Mainos

Ralliketju

  • 1 844 946
  • 14 887

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minua kieltämättä alkaa huolestuttaa tuo FIA:n sääntöpuppelointi.
Markko Märtin ja Toni Gardemeisterin kartanlukija Paavo Lukander olivat varsin kovasanaisia tänään nähdyssä rallikoosteessa FIA:n sääntökeplottelusta. Kuten Märtin luetteli, rajuja onnettomuuksia: hän itse (Argentiinassa), Rovanperä Jyväskylässä, Saksassa Solberg, Panizzi..
aiheellisesti Markko kysyikin: Pitääkö jonkun kuolla?
Ja todella huonolla tuurilla se on joku katsojista, ei välttämättä kuljettaja.

Miksi piti mennä muuttamaan jotain toimivaa? Siksi kai koska rallin suosio uhkasi jo FIA:n lempilapsen, Formula 1:sen (EVVK) toimintaa. Ottaa pannuun, myönnän sen.

Toivottavasti ensi kaudeksi loppuu tämä rengaspelleily ja saadaan turvallisuuden takia etuautot takaisin. Ja kaiken päälle ajetaan kolme päivää rallia, eikä mitään SuperRally - pelleilyjä. Jos ajaa metsään, niin ajaa metsään. Jos tekniikka pettää, niin sitten pettää.

Jos minä olisin kuljettaja, voisin kieltäytyä ajamasta, ellei FIA taivu. Pistäisiköhän se FIA:n miettimään, jos Marcus ja Petter sanoisi: "Jos tämä pelleily ei pääty, niin hankkikaa toiset kuljettajat".
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viikonloppuna sitten ajetaan MM-sarjan toinen uusi tuttavuus, Japanin ralli.
Grönholmin sanojen mukaan sekoitus Uutta-Seelantia, Englantia (Wales?) ja jopa Suomen pienimpiä teitä. Ja haastattelun mukaan "ihan kivoja teitä"

Mutta sitten Ford pudotti pommin: Duvalin sopimus purettu, jotenkin tuosta haastattelusta jäi vaikutelma että Duval on itse halunnut purkaa sopimuksen, koska Ford ei ole vieläkään ilmoittanut ajaako se ensi kaudella WRC-sarjassa.

Ja iloisiakin uutisia luvassa: SuperRally-sääntö ei toteudu, etuautot sallitaan ensi kaudella rajoitetusti (yksi etuauto / talli) ja rengassääntöönkin ilmeisesti sorvataan kuskeja miellyttäviä muutoksia.
 

Shane

Jäsen
www.mtv3.fi:

Lehti: Märtin Peugeotin rattiin
09.09.2004 19:17

Virolainen rallikuski Markko Märtin on allekirjoittanut sopimuksen, jonka mukaan mies ajaa rallin MM-sarjan Peugeotilla ensi vuonna, kertoo Autosport-lehti.

Peugeot tai Märtin eivät ole kommentoineet julkisesti sopimuksen olemassa olosta, mutta lehden mukaan virolainen liittyy tallin ykköskuskiksi suomalaisen Marcus Grönholmin rinnalle.

Grönholm ei näe ongelmaa Märtinin tulossa Peugeotille.

- Markko on OK - hyvä, suomalainen totesi Autosportille.

- Minulla ei ole ongelmaa, mutta he (Peugeot) ei ole vielä ilmoittanut asiasta mitä on tapahtumassa.

Märtinin siirto pois Fordilta ei tule yllätyksenä, sillä spekulaatiot virolaisen siirtymisestä alkoivat tiedosta, jonka mukaan Ford panostaa tulevaisuudessa rallin sijaan F1-sarjaan.

Märtin liitettiin aiemmin myös Citroenille ja Subarulle.

(MTV3)

Tämä uutinen + tuo Duvalin sopimuksen purku tarkoittanee siis sitä, että Fordia ei enää ensi kaudella MM-sarjassa nähdä. Valitettava juttu.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Onko muut rallin ystävät päässeet kokeilemaan PC-peliä Richard Burns Rally? On muuten melko huikea pelattavuus, siis kaikkea muuta Colin McRae Rallyjen ilmatyynyautot.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on muuten Sebastien Loeb nykyään maailmanmestarismiehiä. Ansaittu saavutus tämän hetken parhaalle kuskille, jolla on allaan ehdottomasti sarjan paras auto.

Huikea urakehitys Loebilla. Ensimmäistä kertaa mies herätti huomion vuonna 2001, Jyskälän reitin varrella. Aamun pätkän päätteeksi säväytti 1600-luokassa aivan omaa tahtiansa katselupaikkamme ohittanut Citroen Saxo, jonka käskijän nimeksi varmistui VM:n lähtöluettelosta Sebastien Loeb.

Siirryimme iltapäiväksi Ouninpohjalle, ja sama toistui taas. Saxo ei muiden etuvetoisten tavoin jarrutellut, vaan näytti menevän jopa N-ryhmäläisiä vauhdikkaammin. Luokan suomalaisnimet jäivät Loebistä lopulta minuuttikaupalla, ja ranskalainen voittikin Suomen MM-rallissa luokkansa täysin ylivoimaisesti. Kova suoritus Jyskälän ensikertalaiselta.

Loppu onkin tuttua menestystarinaa. Meni alle puoli vuotta niistä Suurajoista, kun Loeb olikin yllättäen mukana MM-rallien voittotaisteluissa Citroenin tuliterällä WRC:llä. Asfalttispesialisti osoittautui seuraavana vuonna myös sorateiden valtiaaksi. Kaikkiaan aivan fantastinen kuljettaja, ja harvinaisen leppoisan oloinen mies muutenkin, ainakin haastattelujen perusteella. Onnea mestarille.

Ja sitten asiasta seinään.

Tuntuu käsittämättömältä, että Stig Blomqvist ajoi vuoden 1983 Argentiinan MM-rallin 1. pätkällä keskinopeudeksi järjettömät 189 km/h! Turhia jarruttelematta on tultu, epäilisin.

En todellakaan tiedä, minkälainen pätkä on kyseessä, mutta tuskin mikään luotisuora kiitorata sentään. Kyseinen keskinopeus onkin yllättäen kaikkien aikojen pätkäennätys. Autona oli luonnollisesti historian älyttömimpinä kilpavehkeinä muistettava Audi Quattro. Kisan voitti Hannu Mikkola, kokonaiskeskinopeudella, joka on sekin edelleen kaikkien aikojen nopein. Tämän vuoden Suurajoissa Grönholmin voittovauhti ei tosin jäänyt enää kauas, alle 1 km/h hitaammin.

No, niistä Audin 1980-luvun rallimoottoreista puristettiinkin parhaimmillaan yli 1000 hevosvoimaa...
 

scholl

Jäsen
Sainz lopettaa todella huipulta. Duunia olisi miehelle vielä riittänyt, mutta sanoi no gracias. Saas nähdä miten noi tallipaikat nyt sitten jakautuu. Burns lienee lopullisesti sairauden takia pois?
Ford ehkä sittenkin jatkaa, joten nyt näyttää työpaikkoja sittenkin olevan. Valitettavasti muut suomalaiset kuin Bosse näyttävät olevan aika huonoja. Varsinkin Mikko Hirvonen, jolla ei riitä edes nopeutta, toisin kuin Rovanperällä, joka taas keskeyttää aina.

Ensi kaudella:

Peugeot: Bosse ja Märtin
Citroën: Loeb ja ?
Subaru: Solberg ja ? (Hirvonen)
Ford: jatkaako? Duval (?) ja ?
Mitsubishi: ?
Skoda: ?
Entä tuleeko muita talleja. Lähtikö Hyundai lopullisesti? Lähikuukausina pitäisi olla viisaampia tässäkin asiassa.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Iker
Se on muuten Sebastien Loeb nykyään maailmanmestarismiehiä. Ansaittu saavutus tämän hetken parhaalle kuskille

Loebistä puhutaan, että hän olisi rallin Schumacher. Saas nähdä ottaako 7 mestaruutta. Ei kuulemma ranskalaisella ole pahemmin heikkouksia. Tällä hetkellä on kaikenlisäksi paras auto. Saa nähdä saavatko - kun auto vaihtuu Xsara -> C4 - sössittyä samalla tavalla kuin konsernin sisarmerkki 206 -> 307.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ensi kaudella:

Peugeot: Bosse ja Märtin
Citroën: Loeb ja ?
Subaru: Solberg ja ? (Hirvonen)
Ford: jatkaako? Duval (?) ja ?
Mitsubishi: ?
Skoda: ?
Entä tuleeko muita talleja. Lähtikö Hyundai lopullisesti? Lähikuukausina pitäisi olla viisaampia tässäkin asiassa. [/B][/QUOTE]

Hyundain pitäisi kaiketi tehdä paluu kaudelle 2006. Niin oli ainakin aiemmin jossain puhetta.

Kuskeista sen verran että:

Pösöllä: pitäisi olla noi
Sitikasta: vaikea sanoa muuta kuin Loeb ilman muuta. Villikortti ja Pykälistö? Ainakin voisi saada muutaman kisan näyttöpaikan
Subarulla: pitäisi olla aika varmasti Petter ja Mikko ( Jälkimmäisen optio tullaan käyttään sanoi Jouhki about viikko sitten)
Ford: on ihan auki: Nehän pisti Duvalin poies... Yksi ehdokas voisi olla vaikka Tuohino, koska sillä on ihan hyvät näytöt...
Mitsulla: jatkaa kaiketi Panizzi, Sola ym... jotka oli tälläkin kaudella
Skoda: Svartsi ajaa 99 % varmuudella, koska markkinat ovat saksassa valtavat. Toiseksi palkkaisin garden tilalle Paasosen. Garde on aina ollut aivan paska. Ei osaa säätää / ajaa autoa.

Niin ja jossain on ollut puhetta että Suzuki olisi kiinnostunut tekeen wrc auton?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Niilo
Garde on aina ollut aivan paska.
Paitsi aikoinaan B-junnuissa, jolloin 18-vuotiaana märkäkorvana kellotti takaveto-Asconalla luokassaan aivan ylivoimaisia aikoja, joilla olisi pöllytetty myös monia yleiskilpailun puolella viilettäneitä nelivetokuskeja.

Jotain outoa Garden touhussa on kyllä ollut, kun aina onnistuu kehittämään autoonsa kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat. Säätö-/testauskyvyt kyseenalaisia, nopeutta on aina ollut, mutta luotettavuutta ei juurikaan sen jälkeen kun jätti kotikulmiensa rallipolut.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ensinnäkin, onnittelut Loebille maailmanmestaruudesta. Aivan varmasti paras kuljettaja tänä vuonna sen vei, hienoimpana todisteena lienee Ruotsin rallin voitto.

Hopeasta ja pronssista käydään sen sijaan vielä jonkinasteinen taistelu, vaikka Solberg onkin vahvoilla hopean suhteen.

Märtin ja Sainz käyvät kiivaan kamppailun pronssista, vaikka teoriassa Grönholmillakin olisi siihen vielä sanansa sanottavana.

Mutta sitten ensi kauden kuljettajaspekulaatioihin:

Peugeotin tilanne lienee täysin selvä, vaikka Märtinin pahvia ei ole vielä julkistettukaan(?).
Citroenin kaksikko lienee Loeb & Duval, Subarulla Hirvosen tilanne on vielä kysymysmerkki. Ainakin Daniel Sola on Repsolin rahoilla tunkemassa Hirvosen eteen.
Fordin tilanne on kääntymässä nyt jatkamisen kannalla, eli olisiko ensi kaudella nyt sitten kuitenkin 6 tallia.
Skodalla jatkaa varmasti Schwarz.

Jouhkia haastateltiin Ilta-Sanomissa tässä taannoin ja mies totesi Rovanperästä ja Gardemeisterista seuraavasti : toisella on sopimus. Rovis on vissiin yrittänyt sekä Fordille että Mitsubishille.

No piakkoin olemme viisaampia.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Niilo
Garde on aina ollut aivan paska. Ei osaa säätää / ajaa autoa.
Kyllähän Gardella nopeutta riittää, ongelmat lienevät henkisellä puolella tällä hetkellä. Motivaatio varmasti kärsii kun ei kunnon kilpa-auton rattiin pääse, vaan vuodesta toiseen "joutuu" tahkoamaan kisoja näillä seateilla ja skodilla ja taistelemaan korkeintaan viimeisistä pistesijoista. Täytyy muistaa, että kun mies viimeksi ajoi edes vähän kilpailukykyisemmällä kalustolla, vuoden 2001 alussa yksityisellä WRC-pösöllä, oli tuloksina viides sija Monte Carlossa (johtikin kilpailua alussa) ja neljäs sija Ruotsista. Samoin ajoihan hän ensimmäisessä WRC-kisassaan (NZ '99) heti kolmanneksi, ja kun tosiaan kotimaan kisoissa oli aikoinaan täysin suvereeni, niin tuskin se nopeus mihinkään on kadonnut. Gardella on vain käynyt huono tuuri talli- ja näyttöpaikkojen suhteen, verrattuna vaikkapa Harri Rovanperään. Uskon vakaasti, että hänellä olisi jo monta MM-rallivoittoa, jos olisi pari vuotta sitten pösölle Roviksen paikalle päässyt.

Hirvonen jatkanee Subarulle, huhujen mukaan puhtaasti Jouhkin rahoilla ostetulla paikalla. Näytöt eivät siis ymmärrettävästi tiimijohtoa tyydyttäneet, mutta hyvä näinkin.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Minusta on surkuhupaisaa, että tuo hirvonen saa jatkaa tuolla subarulla(jos nyt saa), koska näytöt ei riitä mihinkään. Yksi surkeimmista huipputallissa ajaneista kuskeista ikinä, joilla on ollut pysyvä paikka. Janne Tuohino on antanut suhteellisen harvoissa näyttöpaikoissaan melko kovia näyttöjä potentiaalistaan. Lisäksi Tuohino puhuu aina, että tavoitteena on tulevaisuudessa vain voitot toisin kuin hirvonen, jolla ei tunnu olevan edes voitonhimoa tai edes uskoa siihen, että kykenee voittamaan. Sitten selittelee, että on tyytyväinen ajoonsa, kun on jäänyt tallikaverille 5 minuuttia. Onko rallin taso todella näin alhaalla huippukuskien osalta. Vai ovatko, että subarun rahat niin vähissä, että on parempi pitää mikko ilmaisena kuskina. Kyllä se paikka pitäisi kuitenkin ansaita nuissa huipputalleissa. Minusta mikko ei sitä totisesti ole ansainnut.

Hienoahan se on, että nähdään suomalaisia, mutta enemmän pitäisi pystyä laittamaan solbergille hanttiin.. edes pikkaisen haastamaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Eddie
Minusta on surkuhupaisaa, että tuo hirvonen saa jatkaa tuolla subarulla(jos nyt saa), koska näytöt ei riitä mihinkään. Yksi surkeimmista huipputallissa ajaneista kuskeista ikinä, joilla on ollut pysyvä paikka.

Otetaanpa nyt kuitenkin reaaliteetit huomioon Hirvosen kohdalla. Mies ei ole saanut pätkääkään testata tämän vuoden aikana, sen luulisi jo näkyvän. Solberg tuntuu Subarun jo kun omat taskunsa ja kuitenkin kiertänyt ralleja jonkun verran. Minusta Hirvosen vertaaminen Solbergiin on vähän epäreilua Mikkoa kohtaan.

Ja sekä tekee Tuohinosta paremman kuljettajan verrattuna Hirvosta kohtaan jos mies onnistuu Suomessa ja Ruotsissa?

Jos en nyt ihan väärin muista, niin samaa vauhtia kaverukset päästelivät molemmissa ralleissa, tosin Tuohino pysyi tiellä.

Sitten päivän iloisemman puoleen uutinen eli Ford jatkaa MM-sarjassa, hyvä niin. Ja vielä neljän vuoden periodilla, joten vieläkin parempaa.
Kuskeista ei vielä ole tietoa, mutta ilmeisesti Duval jatkaa (ainakin joidenkin huhujen mukaan)
 

Shane

Jäsen
Hieno homma kyllä tuo Fordin jatko. Sehän samalla varmistaa, että ainakin yksi uusi "nassu" pitäisi tehdastiimeissä ensi kaudella nähdä nyt kun Sainz on siis jättämässä hyvästit. Saapi nähdä kuka toisen Fordin kuskiksi valitaan, toivottavasti ainakin Tuohinon joukot ovat hereillä. Näkisin hänellä kuitenkin jonkinlaiset mahdollisuudet kokemuksensa takia, Wilsonin Jyskälän aikaisista puheista huolimatta.

Duval tosiaan jatkanee "ykköskuskina", vaikka jonkinlaisia erimielisyyksiä onkin ollut. Hänhän oli jo kovaa vauhtia menossa Citroënille, mutta palkkapyyntö ei ranskalaisille sopinut joten edessä oli paluu samaan neuvottelupöytään Wilsonin kanssa.. Nyt sorvataan kuulemma sopimuksen kanssa, Ford haluaisi neljän vuoden sopparin mutta Duval itse vain kahden.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Vertailtaessa Hirvosta ja Tuohinoa kannattaa muistaa myös, että jannut ovat ikänsä ja uransa suhteen kuitenkin aika eri tilanteissa. Viisi vuotta vanhemmalla Tuohinolla on kilpailukokemusta WRC-kalustosta jo ainakin vuodesta 1999 - verrokiksi Hirvonen, joka ajoi ylipäätään ensimmäisen rallinsa vasta -98.

Hirvosen urakehitys on edennyt valtavin harppauksin, Tuohino taasen tahkosi kotimaan polkuja WRC-kalustolla vuosikaudet. Huipputasolla realiteetit toki paistavat selvästi läpi tuloslistoista ja pätkäajoista, mutta Subarun motiivit Hirvosen suhteen ovat kyllä ymmärrettäviä. Kärsivällisyyttä on ainakin toistaiseksi löytynyt.
Tuohino puolestaan alkaa olemaan on/off-tilanteessa kansainvälisen uransa suhteen, jotain konkreettista pitää saada aikaan ja sehän tarkoittaa tallisopimusta. Erittäin mielelläni näkisinkin Tuohinon Fordin toisena kuskina, tallipolitiikka vain on välillä aika arvoituksellista.

Mitenkäs muuten Malcolm "ikuinen keskinkertaisuus" Wilsonin rallilahjakas poika Matthew - hänhän taitaa olla Britannian kirkkain lupaus, jonka on huhuttu kiertävän ensi vuonna Monte Carloa lukuunottamatta Focuksella koko MM-sarjan täyttäessään 18 vuotta. Kukas poikaa ajattaa?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kritisoin hiukan tätä hirvosta ja ford vuoden jälkeen ja sain silloinkin nokilleni täällä ja uskoinki sitten, että mikolla saattaa tosiaan olla mahkuja. Enään en usko tuohon hirvoseen pätkääkään, vaikka kuin täällä uskoteltas. Vasta sitten uskon kun näen mikon useammin top4 joukossa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Eddie
Kritisoin hiukan tätä hirvosta ja ford vuoden jälkeen ja sain silloinkin nokilleni täällä ja uskoinki sitten, että mikolla saattaa tosiaan olla mahkuja. Enään en usko tuohon hirvoseen pätkääkään, vaikka kuin täällä uskoteltas. Vasta sitten uskon kun näen mikon useammin top4 joukossa.

Niin, otapa nyt huomioon edelleen se Hirvosen tilanteessa, että Mikon testikilometrit tämän kahden vuoden aikana ovat olleet todella vähäiset. Hän joutuu lähtemään lähes joka kisaan Solbergin säädöillä, ainoa taisi olla Jyväskylä, missä Mikko itse testasi ja heti mies oli ihan kärkivauhdissa.

Minä ainakin uskon vielä Hirvoseen, jos saa vaan testata, niin varmasti ainakin sorakisoissa pystyy kovempaan vauhtiin.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
No eipä se tuo Sarrazzinkaan varmaan hirveästi ehtinyt Subarua ajella ennen kuin tuli ja näytti lahjakkuuden.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Eddie
No eipä se tuo Sarrazzinkaan varmaan hirveästi ehtinyt Subarua ajella ennen kuin tuli ja näytti lahjakkuuden.

Ai että Sarrazinia ja Hirvosta vertaat. Sarrazin, joka tuollaisilla teillä on ajellut koko ralliuransa ja Subarullakin viimeiset pari vuotta.

Mitähän kävisi, jos Sarrazin ja Hirvonen ajaisivat Jyväskylässä, mitä luulet?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Eddie
No eipä se tuo Sarrazzinkaan varmaan hirveästi ehtinyt Subarua ajella ennen kuin tuli ja näytti lahjakkuuden.
(Viimeistään) tästä kommentista paistaa perspektiivin puute niin pahasti läpi, että on täysin ajanhukkaa lähteä perustelemaan sinulle enää yhtään mitään tähän asiaan liittyen.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
PSA-konserni on päättänyt vetäytyä rallin MM-sarjasta, mikä on erittäin paha isku kun kaksi merkittävää automerkkiä lähtee pois.

Ralliautoilussa on jo pitkään painittu kustannuksien kanssa, ja vaikka niitä on yritetty karsia, on käynyt päinvastoin. Esimerkiksi kahden (kauko)kisan lisäys tämän kauden kalenteriin.

Saa nähdä, mitä automerkkejä näemme MM-sarjassa vuonna 2006.
 

Neckar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Saa nähdä toteuttaako PSA lopullisesti uhkauksensa vetää Peugeot & Citroën pois MM-sarjasta. Saattaisiko tämä olla kiristys FIA:n suuntaan, jolla saataisiin sääntömuutoksia tehdyksi ja kuluja karsittua. FIA:han on tainut monet sääntöuudistukset tähän asti tehdä ilman, että olisi kuunnellut sarjaan osallistuvia talleja. Sarjahan on käynyt talleille melkeinpä liian kalliiksi. Ja eikä FIA:n arvostus sarjaa kohtaankaan taida olla ihan kunnossa. Formulat tuntuu olevan kaikkein tärkeintä Mosleylle ja kumppaneille. Toivottavasti merkit jatkavat sarjassa, muuten taitaa tulla vuodesta 2006 todellinen tynkäsarja.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Shayne
(Viimeistään) tästä kommentista paistaa perspektiivin puute niin pahasti läpi, että on täysin ajanhukkaa lähteä perustelemaan sinulle enää yhtään mitään tähän asiaan liittyen.

Okei, jäädään odottelemaan niitä hirvosen näyttöjä. Palataan tähän asiaan taas ensi kauden aikana tai jälkeen. Siihen asti pidän Hirvosta edelleen tusinakuskina, oli minulla perspektiiviä tai ei. Korostan, että olen mielelläni väärässä, ei minulla mitään hirvosta vastaan ole.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Eddie
Okei, jäädään odottelemaan niitä hirvosen näyttöjä. Palataan tähän asiaan taas ensi kauden aikana tai jälkeen. Siihen asti pidän Hirvosta edelleen tusinakuskina, oli minulla perspektiiviä tai ei. Korostan, että olen mielelläni väärässä, ei minulla mitään hirvosta vastaan ole.
Jäädään vain odottelemaan näyttöjä. Enhän minäkään missään välissä ole väittänyt, että Hirvonen tulee olemaan satavarmasti maailmanmestariainesta tai edes huippukuski. Ei minulla ole mitään syytä puolustella Hirvosta, mikäli homma ei natsaa.
Sitä tässä kritisoin, että mielestäni nuo vertailukohteesi ja -perusteesi ovat hyvin perspektiivittömiä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ensi kauden tallipaikkoja jaetaan jo täyttä häkää, vaikka kauden päättymisestä on vasta pari päivää.

Citroen paikkaa Sainzin aukon Francois Duvalilla, jota siis Ford ei saanut pidettyä.
Suomalaisittain kuuluu hienoja uutisia: Timo Jouhkin mukaan Harri Rovanperällä on ensi kaudeksi(kin) tallisopimus, samoin ilmeisesti on Toni Gardemeisterin laita. Myös Kristian Sohlbergin jatko Mitsulla näyttää todennäköiseltä. Jani Paasonen kamppailee Skoda-paikasta ja Mikko Hirvosen tilanne Subarulla on auki.

Ilmeisesti Rovanperä siirtyy Fordin leipiin, koska tuo Citikka-pesti menikin Duvalille. Molempiin talleihin Rovis on viimeisten viikkojen aikana yhdistetty.

Otetaas tässä nyt vielä katsaus varmoihin tallikuljettajiin ensi kaudeksi:

Citröen: Sebastian Loeb, Francois Duval
Subaru: Petter Solberg
Ford: ei vielä vahvistettuja kuljettajasopimuksia
Peugeot: Marcus Grönholm
Skoda : Armin Schwarz
Mitsubishi: Gilles Panizzi

Märtinin Peugeot - siirto on nyt taas epävarmemmalla pohjalla Peugeotin lähtöpäätöksen takia. Joistain lähteistä Markon on huhuttu jäävän sittenkin Fordille.

Citröenin tallipäällikko Guy Frequelin jättää lisäksi vielä takaportin auki Citikan jatkolle, toteaa että konsernin sisällä tullaan vielä keskustelemaan asioista.

Solberg taas laukoi totuuksia FIA:sta ja laittoi Peugeotin ja Citröenin vetäytymisen syyksi FIA:n sääntöpelleilyt. Oikein sanottu Petteriltä, mutta eihän se näitä pukupellejä hetkauta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös