No ihan alkuun pitää korostaa että kyse tosiaan on mielipiteestäni ja preferensseistäni, valitettavasti en ole kohonnut (vielä) sellaiseen auktoriteettiasemaan, että pystyisin määrittämään keskustelun tyyliä ja sävyä.
En tiedä osaanko linjata mitään yhtä oikeaa tapaa, mutta voin sanoa top3-jutut mitkä minua henkilökohtaisesti vituttavat eniten.
1. Sellainen sarkastinen kehuminen, palstaa paljon lukevat varmasti tunnistavat ilmiön. "Höhö, mä oikeesti tarkoitan ihan päinvastaista kuin sanon!" Tässä tullaan siihen toistoon, silloin tällöin käytettynä ihan hauska tehokeino mutta alati käytettynä mielestäni aivan helvetin raskasta luettavaa.
2. Tykkäisin itse siitä, jos tappiopelin jälkeen vedettäisiin ihan pikku hetki henkeä ennen kuin lähdetään purkamaan sitä pahaa oloa ympäri palstaa, tai vaihtoehtoisesti rajoitettaisiin se vaikka vitutusketjuun. Kyllä minäkin olen tappion jälkeen valmis antamaan joka saatanan ikiselle henkilölle kenkää, joka on edes välillisesti kytköksissä Rauman Lukkoon, mutta puolen tunnin rauhoittumisen jälkeen on usein jo vähän toinen ääni kellossa. Toki jos oikein helvetin lohduttomasti menee pelit niin sitten se on vähän eri asia, mutta ei tämä kausi vielä ainakaan niiiiin huonosti minusta ole mennyt.
3. Tuossa maaottelutauolla pisti silmään, että ne samat kritiikit heitettiin useaan otteeseen vaikka Lukko ei ollut pelannut peliäkään välissä, ts. ei ole ollut edes mahdollista korjata tilannetta. Ok, Kalle olisi varmaan pystynyt maaottelutauolla jonkun kaverin naaraamaan, mutta muuten. Tässä palataan taas siihen mielestäni tarpeettomaan toistoon.
Eikä pidäkään, se on ihan perseestä sellainen.
Vielä loppuun: en pidä ketään, joka "syyllistyy" johonkin näistä tai jopa kaikkiin, yhtään sen huonompana kannattajana/ihmisenä/kirjoittajana kuin itse olen. Kaikki saavat kirjoittaa mitä ja miten haluavat, ja toisaalta kaikkia saa kritisoida siitä mitä ja miten kirjoittavat. Kunhan ei tosiaan mennä henkilökohtaisuuksiin. Toki toinen asia on se kuinka järkevää se on, onhan tällainen metakeskustelu johon itsekin tässä syyllistyn aika hölmöä hommaa.