenkin vastauksen vielä.
Luulin ja odotin koko pelin ajan Arthurin pääsevän pesälle, mutta herralla olikin joku siveyslupaus päällä saatana.

Jos RDR1 oli yhtään tämän veroinen niin kyllähän vituttaa, ettei koskaan tullut koneelle. Sekin vituttaa, miten kaukana joku "RDR3" on, jos ylipäänsä tulee ikinä. Ehkä joskus 10v päästä, mutta sehän on ikuisuus. Vaihtaisin GTA:n koska vain tähän sarjaan. Onlinea en ole vielä kokeillut, mutta lukeman perusteella ja oman mutuilun pohjalta, ehkä nekin resurssit olisi voinut käyttää singleen. Onhan se online ajatuksena kiva, GTA V:kin tullu monta sataa tuntia onlinea mätettyä, mutta ei se tunnu silti samalta. On siinä oma hohtonsa, tai sitten olen vain pelailun orja, mutta jopa GTA:ssa se online meininki latisti tunnelmaa, vaikka tarina ei edes mitenkään unohtumaton ollut, oikeastaan tuntui siltä, että tarinaa jopa laiminlyötiin onlinen vuoksi. Toki jos online-moodi tehdään, niin on hyvä, että sitä kehitetään, mutta tulee vain mieleen, olisiko nekin resurssit voitu käyttää yksinpelikokemuksen (ei sillä, etteikö RDR2 tarina olisi jo valmiiksi ihan ..tun hyvä) parantamiseen?

Jahka jossain vaiheessa kokeilen, ehkä pidänkin siitä, kunhan sinne ei ainakaan tule mitään lentäviä, hakeutuvia ohjuksia pieraisevia hevosia...
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Luulin ja odotin koko pelin ajan Arthurin pääsevän pesälle, mutta herralla olikin joku siveyslupaus päällä saatana.
Sekä RDR1:sessä ja RDR2:sessa päähamoilla on se siveyslupaus päällä. Olen tavallaan ihmetellyt tota ihan sen takia kun kuitenkin saman puljun GTA-sarjoissa on halutessaan eri meno.

Jos RDR1 oli yhtään tämän veroinen niin kyllähän vituttaa, ettei koskaan tullut koneelle.
Lisätään suolaa haavoihin sanomalla että oli joissain kohdissa jopa parempi. Tai ehkä aika on vain kullanut muistoja. Mutta joten siinä ykkösessä diggasin siitä kohdasta tarinaa tosi paljon kun oltiin Meksikossa. Joten ainoa asia johon olin tässä RDR2 pettynyt oli just se että sinne ei pääse. Mutta ilmeisesti siellä Onlinesaa siellä pystyy pyörimään. Itse en noita online juttuja harrasta niin en tiedä. Tosin jotain päivityksiä taas oli tohon RDR2 tullu joten ehkä pitäs käydä kurkaamassa että pystyykö nyt sinne Meksikoon menemään. En ole pelannut peliä yli puoleen vuoteen kun kahdesti olen pelannut jo pelin läpi ja kummallakin kerralla tuli tahkottua peliä järkyttävä määrä tunteja.

Sekin vituttaa, miten kaukana joku "RDR3" on, jos ylipäänsä tulee ikinä.
Sanos muuta. Itse olen tässä jo pitkään toivonut että viitsisivät edes kääntää sen RDR1 tolle PS4:selle. Tuleviin tuloihin nähden ei pitäs olla mikään suuri duuni. Ihmettelen että eivät ole sitä vielä tehneet, mutta ilmeisesti odottelevat sopivaa hetkeä. Itse en uskalla edes unelmoida RDR3:sesta, ja mulle riittäisi joku kiva lisä tarina tohon nykyseen maailmaan.
 

ipaz

Jäsen
Olen nyt kahteen kertaan pelannut pelin läpi. Online ei oikein napostele, vaikka sitäkin jonkun verran on tullut koluttua. Jotenkin ne "shootout" ym. kilpailut ei vaan nappaa yhtään.

Itselläkin jäi RDR1 aikanaan pelaamatta ja toivon todella että se käännetään uusille konsoleille. Vaan taitaa olla turha toive. Mutta toisaalta - loppuvuodesta tulee uudet konsolimallit sekä pleikkarille että Xboxille, jotka molemmat ovat ilmeisesti taaksepäin sopivia, joten toivotaan toivotaan että vanhoja klassikoita käännetään myös uudelle moodille.

Mutta sitä odotan eniten, että Rockstar vaivautuisi tekemään RDR2:een lisää tarinaa. Vaikka sitten sinne Meksikoon Johnin kanssa. Eikä sen tarinan tarvitsisi edes liittyä älyttömän tiiviisti jo pelattuun, kunhan hieman sitä sivuaa. Pelissä on kuitenkin niin tuhottomasti eri sivutehtäviä ja niihin liittyviä henkilöitä ja tarinoita, että jostain sellaisesta saisi varmasti kehiteltyä isommankin kokonaisuuden. Vai viljelikö John maata rauhassa sen neljä vuotta, ennenkuin Ross tuli pilaamaan kaiken?

No mutta sitten peliin voisi tehdä sivuosan vaikka Charles Smithin tekemisistä kun päätarina päättyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös