Mainos

Rannekello-ketju

• 294 490
  • 1 011

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus

Itse hommasin kesällä tuon Dark Mantan ja olen kyllä tykännyt. Toisena vaihtoehtona oli pari tonnia kalliimpi Marinemaster 300, mutta olen valintaan vieläkin tyytyväinen.

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Omalla kohdalla rotaatiossa tällä hetkellä kolme kappaletta Seikoja. Tällainen pieni "kokoelma" sopii itselle mainiosti, kun ei oikein isompaa määrää ehdi järkevästi ranteessa pitää ja ei toisaalta viitsi uusia hommata pelkästään laatikkoon pölyttymään. Lisäksi kyseinen kolmikko miellyttää silmää toistaiseksi erittäin hyvin, eli ei ole tarvetta laittaa näistä mitään kiertoon. Jonkinlainen zen-tila siis ilmeisesti löytynyt...

SARB Alpinisti nykyään valikoituu useimmiten arkikäyttöön, siinä on kyllä kello johon en varmaan koskaan kyllästy. Toisaalta olisi tuo kuvassa vasemmanpuoleisimpana näkyvä Seiko 5 (SNK361K1), joka on hintaansa nähden äärimmäisien tyylikäs kapistus. Pieni ärsytyksen aihe on vain sen alkuperäisranneke, joka on kyllä melkoinen helistin ja ihokarvannyppijä samaan aikaan. Sen takia ei tule niin usen käytettyä, kuin ehkä muuten haluaisi.

Ylläolevaan liittyen, onko kellään kokemusta Uncle Strapsin tuotteista? Houkuttelisi hieman tilata tuolta Seiko 5:lle uusi ranneke, mutta kun osa itsessään maksaa jo noin 80 USD, siihen kuljetus ja ALV:t päälle, tulee rannekkeelle hintaa melkeimpä saman verran mitä itse kellosta aikanaan maksoin. Vähän hassulta tuntuu, mutta jos laadukkaan rannekkeen tietäisi saavan niin voisi ehkä harkita.

Liitteet

• 20230826_194952.jpg
    20230826_194952.jpg
    986 KB · kertaa luettu: 192
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ylläolevaan liittyen, onko kellään kokemusta Uncle Strapsin tuotteista? Houkuttelisi hieman tilata tuolta Seiko 5:lle uusi ranneke, mutta kun osa itsessään maksaa jo noin 80 USD, siihen kuljetus ja ALV:t päälle, tulee rannekkeelle hintaa melkeimpä saman verran mitä itse kellosta aikanaan maksoin. Vähän hassulta tuntuu, mutta jos laadukkaan rannekkeen tietäisi saavan niin voisi ehkä harkita.
Olen omaan SKX:ni ostanut Unclelta sekä jubilee-rannekkeen, että kesäisiin rientoihin tropic-tyylisen kumirannekkeen ja molempien tuotteiden laatuun olen tyytyväinen. Jubilee tekee kellosta omaan makuuni vähän raskaan kokonaisuuden ja on siksi vähemmällä käytöllä, mutta itse ranneke on kyllä mukava.

Kolmen klassikon kokoelma on kyllä hieno ja mihinkä sitä ihminen lisää kelloja tarvitsisikaan. Itse saattaisin ihan monipuolisuutta ja vaihtelua tuomaan hankkia Alpinistiin nahkarannekkeen. Se Sarbien vakionahka taitaa olla aika kökkö, mutta markkinat ovat täynnä todella tyylikkäitä vaihtoehtoja. Colarebia olen itse nahka-asioissa hyödyntänyt, mutta muitakin hyviä on roppakaupalla.

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sattuuko täällä olemaan jollain kokemusta käytetyn Rolexin ostamisesta Japanista? Reissu suuntautuu Osaka, Kobe, Hiroshima -tienoille ja haussa on teräksinen Datejust 36mm -kokoisena. Halpa jeni, alv-vähennys ja hyvät markkinat kiinnostaa suuresti.

Arvokelloa kun tässä mietin, niin periaatteessa myös kiinnostaa juuri julkaistu uusi Longines.

Harvinaisen hieno uudeksi kelloksi.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Leijonaa pukkaa vähän vanhepana 20 euron hintaan.

Liitteet

• 20231129_200130.jpg
    20231129_200130.jpg
    566,6 KB · kertaa luettu: 155

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vuoden viimeisenä hankintana Elysee. Tai no, tulee ensi viikolla postissa.

Edit. Ruskean nahkarannekkeen tuohon vielä hankin. Sitten on aika mintissä.

Liitteet

• Screenshot_20231230-203825_Messenger.jpg
    Screenshot_20231230-203825_Messenger.jpg
    317,6 KB · kertaa luettu: 266

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Pitää tunnustaa, että tuosta kellon merkistä ei tullut entinen hallin nimi edes mieleen. Nyt vähän hävettää.
Jännä tuo Elyseen logo. Ihan kuin Adlerin vanha logo tai Ducati Condorin. Tietty tuo kotka on myös saksalaiseen(?) kelloon aika ”sopiva”, mikäli peilaa vuosiin 1939-45. Kyllä saat silti tuota käyttää ;)

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jännä tuo Elyseen logo. Ihan kuin Adlerin vanha logo tai Ducati Condorin. Tietty tuo kotka on myös saksalaiseen(?) kelloon aika ”sopiva”, mikäli peilaa vuosiin 1939-45. Kyllä saat silti tuota käyttää ;)
Niin, kyllä kotka on Saksassa yleisesti käytössä. Vaikkapa maajoukkueen lätkäpelaajilla.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Niin, kyllä kotka on Saksassa yleisesti käytössä. Vaikkapa maajoukkueen lätkäpelaajilla.
Juu, en minä silleen tarkoittanu. Onhan nuo kotkahommat jo Bysantista ja muinaisesta inka- ja maya- kulttuureista lähtien ollu framilla.
Lähinnä tarkoitin tuota logon ulkoasua, Adler (saks.) kuitenkin teki autoja jo 1900-luvun alussa.

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Edellisessä viestissä kun oli Hamiltonista puhe, niin täytyy taas ihmetellä miksei kyseisellä brändillä ole Suomessa virallista jälleenmyyjää.
No nyt sitten Kulta-Center ottanut Hamiltonit valikoimaansa. Liikkeen nettisivuilla myös mukava pikakatsaus kyseisen kellomerkin historiaan ja malleihin.

Täytyypä käydä joku kerta Tampereelle eksyessä näitä ihmettelemässä.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
No nyt sitten Kulta-Center ottanut Hamiltonit valikoimaansa. Liikkeen nettisivuilla myös mukava pikakatsaus kyseisen kellomerkin historiaan ja malleihin.

Jazzmaster performer ja Field mallit ihan hienoja. Hintakaan ei päätä huimaa. Joskus tuollaisen Fieldin meinasin hankkia. Päädyin kuitenkin Seikoon.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Kulta-Centerissä myös valtava valikoima Seikoja. Taitaa olla myös ainoa kauppa Suomessa, josta saa King Seikoja. Ovat nättejä.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tulipa hankittua Seiko SRPK39K1, eli vitosen 55-vuotisen taipaleen juhlamalli Bruce Lee Limited Edition. Kerrankin koodi taitaa olla helpompi sisäistää, kuin mallinimi.

En usko, että on ihan kaikkien pala kakkua, mutta itselle iski kyllä juuri oikeaan paikkaan. Itse kello on vitosen kuoressa, mutta yksityiskohdat on erittäin hyvin tehty. Taulun kaiverrus, kehän merkinnät, erikoinen takakansi, kaksi ranneketta ja hieno boksi jne. Isohko tuontantoerä, mutta kai nuo jossain vaiheessa loppuvat.

Liitteet

• 20240222_172553.jpg
    20240222_172553.jpg
    936,6 KB · kertaa luettu: 296

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulipa hankittua Seiko SRPK39K1, eli vitosen 55-vuotisen taipaleen juhlamalli Bruce Lee Limited Edition. Kerrankin koodi taitaa olla helpompi sisäistää, kuin mallinimi.

En usko, että on ihan kaikkien pala kakkua, mutta itselle iski kyllä juuri oikeaan paikkaan. Itse kello on vitosen kuoressa, mutta yksityiskohdat on erittäin hyvin tehty. Taulun kaiverrus, kehän merkinnät, erikoinen takakansi, kaksi ranneketta ja hieno boksi jne. Isohko tuontantoerä, mutta kai nuo jossain vaiheessa loppuvat.
Noi kehällä olevat kanji-merkit ovat kyllä vau!

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Noi kehällä olevat kanji-merkit ovat kyllä vau!
Tossa on vähän kaksi puolta kaikessa. Livenä kello on yhtään kauempaa katsottuna hyvin hillitty täysmustalta näyttävä (mikäli ei laita Brucen verryttelypuvusta tehtyä ranneketta kiinni). Läheltä sitten erottuu tuo teksti ja muut yksityiskohdat. Kehällä on Leen sanonta Using no way as way tms, eikä numeroita.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Seikot ovat koneistoltaan laatukelloja, siis nämä edulliset myös. Mulle tullut nyt pari Seikoa käytettyinä.

Liitteet

• 20240227_181755.jpg
    20240227_181755.jpg
    1,6 MB · kertaa luettu: 203
  • 20240221_102322.jpg
    20240221_102322.jpg
    1,9 MB · kertaa luettu: 204
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Seikot ovat koneistoltaan laatukelloja, siis nämä edulliset myös. Mulle tullut nyt pari Seikoa käytettyinä.

Mikä malli tuo vasen on? Todella hieno design.

Itsellä löytyy vain SKX007 arkikellona. Hyvä muistutus, että pitäisi varmaan putsata/huollattaa tuo. Sen verran nähnyt ja kokenut tässä noin 10 vuoden aikana.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Itsellä on tuon vitosen lisäksi myös SPB121J1 Alpinist ja on kyllä hintaisekseen oikein miellyttävän laadukas laite. Ainut miinus siinä hiukan huonosti linkun osalta istuva muuten ihan laadukas ranneke (istuu ehkä huonosti myös ns vääräkätisyyden takia).

Nuo kuvien kellot on kyllä makeita. Houkuttaisi itseäkin joku vintage erikoisempi chrono tai sitten jossain vaiheessa Grand Seiko. Hiplailin työkaverin GS:ää joku aika sitten ja on kyllä erikoisen hieno. Vaikea vaan perustella niin kallista Seikoa vrt sveitsiläisiin.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nuo kuvien kellot on kyllä makeita. Houkuttaisi itseäkin joku vintage erikoisempi chrono tai sitten jossain vaiheessa Grand Seiko. Hiplailin työkaverin GS:ää joku aika sitten ja on kyllä erikoisen hieno. Vaikea vaan perustella niin kallista Seikoa vrt sveitsiläisiin.
Kiitos. No kyllähän Grand Seikot ovat ansainneet paikkansa. Ja siis varmasti pitävät hintansa. Arvostan enemmän noita, kuin jotain Rolexeja. GS on tehty kuitenkin laadun lisäksi kellotaulun muotoilulla. Siis usein. Juuri katselin GS:n myytäviä malleja sivustolta Crono24.fi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy