Rauman Lukko 2024–2025 – kohti ääretöntä ja sen yli

  • 462 311
  • 3 395

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuollainen aina pitää voittaa heikommat -ajattelu on hieman huvittavaa, kun se ei vaan mene niin.
Miten se sitten menee? Kiva osallistua ja katsotaan kuinka käy?
Satsaamalla joukkueeseen enemmän pyritään sitten voittamaan niitä pieni marginaaleja, mikä pitkässä juoksussa tapahtuukin.
Öh? Eikös tässä juuri pyritä voittamaan ne heikommat? Ja nimen omaan rahalla?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei esim Jukurien tämän kauden pelaajabudjetilla mestaruutta voiteta, vaikka olisi miten urheiluromantikko ja uskoisi sattumaan.

Ainahan syksyllä sarjataulukossa on hieman vääristymää. Pelicans nousee taas ylöspäin taatusti ja samoin Kärpät.

Isot ovat isoja. Mestari löytynee joukosta Lukko, Tappara, Ilves ja Kärpät. Hännillä ovat pikkuseurat Jukurit, SaiPa, HPK ja JYP. Tämän voi ottaa talteen. Keskikastissa erot ovat pieniä, siellä voi mennä miten vaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei esim Jukurien tämän kauden pelaajabudjetilla mestaruutta voiteta, vaikka olisi miten urheiluromantikko ja uskoisi sattumaan.
No, HPK kun voitti hiljattain mestaruuden niin budjetti oli kai 1,75M€, eli ei nyt kovin merkittävää eroa tämän kauden Jukureihin. Toki hiukan, ja myös kärki on kasvattanut budjettejaan. Mutta se nyt on ihan selvä, että Jukurien tämän kauden pelaajabudjetilla on täysin mahdollista voittaa mestaruus. Se on tietysti aika epätodennäköistä.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten se sitten menee? Kiva osallistua ja katsotaan kuinka käy?
Menee siten, että useammin voitetaan kuin hävitään, kuten täällä jo sanottukin. Joka peliin tietysti pitää lähteä hakemaan voittoa.
Öh? Eikös tässä juuri pyritä voittamaan ne heikommat? Ja nimen omaan rahalla?
Hyvin alleviivasit pointtini, kiitos. Isommat budjetit korreloivat vahvasti menestyksen kanssa. Eri asia silti voittaa aina yksittäinen peli, muutenhan vedonlyonnistä saisi maailman helpointa rahaa pistämällä järjestäen kivitalo suosikille.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jos Lukko pumppaa pelaajiin miljoonan enemmän kuin vaikka kk, niin lähtökohtaisesti pitäisi olla parempi joukkue ja paremmat saumat voittaa.
Niinhän Lukolla onkin?

Liigassa kotietu on sen verran että kotijoukkue voittaa suoraan n. 47% ajasta jos joukkueet ovat yhtä hyvät. Tänään Lukko on n. 67% suosikki. Tuo 20% hyvää todennäköisyyksissä on se mitä sillä yli miljoonan erolla pelaajabudjetissa saa.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitit näin:
Tuollainen aina pitää voittaa heikommat -ajattelu on hieman huvittavaa, kun se ei vaan mene niin.
Se mikä minua tässä lauseessa häiritsee on se, että kilpaurheilussa ammattilaisliigassa, joka 1üga vielä toistaiseksi on, että juuri PITÄÄ ajatella niin että heikommat voitetaan aina ja joka kerta. Myös ne vahvemmat.

Mikä järki muuten pumpata miljoonia jos vain osallistuu?
Niinhän Lukolla onkin?
On. Lue aikaisempia viestejäni.
Isommat budjetit korreloivat vahvasti menestyksen kanssa
Tätähän minä olen koittanut täällä selittää. Enemmän rahaa, paremmat pelaajat, isommat marginaalit, isommin dunkkuun pienempiä, tasavertaisemmat saumat kaataa isompia.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitit näin:

Se mikä minua tässä lauseessa häiritsee on se, että kilpaurheilussa ammattilaisliigassa, joka 1üga vielä toistaiseksi on, että juuri PITÄÄ ajatella niin että heikommat voitetaan aina ja joka kerta. Myös ne vahvemmat.
Niin, no olisin voinut asettaa sanani selkeämmin, ettei isompi budjetti ole mikään tae voitosta. Kontekstina oli kuitenkin keskustelu, että yksittäiset pelitkin ennalta heikompia vastaan olisi järjestäen voitettava. Täällä hyvin osoitettu esimerkkinä, miten nytkin on noin kolmasosan mahdollisuus, ettei Lukko saa 3 pistettä. Nollaan prosenttiin tai edes sen tuntumaan ei ammattiliigassa pääse.

Tätähän minä olen koittanut täällä selittää. Enemmän rahaa, paremmat pelaajat, isommat marginaalit, isommin dunkkuun pienempiä, tasavertaisemmat saumat kaataa isompia.

Tästä olettaen kaikki ollaankin samaa mieltä. Teit tosin varsin valikoidut lainaukset viesteistämme, mutta haluan uskoa silti sinun ymmärtävän eron siitä, miten isot seurat keskimäärin voittavat enemmän (sekä otteluita että mestaruuksia) vs. onko yksittäinen peli aina voitettava.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mitä multa on mennyt ohi? MTV n mukaan Lukko hävisi viimeksi KalPalle. Eikös se ollut KooKoo?
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistä nämä "taululta se tulos näkyy" -viestit kumpuaa? Näitä käytännön onelinereita tuntuu tulevan useammalta nimimerkiltä. Eihän kukaan ole toisin väittänytkään. Ei maaliodottamien seuraaminen tarkoita etteikö taululla olevat maalit merkitsisi eniten.
Kuten muut edellä kirjoittivat, näillä yritetään joskus vähän liikaakin hakea lohtua tai vedota "huonoon tuuriin" jne. Eikä näiden tilastojen voittaminen ole tae yhtään mistään. Joukkue voi vetää koko kauden kovilla maaliodottamilla ja jäädä vaikka sarjassa viimeiseksi. Lyhyesti: Jos tulokset eivät ole toivottuja, odottamat ym. eivät anna mitään anteeksi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olkaa mitä mieltä tahansa ja lynkatkaa ihan huolella mutta väitän että 2 erää oli orastavasti samaa kuin mestaruuskaudella.
Kolmannessa erässä Lukko sitten ottikin jalan pois kaasulta.

En mä aikanaan ole eri mieltä kanssasi. Olen tykännyt monessakin ottelussa näistä Lukon täydellisistä hallinnoista, kuten kotona HIFK ja tänään HPK. Mulla on kanttia olla valtavirtaa vastaan, koska tunnen olevani ylivertainen jääkiekon asiantuntija. Vaikka en olisikaan, niin silti mulla on mielipide ja se on mun oma!
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Olkaa mitä mieltä tahansa ja lynkatkaa ihan huolella mutta väitän että 2 erää oli orastavasti samaa kuin mestaruuskaudella.
Kolmannessa erässä Lukko sitten ottikin jalan pois kaasulta.
Ei lynkata todellakaan. Olen koko alkukauden nähnyt omaan silmääni positiivisia asioita Lukon pelissä ja näen edelleenkin. Minusta meillä on ihan selkeästi yksi liigan kovimmista joukkueista jolle mikä tahansa on mahdollista. Enkä perusta tätä vain tähän otteluun.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Mulla on kanttia olla valtavirtaa vastaan, koska tunnen olevani ylivertainen jääkiekon asiantuntija. Vaikka en olisikaan, niin silti mulla on mielipide ja se on mun oma!
Tämä. Harva meistä on täällä jääkiekon asiantuntija. Mutta oman elämämme jääkiekon asiantuntijoina olemme jokainen parhaita.

Jokainen on sitä mieltä pelistä kuin haluaa. Ja täysin samaa mieltä siitä, että alun jälkeen Lukko oli tänään helvetin hyvä joukkue.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aloituksia ottaneet tähän mennessä (pelipaikat kauden alun mukaisesti tarkoituksella):

Keskushyökkääjät:
Jami Krannila 47,7%
Pathrik Westerholm 46,3%
Harri Kainulainen 41,8%
Patrick Khodorenko 40,9%

Laitahyökkääjät:
Antoine Morand 60,0%
Henri Ikonen 60,0%
Karson Kuhlman 59,1%
Sebastian Repo 54,2%
Antti Saarela 51,6%
Ponthus Westerholm 50,0%

Olisiko tämä pitänyt laittaa hassutteluketjuun?
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alex Petersin hurja joukko
Mitäs muuten veikkaatte, paljonko Lukon suoritukseen on vaikutusta sillä, että meillä on nyt oikeasti tasapainoiseen työsuoritukseen kykenevä fysiikkavalmentaja? Osassa tän kauden matseja on ollut upeaa katsottavaa kun kirjaimellisesti luistellaan vastustajilta jalat alta, ja omasta mielestä fyysinen peli on näyttänyt muutenkin silmiinpistävästi viime kautta paremmalta. Eilisessä pelissä tätä tuli taas ihailtua.

Muokkaus: Jaaha, just olikin toisessa ketjussa ollut asiasta puhetta :D
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Ihan vittu ekaksi.

Jandric-Morand-Repo
Saarela-Khodo-Kuhlman

Kaks muuta ihan miten haluaa.

Ihan vittu tokaks.

Nyt tuolle ylivoimalle pitää tehdä jotain. Ei se enää pelaajista kiinni ole. Katsoo vaikka Mattilaa Tapparan ylivoimassa.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä sen nyt pitäisi jokaisen Lukossa jo tajuta, että tuo valmennus ei saa noita erikoistilanteita toimimaan. Osataan sinne aina heittää se Nyman mukaan jossain vaiheessa, mutta siinä se.

Tässä tullaankin seuraavaan eli sinne on saatava joku henkilö ketä tuosta hommasta ymmärtää edes hieman enemmän kuin sika satelliitista. Sinne on saatava semmoinen henkilö joko lisäyksenä tai vaihdoin(vaihtojen) kautta.

Nyt pitäisi viimeistään tajuta, että tuo mukava selittely hyvästä 5-5 pelistä ei tule riittämään yhtään mihinkään.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tuo Lukon 5vs5 peli on mielestäni oikeinkin hyvällä mallilla.
Kurittomuus, kovuus / tylyys ratkaisupaikoissa, aloitukset ja uskomattoman säälittävä ylivoimapeli PITÄÄ saada kuntoon.

Ja tuo kurittomuus paistaa läpi.

Ja sen pistän Lämsän piikkiin. (Olin tätä kirjoittamassa Lämsän ketjuun).

Tässä tulee se hyvä/huippu valmentaja esille eikä hyväksyisi näitä...
 
Viimeksi muokattu:

Kepakko

Jäsen
Jättipä se taas ajatuksia.

Olen edelleen suhteellisen tyytyväinen siitä, miltä meidän peli näyttää tasaviisikoin. Jos saadaan Tapparaa vastaan noin pyörimään peli ja vastustaja kohtuullisen hyvin maalipaikoilta niin ei tässä voi tyytymätön olla. Mutta..

A) Mitalisijoista on edelleen turha haaveilla tuolla erikoistilannepelaamisella. Ja nyt asia koskee myös alivoimaa. Tuohon on pakko tulla muutosta. Laittakaa vaikka ylivoimalla Lenni maalin eteen maskiin, kun sinne ei muita halukkaita näytä olevan. Siitä liikkeelle.

B) Aloitukset eivät saa olla mallia 40-22 vastustajalle. Siinä hävitään tehottoman monta kiekonhallintaa. Nyt hallittiin pääosin kiekkoa, mutta mitä se olisi ollut tasaisemmilla aloituksialla. Varmasti vielä paljon parempaa. Suorastaan multihuipentuma oli tuo lopun ylivoima, jossa Tappara kauhoi jokaisen aloituksen itselleen.

Kyllä tästä vieläkin voi tulla jotakin.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
A) Mitalisijoista on edelleen turha haaveilla tuolla erikoistilannepelaamisella.
Itse haaveilen siitä, että voitetaan ekalla kierroksella yksi peli. Jos sieltä joku KooKoo tai muu tulee vastaan asenne ja erikoistilanteet kunnossa niin ei Raumalla nähdä edes huhtikuuta.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään nähtiin mikä on liigan kärki. Lukolla riittää 5vs5 peli mutta kun oma ylivoima on kolmatta kautta putkeen liigan paskin, niin vaikeeta tulee olemaan.
 

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Tänään nähtiin mikä on liigan kärki. Lukolla riittää 5vs5 peli mutta kun oma ylivoima on kolmatta kautta putkeen liigan paskin, niin vaikeeta tulee olemaan.
Tätähän se on. Tuo 5vs5 peli on tällä hetkellä oikein hyvää, mutta hävitään tiukat pelit, koska ei saada yv:llä. Maaliodottamat jälleen selkeästi Lukolle.
 

joan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko on hävinnyt lähes kaikille kärkijoukkueista Hifk, Ilves ja Tappara. Luokattoman huonot ylivoimat vie Lukolta pisteet. Jos sitä ei tässä kauden aikana saada kuntoon niin kevään pelit loppuu lyhyeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös