Rauman Lukko 2023–2024 – mitä tuleman pitää?

  • 638 529
  • 4 492

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Kyllä. Ei oo Lukko itselleen helpoksi tehnyt tällä surkealla alkukaudellaan loppua runkosarjaa. Se on aika hiton jännää, miten jotkut edelleen vähättelee näitä syksyn pelejä ja niitä pisteitä, joita syksylläkin olisi hyvä kerätä sarjataulukkoon.
Lukko on monessa alkukauden pelissä antanut omaa hölmöyttään tärkeitä pisteitä pois.
Sijalta 9 on pirun pitkä matka sijalle 4. Siellä on monta joukkuetta välissä, jotka niitä pisteitä keräilee vähintään samaa tahtia kuin Lukko. Osa vielä enemmänkin.
Mä en näe tuossa Lukon tekemisessä mitään sellaista, että neljä peliä enemmän pelanneena saavutettaisiin voittoja siihen malliin, että tuo piste-ero edellä oleviin olisi saavutettavissa ilman aivan käsittämättömän hyvää loppu runkosarjaa.
Ja juuri mikään ei tuollaista pistetahtia anna odottaa.
Kaksi voittoa enemmän ja Lukko olisi viidentenä. 38 ottelua jäljellä. Tietysti on parempi olla ylempänä kuin alempana, mutta juuri 8kk sitten nähtiin mitä niillä syksyn pisteillä tekee jos peli on keväällä koiranpaskaa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Kaksi voittoa enemmän ja Lukko olisi viidentenä. 38 ottelua jäljellä. Tietysti on parempi olla ylempänä kuin alempana, mutta juuri 8kk sitten nähtiin mitä niillä syksyn pisteillä tekee jos peli on keväällä koiranpaskaa.
Onhan se toki niinkin, että ekat 30 peliä voi pelata vaikka ilman pisteitä, jos vaan sitten voittaa loput 42.
Kyllä ne ihmenousut vaan kovin harvassa tuntuu olevan nykypäivänä. Mahdollista on kyllä.

Ja jos vaikka tuohon kaks voittoa enemmän juttuun, niin miksei laiteta vaikka 5 voittoa lisää? Tai 10? Näyttäis kyllä paremmalta kuin nyt.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Mikä nyt viittaa siihen, että tänä keväänä kaikki olisi just toisinpäin?
Ei automaattisesti mikään, mitä sitten? Väitinkö niin? Jos peli sakkaa keväällä täysin niin se on aivan sama vaikka syksy olisi vedetty 3p/peli. Tietysti mitä enemmän pisteitä niin sen todennäköisempi paikka mitalipeleihin. Mutta kuten nähtiin, urheilu voitti ja 3v6 oli ihan paperia.

Viime vuonna muuten maaottelutauolla Lukolla oli 43 pinnaa ja Hifkillä 23. Paljonko lämmitti syksyn mestaruus 27.3?

Syksyn pisteillä saatiin viimekaudella CHL paikka.
Ja tämäkin on ison osan mielestä vain pakollinen paha ja näkemättä paskaa jne
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä nyt viittaa siihen, että tänä keväänä kaikki olisi just toisinpäin?
Syksyn pisteillä saatiin viimekaudella CHL paikka.
Ei mikään viittaa tällä hetkellä minkäänlaiseen menestykseen ja kohta ollaan p/o tilastossa varmaan sijalla 12-13. CHL:ssakin alkoi Tiistaina vapaa-pudotus ja sekin sirkus loppuu Lukon-osalta viimesen 30 minuttisen perustella ensi Keskiviikkona.

Jos vakavasti otetaan ja posin kautta, niin sijat 4-6 on ihan mahdolliset, mutta sijat 7-10 ovat todennäköisemmät ja jopa tiukassa nyt saavutetulla tahdilla. Varaa kuitenkin on kiristää ja se on se mihin haluan uskoa, vaikka välillä vituttaakin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Sijoitukset tippuu näköjään jokaisella kierroksella vaikka ei edes Lukko pelaa. Onneks on saatu pistepuskuria syksyn kovassa pelitahdissa. Ei ihan vielä olla kymppisakin huonommalla puolella. Viikon päästä voi olla eri. Toivottavasti vaan sijoitus nousisi.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Sijoitukset tippuu näköjään jokaisella kierroksella vaikka ei edes Lukko pelaa. Onneks on saatu pistepuskuria syksyn kovassa pelitahdissa. Ei ihan vielä olla kymppisakin huonommalla puolella. Viikon päästä voi olla eri. Toivottavasti vaan sijoitus nousisi.
Jukurit kolmen ottelun voittoputkessa.
Eiköhän Lukko hae lauantaina Mikkelistä helpot kolme pistettä.
 

Kepakko

Jäsen
Jukureille kolmas voitto putkeen, ja tänään kaatui JYP, sitä ennen Kärpät. Jukurit on sitkas, taitava joukkue jolla on myös kuumassa vireessä pelaava maalivahti (3 maalia päästänyt 3 otteluun). Jokisen Jukurit pelaa kyllä sitkasta kiekkoa.

Todella paljon saadaan parantaa, jos pisteitä aiotaan saada. Täydet pisteet tulisivat enemmän kuin tarpeen, tasaisen vauhdin taulukolla keinutaan nyt tuolla säälipleijareiden viimeisen sijan tuntumassa.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Sijoitukset tippuu näköjään jokaisella kierroksella vaikka ei edes Lukko pelaa. Onneks on saatu pistepuskuria syksyn kovassa pelitahdissa. Ei ihan vielä olla kymppisakin huonommalla puolella. Viikon päästä voi olla eri. Toivottavasti vaan sijoitus nousisi.
Niin, Lukko on tosiaan edelleen pistekeskiarvolla sijalla yhdeksän, kuten ennen majutauon alkuakin. Eiköhän huomisen jälkeen siellä olla suorilla pisteilläkin. Se taas on toinen asia että onko tämä kenellekään uutinen?

On kyllä lyijynraskasta "keskustelua" tällä hetkellä täällä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Olen tässä yrittänyt vain olla ja seurata tätä keskustelua kommentoimatta yhtään mitään. Mutta nyt on pakko kommentoida. On lähes joka ketjussa melko raskasta tekstiä. Kaikki jopa kusi näyttää olevan paskaa. Keisari ei osaa työtään, Lämsä on surkea valmentaja eikä saa kurssia enää kääntymään, rosteri on hmv, koko organisaatio ummehtunut... ja sitä ja tätä. Ei mitään positiivista. Ei kertakaikkiaan mitään. Kyllä siellä esimerkiksi Kalle varmasti tekee töitä sen eteen lujasti jotta saadaan joukkuetta vahvistettua. Se ei aina vaan ole niin helppo homma. Eikä sitä ainakaan edesauta meidän fanien jatkuva rutina ja valitus. Päinvastoin. Uskon myös Lämsän saavan junan takaisin raiteilleen. Kyllä se alkukauden tatsi sieltä tulee löytymään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Helvetin vaikea keksiä mitään positiivista sanottavaa joukkueesta, joka esiintyy kentällä kuin virkamiehet. Tehdään vähän sinne päin ja kun olisi helpot pisteet tiedossa, niin lopetetaan pelaaminen ja annetaan vastustajalle neljä maalia ja piste mukaan turhaan. Tai hukataan kahden maalin johto tai vastaavaa.
Tai on Repo ollut ihan hyvä. Ja Burke ja Harveykin välillä. Reunanen joka kolmannen pelin kaksi erää. Siinä sitä posia.
Mun mielestä on ihan älyttömän negatiivinen asia, että Lukko taistelee paikasta sääleihin.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Onhan se kovin kummallista, että joukkueen ja seuran tekemistä arvostellaan kun ei mene hyvin, eiköhän se ole ihan normaalia. Ei oikein tule yhtään muutakaan ammattijoukkueurheilua mieleen missä näin ei ole.
Siitä täysin samaa mieltä että raskastahan se on ihan kaikille, tottakai jokainen haluasi kuulla pelkkiä kehuja, mutta tilanne ei pelkällä positiivisella hehkutuksella muutu, siihen tarvitaan konkreettisia tekoja. Jos kahden edellisen kauden tulokset olisi toisenlaiset ei luotto Kallea ja johtoa kohtaan nyt horjuisi yhtä kovin.

Positiivista on se että Raumalla on varmasti kykyä reagoida, eikä olla talousasioissa Saipan, Jukureiden tai Pelicans tiellä, mutta riittääkö se menestyshaluisille kannattajille ?
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tottakai se on normaalia, ei kai kukaan ole muuta väittänytkään? Kritiikin kritiikki on nähdäkseni kohdistunut tapaan/tyyliin/toistoon/volyymiin/jne.
Mikä on mielestäsi oikea tapa/tyyli/toisto/volyymi keskustelupalstan kritiikille?
Sitä en hyväksy kenenkään kommenteissa että mennään henkilökohtaisuuksiin nimimerkkiä vastaan. Pääsee Ignoreen heti.
Uskaltaisin melkein väittää, että kommentti "kaikki muu on paskaa paitsi kusi" on kaikkein yleisin kommentti palstan kritiikkiä arvostelevien suunnasta. Ilmaantuuko se liian toistuvasti ja oikealla tavalla?
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Itsellä ainakin on pidemmän aikaa harmittanut, että puheet ei kohtaa lähellekkään tekoja. Se kaikki pöhinä ja noste mitä Virran aikana saatiin aikaiseksi esim. Somessa on tullut alas melko lujaa. En voi syyttää tässä pelkästään kuitenkaan tekijöitä, koska en tiedä kuinka paljon ylemmältä taholta ohjataan toimintaa ja kuinka sidotut on sometoimijoiden kädet.

Fanituotteet vaatisivat ison perkauksen ja hintojen tarkistuksen ensi kesän aikana ja tuoda aivan uudet tuulet myös sinnekkin suunnalle.

Ei tämä täälläkään esitetty kritiikki kaikki ole pelkästään joukkueen pelin johdosta, vaan monen asian summa joka aiheuttaa negatiivisen kierteen kun tuntui ettei mikään onnistu.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä on mielestäsi oikea tapa/tyyli/toisto/volyymi keskustelupalstan kritiikille?
No ihan alkuun pitää korostaa että kyse tosiaan on mielipiteestäni ja preferensseistäni, valitettavasti en ole kohonnut (vielä) sellaiseen auktoriteettiasemaan, että pystyisin määrittämään keskustelun tyyliä ja sävyä.

En tiedä osaanko linjata mitään yhtä oikeaa tapaa, mutta voin sanoa top3-jutut mitkä minua henkilökohtaisesti vituttavat eniten.

1. Sellainen sarkastinen kehuminen, palstaa paljon lukevat varmasti tunnistavat ilmiön. "Höhö, mä oikeesti tarkoitan ihan päinvastaista kuin sanon!" Tässä tullaan siihen toistoon, silloin tällöin käytettynä ihan hauska tehokeino mutta alati käytettynä mielestäni aivan helvetin raskasta luettavaa.

2. Tykkäisin itse siitä, jos tappiopelin jälkeen vedettäisiin ihan pikku hetki henkeä ennen kuin lähdetään purkamaan sitä pahaa oloa ympäri palstaa, tai vaihtoehtoisesti rajoitettaisiin se vaikka vitutusketjuun. Kyllä minäkin olen tappion jälkeen valmis antamaan joka saatanan ikiselle henkilölle kenkää, joka on edes välillisesti kytköksissä Rauman Lukkoon, mutta puolen tunnin rauhoittumisen jälkeen on usein jo vähän toinen ääni kellossa. Toki jos oikein helvetin lohduttomasti menee pelit niin sitten se on vähän eri asia, mutta ei tämä kausi vielä ainakaan niiiiin huonosti minusta ole mennyt.

3. Tuossa maaottelutauolla pisti silmään, että ne samat kritiikit heitettiin useaan otteeseen vaikka Lukko ei ollut pelannut peliäkään välissä, ts. ei ole ollut edes mahdollista korjata tilannetta. Ok, Kalle olisi varmaan pystynyt maaottelutauolla jonkun kaverin naaraamaan, mutta muuten. Tässä palataan taas siihen mielestäni tarpeettomaan toistoon.
Sitä en hyväksy kenenkään kommenteissa että mennään henkilökohtaisuuksiin nimimerkkiä vastaan. Pääsee Ignoreen heti.
Eikä pidäkään, se on ihan perseestä sellainen.

Vielä loppuun: en pidä ketään, joka "syyllistyy" johonkin näistä tai jopa kaikkiin, yhtään sen huonompana kannattajana/ihmisenä/kirjoittajana kuin itse olen. Kaikki saavat kirjoittaa mitä ja miten haluavat, ja toisaalta kaikkia saa kritisoida siitä mitä ja miten kirjoittavat. Kunhan ei tosiaan mennä henkilökohtaisuuksiin. Toki toinen asia on se kuinka järkevää se on, onhan tällainen metakeskustelu johon itsekin tässä syyllistyn aika hölmöä hommaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ihan alkuun pitää korostaa että kyse tosiaan on mielipiteestäni ja preferensseistäni, valitettavasti en ole kohonnut (vielä) sellaiseen auktoriteettiasemaan, että pystyisin määrittämään keskustelun tyyliä ja sävyä.

En tiedä osaanko linjata mitään yhtä oikeaa tapaa, mutta voin sanoa top3-jutut mitkä minua henkilökohtaisesti vituttavat eniten.

1. Sellainen sarkastinen kehuminen, palstaa paljon lukevat varmasti tunnistavat ilmiön. "Höhö, mä oikeesti tarkoitan ihan päinvastaista kuin sanon!" Tässä tullaan siihen toistoon, silloin tällöin käytettynä ihan hauska tehokeino mutta alati käytettynä mielestäni aivan helvetin raskasta luettavaa.

2. Tykkäisin itse siitä, jos tappiopelin jälkeen vedettäisiin ihan pikku hetki henkeä ennen kuin lähdetään purkamaan sitä pahaa oloa ympäri palstaa, tai vaihtoehtoisesti rajoitettaisiin se vaikka vitutusketjuun. Kyllä minäkin olen tappion jälkeen valmis antamaan joka saatanan ikiselle henkilölle kenkää, joka on edes välillisesti kytköksissä Rauman Lukkoon, mutta puolen tunnin rauhoittumisen jälkeen on usein jo vähän toinen ääni kellossa. Toki jos oikein helvetin lohduttomasti menee pelit niin sitten se on vähän eri asia, mutta ei tämä kausi vielä ainakaan niiiiin huonosti minusta ole mennyt.

3. Tuossa maaottelutauolla pisti silmään, että ne samat kritiikit heitettiin useaan otteeseen vaikka Lukko ei ollut pelannut peliäkään välissä, ts. ei ole ollut edes mahdollista korjata tilannetta. Ok, Kalle olisi varmaan pystynyt maaottelutauolla jonkun kaverin naaraamaan, mutta muuten. Tässä palataan taas siihen mielestäni tarpeettomaan toistoon.

Eikä pidäkään, se on ihan perseestä sellainen.

Vielä loppuun: en pidä ketään, joka "syyllistyy" johonkin näistä tai jopa kaikkiin, yhtään sen huonompana kannattajana/ihmisenä/kirjoittajana kuin itse olen. Kaikki saavat kirjoittaa mitä ja miten haluavat, ja toisaalta kaikkia saa kritisoida siitä mitä ja miten kirjoittavat. Kunhan ei tosiaan mennä henkilökohtaisuuksiin. Toki toinen asia on se kuinka järkevää se on, onhan tällainen metakeskustelu johon itsekin tässä syyllistyn aika hölmöä hommaa.
Onhan se just näin, että monet purkavat tänne vitutustaan, mutta monet myös osaavat ja antavat hyvääkin palautetta kun on siihen aihetta. Lukon esitykset eivät n. viimeiseen 4-5 viikkoon ole siihen parempaan paljoakaan kyllä antanut aihetta (Liigassa 10 viimeistä peliä ja saatu 10 pistettä, omissa soi lähes jatkuvalla syötöllä 4+ maalia).
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
No ihan alkuun pitää korostaa että kyse tosiaan on mielipiteestäni ja preferensseistäni, valitettavasti en ole kohonnut (vielä) sellaiseen auktoriteettiasemaan, että pystyisin määrittämään keskustelun tyyliä ja sävyä.

En tiedä osaanko linjata mitään yhtä oikeaa tapaa, mutta voin sanoa top3-jutut mitkä minua henkilökohtaisesti vituttavat eniten.

1. Sellainen sarkastinen kehuminen, palstaa paljon lukevat varmasti tunnistavat ilmiön. "Höhö, mä oikeesti tarkoitan ihan päinvastaista kuin sanon!" Tässä tullaan siihen toistoon, silloin tällöin käytettynä ihan hauska tehokeino mutta alati käytettynä mielestäni aivan helvetin raskasta luettavaa.

2. Tykkäisin itse siitä, jos tappiopelin jälkeen vedettäisiin ihan pikku hetki henkeä ennen kuin lähdetään purkamaan sitä pahaa oloa ympäri palstaa, tai vaihtoehtoisesti rajoitettaisiin se vaikka vitutusketjuun. Kyllä minäkin olen tappion jälkeen valmis antamaan joka saatanan ikiselle henkilölle kenkää, joka on edes välillisesti kytköksissä Rauman Lukkoon, mutta puolen tunnin rauhoittumisen jälkeen on usein jo vähän toinen ääni kellossa. Toki jos oikein helvetin lohduttomasti menee pelit niin sitten se on vähän eri asia, mutta ei tämä kausi vielä ainakaan niiiiin huonosti minusta ole mennyt.

3. Tuossa maaottelutauolla pisti silmään, että ne samat kritiikit heitettiin useaan otteeseen vaikka Lukko ei ollut pelannut peliäkään välissä, ts. ei ole ollut edes mahdollista korjata tilannetta. Ok, Kalle olisi varmaan pystynyt maaottelutauolla jonkun kaverin naaraamaan, mutta muuten. Tässä palataan taas siihen mielestäni tarpeettomaan toistoon.

Eikä pidäkään, se on ihan perseestä sellainen.

Vielä loppuun: en pidä ketään, joka "syyllistyy" johonkin näistä tai jopa kaikkiin, yhtään sen huonompana kannattajana/ihmisenä/kirjoittajana kuin itse olen. Kaikki saavat kirjoittaa mitä ja miten haluavat, ja toisaalta kaikkia saa kritisoida siitä mitä ja miten kirjoittavat. Kunhan ei tosiaan mennä henkilökohtaisuuksiin. Toki toinen asia on se kuinka järkevää se on, onhan tällainen metakeskustelu johon itsekin tässä syyllistyn aika hölmöä hommaa.
Kiitos, asiallisesta vastauksesta !
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
2. Tykkäisin itse siitä, jos tappiopelin jälkeen vedettäisiin ihan pikku hetki henkeä ennen kuin lähdetään purkamaan sitä pahaa oloa ympäri palstaa, tai vaihtoehtoisesti rajoitettaisiin se vaikka vitutusketjuun. Kyllä minäkin olen tappion jälkeen valmis antamaan joka saatanan ikiselle henkilölle kenkää, joka on edes välillisesti kytköksissä Rauman Lukkoon, mutta puolen tunnin rauhoittumisen jälkeen on usein jo vähän toinen ääni kellossa. Toki jos oikein helvetin lohduttomasti menee pelit niin sitten se on vähän eri asia, mutta ei tämä kausi vielä ainakaan niiiiin huonosti minusta ole mennyt.
Tästä on vielä se extreme-versio, jossa tämä sama tapahtuu jo ekan erän jälkeen tappioasemassa.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katellu tänään liigan kärkiottelua Tappara - Ilves. Sanoisin et kyl meijän joukkue on aavistuksen kevyempi melkein jokaisella osa-alueella. Hyvänä päivänä mv peli riittää, mut siihen taitaa jäädä.

No onneks nyt mennään marraskuun puoliväliä, paljon on aikaa, kun tosipelit alkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös