Rauman Lukko 2024–2025 – kohti ääretöntä ja sen yli

  • 412 773
  • 2 916

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turha muiden arvioista on suuttua. En minäkään allekirjoita Lukon 9. sijaa, mutta McTorso on kuitenkin perustellut näkemyksensä ja kausi näyttää miten käy. Minusta on ainakin mukava lukea erilaisia näkemyksiä. Varsinkin jos ne ovat kantaa ottavia eikä hiljaisesti kopioida muiden mielipiteitä tai rankingeja.
Samaa mieltä. Kyllä tähän valtakuntaan kiekkokeskustelua mahtuu. Pidän erikoisena sitä tapaa, jolla palstan yleisestä näkemyksestä eroavia mielipiteitä kohdataan. Suutahdetaan, pilkataan ja pyritään vaientamaan. Erikoinen tapa suhtautua on tuollainen minun makuuni. Toki nykyajassa perin vallitseva.

Mitä Lukkoon tulee, niin arvioin Lukon puolustuksen ja hyökkäyksen todella laadukkaaksi. Ongelmat löytyvät sitten kolmikosta Lämsä, Lethemon, Lebedeff. Ja kyllä, nuo ongelmat ja toki myös vahvuudet olen arvioissani perustellut.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä tähän valtakuntaan kiekkokeskustelua mahtuu.
Mahtuu, mutta toki jos kirjoittaa heti kärkeen Lukon olevan mm. "ilman sydäntä pelaava palkka-armeija, jolta on turha odottaa menestystä ja tämä osaksi on Kalle Sahlstedtin syytä", niin saattaa olla että siitä ehkä ihan aiheesta ollaan hieman varpaillaan ja tikarit ojassa.

En ihan heti välttämättä itse tulisi tänne ihmettelemään palautetta, kun itse on vedetty ensin todella provosoivan tekstin eetteriin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Melko kärkkäitä ja värikkäitä arvioita kyllä. Joita en kyllä millään itse allekirjoita.

Lukon ongelmina en näe kuin Lämsän ja Lebedeffin. Lämsän kohdalla haluan uskoa siihen mitä kävi Johtaja Virran kanssa. Ei homma hänenkään kanssa lähtenyt ensimmäisenä kautena toimimaan.

Nyt Lämsä on saanut vaikuttaa enemmän pelaajavalintoihin ja saa nyt ajaa haluamaansa pelitapaa sisään toista kautta toivottavasti paremman tuloksen kera.

Lethemonista taas en saa mitenkään ongelmaa. On harjoituskaudella ollut selvästi parempi kassareista. Paketti on pysynyt hyvin kasassa.

Lebeen sitten taas ei löydy luottoa. Ei tunnu saavan mitään kiinni.

Ja Lukon muut "ulkomaalaiset palkkasoturit" ovat mun silmään painaneet hommia hyvällä asenteella. Varsinkin Kuhlman. Vetää niska kyyryssä ja täysillä. Kaikesta näkee, että on viimeisen päälle ammattimies.

Samaa voi myös sanoa Petersistä. Ei anna tuumaakaan periksi ja haluaa tehdä työnsä aina mahdollisimman hyvin. Tulee yllättämään monet.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lethemon ei nähdyn perusteella ainakaan itsessäni huolta aiheuta. Pelannut kolme täysimittaista peliä ja päästettyjä näissä 1, 3 ja 2, joista yhden voi ehkä ottaa vähän enemmän piikkiinsä. Lebedeff on pelannut samat 3 täysi mittaista peliä ja ainoan jonka niistä olen nähnyt niin pelasi hyvin ja kaksi peliä mitä en nähnyt omiin ropisi 9 maalia (+1 tyhjiin). Lebe ei luottamusta edelleenkään herätä itsessäni edes vähää alusta, eikä varmaan muissakaan kannattajista. Käytännössä seuraavat pelit mitä Lebedeff pelaa, hänen on pelattava hyvin ja voitettava, muuten ei todennäköisesti vastuuta tule kuin 10-15 peliä runkosarjassa.
 

M.Hatchet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa mieltä. Kyllä tähän valtakuntaan kiekkokeskustelua mahtuu. Pidän erikoisena sitä tapaa, jolla palstan yleisestä näkemyksestä eroavia mielipiteitä kohdataan. Suutahdetaan, pilkataan ja pyritään vaientamaan. Erikoinen tapa suhtautua on tuollainen minun makuuni. Toki nykyajassa perin vallitseva.

Mitä Lukkoon tulee, niin arvioin Lukon puolustuksen ja hyökkäyksen todella laadukkaaksi. Ongelmat löytyvät sitten kolmikosta Lämsä, Lethemon, Lebedeff. Ja kyllä, nuo ongelmat ja toki myös vahvuudet olen arvioissani perustellut.
Minä puolestani pidän erikoisena tapaa jolla arvioidaan vuosi toisensa jälkeeen Kärpät aivan kärkeen.
Niinkään erikoisena en pidä sitä jos joku suutahtaa näistä palkka-armeijajutuista.
Toki onnittelut sinne Ouluun siitä että on löytynyt joukkueellinen pellaajia jotka taistelevat rakkaudesta lajiin ja Kärppiin.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän ne Kärppien riskit ole edelleen siellä valmennuksessa, kuten Lukollakin, viime kauden nousu taisi ajoittua Mamban aikaan apukoutsina? Rosteri on kova.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kukin näkee asiat tavallaan, eihän siinä mitään. Mutta kyllä minun mielestäni kyse on veteen piirretystä viivasta jos Lukko on muka palkka-armeija ja ikuisen ykkösen hyökkäys näyttää tältä:

Turunen - Melnick - Ruiskoff
Tardif - Kovarcik - Gardiner
Antti-Roiko - Virta - Alasiurua
Nikupeteri - Korpimäki - Anttila

Muutenkin koko keskustelu on aika absurdi nykypäivänä. Kyse on ammattilaisurheilusta ja silloin kootaan paras joukkue mitä jalkeille saadaan. Toki olisi hienoa jos Lukko olisi täynnä omia kasvatteja mutta kun se ei ole realistinen vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lethemonista taas en saa mitenkään ongelmaa. On harjoituskaudella ollut selvästi parempi kassareista. Paketti on pysynyt hyvin kasassa.

Lethemonin suurin ongelma on siinä, että suurelle yleisölle täysin tuntematon ja ulkomaalainen, joten helppo lyödä kysymysmerkki päälle. Pari vuotta sitten esim. Nick Malik saapui Liigaan jostain Tshekin divarista hyvin keskinkertaisella CV:llä ja kauden edetessä media kirjoitteli sensaatiomaalivahdista.

Lethemon ei ollut edes tarjolla Suomeen vaan Lukko scouttasi listojen ulkopuolelta. Aina voi leikkiä ajatuksella mitä jos Gibson olisi roikkunut viime kauden AHL:ssä ja saapunut nyt Raumalle. Sitten Lukolla olisi varmaan kivikova ykkösveskari. Itselläni on ainakin sellainen fiilis, että maalivahdeissa iso yleisö uskoo paljon vähemmän "potentiaaliin" / läpimurtoon vrt. joku Allsvenkan/ICEHL/DEL2/ECHL-sarjoista napattu pistelinko, jolla on marraskuussa jo postimerkki perseessä.

Minulla on Letestä ihan hyvä fiilis. Puolustuskalusto on parantunut ja myös joukkueen puolustuspeli sakkasi viime kaudella. Aika näyttää. Voi olla, että Lethemon on aivan paska, Lämsä edelleen ihan poika ja keväällä tiputaan Mestikseen.
 

Kepakko

Jäsen
Ei noista arvioista kannata vetää hernettä nokkaan kuin ainoastaan positiivisella tavalla. Itse ainakin sytyn sille, että heitetään rohkeasti omia arvioita, kuitenkin perustellen. Syntyy kivasti keskustelua.

Ja eihän McTorson perustelut huonoja ole. Lämsä suoritti viime vuonna heikosti ja maalivahtipeli on edelleen asia, joka mietityttää. Lethemon on näyttänyt hyviä merkkejä, mutta kohta nähdään mihin oikeasti pystyy. Loukkaantumishistoriaakin löytyy ja jos se realisoituu, niin oltaisiin Leben varassa. Joka taas vähän aiheuttaa vilunväristyksiä.

Itse toki uskon, että ollaan vähintään top5-joukkue. Kivasti jo kutkuttelee kausi oven takana.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mahtuu, mutta toki jos kirjoittaa heti kärkeen Lukon olevan mm. "ilman sydäntä pelaava palkka-armeija, jolta on turha odottaa menestystä ja tämä osaksi on Kalle Sahlstedtin syytä", niin saattaa olla että siitä ehkä ihan aiheesta ollaan hieman varpaillaan ja tikarit ojassa.
Kyllä tuossa paljon muutakin luki, ja kyllä siellä myös reitti Lukon onnistumiselle annettiin. Ja varmasti huomasit myös, että pitkälti Lämsän henkilöstöjohtamisen piikkiin tuo sydämen hiljeneminen meni. Kovin yksioikoinen on tulkintasi arviostani. Sellainen huomio, että mukana on myös toisen ihmisen tekemä arvio, joka on Lukkoa kohtaan myönteisempi kuin minun.
En ihan heti välttämättä itse tulisi tänne ihmettelemään palautetta, kun itse on vedetty ensin todella provosoivan tekstin eetteriin.
Ei tekstini ole tarkoitus olla provosoiva. Toki hyvä, että on tunnetta. Toisaalta harmi, että teksti aiheuttaa noin suurta provosoitumista.

Lähinnä minä ihmettelen tätä tarvettasi pyrkiä hiljentää omastasi poikkeavat näkemykset.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kukin näkee asiat tavallaan, eihän siinä mitään. Mutta kyllä minun mielestäni kyse on veteen piirretystä viivasta jos Lukko on muka palkka-armeija ja ikuisen ykkösen hyökkäys näyttää tältä:

Turunen - Melnick - Ruiskoff
Tardif - Kovarcik - Gardiner
Antti-Roiko - Virta - Alasiurua
Nikupeteri - Korpimäki - Anttila

Muutenkin koko keskustelu on aika absurdi nykypäivänä. Kyse on ammattilaisurheilusta ja silloin kootaan paras joukkue mitä jalkeille saadaan. Toki olisi hienoa jos Lukko olisi täynnä omia kasvatteja mutta kun se ei ole realistinen vaihtoehto.

Nopeasti laskettuna Linus Nyman on pelannut enemmän pelejä Liigaa Lukossa mitä nämä 12 pelaajaa yhteensä Liigaa Kärpissä.

Jos Lukko on palkka-armeija niin mikähän se tuo sitten on.
 

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nopeasti laskettuna Linus Nyman on pelannut enemmän pelejä Liigaa Lukossa mitä nämä 12 pelaajaa yhteensä Liigaa Kärpissä.

Jos Lukko on palkka-armeija niin mikähän se tuo sitten on.
Juu ja kun ajatellaan vielä, että Kärppien kasvateiksi lasketaan kaikki Kokkolasta ja sen yläpuolella syntyneet pelaajat, tuo alkaa näyttää väkisin jo muukalaislegioonalta. Oulussa jo tuplasti asukkaita enemmän, kuin Lukon vaikutusalueella. Siihen nähden meillä on omien kasvattien määrä ihan ok, lasken Ylitalon, Saarelan ja Korkan puhtaiksi oman juniorityön tuotoksiksi, joten siinä mielessä Oululle pärjätään ainakin prosentuaalisesti.

Jännä nähdä, onko toimitus antanut luvan sijoittaa Kärpät kahden parhaan joukkoon ;) Ei sillä, en mä McTorsoa syytä, jos joku mun kirjoituksista jotakin maksaisi, ottaisin kyllä samaan tapaan rahat pois ilman pienintäkään itsekritiikkiä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nopeasti laskettuna Linus Nyman on pelannut enemmän pelejä Liigaa Lukossa mitä nämä 12 pelaajaa yhteensä Liigaa Kärpissä.

Jos Lukko on palkka-armeija niin mikähän se tuo sitten on.
EP:n mukaan Lukon pelaajilla on kokemusta Lukon paidassa pelaamisesta 54 ottelua enemmän, kuin Kärppien pelaajilla Kärpissä pelaamisesta.

Samoin esim. Tappara, Ilves, TPS ja Ässät jäävät tuossa tilastossa taakse.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Jännä nähdä, onko toimitus antanut luvan sijoittaa Kärpät kahden parhaan joukkoon ;) Ei sillä, en mä McTorsoa syytä, jos joku mun kirjoituksista jotakin maksaisi, ottaisin kyllä samaan tapaan rahat pois ilman pienintäkään itsekritiikkiä.
Tottakai on luvat sijoittaa Kärpät piikkipaikalle. Klikkien määrä on tällä tyylillä taattu. Itseä kiinnostaa odotetut pistemäärät. Paljonko McTorson ja Ankkalinnan Hallikaisen pisteveikkaukset eroavat toisistaan?

Lukon nyt harkkapeleissä nähneenä olen ollut yllättynyt. Aika hyvää kiekkoa on Lukko pelannut. Omien näkemyksien mukaan Lukko tulee menemään TOP5.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Hyvähän se on että erilaisia arvioita löytyy. Lähtökohtaisesti kolmen kärki erottuu ja KalPa, Lukko, Hifk siinä perässä jossain järjestyksessä ja Tepsi + Pelsut myös.

Nyt täytyy kuitenkin muistaa että tuo ylempi keskikasti on ennakkoon todella tasainen. Edelliskeväänä Lukko oli kolmas 105p ja Kärpät seitsemäs 96p. Ei ole mitenkään yllättävää jos nyt olisi samoin viisi-kuusi joukkuetta parin voiton sisällä. Tuo voi mennä jo ihan pelkän sattuman piikkiin että Lukko olisi vaikka kahdeksas. Mutta että yhdeksäs niin siinä pitäisi kyllä jo mun mielestä epäonnistua joku tai useampi osa-alue selvästi tai sitten alempaa jonkun jengin yllättää kunnolla. Ei tietysti mitenkään mahdotonta sekään.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EP:n mukaan Lukon pelaajilla on kokemusta Lukon paidassa pelaamisesta 54 ottelua enemmän, kuin Kärppien pelaajilla Kärpissä pelaamisesta.

Samoin esim. Tappara, Ilves, TPS ja Ässät jäävät tuossa tilastossa taakse.
Eipä tässä tilastossa Lukon edelle pääse kuin HIFK (1977), Pelicans (2097), HPK (2167) ja KalPa, joka on 2854 ottelullaan ihan omilla luvuillaan. Ja tässä tosiaan puhutaan nyt pelkästä joukkueiden nykypelaajien Liiga-kokemuksesta nykyisessä seurassaan.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos joku Kärppä-fani haluaa larpata urheilutoimittajaa, niin kaikin mokomin, mutta nuo tekstit voi jättää omaan arvoonsa.

Tämä. En ymmärrä miten yhden nimimerkin arvio saa näin ison huomion Lukon palstalla. Lähestyy jo erään toisen nimimerkin hulinoita.

Sen verran hyvältä harkkamatsien perusteella näyttänyt, että uskon Lukon olevan kuuden joukossa. Mutta uuden järjestelmän takia olisi hyvä olla neljän joukossa. Riiittääkö Lämsällä siihen? En usko. 5-6 On oma arvioni.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Tämä. En ymmärrä miten yhden nimimerkin arvio saa näin ison huomion Lukon palstalla. Lähestyy jo erään toisen nimimerkin hulinoita.
No työnsi se nokkansa tänne meidänkin puolelle, joten kiinnostus taitaa olla molemmin puolista.

Ei nyt tietenkään nolla-arvoisia ennakoita, mutta se näätäfantasia on jotain käsittämätöntä. Kirjoittajan mielipiteitä kritisoidessa hän on olevinaan, ettei edes huomaa sitä kritiikkiä. Jatkaa vaan omaa agendaansa, kuin ei mitään olisi tapahtunut.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Savolaisen ja Sihvosen ennakko.
Ei yllätä tän kaksikon hienoinen negatiivisuus Lukkoa kohtaan. Jutusta mm saa käsityksen että Virtanen potkittiin pois vain koska on huono valmentaja. Muutenkin Sihvosella tuntuu aina olevan ”tietoa” mitä kulisseissa tapahtuu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Ei yllätä tän kaksikon hienoinen negatiivisuus Lukkoa kohtaan. Jutusta mm saa käsityksen että Virtanen potkittiin pois vain koska on huono valmentaja. Muutenkin Sihvosella tuntuu aina olevan ”tietoa” mitä kulisseissa tapahtuu.
Hyvin samanlaista ennakointia ja kirjoittelua on tälläkin palstalla. Jos en nyt sanasta sanaan komppaa tuota artikkelia, niin ainakin melkein. Sahlstedtin kohdalla mielipiteeni eriävät jonkin verran.

Eivät Virtanen ja Lämsä missään nimessä ole nykypäivän valmennuksen kärkinimiä. Lämsä sitä ei ole ollut koskaan. Virtanen sentään jotain metalleja on kaulaansa saanut. Lämsä puolestaan kokemusta ja kengän kuvia perseeseen.

Lämsälle on nyt tulos tai ulos. Ei voi olla muuta vaihtoehtoa. Ja sen tietää kyllä Tomi itsekin.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs K-Espoo
  • 3.00
  • 4.00
  • 2.14
KalPa vs Jukurit
  • 1.61
  • 4.90
  • 4.40
KooKoo vs Sport
  • 2.12
  • 4.20
  • 2.94
Lukko vs HIFK
  • 1.97
  • 4.20
  • 3.25
Tappara vs Kärpät
  • 2.26
  • 4.15
  • 2.72
Ässät vs TPS
  • 2.10
  • 4.10
  • 3.05
Pelicans vs Ilves
  • 4.75
  • 4.80
  • 1.66
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös