Olen samaa mieltä siitä että jotkut pelaajat syyllistyvät raukkamaisiin tekoihin. Ehkä suurimpana tähtenä kuitenkin raukkojen taivaalla loistaa Bluesin Tero Määttä. On ihmeellistä miten tämäntyyppinen tilanne ei johda pelirangaistuksiin tai edes isompiin jäähyihin. Maali voidaan aina estää kyseisellä tavalla ja kuten kaikki tietää, rankkarissa mahdollisuus on 50/50, nykymaalivahdeilla voisin jopa enemmän uskoa todennäköisyyteen 30/70, jossai jälkimmäinen maalivahdin onnistumisprosentti.
Mutta joka tapauksessa näistä raukkamaisista teoista suurin osa tehdään sitä varten että joukkue menestyy. Jääkiekko on kova laji ja taistelu on ihan tautista, välillä tekee ylilyöntejä vaikkei sitä itse välttämättä edes tiedosta. Joten toisaaltahan nämä pelaajat pelaavat joukkueelle 110% lasissa, joka ei ole koskaan huono asia. Olen kuitenkin sitä mieltä että tämäntyyppiset tilanteet voisivat jäädä pois.
Toinen raukkamaisin mahdollinen teko on polvitaklaus, sen tekee yleensä hieman vahingossa, mutta tiedän muutaman tilanteen missä se on tehty tahallisesti, pelaajan ollessa kostonhaluinen tai ärtynyt. Polvitaklaus on siitä huono tapa kostaa että siinä on AINA tarkoitus vahingoittaa, ja hyvällä todennäköisyydellä pelaaja myös onnistuu vahingoittamaan vastustajaa ja polvi kun menee kiekkomieheltä, on pelit huonoimmassa tapauksessa ohitse.
Mutta jos puhutaan raukkamaisuuksista, voidaan myös puhua pelaajien hyvistä teoista. Mieleenpainuvimpana tapauksena ehkä 4.1.2003 pelattu saipa-ifk ottelu jossa ifk:n katsojat taputtivat Thomas Duballe hienosta torjunnasta, jonka jälkeen Duba, erittäin hienona eleenä kiitti ifk:n faneja tervehtimällä. Joten, ei aina niin huonoa. joskus jotain hyvääkin.