Yllättyneet käsi pystyyn. Solbergilla ei riitä kokemus haastamaan Montessa vielä noin kokenutta kuskia ja muut noilla autoilla kurvailevat eivät ole ikinä antaneet oikein mitään näyttöjä. Mikkelsen on kuitenkin mielestäni ihan WRC-autoon kuuluva rattimies harmi ettei paikkoja ole tarpeeksi ja osa niistäkin(M-Sport) rahapinkan perusteella.Mikkelsenin vauhti on kyllä täysin ylivoimaista WRC 2:ssa.
Samaa mieltä. Kyseessä kuitenkin erittäin kokenut kaveri kaikenlisäksi, jonka pitäisi tuollaiset asiat vain yksinkertaisesti muistaa tehdä. Ei mielestäni mitään syytä antaa pientä rangaistusta. Kokemus vieläpä rangaistusta lisäävänä tekijänä.Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.
Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.
Joku ikuinen kilpailukielto olisi kova rangaistus. Loppukauden kilpailukielto olisi iso rangaistus. Hylkäys olisi rangaistus. 400e sakko ei ole rangaistus ollenkaan. En pysty ymmärtämään ollenkaan tällaista suhtautumista turvallisuuteen. Jos Ogier nyt joutuu vaikkapa onnettomuuteen ja selviää että hänellä oli esim turvavyö auki, niin mikä olisi rangaistus?600e sakko, jos jää henkiin? Veri olisi erittäin vahvasti Fian käsissä.Noh en tiedä olisiko tuosta nyt kovin isoa rangaistusta pitänyt antaa , mutta nämä turvallisuusjutut on semmoisia että eihän noista kyllä pitäisi olla rangaistamattakaan kuten nyt käytännössä tehtiin. Äijä tienaa peruspalkkaa semmoiset 6 miljoonaa + boonukset. 400e ei varmaan edes muistu tunnin päästä sakoista enää edes mieleen. Vähän sama kun poliisi pysäyttäisi meikäläisen ja antaisi 10snt sakon.
Ogierin sakot ovat samassa linjassa rallissa viime kausina annettuihin sanktioihin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Sitä en sitten tiedä onko tämä oikea linja?Wot? Kypärän remmi auki ajaminenhan on suht sama kuin ajaisi ilman kypärää. Olen aika hämmästynyt että tuo on asia jonka kuski saa käytännössä 400e maksua vastaan valita. Jossain formuloissa musta lippu olisi selviö.
Neuvillen uusi kartturi teki saman mokan ja sai samat sakot. En tiedä onko Ogier päässyt vuosien dominoinnilla suomalaisten päänsisään, mutta itse ainakin tykkään, että nämä kilpailut ratkeaa ajamalla eikä kypärän remmeihin. Toki tuo sakko ei tunnu missään Ogierin lompakossa, mutta olisi se nyt ollut täysin perseestä jos Neuville ja Ogier olisivat tuosta joutuneet keskeyttämään tuon takia.Ogierin sakot ovat samassa linjassa rallissa viime kausina annettuihin sanktioihin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Sitä en sitten tiedä onko tämä oikea linja?
Joo ei tarvitse nostaa kättä pystyyn. Harmi, kun WRC-paikkoja on niin harvoille tarjolla ja osa niistä menee rahamiehille. Mutta toki sekin on ymmärrettävää ja kuuluu lajiin kuin lajiin. Tää Gryazin on muuten hauska ja "tapahtuma-altis" epeli. Muutama vuosi sitten oli "rallihommien" kautta mahdollisuus tutustua häneen.Yllättyneet käsi pystyyn. Solbergilla ei riitä kokemus haastamaan Montessa vielä noin kokenutta kuskia ja muut noilla autoilla kurvailevat eivät ole ikinä antaneet oikein mitään näyttöjä. Mikkelsen on kuitenkin mielestäni ihan WRC-autoon kuuluva rattimies harmi ettei paikkoja ole tarpeeksi ja osa niistäkin(M-Sport) rahapinkan perusteella.
En tiedä onko Ogier päässyt vuosien dominoinnilla suomalaisten päänsisään, mutta itse ainakin tykkään, että nämä kilpailut ratkeaa ajamalla eikä kypärän remmeihin.
Juu näinhän sen kuuluisi mennä. Jotenkin vaan ne Hännisen kalsarit kummittelee tuolla takaraivossa. Olihan se aika ylimitoitettu rangaistus tekoon nähden. Sellainen johdonmukaisuus ei aina ole ollut johtoajatuksena näissä rangaistuksissa...
Jotain tällaista arvelinkin ja muistelin. Yleensä nuo juuri noin menee mutta kuskin kertomus värittyy matkalla eikä kaikki vivahteet välttämättä välity yleisölle...Hännisen casessa oli sellainen tausta että edeltävässä Saksan rallissa oli tuota sääntöä tulenkestävistä alusasuista rikottu useamman WRC-kuskin toimesta ja tuolloin päädyttiin antamaan kaikille vain huomautus, lisäkaneettina että jatkossa sitten rangotaan kovaa. Hänninen ei tietenkään tuosta ollut tietoinen kun ei kv-kisoja ajanut vielä.
Miten tuo on yleensä ollut mahdollista ajaa 80 km pelkillä vanteilla sääntöjen puolesta, eivätkä poliisit pysäyttäneet heitä. Eikös RAC-rallissa joskus ainakin Grönholm ja Mäkinen -98 pysäytetty poliisin toimesta, kun ajoivat kolmella pyörällä. Heiltä taisi tosin puuttua koko vanne ja muukin ripustus yhdestä kulmasta ja autoa ei katsottu enää tieliikennekelpoiseksi.Mitäs mieltä Tänakin tempusta. Aika pitkään ollut säännöt ettei siirtymää saa ajaa jos ei ole kaikkia 4 rengasta. Nyt tykitti 80km siirtymän naarmuttaen ja kolhien asfalttia vasten sääntöjä, eikä edes vanhaan hyvään tyyliin ollut kartturi konepellillä tasapainottamassa menoa. Ennakkotapauksena voisi Hyundain laskuun asfaltoida osuuden uudelleen. Sitten vakavasti puhuen onhan se vähän turhan julmaa välillä olemattoman ongelman takia menettää peli ja kalliit pisteet ja tuurista kiinni monta pätkää jää päivästä ajamatta.
Kuitenkin vielä kolme ek:ta jäljellä. Saa nähdä meneekö kaikkien kärkikuskien osalta puhtaasti ilman virheitä.Näyttää aika liukkaalta keliltä, saa nähdä vieläkö tapahtumia saadaan.
Kuitenkin vielä kolme ek:ta jäljellä. Saa nähdä meneekö kaikkien kärkikuskien osalta puhtaasti ilman virheitä.
Mielenkiintoiseksi menee. Voittajaa saa jännittää loppuun asti.Jännä myös nähdä mitä powerilla tapahtuu kun tuo alkuosuus on ihan jässä ja loppu taas ei. Pitäisi vetää kuitenkin ihan täysillä.