Viestin lähetti Aleksi
Nyt sitten sormet ristiin, että Marcus malttaa pitää Peugeotinsa tiellä ja tekniikka pelaa. Loeb on tällä hetkellä aika kaukana, mutta tulee totutusti nousemaan muiden ongelmien ansiosta. Ja ladun avaajankin tehtävät lankeavat jatkossa muille, joten sekin nostaa Loebin osakkeita.
Tästä ei ole mitään tietoa, mutta käännetäänkös lähtöjärjestys huomenna? Viime vuonnahan niin taidettiin tehdä, että johtava kuljettaja ei liikaa aura-auton hommista kärsisi. Täten ollen Loeb ei hyötyisi niin paljoa huonosta sijoituksestaan, joutuen ajamaan ennen Marcusta ja Märtiniä.
Citikalla muutenkin vaikeuksia, radiosta kuultuna Loeb, sen vähemmän kuin Sainzkaan eivät ole tyytyväisiä autoonsa. Ainakin iltapäivän aikana tämmöisiä kommenttejä levisi radioaalloille.
Ja Hirvonen sitten tössi kisansa. Hyvähyvä. Lapworth ei varmaan silittele päätä. Mikon kohdalla toteutui yleisö-ek:n karu totuus: Täällä et voi voittaa rallia, mutta voit hävitä kaiken.
Huomenna sitten ratkaisun paikat: 170 ek-kilometriä sisältäen Ouninpohjan kahteen kertaan ja rallin pisimmän pätkän, reilun 40-kilometrisen Moksi-Leustun erikoiskokeen.
Tosin onhan vielä sunnuntainakin satakunta kilometriä, mutta kyllähän lähes joka vuosi on lauantaina ratkaisut tehty. Ouninpohja on muuten näytellyt ratkaisun roolia kahtena viime vuonna peräkkäin: viime vuonna Grönholm teloi autonsa ja kaksi vuotta takaperin Burns.
Saas nähdä mitä nyt tarjolla.
Nyt unta galloon ja neljältä ylös. Liivi päälle ja kuuntelemaan liian paljon kävelemään joutuvien kiroiluja, kun pätkälle on jopa matkaa 100 m.
On se niin vaikea ihmisten ymmärtää, että me järjestysmiehet tehdään tätä vapaaehtoisesti, ilman palkkaa. Kyllä välillä ottaa päähän, mutta onneksi porukasta minimaalinen osa on ns."mulkkuja".