Rauman Lukko 2009-2010

  • 296 485
  • 1 097
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pekkis

Jäsen
Tiedän, että Lukko oli B-joukkueella Lahdessa mutta tappioon ei voi koskaan olla tyytyväinen, varsinkaan jos johtaa 3-0.

Tämä pitää paikkansa. Samaa mieltä on varmasti itse pelaajat.

Huvittaa vaan kovasti nämä harjoitusotteluiden kommentoinnit, koska melko harva niitä on paikan päältä nähnyt. Osa kommnentoi pelejä jopa "suurten vesien" takaa.

0+0 saldon saalistanut pelaaja on usein pelannut huomattavasti paremmin, kuin 2 räkämaalia säkällä vääntänyt turhake. Aaltosen suhteen olin vuosi sitten todella toiveikas, mutta kauden alku lähti todella nihkeästi liikkeelle. Kevät olikin sitten parempi.

Vidgrenin kuntoutuminen on minulle tämän hetken positiivisin Lukkouutinen.
 

luimuri

Jäsen
...

0+0 saldon saalistanut pelaaja on usein pelannut huomattavasti paremmin, kuin 2 räkämaalia säkällä vääntänyt turhake.

Sun mielestä siis esimerkiksi 2 paskamaalia maalin edestä törkännyt ja pelin voiton ratkaissut pelaaja on voinut olla turhake...miten ihmeessä? Mun puolesta pelaaja voi olla täysin piilossa vaikka sen 59 minuuttia, jos hän ne kaksi maalia tekee millä joukkue ottaa voiton.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun puolesta pelaaja voi olla täysin piilossa vaikka sen 59 minuuttia, jos hän ne kaksi maalia tekee millä joukkue ottaa voiton.

Tämän koulukunnan kaveri sai just monoa Lukosta persiilleen, joten nämä kaverit ei kuulu ainakaan Raulin sapluunaan. Futiksessa näitä vielä tarvitaan, mutta ei 2000 luvun jääkiekkossa. On olemassa termi viisikkopelaaminen, jota sovelletaan myös puolustuspään pelaamiseen tai näin ainakin asiantuntijat ovat minulle uskotelleet.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän koulukunnan kaveri sai just monoa Lukosta persiilleen, joten nämä kaverit ei kuulu ainakaan Raulin sapluunaan. Futiksessa näitä vielä tarvitaan, mutta ei 2000 luvun jääkiekkossa. On olemassa termi viisikkopelaaminen, jota sovelletaan myös puolustuspään pelaamiseen tai näin ainakin asiantuntijat ovat minulle uskotelleet.

Kyllä, juuri näin mutta kai sinäkin ymmärrät, että jääkiekko on maalintekopeli. On aivan sama miten maalit tehdään kunhan niitä on enemmän kuin vastustajalla. Jos joukkueessa pelaa vain näitä mainitsemiasi 0+0 kavereita, ei joukkue tule milloinkaan menestymään. Kaksi maalia pelissä tehnyt kaveri ei ole koskaan "turhake".
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, juuri näin mutta kai sinäkin ymmärrät, että jääkiekko on maalintekopeli. On aivan sama miten maalit tehdään kunhan niitä on enemmän kuin vastustajalla. Jos joukkueessa pelaa vain näitä mainitsemiasi 0+0 kavereita, ei joukkue tule milloinkaan menestymään. Kaksi maalia pelissä tehnyt kaveri ei ole koskaan "turhake".

Kirjoittaa kaveri, joka kiljui riemusta, kun Pahi ulostettiin. Ei ole kyllä mitään logiikkaa sun jutuissa. Ai niin, mutta onhan meillä Eero:)
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mites 1963:n mielestä Jacina (tepsi-peli) tai Mustonen (kärppiä vastaan)? Kummatkin taisivat tehdä yli 2+0 tehot.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ehkä nyt taas ketju on menossa turhan paljon yhden nimimerkin kanssa vääntämiseen.

Uskon, että Elosta voisi olla paljonkin iloa erityisesti ylivoimapelissä. Hyvät kädet ja pelisilmä, pitää rohkeasti kiekkoa ja kykenee suojaamaan hyvin. Vaillinnainen liike haittaa erityisesti tasakentällisin pelatessa. Harmillisesti juuri täksi kaudeksi kokoonpanoon ilmoitettavien pelaajien määrää laskettiin, nyt Elo olisi ollut hyvä pitää esim 13. hyökkääjänä mukana ja peluuttaa ylivoimissa. Liikkeeseen on kuitenkin saatava nyt reippaasti parannusta, joten kausi A-junnuissa ja loukkaantuneiden paikkaaminen liigassa on mielestäni paras vaihtoehto nyt Elolle. Ei Elo missään nimessä ole haluton tai edes näkymätön kentällä, ainoastaan luistelunopeudessa on ongelmia ja lähtönopeus on olematon.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Nyt kun näitä edukseen esiintyneitä junnuja piisaa niin alkaa taas mietityttämään Mustosen tilanne. Kilpailutilanne on toki hyvästä, mutta tunkua ei saisi olla liikaa että mielenkiinto yrittämiseen säilyy. Toivottavasti Mustosen sopimus sallii lainaamisen jonnekin mestikseen. Toistaiseksi Nurmikin vaikuttaa turhalta hankinnalta. Noh, onhan se tosin härskiä edes mitään "toistaiseksi" kommentteja laukoa jo elokuussa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Toistaiseksi Nurmikin vaikuttaa turhalta hankinnalta.
Ihmettelen tätä Nurmen dissaamista, mies on ollut yksi tehokkaimmista ja selvästi pirteimmistä pelaajista harjoitusotteluissa. Painaa maalille röyhkeästi, haastaa, taklaa, karvaa, ja mikä parasta, pelaa loistavasti yhteen Petruzalekin kanssa. Hyvin samantyyppinen pelaaja Tukosen kanssa. Mielestäni olisi todella mielenkiintoista nähdä ketju Tukonen - Petruzalek - Nurmi, jossa Petru pystyy heittämään passeja vapaisiin paikkoihin ja laitureilla riittää voimaa ja energiaa näihin paikkoihin mennä. Ykkönen (oletettavasti siis Laaksonen - McLean - Morrison) on selvästi enemmän all-round -ketju, jossa kaikki pelaajat pystyvät tekemään ja syöttämään maaleja.

Toki jokainen näkee pelin tavallaan, itse olen ollut hyvin tyytyväinen Nurmen esityksiin.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Toki jokainen näkee pelin tavallaan, itse olen ollut hyvin tyytyväinen Nurmen esityksiin.
Ilmaisin itseäni huonosti. En tarkoittanut turhalla että Nurmi olisi huono, vaan että olisi ehkä "helpoimmin" korvattavissa jollain omalla kaverilla. Samaa hommaahan pitäisi esimerkiksi Tuomaisen tehdä. Nurmen hankinta on selvä merkki siitä, että luottamus ja kärsivällisyys Tuomaisen röyhkeyden ilmaantumiseen on mennyt. Mielestäni joko Nurmi oltaisiin voitu jättää hankkimatta, tai sitten pitäisi Tuomainen päästää kasvamaan jonnekin muualle.

Missään nimessä ei siis ollut tarkoitus haukkua Nurmea.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En tarkoittanut turhalla että Nurmi olisi huono, vaan että olisi ehkä "helpoimmin" korvattavissa jollain omalla kaverilla. Samaa hommaahan pitäisi esimerkiksi Tuomaisen tehdä.
Tuon tyyppistä pelaajaa ei omissa porukoissa ole, kun Tuomainen (niin paljon kuin hänestä pidänkin asenteensa takia) ei ikävä kyllä ole vieläkään riittävän hyvä pelaaja tuolle paikalle. Tuomaisella on kuitenkin vielä kaksi kautta sopimustakin jäljellä, joten hieman mietityttää, että mitä ruutua hänelle on kaavailtu? Auttaisiko hetki mestiksessä jotta löytäisi röyhkeyttä ja itseluottamusta?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuon tyyppistä pelaajaa ei omissa porukoissa ole, kun Tuomainen (niin paljon kuin hänestä pidänkin asenteensa takia) ei ikävä kyllä ole vieläkään riittävän hyvä pelaaja tuolle paikalle. Tuomaisella on kuitenkin vielä kaksi kautta sopimustakin jäljellä, joten hieman mietityttää, että mitä ruutua hänelle on kaavailtu? Auttaisiko hetki mestiksessä jotta löytäisi röyhkeyttä ja itseluottamusta?
Mun mielestä Tuomaisella kiikastaa juuri asennepuolella - vai pitäisikö sanoa "luonnepuolella". Jostain pitäisi saada kiukkua ja röyhkeyttä kovasti lisää. Näillä näytöillä ihan turha mies, vaikka harjoituspeleissä on muutamia pinnoja tullutkin.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kirjoittaa kaveri, joka kiljui riemusta, kun Pahi ulostettiin. Ei ole kyllä mitään logiikkaa sun jutuissa. Ai niin, mutta onhan meillä Eero:)

Kuinka monta maalia Saarela teki viime vuonna? Oliko monta 2+0 peliä? Kymmenen maalia uransa loppupuolella olevalle kalliille snaipperille on säälittävän vähän.

Itse en oikein ymmärrä miksi Elo on jo tässä vaiheessa joutunut monen kirjoittajan sylkykupiksi. Mitä kaveri on tehnyt, että täällä pitää latoa kuraa niskaan oikein urakalla?
 
Viimeksi muokattu:

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites 1963:n mielestä Jacina (tepsi-peli) tai Mustonen (kärppiä vastaan)? Kummatkin taisivat tehdä yli 2+0 tehot.

Voisitko kertoa miten tämä liittyy keskusteluun? Jacina ja Mustonen pelasivat tasan yhden hyvän pelin viime kaudella. Kaudessa on kuitenkin 56 matsia, joten ei tuo ihan riitä.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Voisitko kertoa miten tämä liittyy keskusteluun? Jacina ja Mustonen pelasivat tasan yhden hyvän pelin viime kaudella. Kaudessa on kuitenkin 56 matsia, joten ei tuo ihan riitä.

Varmaankin viittaa siihen, että Elon pitäisi saada paikka vakiokokoonpanosta yhden 2+0 pelin jälkeen! Eli ei yksi tehoilta todista vielä mitään, eikä varsinkaan harjoitusotteluissa tehdyt 2 maalia.

Enkä usko että kenelläkään täällä on Eero Eloa vastaan yhtään mitään, mutta jos kaverin liike ei oikein riitä liiga vauhtiin, nähtyjen otteluiden perusteella, joten monen mielestä miehelle tekisi hyvää kasvaa korkoa vuoden verran esim mestiksessä.

Mutta onneksi meidän ei täällä tarvitse päättää siitä että kuka pelaa ja kuka ei pelaa liigaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en oikein ymmärrä miksi Elo on jo tässä vaiheessa joutunut monen kirjoittajan sylkykupiksi. Mitä kaveri on tehnyt, että täällä pitää latoa kuraa niskaan oikein urakalla?

Ei millään pahalla mutta minä luulen että suurin syypää tähän olet sinä. Eli Elo itse ei ole tehnyt mitään. Elo on varmasti huippulahjakas pelaaja ja minä luulen että jokainen meistä oikeasti toivoo että hänestä tulisi "suurpelaaja" tai ainakin tärkeä pelaaja Lukolle. Mutta hän ei ole sitä vielä ja minun mielestäni nuo sinun jatkuvat vaatimuksesi siitä että Elolle pitäisi antaa lisää peliaikaa ,vaikka hän ei näytä vielä ihan sillä tasolla olevan että ansaitsisi sen, alkavat ärsyttää yhtä jos toista kirjoittajaa ja se taas kääntyy itse Eloa vastaan. Jokaine puhukoot omasta puolestaan mutta tämä on minun näkemykseni asiasta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei millään pahalla mutta minä luulen että suurin syypää tähän olet sinä. Eli Elo itse ei ole tehnyt mitään.

Kylla nain on, eika kukaan suoranaisesti ole Elon lahjakkuutta epaillyt tai Eloa dissannut...kyse on vaan siita etta poika on viela nuori ja pelissa on ilmeisesti sellaisia puutteita jotka saattavat estaa paasaantoisen liigassa pelaamisen joten siksi monet ovat lahinna antamassa Eerolle aikaa, ei niinkaan kaatamassa paskaa niskaan. Olen aivan varma etta jokainen lukkofani olisi iloinen jos Elo saisi paikan avauskokoonpanosta ja myos pitaisi sen koko kauden omilla esityksillaan, ei se ole paskan kaatamista niskaan jos jokainen ei usko etta mies on viela riittavan valmis pelaaja SM-liigaan. Elo voi kuitenkin nayttaa jokaiselle skeptikolle etta nama ovat vaarassa.

Itse en ainakaan epaile hetkeakaan etteiko Elosta tulisi hyva pelaaja, kyse on vain siita etta koska han on riittavan hyva liigatasolle ja koska riittavan hyva NHL:aan. Naapurissa Joensuu oli suuri lupaus mutta junnasi paikallaan 3 kautta ja sitten sai sen verran onnistumisia etta paasi pohjois-amerikkaan naytille.

Meilla on ollut naita vahan vahemman lahjakkaita mutta silti oletetusti liigatason miehia useampia lahivuosina, ja kauan niillakin on kestanyt. Koiviston Tonia kasvatettiin mita...5 kautta? Kylla siitakin lapiajojen tuhlaajasta pelimies tuli, kuten kaikki osasivat odottaakin, mutta kauan siihen projektiin meni ja hedelmat kerattiin muualla. Kauvosaarta roikutettiin mukana 3-4 kautta, samoin VVV. Jasulla taitaa olla kolmas kausi lukon liigaryhmassa eika merkkiakaan isomman roolin ottamisesta. Niskalallakin kesti muutaman kauden lapilyontiin.

Ajan antaminen ei ole paskan kaatamista niskaan. Uskon etta Elo kehittyy mainittuja jannuja paremmin, mutta en kylla odota etta han viela talla kaudella tekisi lapimurtoa....ehka loppukaudesta, jos Rosendahl saa siihen paljon parjattuun luisteluun jotain muutosta nain nopeassa ajassa.

Ja olisin ERITTAIN iloinen jos Elo paukuttaisi 20 kaappia ensi kaudella ja osoittaisi skeptisyyteni turhaksi. Mielellani olisin vaarassa tuossa asiassa, todella mielellani.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Itse en ainakaan epaile hetkeakaan etteiko Elosta tulisi hyva pelaaja, kyse on vain siita etta koska han on riittavan hyva liigatasolle ja koska riittavan hyva NHL:aan.
Näinpä. Tämä voi tulla yllätyksenä eräille, mutta NHL-varaus ja nuorten peleissä menestyminen ei automaattisesti tarkoita valmiutta pelata SM-liigaa, varsinkin jos puutteet ovat fysiikassa. Em. asian ääneen sanominen ei myöskään tarkoita "paskan kaatamista niskaan", vaikka se ehkä esim. kypsymättömästä junnusta siltä saattaakin vaikuttaa (enkä tässä kohtaa todellakaan tarkoita kypsymättömällä junnulla Eero Eloa).
 

Pekkis

Jäsen
Sun mielestä siis esimerkiksi 2 paskamaalia maalin edestä törkännyt ja pelin voiton ratkaissut pelaaja on voinut olla turhake...miten ihmeessä?

Leikitään vaikka niin, että se 0+0 pelaaja olisi vaikka Laaksonen. Raataa, vääntää, estää ja luo jatkuvasti hyviä tilanteita ketjukavereilleen.

Se 2+0 pelaaja olisi vaikka Aaltonen, jonka ensimmäinen maali olisi vaikka viime kauden toisinto, eli kääntörannari sokkona siniseltä ruuhkasta sisään. Toinen maali olisi vaikka pakin siniseltä ampuma, Aaltosen perseen kautta sisään menevä räkä-/säkämaali. Tämä 2+0 pelaaja olisi pelissä muuten täysin tuuliajolla. Ei saa syöttöjä kiinni, eikä niitä saa kenellekään annettuakaan.

Yksittäisessä (harjoitus)pelissä pelkkiin tehopisteisiin tuijottaminen ei anna oikeata kuvaa kaverin osaamisesta. Moni jakelee täällä pelipaikkoja pelkkien harjoitusotteluiden pisteiden ja fanien luomien mielikuvien (Eero on hidas) perusteella.

Aaltosta on kehuttu. Virtalaa on kehuttu. Nico teki viime kaudella tehot 5+1 ja Marko 3+2. Onhan se hyvä jos pojat on vireessä, mutta viime kauden perusteella en kummallekaan ihan ratkaisijan roolia olisi antamassa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Moni jakelee täällä pelipaikkoja pelkkien harjoitusotteluiden pisteiden ja fanien luomien mielikuvien (Eero on hidas) perusteella.

Eli Eeron liike ei siis ole sinun nakemyksesi mukaan puutteellista? Mina en tieda, en ole nahnyt, joten olen tosiaan muiden raporttien varassa naista harjoitusmatseista. Mutta jos nyt vaikka 9/10 kirjoittajaa sanoo etta Elon liike ei ole liigatasoa niin on hiukan vaikea uskoa sita yhta joka sitten kiistaa tuon.

Aaltosta on kehuttu. Virtalaa on kehuttu. Nico teki viime kaudella tehot 5+1 ja Marko 3+2. Onhan se hyvä jos pojat on vireessä, mutta viime kauden perusteella en kummallekaan ihan ratkaisijan roolia olisi antamassa.

Mina en ainakaan ole Virtalasta ollut sen kummempaa ratkaisijaa tekemassa, yksinkertaisesti en usko etta hanesta siihen on koska ikaa on jo jonkin verran ja suurimmat kehitysaskeleet hyvin todennakoisesti takana, joten Marko Virtalan taso ei enaa hirveasti suuntaan tai toiseen heittele, kunnes ika tekee tehtavansa ja heittaa sen tason alaspain. Mutta onhan se hemmetin vaikea olla antamatta miehelle reilua nayttopaikkaa rosterissa, kun lahes jokaisessa matsissa on tehnyt maalin, joukkueessa jossa maalinteko on ollut suurin (ja ainoa) ongelma. Pakkohan se kortti on katsoa, en kylla itsekaan usko etta Virtala kakkosketjun paikkaan oikeuttavilla tehoilla pelaa koko kautta.

Aaltonen on nuori jannu ja kehitysta on tapahtunut varmasti viime kaudestakin, jonka lopulla han oli jo ihan hyvin liigavauhdissa mukana. Ei hanestakaan valttamatta ratkaisijan rooliin viela ole, mutta valitettavasti taitaa olla kuitenkin se paras vaihtoehto mita ennen Tukosen paluuta voisi kakkosketjuun sijoittaa. Niin tylsa on meidan hyokkayksen karki.

Ihan mielenkiinnosta, miten itse nakisit kakkosketjun muodostuvan ennen Tukosen mahdollista paluuta? Ketka mielestasi laiturin paikoille (kuka olisi Virtalaa tai Aaltosta parempi vaihtoehto juuri nyt kasilla olevasta joukkueesta)? Nurmi varmaan sinunkin kaavailuissasi siihen mahtuu joten kai tassa nyt yhdesta paikasta sitten vaannetaan?
 

luimuri

Jäsen
Yksittäisessä (harjoitus)pelissä pelkkiin tehopisteisiin tuijottaminen ei anna oikeata kuvaa kaverin osaamisesta. Moni jakelee täällä pelipaikkoja pelkkien harjoitusotteluiden pisteiden ja fanien luomien mielikuvien (Eero on hidas) perusteella.

Aaltosta on kehuttu. Virtalaa on kehuttu. Nico teki viime kaudella tehot 5+1 ja Marko 3+2. Onhan se hyvä jos pojat on vireessä, mutta viime kauden perusteella en kummallekaan ihan ratkaisijan roolia olisi antamassa.

En ole täällä pelipaikkoja jakanut, enkä myöskään tarkoittanut ketään tiettyä pelaajaa. Jos joku pelaaja tekee 2 maalia pelissä, jotain hänen on täytynyt tehdä oikein, eikä ole voinut olla täysi turhake juuri siinä pelissä.
 

Pekkis

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta, miten itse nakisit kakkosketjun muodostuvan ennen Tukosen mahdollista paluuta? Ketka mielestasi laiturin paikoille (kuka olisi Virtalaa tai Aaltosta parempi vaihtoehto juuri nyt kasilla olevasta joukkueesta)? Nurmi varmaan sinunkin kaavailuissasi siihen mahtuu joten kai tassa nyt yhdesta paikasta sitten vaannetaan?

Toivoisin näkeväni tällaiset kaksi ensimmäistä kenttää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa kautta.

1. Laaksonen-Petruzalek-Morrison
2. Mustonen-McLean-Tukonen

Jos Tukonen ei tule, niin kait se Nurmi sitten tuuraa.

Mustonen nousee sillasta ja näyttää epäilijöille närhen värkit ;)

Kurtisin suhteen ei kauheita odotuksia, Petru ja Morrison jo nyt allekirjoittaneen vakuuttaneet.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
1. Laaksonen-Petruzalek-Morrison
2. Mustonen-McLean-Tukonen
Ei helkkari, on niitä hulluja kaikenlaisia. Mustonen on kyllä niin nähty ja loppuun asti katsottu kortti. Ei voi kaveri ainakaan valittaa ettei olisi näyttöpaikkaa saanut. Sai niitä ajoittain ihan mukavasti jo kärpissäkin.

Mitä tulee tuohon ykköseen..
Lukolla on Tukosen puuttuessa todella kapea kärki. Petru on osoittanut jo pärjäävänsä vähän heikompienkin kavereiden keskellä, joten taitaa olla tuominnut hyvillä otteillaan itsensä täytemiesten sentteriksi. Näin saadaan edes hieman leveämpää ratkaisurintamaa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös