Rannekello-ketju

  • 283 621
  • 989

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Linkulla on tämäkin. Mulla on keskikokoinen ranne ja kieltämättä varsinkin alkuun tuntui hieman epämiellyttävältä. Nyt kun nahka on pehmennyt, niin jotenkin istuu paremmin ja se linkku ei enää samalla tavalla painaudu ihoon. Oon mä kuitenkin miettinyt, että vaihtaisin johonkin nahkaiseen nato-rannekkeeseen. Ei tämä mukavuudessaan ihan nappisuoritus ole.
Tykkään tuosta ulkonäöstä ja itse nahka on mennyt ihan kohtuullisen pehmeäksi käytössä. Olisi mukava jos saisi vaan sopivammalla linkulla, koska linkku on ihan kätevä kuitenkin.

En tiedä istuisiko tähän joku metalliranneke myöskin. Menee kyllä hiukan mielestäni kellon fiilis pieleen sellaisella, vaikka itse pidän yleensä metallirannekkeisia mieluummin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Somessa tuli mainos saksalaisista Nomos Glashütte -kelloista. Aivan vieras merkki mulle vaikka jotain näistä tiedänkin. Erityisesti tämä Club Sport mallin muotokieli miellyttää kovasti. Muitakin mukavan hillittyjä malleja löytyy. Odottaa veikkauksen sponsorointia.

 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tulipa laitettua GMT-Oriksen kaveriksi köyhän henkilön GMT Master, eli Tudor Black Bay GMT. On kyllä mainion tuntuinen ranteessa ja koneistossa on kiva tuntien hyppyytys ja muutenkin vertailussa esim Rolexiin ei voi äkkiseltään havaita oikein mitään viimeistelyn laatueroja.
 

Liitteet

  • 20230616_200854.jpg
    20230616_200854.jpg
    949,9 KB · kertaa luettu: 279

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Aloin tuossa joulun alla pohtimaan, että ranteeseen voisi sopia jokin tyylikäs ja kustannustehokas kello ihan asusteeksi ja turhaa kännykän kaivelua rajoittamaan.
Näin kirjoittelin noin kolme ja puoli vuotta sitten. Ensimmäinen oikea rannekello oli Hamilton Khaki ja tänään tuli AD:lta viestiä, että yli vuoden jonottamani kello olisi noudettavissa.

36mm Rolex Exploreria teräksisenä siellä oli tarjolla, joten ympyrä tavallaan sulkeutui kenttäkellosta vähän arvokkaampaan kenttäkelloon. Ainakin juuri nyt tuntuu, ettei heti tarvitse alkaa suunnittelemaan seuraavaa hankintaa ja se on tilanteena uusi. Expin kavereina on valkotautuinen Omega SMP 300 suklarina ja isoisä-vainaan vintage Seamaster 60-luvulta toimittamassa pukukellon virkaa, joten vähissä on ne tilaisuudet, joihin sopivaa välinettä ei boksista löytyisi.

Saatoin parantua addiktiosta ainakin hetkeksi. Ilmeisesti sekin oli mahdollista.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Edellisessä viestissä kun oli Hamiltonista puhe, niin täytyy taas ihmetellä miksei kyseisellä brändillä ole Suomessa virallista jälleenmyyjää. On harrastajien piireissä ihan arvostettu merkki ja luulisi esimerkiksi Khaki Fieldin tai Jazzmasterin kaltaisten mallien uppoavan myös vähemmän harrastautuneisille kellonkäyttäjille. Saman hintaluokan Tissotia ja Certinaa on kuitenkin käytännössä joka kauppakeskuksessa tarjolla.

Tämä siis nimimerkillä "Field King kiinnostaisi, muttei uskalla tilata kokeilematta".
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Eräällä tutulla oli kyllä pirun hienon näköinen Omega Seamaster. Siitä tuli mieleen kelloista tietäville, onko se ihan vain heijastuksen esto vai joku muu ominaisuus lasissa jonka johdosta lasia ei melkeinpä näe kun kelloa katselee? Tuossa Omegassa ainakin oli sellainen ominaisuus.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Eräällä tutulla oli kyllä pirun hienon näköinen Omega Seamaster. Siitä tuli mieleen kelloista tietäville, onko se ihan vain heijastuksen esto vai joku muu ominaisuus lasissa jonka johdosta lasia ei melkeinpä näe kun kelloa katselee? Tuossa Omegassa ainakin oli sellainen ominaisuus.
AR-pinnoite lasikkeessa eli juurikin heijastuksen estävä pinnoite. Myös mm. Breitling on noiden osalta todella hyvä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuollainen Longines tuli hankittua erittäin hyvään hintaan.
 

Liitteet

  • received_262406873476550.jpeg
    received_262406873476550.jpeg
    91,3 KB · kertaa luettu: 135

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus

Itse hommasin kesällä tuon Dark Mantan ja olen kyllä tykännyt. Toisena vaihtoehtona oli pari tonnia kalliimpi Marinemaster 300, mutta olen valintaan vieläkin tyytyväinen.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Omalla kohdalla rotaatiossa tällä hetkellä kolme kappaletta Seikoja. Tällainen pieni "kokoelma" sopii itselle mainiosti, kun ei oikein isompaa määrää ehdi järkevästi ranteessa pitää ja ei toisaalta viitsi uusia hommata pelkästään laatikkoon pölyttymään. Lisäksi kyseinen kolmikko miellyttää silmää toistaiseksi erittäin hyvin, eli ei ole tarvetta laittaa näistä mitään kiertoon. Jonkinlainen zen-tila siis ilmeisesti löytynyt...

SARB Alpinisti nykyään valikoituu useimmiten arkikäyttöön, siinä on kyllä kello johon en varmaan koskaan kyllästy. Toisaalta olisi tuo kuvassa vasemmanpuoleisimpana näkyvä Seiko 5 (SNK361K1), joka on hintaansa nähden äärimmäisien tyylikäs kapistus. Pieni ärsytyksen aihe on vain sen alkuperäisranneke, joka on kyllä melkoinen helistin ja ihokarvannyppijä samaan aikaan. Sen takia ei tule niin usen käytettyä, kuin ehkä muuten haluaisi.

Ylläolevaan liittyen, onko kellään kokemusta Uncle Strapsin tuotteista? Houkuttelisi hieman tilata tuolta Seiko 5:lle uusi ranneke, mutta kun osa itsessään maksaa jo noin 80 USD, siihen kuljetus ja ALV:t päälle, tulee rannekkeelle hintaa melkeimpä saman verran mitä itse kellosta aikanaan maksoin. Vähän hassulta tuntuu, mutta jos laadukkaan rannekkeen tietäisi saavan niin voisi ehkä harkita.
 

Liitteet

  • 20230826_194952.jpg
    20230826_194952.jpg
    986 KB · kertaa luettu: 154
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ylläolevaan liittyen, onko kellään kokemusta Uncle Strapsin tuotteista? Houkuttelisi hieman tilata tuolta Seiko 5:lle uusi ranneke, mutta kun osa itsessään maksaa jo noin 80 USD, siihen kuljetus ja ALV:t päälle, tulee rannekkeelle hintaa melkeimpä saman verran mitä itse kellosta aikanaan maksoin. Vähän hassulta tuntuu, mutta jos laadukkaan rannekkeen tietäisi saavan niin voisi ehkä harkita.
Olen omaan SKX:ni ostanut Unclelta sekä jubilee-rannekkeen, että kesäisiin rientoihin tropic-tyylisen kumirannekkeen ja molempien tuotteiden laatuun olen tyytyväinen. Jubilee tekee kellosta omaan makuuni vähän raskaan kokonaisuuden ja on siksi vähemmällä käytöllä, mutta itse ranneke on kyllä mukava.

Kolmen klassikon kokoelma on kyllä hieno ja mihinkä sitä ihminen lisää kelloja tarvitsisikaan. Itse saattaisin ihan monipuolisuutta ja vaihtelua tuomaan hankkia Alpinistiin nahkarannekkeen. Se Sarbien vakionahka taitaa olla aika kökkö, mutta markkinat ovat täynnä todella tyylikkäitä vaihtoehtoja. Colarebia olen itse nahka-asioissa hyödyntänyt, mutta muitakin hyviä on roppakaupalla.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sattuuko täällä olemaan jollain kokemusta käytetyn Rolexin ostamisesta Japanista? Reissu suuntautuu Osaka, Kobe, Hiroshima -tienoille ja haussa on teräksinen Datejust 36mm -kokoisena. Halpa jeni, alv-vähennys ja hyvät markkinat kiinnostaa suuresti.

Arvokelloa kun tässä mietin, niin periaatteessa myös kiinnostaa juuri julkaistu uusi Longines.


Harvinaisen hieno uudeksi kelloksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Leijonaa pukkaa vähän vanhepana 20 euron hintaan.
 

Liitteet

  • 20231129_200130.jpg
    20231129_200130.jpg
    566,6 KB · kertaa luettu: 129

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vuoden viimeisenä hankintana Elysee. Tai no, tulee ensi viikolla postissa.

Edit. Ruskean nahkarannekkeen tuohon vielä hankin. Sitten on aika mintissä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231230-203825_Messenger.jpg
    Screenshot_20231230-203825_Messenger.jpg
    317,6 KB · kertaa luettu: 233

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Pitää tunnustaa, että tuosta kellon merkistä ei tullut entinen hallin nimi edes mieleen. Nyt vähän hävettää.
Jännä tuo Elyseen logo. Ihan kuin Adlerin vanha logo tai Ducati Condorin. Tietty tuo kotka on myös saksalaiseen(?) kelloon aika ”sopiva”, mikäli peilaa vuosiin 1939-45. Kyllä saat silti tuota käyttää ;)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jännä tuo Elyseen logo. Ihan kuin Adlerin vanha logo tai Ducati Condorin. Tietty tuo kotka on myös saksalaiseen(?) kelloon aika ”sopiva”, mikäli peilaa vuosiin 1939-45. Kyllä saat silti tuota käyttää ;)
Niin, kyllä kotka on Saksassa yleisesti käytössä. Vaikkapa maajoukkueen lätkäpelaajilla.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Niin, kyllä kotka on Saksassa yleisesti käytössä. Vaikkapa maajoukkueen lätkäpelaajilla.
Juu, en minä silleen tarkoittanu. Onhan nuo kotkahommat jo Bysantista ja muinaisesta inka- ja maya- kulttuureista lähtien ollu framilla.
Lähinnä tarkoitin tuota logon ulkoasua, Adler (saks.) kuitenkin teki autoja jo 1900-luvun alussa.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Edellisessä viestissä kun oli Hamiltonista puhe, niin täytyy taas ihmetellä miksei kyseisellä brändillä ole Suomessa virallista jälleenmyyjää.
No nyt sitten Kulta-Center ottanut Hamiltonit valikoimaansa. Liikkeen nettisivuilla myös mukava pikakatsaus kyseisen kellomerkin historiaan ja malleihin.

Täytyypä käydä joku kerta Tampereelle eksyessä näitä ihmettelemässä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
No nyt sitten Kulta-Center ottanut Hamiltonit valikoimaansa. Liikkeen nettisivuilla myös mukava pikakatsaus kyseisen kellomerkin historiaan ja malleihin.

Täytyypä käydä joku kerta Tampereelle eksyessä näitä ihmettelemässä.

Jazzmaster performer ja Field mallit ihan hienoja. Hintakaan ei päätä huimaa. Joskus tuollaisen Fieldin meinasin hankkia. Päädyin kuitenkin Seikoon.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No nyt sitten Kulta-Center ottanut Hamiltonit valikoimaansa. Liikkeen nettisivuilla myös mukava pikakatsaus kyseisen kellomerkin historiaan ja malleihin.

Täytyypä käydä joku kerta Tampereelle eksyessä näitä ihmettelemässä.
Kulta-Centerissä myös valtava valikoima Seikoja. Taitaa olla myös ainoa kauppa Suomessa, josta saa King Seikoja. Ovat nättejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös