Sanotaan että olen lähempänä viittäkymmentä kuin kahtakymmentä. Kevennyksenä minun on sanottu tietävän kaikesta kaiken eräässä tunnetussa perjantai-illan primetime ohjelmassa aikanaan.
Ymmärrän pointtisi, mutta ihminen ei ole virheetön. Jokainen tekee varmasti nuorena virheitä, mutta en jaksa millään uskoa että jälkeenpäin yksistään parikymppisenä tapahtunut jälkeenpäin epämiellyttävä seksikokemus aiheuttaisi mielenterveysongelmia vanhempana jos seksi on yhdessä sovittua. Jos kuvittelee, että seksi juuri julkkiksen kanssa avaisi isoja ovia, niin melko sinisilmäinen pitää olla ja kokemuksista oppii.
Mun pointtini ei tässä ole varsinaisesti poistaa naisten omaa vastuuta omasta toiminnastaan ja valinnoistaan, vaan tuoda ilmi se, että vaikka joku asia on mahdollista, se ei silti ole ok. Jos olet yhtään seurannut mun kirjoituksiani palstalla, saatatkin jo tietää, etten todellakaan kuulu siihen hameväen jaostoon, jonka mukaan naiset ovat aina uhreja ja jotenkin automaattisesti heikompia (paitsi usein fyysisesti, mutta tässä ei ollut kyse siitä). Osa ihmisistä sukupuoleen katsomatta on reikäpäitä, jotka eivät ajattele mitään muuta kuin käsillä olevaa hetkeä. Tosi hyvä, jos tällaisilla henkilöillä on hyviä ja fiksuja kavereita, jotka jarruttavat vähän menoa, mutta kaikilla ei ole. Ja aika usein jossain vaiheessa tällaisten ihmisten kanssa on ystävienkin vain nostettava kädet pystyyn, kun eihän ihmisiä voi loputtomiin suojella edes itseltään. Joten ymmärrän kyllä senkin, että puhutaan yksilön omasta vastuusta.
Mutta tässä keississä mua tökkii kaikkein eniten se 0-rivin kohderyhmä. Mua ei vaivaa se, että sinne halutaan hyvännäköisiä naisia, vaan se, että näitä naisia haetaan somen ja puskaradion kautta ja halutaan nimenomaan hyvin nuoria naisia. Ei kutsun hyväksymiseen voi liittyä mitään ehtoja, ellei niistä ole erikseen etukäteen sovittu. Ei, vaikka olisi miten "alan tapa". Maailma muuttuu ja moni asia oli ennen hyväksyttävää, muttei ole sitä enää.
Kun alkoholilla on osuutta asiaan, ihmiset eivät aina tee järkeviä päätöksiä eivätkä ymmärrä tekojensa seurauksia. Minäkin olen kännipäissäni tehnyt asioita, joita en selvinpäin tekisi, mutta onneksi nyt sentään joku tolkku on ollut. Kaikilla näin ei ole ja on ihan faktaa, että alkoholi ja muut päihteet poistavat estoja. Ja siksi sitä alkoholia on varmasti ollut ilmaiseksi runsaasti saatavilla näissä Tillinkin bileissä. Jotta kynnys suostua erilaisiin ehdotuksiin olisi mahdollisimman alhainen. Ja vaikka olisi antanut suostumuksensa seksiin kahden promillen kännissä, sitä päätöstä ei siltikään ole tehty täydessä ymmärryksessä. Tämä pitäisi meidän kaikkien muidenkin ymmärtää, kun kutemaan lähdetään kännissä. Mitään tarkkaa promillerajaa ei tietenkään voi asetaa, vaan jokaisen pitäisi pystyä arvioimaan, milloin potentiaalinen kumppani on liian päihtynyt. Siihen ei lakikirjaa tarvita, vaan tilannetajua.
Minä en muuten myöskään ole syyttänyt ketään raiskauksista, vaan pääasiassa valta-aseman hyväksikäytöstä. Ja siitähän tässä on kysymys.