Kiviharju komeilee aika monella listalla ja mielestäni aika suuri osa on tätä "yleistä mielipidettä". Kun puhutaan raukkamaisuudesta pitäisi selvittää mitä sillä tarkoitetaan. Kiviharju on 173 senttinen kundi, joka surutta mussuttaa itseään isommille kavereille ja saa myös maistaa keppiä ja hansikasta jokaisessa laitaväännössä. Kaverin naama on kuin ristipistotyö lukuisista kiekon eteen heittäytymisistä ja uhrautumisista. En pysty millään laittamaan Kiviharjuun raukkamaisen pelaajan leimaa. Vittumainenhan Stouni on ilman muuta. En lähde puolustamaan sitä piirrettä hänessä, mutta oma kiviharjunsa on jokaisella joukkueella.
Tällainen raukkamaisten pelaajien listaaminen on muutenkin naurettavaa. Ihminen toimii eri tilanteissa eri tavoilla ja joskus samanlaisissakin tilanteissa eri tavoin. Täällä tuskin on montakaan kirjoittajaa, joka on nähnyt jokaisen joukkueen jokaisen pelin. Arviot perustuvat tilastollisesti kestämättömään otantaan. Jos joukkue X käy kaksi kertaa kaudessa paikkakunnalla ja tv:stä nähdään 1-2 joukkue X:n ottelua ei voida puhua erityisen laajasta otannasta.
Itse käyn katsomassa noin puolet TPS:n kotipeleistä, muutaman vieraspelin ja melkein kaikki HN-ottelut tv:stä, enkä ainakaan minä lähde nimeämään ketään pelaajaa näin huteran pohjatiedon perusteella raukkamaiseksi pelaajaksi. Itse asiassa kunnioitan kaikkia SM-liigan pelaajia jo pelkästään sen vuoksi, että heillä on käsittämättömän pitkä pinna. Kun katsoo tavallista liigaottelua ja tarkkailee, kuinka paljon pelaajat saavat mailaa sormilleen, kylkiinsä, kasvoihinsa ja miten koko ajan joku roikkuu ja tökkii, on suoranainen ihme, ettei kukaan ole vielä tuonut asetta jäälle. Itse pystyisin pelaamaan ehkä noin 11 sekuntia, ennenkuin pinna palaisi totaalisesti.