Mainos

Ralliketju

  • 1 865 009
  • 15 013

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier sitten nappasi täydet pisteet, jos ei isoja ongelmia tule niin taitaa mestaruuteen tämäkin kausi päättyä, Tänäkin 0 pistettä melkein vaatii Ogieriltakin nollaa pistettä jostain kisasta ja yleensä pystyy kuitenkin vähintään sen puolustusvoiton powerilla ottaan vaikka jossain ulos ajaisikin.
 

Sambody

Jäsen
Ogier sitten nappasi täydet pisteet, jos ei isoja ongelmia tule niin taitaa mestaruuteen tämäkin kausi päättyä, Tänäkin 0 pistettä melkein vaatii Ogieriltakin nollaa pistettä jostain kisasta ja yleensä pystyy kuitenkin vähintään sen puolustusvoiton powerilla ottaan vaikka jossain ulos ajaisikin.
Älä vielä ojenna pokaalia. Edelleen on herkullinen asetelma mestaruustaistoon, kun periaatteessa neljä kuskia jotka tuosta pystyvät realistisesti taistelemaan ja sen lisäksi yksittäisissä kisoissa pakkaa sekoittanee Rovanperä ja kolmas Hyundai. Enää ei ole tilanne se, että palkintopallille riittää joka kisassa pelkästään tiellä pysyminen vaan nyt joutuu isoista pisteistä jo ajamaankin tosissaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kypärän remmi taisi jäädä auki useammaltakin kuskilta/kartturilta. Anttila YLEn lähetyksessä epäili liian tiukkaa aikatulua siirtymillä, joka sitten aiheuttaa pientä sählinkiä lähtöhetkellä. Toki siinä on 3 minuuttia aikaa aikakortin jätön jälkeen ennen kuin lähtö on, joten perusasiat pitäisi ehtiä tarkistamaan hyvinkin.

Kärkikolmikko oli aika odotettu, vaikka Neuville aloittikin huonosti ja oli liikkeellä kartturin kanssa joka istui nyt ekaa kertaa WRC-autossa.

Kalle ajoi hienosti paria virhettä lukuunottamatta. Lujempaa meni kuin vuosi sitten, joten kiire tulee muille, kunhan päästään alustalle joka sopii hyvin Kallelle. Ehkä jo seuraavassa kisassa KR nähdään palkintopallilla. Ainakin vuosi sitten kyyti oli huimaa SM-kuskeihin verrattuna.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä vielä ojenna pokaalia. Edelleen on herkullinen asetelma mestaruustaistoon, kun periaatteessa neljä kuskia jotka tuosta pystyvät realistisesti taistelemaan ja sen lisäksi yksittäisissä kisoissa pakkaa sekoittanee Rovanperä ja kolmas Hyundai. Enää ei ole tilanne se, että palkintopallille riittää joka kisassa pelkästään tiellä pysyminen vaan nyt joutuu isoista pisteistä jo ajamaankin tosissaan.

Joo ja onhan tuossa Evans ehkä se Ogierin kovin haastaja juuri tasaisuudellaan. Tuo Tunturiralli tuossa voi sotkea myös aika paljon vaikea sanoa kuka tuossa vahvimmilla lopulta on, voisiko olla jopa sitten Rovanperän heiniä tuo kisa. Voitto molemmista Suomen kisoista voisi olla mahdollista jos vain tiellä pysyy :)
 

Hexa

Jäsen
Joo ja onhan tuossa Evans ehkä se Ogierin kovin haastaja juuri tasaisuudellaan. Tuo Tunturiralli tuossa voi sotkea myös aika paljon vaikea sanoa kuka tuossa vahvimmilla lopulta on, voisiko olla jopa sitten Rovanperän heiniä tuo kisa. Voitto molemmista Suomen kisoista voisi olla mahdollista jos vain tiellä pysyy :)
Miksei voisi olla jopa Rovanperän heiniä tuo WRC Tunturiralli, koska kisa on kaikille uusi ja Rovanperä oli nopea myös jo Ruotsin lumirallissa viime vuonna. Haasteena on penkoista pois pysyminen, mutta se on sama tilanne kaikille. Yleensä Ogier ei ole aivan parhaimmillaan todella huippunopeissa ralleissa, mihin Rovaniemen kilpailunkin voi laskea, kuten myös Jyväskylän Suurajot.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalle on ainoa näistä huippukuskeista jolla on kokemusta Tunturista. Katsuta on toinen mutta ei ihan kärki-äijä. Sen merkitys on iso. Ja vielä se että Hänninen ajoi siellä juuri. Heillä on paljon sellaista tietoa mikä Huihailta puuttuu.
 

Hexa

Jäsen
Kalle on ainoa näistä huippukuskeista jolla on kokemusta Tunturista. Katsuta on toinen mutta ei ihan kärki-äijä. Sen merkitys on iso. Ja vielä se että Hänninen ajoi siellä juuri. Heillä on paljon sellaista tietoa mikä Huihailta puuttuu.
Tuo nostaa kyllä Rovanperän osakkeita huomattavasti Tunturirallin voittoa ajatellen. Melkein löisin ennemmin Rovanperän puolesta vetoa kuin Ogierin. Hyundai-kuskeista puhumattakaan. Vaikka kyllä Ogier kolmen sakkiin Tunturissakin todennäköisesti kiilaa.
 

Sambody

Jäsen
Pitänee muistaa että Evans oli myös todella vakuuttava vuosi sitten Ruotsin vähillä lumilla. Tuskin Tänäk myöskään tulee varmistelemaan. Toivottavasti saadaan kova kapina ykköspaikasta, mutta Toyotalla lienee hieman kotikenttä etua varsinkin, kun Hänninen pääsi testaamaan pirelliä jo noilla teillä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pitänee muistaa että Evans oli myös todella vakuuttava vuosi sitten Ruotsin vähillä lumilla. Tuskin Tänäk myöskään tulee varmistelemaan. Toivottavasti saadaan kova kapina ykköspaikasta, mutta Toyotalla lienee hieman kotikenttä etua varsinkin, kun Hänninen pääsi testaamaan pirelliä jo noilla teillä.

Täytyy tosin tietysti muistaa että Rovaniemen kisaan on n kuukausi aikaa. Monesti ainakin Jyväskylän kohdalla on nähty talleilta epäonnistumisia kun testit on ajettu "liian" hyvissä ajoin kesällä ja tiet ovatkin kisan aikana eri kunnossa riippuen kesän keleistä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

Sambody

Jäsen
Taitaa tuo Solberg olla napsun lahjakkaampi kuljettaja kuin Huttunen ja ehkä taustahenkilöt vaikuttavat tähän myös Grönholmilta mitään pois ottamatta.
Joo eiköhän Solbergin mukana saa ainakin isompaa näkyvyyttä ja varmaan myös syvemmät taskut. Silti onhan Solbergin kokemus ja näytöt vielä aika ohkaiset Huttuseen nähden, joten olisihan sitä suonut Huttuselle maistiaisen WRC-autosta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joo eiköhän Solbergin mukana saa ainakin isompaa näkyvyyttä ja varmaan myös syvemmät taskut. Silti onhan Solbergin kokemus ja näytöt vielä aika ohkaiset Huttuseen nähden, joten olisihan sitä suonut Huttuselle maistiaisen WRC-autosta.

Totta mooses, mutta ehkä sitten kesällä Jyväskylän MM-rallissa Huttunen on WRC:n puikoissa? Eikös se ollut niin, että Huttusen ajo-ohjelma WRC-autolla oli täysin auki ja niitä oli luvattu joku kolme kappaletta tälle kaudelle?
 

Sambody

Jäsen
Totta mooses, mutta ehkä sitten kesällä Jyväskylän MM-rallissa Huttunen on WRC:n puikoissa? Eikös se ollut niin, että Huttusen ajo-ohjelma WRC-autolla oli täysin auki ja niitä oli luvattu joku kolme kappaletta tälle kaudelle?
Taisi olla Huttusen ohjelma aikatavalla auki vielä. Ainakaan mitään virallista tietoa tarkemmin mistä ovat saaneet Hyundain kanssa sovittua ei ole silmiini osunut. Grönholm höpötti että jostain on kättä lyöty päälle Monzassa liittyen tähän kauteen, mutta Hyundai ei ole mitään Huttusen ohjelmasta tiedottanut. Vaikea nähdä etteikö Jarille R5:sta lyötäisi Rovaniemelle alle nyt kun Solberg ei tuossa luokassa ole mukana.
 

Hexa

Jäsen
Totta mooses, mutta ehkä sitten kesällä Jyväskylän MM-rallissa Huttunen on WRC:n puikoissa? Eikös se ollut niin, että Huttusen ajo-ohjelma WRC-autolla oli täysin auki ja niitä oli luvattu joku kolme kappaletta tälle kaudelle?
Ei tietääkseni yhtään rallia WRC-autolla ole luvattu Huttuselle, ellei sitten Grönholm tai joku muu kaiva kuvetta. Hyundain WRC2-luokan auto pitäisi löytyä vähintään puoleen MM-sarjan kisoista. Muutenkin Oliver Solberg tuntuu menneen hieman ohi nyt Hyundain sisäisessä rankingissa. Taustalla saattaa kuitenkin olla vain avokätisemmät taustajoukot.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Taustalla saattaa kuitenkin olla vain avokätisemmät taustajoukot.
Tähän minä ainakin uskon täysin. Rallin MM sarja on syvässä kuopassa, kuskin hyvyys ei ratkaise yksin saako ajaa. Surkea tilanne. Toivottavasti saavat hybridi säännöt löytyä lukkoon pian jotta kiinnostus autovalmistajien silmissä nousee ja tulee lisää talleja ja siten parhaat kuskit ratteihin. Rumasti sanoen Suomesta löytyisi varmasti tollasia solbergejä jos niitä samalla rahalla ja manageroinnilla vietäisi maailmalle. Huttunen, tuo mörökölli metsien keskeltä, vai Oliver, pidetyn viihdyttäjän maailman mestarin poika. Pr arvo eri.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Sambody

Jäsen
Toivottavasti saavat hybridi säännöt löytyä lukkoon pian jotta kiinnostus autovalmistajien silmissä nousee ja tulee lisää talleja ja siten parhaat kuskit ratteihin.
Vähän muuten huolestuttaa Hyundain tilanne ensi kautta ajatellen. Vieläkään ei ole tullut mitään varmistusta että jatkavat mukana ja ei taida vielä kaikki säännötkään ensi vuodelle olla lukkoon lyötyjä. Toivottavasti hyppy hybridi maailmaan ei nyt osoittaudu taas taantuman jaksoksi MM-ralleissa, kun nyt saatu nauttia viime vuosina hyvästä kilvanajosta.
 

Hexa

Jäsen
Tähän minä ainakin uskon täysin. Rallin MM sarja on syvässä kuopassa, kuskin hyvyys ei ratkaise yksin saako ajaa. Surkea tilanne. Toivottavasti saavat hybridi säännöt löytyä lukkoon pian jotta kiinnostus autovalmistajien silmissä nousee ja tulee lisää talleja ja siten parhaat kuskit ratteihin. Rumasti sanoen Suomesta löytyisi varmasti tollasia solbergejä jos niitä samalla rahalla ja manageroinnilla vietäisi maailmalle. Huttunen, tuo mörökölli metsien keskeltä, vai Oliver, pidetyn viihdyttäjän maailman mestarin poika. Pr arvo eri.
En silti sanoisi Oliver Solbergia huonoksi kuskiksi. En ole tarkemmin seurannut hänen uraa, mutta on tainnut edetä aika suoraviivaisesti ja voittojakin tulla hyvin junioriluokissa. Silloin kun kaksi kuskia ovat vauhdin suhteen tasaväkisiä, niin muut asiat tulevat ratkaisevaan rooliin tallipaikan saamiseksi, eli esimerkiksi raha, kuskin ikä sekä markkinointiarvo. Ilmeisen nopea kuljettaja Oliver Solberg kuitenkin on. Geenit on ainakin kohdallaan, kun äiti on myös entinen rallikuljettaja Pernilla Walfridsson. Ajaa rallia ilmeisesti Ruotsin lipun alla ja on Ruotsin / Norjan vastine Kalle Rovanperälle. Hieman näyttää olevan ralliuraa rakennettu samalla tavalla kuin Kallenkin.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
En silti sanoisi Oliver Solbergia huonoksi kuskiksi. En ole tarkemmin seurannut hänen uraa, mutta on tainnut edetä aika suoraviivaisesti ja voittojakin tulla hyvin junioriluokissa. Silloin kun kaksi kuskia ovat vauhdin suhteen tasaväkisiä, niin muut asiat tulevat ratkaisevaan rooliin tallipaikan saamiseksi, eli esimerkiksi raha, kuskin ikä sekä markkinointiarvo. Ilmeisen nopea kuljettaja Oliver Solberg kuitenkin on. Geenit on ainakin kohdallaan, kun äiti on myös entinen rallikuljettaja Pernilla Walfridsson. Ajaa rallia ilmeisesti Ruotsin lipun alla ja on Ruotsin / Norjan vastine Kalle Rovanperälle. Hieman näyttää olevan ralliuraa rakennettu samalla tavalla kuin Kallenkin.
Juu, tiedän taustoja jonkin verran. Huono ei tosiaan ole mutta jos nyt verrataan mainitsemaasi Kalleen, niin aika kaukana on vielä, enkä usko että samantasoiseksi kasvaakaan. Näissä molemmissa on se poikkeava kehityskulku että ihan poikasena on päästy kovalla kalustolla kansainvälisiin kisoihin muiden rahalla. Isossa kuvassa tekee huonoa lajille ainakin minun silmissäni. Kaikkien ei tarvii kaataa Grönholmin lailla kymmentä vuotta, mutta jotenkin lajinomainen kehityskulku vaan kuuluu rakentua perinteisemmin. Eikö muuten Greensmith ole hyvin samanlainen tarina. Faija hoitaa Malcomilta pirssin alle. Ihan sama miten menee, tallipaikka varma.
Huolestuttavaa vaan on tämä meno formulamaisempaan suuntaan, tuo mukanasi iso sponsori niin pääset ajamaan. Itse en juurikaan jaksa tällaista mm sarjaa seurata, toivon että tulevaisuudessa olisi 4-5 tehdastallia, sekä kaluston hintaa ja kilpailujen määrää tiputettu huomattavasti jotta yksityis kuskeja saataisiin mukaan yksittäisiin kilpailuihin. Samoin nuo wrc 2 ja pro luokat, joko ne muuttui tälle kaudelle? Ovat aivan naurettavia ja keinotekoisia. Pääluokka ja sen alle kaksivetoiset vaikkapa alle 27v kuskeille. No se on selvää että muutoksia tulee, toivotaan että laji säilyy maailmallakin.
 

Sambody

Jäsen
Samoin nuo wrc 2 ja pro luokat, joko ne muuttui tälle kaudelle? Ovat aivan naurettavia ja keinotekoisia. Pääluokka ja sen alle kaksivetoiset vaikkapa alle 27v kuskeille.
Mielipiteitä maailmaan mahtuu, mutta ei kai noissa R5:lla ajettavissa luokissa ole muuta vikaa kuin, että siellä on kaksi eri luokkaa samoille autoille. En vieläkään ymmärrä miksei voida kaikki R5:sia niputtaa virallisestikin samaan luokkaan ja ajaa sen voitosta. Puheissahan jo nyt puhutaan siitä kuka voitti missäkin rallissa R5-luokan. Muutenkin ihan hyvä olla pääluokan alla joku neliveto luokka ja R5:t ovat ollut kulujen ja kulun kannalta ihan hyvä kompromissi vaikka täydellisessä maailmassa noidenkin autojen hinta olisi ehkä vielä hieman huokeampi.

Oliver on lahjakas kuski ja tulee varmasti näyttämään ehkä jo ensimmäisessä WRC-lähdössä enemmän potentiaalia kuin Katsuta, Loubet ja Greensmith ovat koko tähän astisten uriensa aikana näyttäneet. Tulee tulevaisuudessa ihan ajamalla oikeuttamaan paikkansa WRC-luokassa(tai rally1 vai miksikä sitä pääluokkaa jatkossa kutsutaan). Näin uskon. Kuitenkin tässä vaiheessa hänen uraansa olisin homerina halunnut tuossa autossa nähdä Huttusen. Arcticissa tulee olemaan taas niin kahden kastin väkeä WRC-luokassa. Mikäli Fourmaux vielä ottaa toisen Fordson Majorin näppeihinsä niin siellä on kilpailu palkintopallille Tänäkin, Neuvillen, Ogierin, Evansin ja Rovanperän kesken ja sitten on näiden takana oma kisansa joko märkäkorville tai muuten vaan iso taskuisten tukijoiden kuskeilla. Breenistä ei ihan tiedä kumpaan kilpailuun tiukemmin osallistuu, mutta ajanee viimeistään kilpailun vanhetessa enemmänkin tuon kärjen vauhtia kuin peräpään. Ja vaikka Suninen pääsisi kilpailuun mukaan niin tuskinpa Fooortin moottorissa vieläkään paukut riittää näin nopeilla teillä oikeastaan lähellekään kärjen vauhtia.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Breenistä ei ihan tiedä kumpaan kilpailuun tiukemmin osallistuu, mutta ajanee viimeistään kilpailun vanhetessa enemmänkin tuon kärjen vauhtia kuin peräpään. Ja vaikka Suninen pääsisi kilpailuun mukaan niin tuskinpa Fooortin moottorissa vieläkään paukut riittää näin nopeilla teillä oikeastaan lähellekään kärjen vauhtia.
Breeni tulee menemään kovaa. On hyvä ja taitava seppä ajamaan lumella, ainoa miinus tuo ajotuntuma tietenkin. Laskisin melkein Breenin tuohon samaan kastiin mainitsemiesi viiden kuskin kanssa.
 

Hexa

Jäsen
Eikö Ogierikaan voi laskea pois voittotaistelusta. Häneltä löytyy kuitenkin myös kolme voittoa Ruotsin rallista, eli kyllä hän osaa ajaa myös lumellakin. Ei oikein saanut testeissä autoa mieleisekseen lumella, mutta on silti aina nopea joka olosuhteissa ja ottaa varmasti ne pisteet pois mitä on tarjolla. Eiköhän voitosta tule kuitenkin Toyotan jäsentenvälinen kisa jälleen.
 

Sambody

Jäsen
Breeni tulee menemään kovaa. On hyvä ja taitava seppä ajamaan lumella, ainoa miinus tuo ajotuntuma tietenkin. Laskisin melkein Breenin tuohon samaan kastiin mainitsemiesi viiden kuskin kanssa.
Breen ajanut kilpaa WRC-autolla viimeksi syyskuussa Virossa. Toki saa taas varmasti hyvän lähtöpaikan, mutta noinkohan riittää ihan kärjen vauhtiin. Arcticissa tullaan menemään käsittääkseni niin kovaa että luottamus autoon pitää olla 100% ja jos alussa täytyy Breenin totutella niin voi kärki olla jo karannut ennen kuin vauhtiin pääsee.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikö Ogierikaan voi laskea pois voittotaistelusta.
On aika erikoista, jos Ogieria joku ei laske jokaisen kisan voittotaisteluun mukaan. On kuitenkin niin kovat näytöt ja voittoja ympäri rallimaailman, että hänen voittonsa ei enää pitäisi olla kenellekään yllätys.

Mitä tulee seuraavaan kisaan, niin Kalle on melkein ykkössuosikki. Saa sitten nähdä meneekö tuo 250km ilman ajovirhettä. Jos menee, voitto on lähellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös