Tiedän, että Lukko oli B-joukkueella Lahdessa mutta tappioon ei voi koskaan olla tyytyväinen, varsinkaan jos johtaa 3-0.
...
0+0 saldon saalistanut pelaaja on usein pelannut huomattavasti paremmin, kuin 2 räkämaalia säkällä vääntänyt turhake.
Mun puolesta pelaaja voi olla täysin piilossa vaikka sen 59 minuuttia, jos hän ne kaksi maalia tekee millä joukkue ottaa voiton.
Tämän koulukunnan kaveri sai just monoa Lukosta persiilleen, joten nämä kaverit ei kuulu ainakaan Raulin sapluunaan. Futiksessa näitä vielä tarvitaan, mutta ei 2000 luvun jääkiekkossa. On olemassa termi viisikkopelaaminen, jota sovelletaan myös puolustuspään pelaamiseen tai näin ainakin asiantuntijat ovat minulle uskotelleet.
Kyllä, juuri näin mutta kai sinäkin ymmärrät, että jääkiekko on maalintekopeli. On aivan sama miten maalit tehdään kunhan niitä on enemmän kuin vastustajalla. Jos joukkueessa pelaa vain näitä mainitsemiasi 0+0 kavereita, ei joukkue tule milloinkaan menestymään. Kaksi maalia pelissä tehnyt kaveri ei ole koskaan "turhake".
Ihmettelen tätä Nurmen dissaamista, mies on ollut yksi tehokkaimmista ja selvästi pirteimmistä pelaajista harjoitusotteluissa. Painaa maalille röyhkeästi, haastaa, taklaa, karvaa, ja mikä parasta, pelaa loistavasti yhteen Petruzalekin kanssa. Hyvin samantyyppinen pelaaja Tukosen kanssa. Mielestäni olisi todella mielenkiintoista nähdä ketju Tukonen - Petruzalek - Nurmi, jossa Petru pystyy heittämään passeja vapaisiin paikkoihin ja laitureilla riittää voimaa ja energiaa näihin paikkoihin mennä. Ykkönen (oletettavasti siis Laaksonen - McLean - Morrison) on selvästi enemmän all-round -ketju, jossa kaikki pelaajat pystyvät tekemään ja syöttämään maaleja.Toistaiseksi Nurmikin vaikuttaa turhalta hankinnalta.
Ilmaisin itseäni huonosti. En tarkoittanut turhalla että Nurmi olisi huono, vaan että olisi ehkä "helpoimmin" korvattavissa jollain omalla kaverilla. Samaa hommaahan pitäisi esimerkiksi Tuomaisen tehdä. Nurmen hankinta on selvä merkki siitä, että luottamus ja kärsivällisyys Tuomaisen röyhkeyden ilmaantumiseen on mennyt. Mielestäni joko Nurmi oltaisiin voitu jättää hankkimatta, tai sitten pitäisi Tuomainen päästää kasvamaan jonnekin muualle.Toki jokainen näkee pelin tavallaan, itse olen ollut hyvin tyytyväinen Nurmen esityksiin.
Tuon tyyppistä pelaajaa ei omissa porukoissa ole, kun Tuomainen (niin paljon kuin hänestä pidänkin asenteensa takia) ei ikävä kyllä ole vieläkään riittävän hyvä pelaaja tuolle paikalle. Tuomaisella on kuitenkin vielä kaksi kautta sopimustakin jäljellä, joten hieman mietityttää, että mitä ruutua hänelle on kaavailtu? Auttaisiko hetki mestiksessä jotta löytäisi röyhkeyttä ja itseluottamusta?En tarkoittanut turhalla että Nurmi olisi huono, vaan että olisi ehkä "helpoimmin" korvattavissa jollain omalla kaverilla. Samaa hommaahan pitäisi esimerkiksi Tuomaisen tehdä.
Mun mielestä Tuomaisella kiikastaa juuri asennepuolella - vai pitäisikö sanoa "luonnepuolella". Jostain pitäisi saada kiukkua ja röyhkeyttä kovasti lisää. Näillä näytöillä ihan turha mies, vaikka harjoituspeleissä on muutamia pinnoja tullutkin.Tuon tyyppistä pelaajaa ei omissa porukoissa ole, kun Tuomainen (niin paljon kuin hänestä pidänkin asenteensa takia) ei ikävä kyllä ole vieläkään riittävän hyvä pelaaja tuolle paikalle. Tuomaisella on kuitenkin vielä kaksi kautta sopimustakin jäljellä, joten hieman mietityttää, että mitä ruutua hänelle on kaavailtu? Auttaisiko hetki mestiksessä jotta löytäisi röyhkeyttä ja itseluottamusta?
Kirjoittaa kaveri, joka kiljui riemusta, kun Pahi ulostettiin. Ei ole kyllä mitään logiikkaa sun jutuissa. Ai niin, mutta onhan meillä Eero:)
Mites 1963:n mielestä Jacina (tepsi-peli) tai Mustonen (kärppiä vastaan)? Kummatkin taisivat tehdä yli 2+0 tehot.
Voisitko kertoa miten tämä liittyy keskusteluun? Jacina ja Mustonen pelasivat tasan yhden hyvän pelin viime kaudella. Kaudessa on kuitenkin 56 matsia, joten ei tuo ihan riitä.
Itse en oikein ymmärrä miksi Elo on jo tässä vaiheessa joutunut monen kirjoittajan sylkykupiksi. Mitä kaveri on tehnyt, että täällä pitää latoa kuraa niskaan oikein urakalla?
Ei millään pahalla mutta minä luulen että suurin syypää tähän olet sinä. Eli Elo itse ei ole tehnyt mitään.
Näinpä. Tämä voi tulla yllätyksenä eräille, mutta NHL-varaus ja nuorten peleissä menestyminen ei automaattisesti tarkoita valmiutta pelata SM-liigaa, varsinkin jos puutteet ovat fysiikassa. Em. asian ääneen sanominen ei myöskään tarkoita "paskan kaatamista niskaan", vaikka se ehkä esim. kypsymättömästä junnusta siltä saattaakin vaikuttaa (enkä tässä kohtaa todellakaan tarkoita kypsymättömällä junnulla Eero Eloa).Itse en ainakaan epaile hetkeakaan etteiko Elosta tulisi hyva pelaaja, kyse on vain siita etta koska han on riittavan hyva liigatasolle ja koska riittavan hyva NHL:aan.
(enkä tässä kohtaa todellakaan tarkoita kypsymättömällä junnulla Eero Eloa).
Sun mielestä siis esimerkiksi 2 paskamaalia maalin edestä törkännyt ja pelin voiton ratkaissut pelaaja on voinut olla turhake...miten ihmeessä?
Moni jakelee täällä pelipaikkoja pelkkien harjoitusotteluiden pisteiden ja fanien luomien mielikuvien (Eero on hidas) perusteella.
Aaltosta on kehuttu. Virtalaa on kehuttu. Nico teki viime kaudella tehot 5+1 ja Marko 3+2. Onhan se hyvä jos pojat on vireessä, mutta viime kauden perusteella en kummallekaan ihan ratkaisijan roolia olisi antamassa.
Yksittäisessä (harjoitus)pelissä pelkkiin tehopisteisiin tuijottaminen ei anna oikeata kuvaa kaverin osaamisesta. Moni jakelee täällä pelipaikkoja pelkkien harjoitusotteluiden pisteiden ja fanien luomien mielikuvien (Eero on hidas) perusteella.
Aaltosta on kehuttu. Virtalaa on kehuttu. Nico teki viime kaudella tehot 5+1 ja Marko 3+2. Onhan se hyvä jos pojat on vireessä, mutta viime kauden perusteella en kummallekaan ihan ratkaisijan roolia olisi antamassa.
Ihan mielenkiinnosta, miten itse nakisit kakkosketjun muodostuvan ennen Tukosen mahdollista paluuta? Ketka mielestasi laiturin paikoille (kuka olisi Virtalaa tai Aaltosta parempi vaihtoehto juuri nyt kasilla olevasta joukkueesta)? Nurmi varmaan sinunkin kaavailuissasi siihen mahtuu joten kai tassa nyt yhdesta paikasta sitten vaannetaan?
Ei helkkari, on niitä hulluja kaikenlaisia. Mustonen on kyllä niin nähty ja loppuun asti katsottu kortti. Ei voi kaveri ainakaan valittaa ettei olisi näyttöpaikkaa saanut. Sai niitä ajoittain ihan mukavasti jo kärpissäkin.1. Laaksonen-Petruzalek-Morrison
2. Mustonen-McLean-Tukonen