Ralliketju

  • 1 834 552
  • 14 798

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänakilla loppui renkaat kun tuli kaksi rengasrikkoa ja joutui keskeyttämään... Eikä voi startata huomenna superrallia säännöillä kun kisan säännöt ei salli sitä sunnuntaille...
 

Sambody

Jäsen
Mikkelsenin vauhti on kyllä täysin ylivoimaista WRC 2:ssa.
Yllättyneet käsi pystyyn. Solbergilla ei riitä kokemus haastamaan Montessa vielä noin kokenutta kuskia ja muut noilla autoilla kurvailevat eivät ole ikinä antaneet oikein mitään näyttöjä. Mikkelsen on kuitenkin mielestäni ihan WRC-autoon kuuluva rattimies harmi ettei paikkoja ole tarpeeksi ja osa niistäkin(M-Sport) rahapinkan perusteella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.
Samaa mieltä. Kyseessä kuitenkin erittäin kokenut kaveri kaikenlisäksi, jonka pitäisi tuollaiset asiat vain yksinkertaisesti muistaa tehdä. Ei mielestäni mitään syytä antaa pientä rangaistusta. Kokemus vieläpä rangaistusta lisäävänä tekijänä.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.

Noh en tiedä olisiko tuosta nyt kovin isoa rangaistusta pitänyt antaa , mutta nämä turvallisuusjutut on semmoisia että eihän noista kyllä pitäisi olla rangaistamattakaan kuten nyt käytännössä tehtiin. Äijä tienaa peruspalkkaa semmoiset 6 miljoonaa + boonukset. 400e ei varmaan edes muistu tunnin päästä sakoista enää edes mieleen. Vähän sama kun poliisi pysäyttäisi meikäläisen ja antaisi 10snt sakon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noh en tiedä olisiko tuosta nyt kovin isoa rangaistusta pitänyt antaa , mutta nämä turvallisuusjutut on semmoisia että eihän noista kyllä pitäisi olla rangaistamattakaan kuten nyt käytännössä tehtiin. Äijä tienaa peruspalkkaa semmoiset 6 miljoonaa + boonukset. 400e ei varmaan edes muistu tunnin päästä sakoista enää edes mieleen. Vähän sama kun poliisi pysäyttäisi meikäläisen ja antaisi 10snt sakon.
Joku ikuinen kilpailukielto olisi kova rangaistus. Loppukauden kilpailukielto olisi iso rangaistus. Hylkäys olisi rangaistus. 400e sakko ei ole rangaistus ollenkaan. En pysty ymmärtämään ollenkaan tällaista suhtautumista turvallisuuteen. Jos Ogier nyt joutuu vaikkapa onnettomuuteen ja selviää että hänellä oli esim turvavyö auki, niin mikä olisi rangaistus?600e sakko, jos jää henkiin? Veri olisi erittäin vahvasti Fian käsissä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Juho Hänninenhän hylättiin aikoinaan väärien kalsareiden ja sukkien takia. Säännöt eivät näköjään ole samat kaikille. Sordo diskattiin kun turvavyöt unohtuivat auki, eikö tuo vertaudu aika hyvin kypärään?

Puuhastelua.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.
Ogierin sakot ovat samassa linjassa rallissa viime kausina annettuihin sanktioihin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Sitä en sitten tiedä onko tämä oikea linja?
 

Sambody

Jäsen
Ogierin sakot ovat samassa linjassa rallissa viime kausina annettuihin sanktioihin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Sitä en sitten tiedä onko tämä oikea linja?
Neuvillen uusi kartturi teki saman mokan ja sai samat sakot. En tiedä onko Ogier päässyt vuosien dominoinnilla suomalaisten päänsisään, mutta itse ainakin tykkään, että nämä kilpailut ratkeaa ajamalla eikä kypärän remmeihin. Toki tuo sakko ei tunnu missään Ogierin lompakossa, mutta olisi se nyt ollut täysin perseestä jos Neuville ja Ogier olisivat tuosta joutuneet keskeyttämään tuon takia.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Yllättyneet käsi pystyyn. Solbergilla ei riitä kokemus haastamaan Montessa vielä noin kokenutta kuskia ja muut noilla autoilla kurvailevat eivät ole ikinä antaneet oikein mitään näyttöjä. Mikkelsen on kuitenkin mielestäni ihan WRC-autoon kuuluva rattimies harmi ettei paikkoja ole tarpeeksi ja osa niistäkin(M-Sport) rahapinkan perusteella.
Joo ei tarvitse nostaa kättä pystyyn. Harmi, kun WRC-paikkoja on niin harvoille tarjolla ja osa niistä menee rahamiehille. Mutta toki sekin on ymmärrettävää ja kuuluu lajiin kuin lajiin. Tää Gryazin on muuten hauska ja "tapahtuma-altis" epeli. Muutama vuosi sitten oli "rallihommien" kautta mahdollisuus tutustua häneen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko Ogier päässyt vuosien dominoinnilla suomalaisten päänsisään, mutta itse ainakin tykkään, että nämä kilpailut ratkeaa ajamalla eikä kypärän remmeihin.

Juu näinhän sen kuuluisi mennä. Jotenkin vaan ne Hännisen kalsarit kummittelee tuolla takaraivossa. Olihan se aika ylimitoitettu rangaistus tekoon nähden. Sellainen johdonmukaisuus ei aina ole ollut johtoajatuksena näissä rangaistuksissa... Toivottavasti tällainen linja pitää sitten jatkossakin näissä asioissa... Ja onhan ranskalaisten kotiinpäin vetämisestä varsinkin Montessa niin monta tarinaa että saisi aika hyvän kirjan niistä kirjoitettua...
 

Hexa

Jäsen
Tuohan se juuri on, että linjan on pidettävä sitten jatkossakin näissä rangaistuksissa ja rallit pitäisi ratkoa ajamalla, eikä politikoimalla. Joskus takavuosinahan siihen syyllistyttiin turhankin paljon juuri Montessa. Olisi kuitenkin ollut melko kohtuutonta joku 5 tai 10 minuutin aikasakkokin tuosta rikkeestä, mikä olisi tarkoittanut käytännössä rallin olevan ohi heidän osaltaan, tai ainakin kärkitaistelun osalta. Joskus menneinä vuosina ranskalaiset noita sakkoja lätkivätkin aika sumeilematta ulkomaisille kuskeille tai väärän automerkin edustajille.
 

minarc

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Boston Bruins
Eikä pidä unohtaa, että Juan Pablo Raies Ford Focus WRC hylättiin Ruotsissa 2007 kun ajoi kisan viimeisen lyhyen yleisö-ek:n ilman toista ajohanskaa, joka oli mystisesti kadonnut.. ei paljon auttanut että kartturin isä oli yksi Argentiinan rikkaimmista henkilöistä, joten sakotkin olisi varmaan saaneet maksettua.

Mitäs mieltä Tänakin tempusta. Aika pitkään ollut säännöt ettei siirtymää saa ajaa jos ei ole kaikkia 4 rengasta. Nyt tykitti 80km siirtymän naarmuttaen ja kolhien asfalttia vasten sääntöjä, eikä edes vanhaan hyvään tyyliin ollut kartturi konepellillä tasapainottamassa menoa. Ennakkotapauksena voisi Hyundain laskuun asfaltoida osuuden uudelleen. Sitten vakavasti puhuen onhan se vähän turhan julmaa välillä olemattoman ongelman takia menettää peli ja kalliit pisteet ja tuurista kiinni monta pätkää jää päivästä ajamatta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Juu näinhän sen kuuluisi mennä. Jotenkin vaan ne Hännisen kalsarit kummittelee tuolla takaraivossa. Olihan se aika ylimitoitettu rangaistus tekoon nähden. Sellainen johdonmukaisuus ei aina ole ollut johtoajatuksena näissä rangaistuksissa...

Hännisen casessa oli sellainen tausta että edeltävässä Saksan rallissa oli tuota sääntöä tulenkestävistä alusasuista rikottu useamman WRC-kuskin toimesta ja tuolloin päädyttiin antamaan kaikille vain huomautus, lisäkaneettina että jatkossa sitten rangotaan kovaa. Hänninen ei tietenkään tuosta ollut tietoinen kun ei kv-kisoja ajanut vielä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänak teki valinnan ja otti vain yhden varapyörän. Saa ottaa kaksi. Jos olis ollut kaksi niin olisi päässyt huoltoon ja jatkoon ilman selityksiä. Mun mielestä ihan hyvä sääntö noin kun jossain rallissa (ettei taas olis ollu monte?) Loeb tuli huoltoon vain yhdellä ehjällä renkaalla. Ja jossain Grönholm pysäytettiin ja pakotettiin jättämään kisa kesken poliisin toimesta kun oli yksi rengas rikki. Nyt tuon osalta sääntö on selkeä ja kaikille sama.

E: itseasiassa juuri tuon säännön takia jouduttiin keskeyttämään Jyskälässä yksi vuosi kun loppui renkaat. Lenkin ekalla pätkällä meni kaksi rengasta ja tokalla siiten kolmas. Enempää renkaita ei ollut ja pätkiä jäljellä kolme ennen huoltoa joten homma oli sillä selvä...
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hännisen casessa oli sellainen tausta että edeltävässä Saksan rallissa oli tuota sääntöä tulenkestävistä alusasuista rikottu useamman WRC-kuskin toimesta ja tuolloin päädyttiin antamaan kaikille vain huomautus, lisäkaneettina että jatkossa sitten rangotaan kovaa. Hänninen ei tietenkään tuosta ollut tietoinen kun ei kv-kisoja ajanut vielä.
Jotain tällaista arvelinkin ja muistelin. Yleensä nuo juuri noin menee mutta kuskin kertomus värittyy matkalla eikä kaikki vivahteet välttämättä välity yleisölle...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kallella päivän avauksessa rengasrikko ja jäi 53 sekunttia nyt Neuvillen taakse 4 sijalle. Isot erot alkaa pikkuhiljaa olemaan että isoin jännitys taitaa mennä Powerille tai tuleeko jotain muita yllätyksiä jollekin. Klo 11 olisi Yle areenassa seuraava erikoiskoe ja sitten tv2 klo 13 poweri
 

Hexa

Jäsen
Mitäs mieltä Tänakin tempusta. Aika pitkään ollut säännöt ettei siirtymää saa ajaa jos ei ole kaikkia 4 rengasta. Nyt tykitti 80km siirtymän naarmuttaen ja kolhien asfalttia vasten sääntöjä, eikä edes vanhaan hyvään tyyliin ollut kartturi konepellillä tasapainottamassa menoa. Ennakkotapauksena voisi Hyundain laskuun asfaltoida osuuden uudelleen. Sitten vakavasti puhuen onhan se vähän turhan julmaa välillä olemattoman ongelman takia menettää peli ja kalliit pisteet ja tuurista kiinni monta pätkää jää päivästä ajamatta.
Miten tuo on yleensä ollut mahdollista ajaa 80 km pelkillä vanteilla sääntöjen puolesta, eivätkä poliisit pysäyttäneet heitä. Eikös RAC-rallissa joskus ainakin Grönholm ja Mäkinen -98 pysäytetty poliisin toimesta, kun ajoivat kolmella pyörällä. Heiltä taisi tosin puuttua koko vanne ja muukin ripustus yhdestä kulmasta ja autoa ei katsottu enää tieliikennekelpoiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuitenkin vielä kolme ek:ta jäljellä. Saa nähdä meneekö kaikkien kärkikuskien osalta puhtaasti ilman virheitä.

Jännä myös nähdä mitä powerilla tapahtuu kun tuo alkuosuus on ihan jässä ja loppu taas ei. Pitäisi vetää kuitenkin ihan täysillä.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Jännä huomata, miten kuljettajat vatkaa autojaan liukkaissa ja haastavissa olosuhteissa, paitsi Ogier, joka ajaa muihin nähden rauhallisesti suoraa linjaa pitkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös