Niinkuin moni muukin palstalla, olen sitä mieltä että jos Laaksonen on poissa pidempään tulee Lukon organisaatiolle eteen aika jolloin lunastetaan niitä lupauksia.
Samaa mieltä olen minäkin tästä asiasta, eikös nyt kannattais kokeilla Eero Eloa, Aaltosta tai Rajalaa Mcleanin ja Morrisonin kupeessa kun kavereilla varmasti on kovat näyttöhalut?
Kai te nyt kuitenkin ymmärrätte, mistä tässä puhutaan? Sairaslomalle siirtyy kaveri, joka on pelannut miltei 1000 ottelua NHL:ssä ja muut happeningit päälle, ja siihen te olette siirtämässä hänen tilalleen kavereita, joilla ei ole oikeastaan mitään kokemusta edes SM-liigasta.
Jos ihan pelkillä näyttöhaluilla mentäisiin eteenpäin, niin sivullekirjoittanutkin voisi sitten ottaa tuon ykkösketjun laiturin paikan, mutta ei joukkue siitä mitään hyötyisi. No okey, onhan pojat paljon enemmän kuin minä, mutta se vastuu tekemisestä, alivoimapelaaminen etc. mitä Laaksoselta löytyy, ei niin vaan ole korjattavissa ihan tuosta vaan esim. Eero Elolla.
Lukolla on nyt hyvä suuntaus verrattuna viime vuoteen, kun iäkkäämpiä keskikertaisuuksia on jäänyt hankkimatta, ja lähtenyt poiskin, sekä nuoria on valjastettu mukaan. Mutta kun ollaan jo valmiiksi liigan nuorin porukka, niin sen nuorentaminen entisestään on kyllä aika rohkeaa uhkapeliä sinällään.
Joukkue tarvitsee ehdottomasti muutaman iäkkäämmän kaverin kovalla kokemuksella, jotka sitten vievät näitä nuorempia eteenpäin. Mutta ei 18 vuotiaat voi olla ykkösketjun johtavassa roolissa pelaavia kavereita, ei millään. Kun tulee niitä tappioita, niin silloin pitää osata kääntää sitä kelkkaa mahdollisimman nopeasti toiseen suuntaan, ja palata voittojen tielle. Onnistuuko tuollainen kuinka helposti ns. junioripelaajilla?
Edelleenkään en olisi ostamassa ketään vaan, mutta en nyt sanoisi niinkään, että näillä mennään. Silloin kuuluisi mennä ns. näillä, jos kaikki olisivat pelikykyisiä, mutta nyt ei välttämättä ole näin.