Mainos

Ralliketju

  • 1 840 353
  • 14 842

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Harmittavat keskeytykset karsivat suomalaisrintamaa, mutta toki Bossen voitto ongelmista huolimatta kruunasi viikonlopun. Viimeisellä pätkällä meinasi vielä käydä vanhanaikaisesti, mutta onneksi säikähdyksellä selvisi.

Ouninpohjan Amazon-paikka toimi ja imaisi norjalaisen Mitsun nokan kautta ympäri ensimmäisellä kierroksella, pätkä taisi olla poikkikin jonkin aikaa tuon takia. Samoin tuosta jonkun matkaa lähtöön päin hypyn alastulossa oli jokin Meganeista kaatunut. Kumpikin tilanne onnistuttiin välttämään, eka kierros oltiin Rapsulasta pari-kolme kilsaa lähtöön päin ja iltapäivän pätkä Amazon-paikassa.

Ilma oli suosiollinen ja oluetkin riittivät juuri ja juuri viimeisen äffäläisen kohdalle, joten mikäs siinä oli päivää paistatellessa. Kroppaan tuli sopiva pölykuorrutus ja muutama kivikin napsui kohdalleen, jotta tiesi taas käyneensä sorarallissa.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Videoita?

Onko kukaan löytänyt netistä videoklippejä tämän vuoden Neste-rallista? Viikonlopun ohjelma ei mahdollistanut oikein edes tv-seurantaa tänä vuonna, joten ainakin Rovanperän keskeytys jäi näkemättä, samoin kuin tuo katsojien loukkaantumiseen johtenut ulosajo. Laittakaapa linkkiä jos jollain on klipeistä tietoa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Re: Videoita?

Viestin lähetti Leba95
Onko kukaan löytänyt netistä videoklippejä tämän vuoden Neste-rallista? Viikonlopun ohjelma ei mahdollistanut oikein edes tv-seurantaa tänä vuonna, joten ainakin Rovanperän keskeytys jäi näkemättä, samoin kuin tuo katsojien loukkaantumiseen johtenut ulosajo. Laittakaapa linkkiä jos jollain on klipeistä tietoa.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=12475&start=25

Tuolta foorumilta löytyy.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Ouninpohjan Amazon-paikka toimi ja imaisi norjalaisen Mitsun nokan kautta ympäri ensimmäisellä kierroksella, pätkä taisi olla poikkikin jonkin aikaa tuon takia.
Jep, kartturilta kuuleman mukaan molemmat jalat poikki. Oli Mitsu pysähtynyt aika voimalla ojassa olleeseen kiveen.

Myös muut "vihjaamani" paikat pelasivat varsin tänä vuonna. Alussa "Selänteen hyppyrillä" kaatui yksi Vetomies-luokan Corolla, ja lopun Lindroosin mutkassa meni yksi auto nurin kummallakin kierroksella. Lisäksi Bastihan kaatoi juuri Ounin talon pihapiirin viimeisimmässä mutkassa. Kakaristossa spinnasivat ainakin Loeb ja joku venäläis-Subaru.
Viestin lähetti Shayne
Samoin tuosta jonkun matkaa lähtöön päin hypyn alastulossa oli jokin Meganeista kaatunut.
Tästä ei minulla olekaan tietoa, mutta ilmeisestikin kyseessä on juuri tämä Rådiksen paikka. Ei tuossa välissä pahemmin muita hyppyjä muistaakseni ole. Auto ei kylläkään voinut olla Renault Megane, koska semmoisia ei kisassa mukana ollut.

Itse katselin viikonlopun aikana yhteensä 7 pätkää (+ torstain testi-ek). Lindroosin paikan lisäksi tuli nähtyä kaato myös Himoksessa, mutta parhaiten (tai pitäisikö sanoa pahiten) jäi kyllä mieleen perjantai-illan Killeri ja Hirvosen aivan käsittämätön tössiminen. Olkoonkin, että Mikko on suht. nuori ja kokematon ja rata oli ilmeisen liukas monien muidenkin muuriin osumisista päätellen, niin tällaisiin lapsuksiin ei perkele kertakaikkiaan ole varaa! Tiedä vaikka ensi vuoden tallipaikka meni juuri tuossa..

Kisan upeimmasta suomalaissuorituksesta Bossen lisäksi vastaisi mielestäni ehdottomasti Jani Paasonen. Kuudes sija Skodalla näin kovassa seurassa, täysin virheetön ajo ja tallikavereiden täydellinen "nöyryyttäminen" oli varmasti kova näyttö ensi vuoden kuskeja valitseville tiimipäälliköille. Toivoa sopii, että suoritus poikii vähintään uusia näyttömahdollisuuksia, ikäähän Paasosellakin on kuitenkin jo sen verran, että jalka olisi hyvä saada tehdastiimien ovien väliin mahdollisimman pian..

EDIT: viimeinen kappale lisätty..
 
Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Shane
ästä ei minulla olekaan tietoa, mutta ilmeisestikin kyseessä on juuri tämä Rådiksen paikka. Ei tuossa välissä pahemmin muita hyppyjä muistaakseni ole. Auto ei kylläkään voinut olla Renault Megane, koska semmoisia ei kisassa mukana ollut.
Jep, todennäköisesti Clio kuitenkin kyseessä. Pätkien välissä takaisinpäin tullessa järkkäri puhui Meganesta, kun pysähdyimme hetkeksi ihmettelemään ulosajon jälkiä. Paikalla oli turhan hyvä miehitys jo aamuvarhaisesta, muutoin olisimme saattaneetkin jäädä juuri tuohon ekan kierroksen ajaksi. Varmasti kyseessä oli mainitsemasi Rädiksen hyppy, etäisyydestä päätellen. Eikä siellä tosiaan oikein muitakaan vastaavia paikkoja eteen tullut, kun pidemmälle tarvoimme.

Vetomiesten aikana amazon-paikassa ei ollut kuin pari lievää takapyörän roikotusta, vauhtia toki ihan mukavasti ja muutama napakka hyppy nypyssä ennen Rapsulaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Shane
Itse katselin viikonlopun aikana yhteensä 7 pätkää (+ torstain testi-ek). Lindroosin paikan lisäksi tuli nähtyä kaato myös Himoksessa, mutta parhaiten (tai pitäisikö sanoa pahiten) jäi kyllä mieleen perjantai-illan Killeri ja Hirvosen aivan käsittämätön tössiminen. Olkoonkin, että Mikko on suht. nuori ja kokematon ja rata oli ilmeisen liukas monien muidenkin muuriin osumisista päätellen, niin tällaisiin lapsuksiin ei perkele kertakaikkiaan ole varaa! Tiedä vaikka ensi vuoden tallipaikka meni juuri tuossa..

Ensi kauden tallikuskit: varmat tummalla

Subaru: Petter Solberg, Mikko Hirvonen

Citröen : Sebastian Loeb, Carlos Sainz, Markko Märtin

Peugeot : Marcus Grönholm, Markko Märtin

Ford : Francois Duval, Märtin, Janne Tuohino

Märtinin ja Sainzin ratkaistessa tulevaisuutensa, ensi kauden tallipelin palaset loksahtelevat kohdalleen.
Jos Sainz lopettaa, niin silloin on auki kaksi huipputallipaikkaa.
Märtinin on vahvimmin veikkailtu siirtyvät Bossen tallikaveriksi Peugeotille. Jos tämä tapahtuu, se voi avata Tuohinolle paikan Fordilla. Toisaalta se tarkoittaa myös Rovanperän jäämistä työttömäksi.
Hirvosen tilannetta parantaa se, että hänellä on kuitenkin optio Subarulle ja Subarun rahatilanne ei tiettävästi ole mikään kehuttava, joten heillä ei ole varaa kamppailla Märtinistä. Burnsista ei taida ensi kaudella olla ajomieheksi, jos koskaan.

Skodan ja Mitsubishin (Huyndai?) ensi kauden kuskeista ei ole hajua.

Korjataan myös pieni asiavirhe, joka taisi esiintyä täällä ketjussa aikaisemmin: Italian MM-ralli ajetaan soralla, ei asvaltilla. Eli asvaltilla ajettavat kisat ovat Saksa, Korsika sekä Katalonia.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Köpi
Märtinin ja Sainzin ratkaistessa tulevaisuutensa, ensi kauden tallipelin palaset loksahtelevat kohdalleen.
Jos Sainz lopettaa, niin silloin on auki kaksi huipputallipaikkaa.
Märtinin on vahvimmin veikkailtu siirtyvät Bossen tallikaveriksi Peugeotille. Jos tämä tapahtuu, se voi avata Tuohinolle paikan Fordilla.

Skodan ja Mitsubishin (Huyndai?) ensi kauden kuskeista ei ole hajua.
Toisaalta taas Fordin tallipomo Malcolm Wilson ilmoittaa ainakin tämän päivän Keskisuomalaisessa suorasukaisesti olevansa varsin pettynyt Tuohinon suoritukseen, ja että lisäkeikkoja ei ole luvassa. Tuohinon olisi Wilsonin mielestä pitänyt voittaa kilpailu osoittaakseen olevansa tallipaikan arvoinen, mikä tuntuu minusta aika huomattavan kovalta vaatimukselta, varsinkin näin jälkikäteen. Onhan Francois Duvaliakin ajatettu teamissa jo monta vuotta eikä mies ole ollut lähelläkään voittoa missään kisassa. Joten taitaa olla kuitenkin niin, että Fordin ovet eivät Tuohinolle enää aukene, varsinkaan kun ei Wilson mikään suuri suomalaisten ystävä ole ennenkään ollut (kaikki muistavat mm. Juha Kankkusen saaman kohtelun). Britannia-Suomi -akselillahan on rallipiireissä aina ollut pientä skismaa..

Märtinhän on muuten lähdössä Fordista nimenomaan siksi, koska teamin esiintyminen MM-sarjassa ensi kaudella ei ole mitenkään varmaan. Taloushuolia on sielläkin, ja vähintäänkin budjettia tullaan leikkaamaan. Sama juttu on Skodalla ja Mitsulla, ensi kausi on vielä hämärän peitossa. Hyundain tilanteessa ei ole kyllä minullakaan muistikuvaa, mutta eikös sen jossain vaiheessa pitänyt sarjaan palata..?

Tokihan kuten Köpi sanoi, budjettien leikkaaminen voi avata ovia "halvoille suomalaisille", mutta toisaalta se voi tehdä niin myös runsaiden raha- ja sponsorisäkkien kanssa teamipaikkaa hakeville ei-niin-taitaville etelänmaalaisille kuljettajille..

EDIT; Lisäys.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Muistan lukeneeni juuri ennen Neste Rally Finland 2004:sta että Subaru olisi käyttänyt option Hirvoseen ensi kaudesta? Vai muistelenko taas mitä sattuu?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Shane
Tokihan kuten Köpi sanoi, budjettien leikkaaminen voi avata ovia "halvoille suomalaisille", mutta toisaalta se voi tehdä niin myös runsaiden raha- ja sponsorisäkkien kanssa teamipaikkaa hakeville ei-niin-taitaville etelänmaalaisille kuljettajille..

Shane, elä unohda että meillä on Timo Jouhki:) Kukapa olisi uskonut viime syksynä tähän aikaan, että Hirvonen ajaa täyden MM-sarjan Subarun WRC:llä? Niin, siinähän se on, katsovatko tallipäälliköt lompakon paksuutta vaiko ajotaitoa. Oikeastaan tällä hetkellä nuorista kuljettajista, jotka ovat jo ajaneet WRC:llä, ainoastaan Daniel Carlssonilla on suomalaisia nuoria vastaan kohtuullisia näyttöjä. Mutta eipä ole suomalaisilla Marlboroa takana (vrt.Freddy Loix). Toivottavasti nyt joku Hirvosen (?) ja Bossen lisäksi ajaisi ensi kaudella täyttä sarjaa.

Henk.koht toivoisin, että rallikuljettajat rupeisivat pieneen kapinaan kun FIA tuntuu sortavan kokoajan rallia jonkun formulan kustannuksella. Sorvataan paskoja sääntöjä ja muutetaan sääntöjä samaan tahtiin kuin vaihdettaisiin paitaa.

Tässähän piti tulla se oikein hyvältä kuulostanut systeemi, että talli saa ilmoittaa kolme autoa, joista yhden kuljettajan pitää olla sellainen, joka ei kahden vuoden sisällä ole sijoittunut podiumille MM-ralleissa.

Tuo olisi ollut jopa hyvä sääntö, toisin kuin joku v**un superralli-sääntö. Enkä ole ainoa, joka on sitä mieltä. Solbergia ennen poistui Ouninpohjasta paljon porukkaa..
 
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Köpi
Shane, elä unohda että meillä on Timo Jouhki:) Kukapa olisi uskonut viime syksynä tähän aikaan, että Hirvonen ajaa täyden MM-sarjan Subarun WRC:llä? Niin, siinähän se on, katsovatko tallipäälliköt lompakon paksuutta vaiko ajotaitoa.

Niin mitä tuossa Hirvosen tapauksessa on katsottu? Ajotaitoako? Voi olla, että joskus ajaakin kovaa ja maaliin, mutta vauhti ei riitä vielä mihinkään.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Shane
Toisaalta taas Fordin tallipomo Malcolm Wilson ilmoittaa ainakin tämän päivän Keskisuomalaisessa suorasukaisesti olevansa varsin pettynyt Tuohinon suoritukseen, ja että lisäkeikkoja ei ole luvassa. Tuohinon olisi Wilsonin mielestä pitänyt voittaa kilpailu osoittaakseen olevansa tallipaikan arvoinen, mikä tuntuu minusta aika huomattavan kovalta vaatimukselta, varsinkin näin jälkikäteen. Onhan Francois Duvaliakin ajatettu teamissa jo monta vuotta eikä mies ole ollut lähelläkään voittoa missään kisassa.
Aika koominen kommentti kerrassaan, eikä vähiten sen vuoksi, että lausujana on Malcolm "ikuinen keskinkertaisuus" Wilson. Malcolmin, jos jonkun, luulisi tietävän, ettei se niin helppoa ole edes kotikisassaan ajella palkintopallille tehdaskuskien lomassa, vaikka samanlaisen auton sattuisi saamaankin. Kuinkahan monta tilaisuutta Wilson itse tuhlasi omina aktiiviaikoinaan esim. RAC:ssa, olematta lähelläkään Tuohinon nykyvauhtia? Suomen MM-rallissakin hänelle tulivat lähinnä tutuiksi ojanpohjat ylösalaisesta näkökulmasta, joten antipatiat ovat toki ymmärrettäviä.

Lisäksi Wilsonin lausunnoissaan tekemä vertaus Tuohinon tämänvuotisen suorituksen ja Tommin -94 Jyskälä-voiton välillä on sikäli aika ontuva, että ellen ihan väärin muista, niin tuo -94 Suurajot oli ilman MM-statusta silloisen MM-arvokierrätyksen johdosta. MM-sarjan kärkinimien osanotto oli silloin ihan eri luokkaa kuin tämän vuoden massiivisessa tehdastalliosanotossa.

Kummallista tosiaan tämä iänikuinen kädenvääntö Britit-Suomi-akselilla (Wilson, McRae, Burns..). Ei tule heti mieleen muita kuin David Richards, joka on osoittanut linjasta poikkeavaa käytöstä. Hänelläkin tosin oma lehmä ojassa, kun ajoivat Vatasen kanssa maailmanmestareiksi aikoinaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Shayne
Lisäksi Wilsonin lausunnoissaan tekemä vertaus Tuohinon tämänvuotisen suorituksen ja Tommin -94 Jyskälä-voiton välillä on sikäli aika ontuva, että ellen ihan väärin muista, niin tuo -94 Suurajot oli ilman MM-statusta silloisen MM-arvokierrätyksen johdosta. MM-sarjan kärkinimien osanotto oli silloin ihan eri luokkaa kuin tämän vuoden massiivisessa tehdastalliosanotossa.

Muistat väärin. Kyllä kauden -94 kisassa olivat kaikki tähdet. Ford teki rohkean ratkaisun ja jätti Miki Biasionin kotiin antaen Tommille tehdasauton.
Toisaalta sitä voisi jossitella, että olisiko Tommi voittanut, jos Kankkunen & Vatanen eivät olisi teloneet autojaan toisella erikoiskokeella.

-95 Suurajot oli tämä ns. kaksivetoluokan osakilpailu, jolloin huippukuskeista olivat mukana vain Tommi ja Kankku.

Viestin lähetti KPL
Niin mitä tuossa Hirvosen tapauksessa on katsottu? Ajotaitoako? Voi olla, että joskus ajaakin kovaa ja maaliin, mutta vauhti ei riitä vielä mihinkään.

Tässä pitää nyt kuitenkin muistaa, että Hirvonen ajaa nyt ensimmäistä kauttaan täysiverisellä WRC:llä. Viime vuosi oli opetteluvuosi Fordilla ja eikä Subaru vielä tänä vuonna tuloksia liiemmälti odota.
Ensi vuosi on sitten eri asia, mutta eihän se Hirvosen täydellistä töppäystä Killerillä perjantaina vähennä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Köpi
Muistat väärin.
Kappas vaan, ulkomuisti petti kuin piennar norjalaisbussin alta.

Hirvosesta sen verran, että itselläni epäilykset Mikon nopeudesta kasvavat koko ajan. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa vauhdin riittämään pätkäpohjiin ja suurempiinkin väläytyksiin, tai itse asiassa olisi pitänyt jo. Toki tallin ohjeistuksella voi olla osansa, mutta yleensä huippukuskin urakehitys noudattaa kaavaa, jossa nopeus on osoitettu jo aikaisessa vaiheessa luotettavuuden kustannuksella.
On "helpompaa" kehittyä nopeasta kuskista myös luotettavaksi, kuin toisinpäin. Hirvonen ei ole loppujen lopuksi ollut kumpaakaan tähän mennessä.

Helppohan se toisaalta on tässä tuomioita jaella, mutta jotenkin vain tuntuu, että Mikko ei riitä. Toivottavasti olen väärässä.
 

Shane

Jäsen
Re: Videoita?

Viestin lähetti Leba95
Onko kukaan löytänyt netistä videoklippejä tämän vuoden Neste-rallista? Viikonlopun ohjelma ei mahdollistanut oikein edes tv-seurantaa tänä vuonna, joten ainakin Rovanperän keskeytys jäi näkemättä, samoin kuin tuo katsojien loukkaantumiseen johtenut ulosajo. Laittakaapa linkkiä jos jollain on klipeistä tietoa.
Tänään tulee kakkoselta tunnin kooste kisasta alkaen kello 23:50. Ja ensi lauantaina MTV3 näyttää Vetomies-kisasta puolen tunnin koosteen.

Netistähän (tai ainakaan vähänkään virallisimmilta sivuilta..) näitä MM-sarjalaisten klippejä ei tv-oikeussyistä johtuen erityisemmin löydy, mutta Vetomies-kisasta löytyy video ainakin täältä: http://www.vhtracing.com/?x=videot/. Tosin en kyllä itse ole saanut tuota näkymään ainakaan vielä.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Re: Re: Videoita?

Viestin lähetti Shane
Vetomies-kisasta löytyy video ainakin täältä: http://www.vhtracing.com/?x=videot/. Tosin en kyllä itse ole saanut tuota näkymään ainakaan vielä.
VHT:n videot ovat muistaakseni kaikki wmv-muodossa, joten kokeilepa ladata Mikkisoftan omat codecit. Videolla ei näy lähtöluettelossa mainittuja Bemarin E36-korimallin Ämmiä, joiden soveltuvuus soralle olisi kiinnostanut.
 

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
Jos ketään kiinnostaa amatööri-video jonka kuvasin lauantai aamulla Ouninpohjassa niin menkää tänne ja valitkaa aivan alimmaisena tuo "wrc.avi". Sitten vain right click ja save target as. Ei ole kuin 14 mb.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Varmasti kyseessä oli mainitsemasi Rädiksen hyppy, etäisyydestä päätellen.
Näin tosiaan oli. Eilisiltana tuli meinaan varmistus asialle, kun tämä S1600-rellun ulosajo näytettiin TV-koosteessa incar-videona.
Viestin lähetti Sid
VHT:n videot ovat muistaakseni kaikki wmv-muodossa, joten kokeilepa ladata Mikkisoftan omat codecit. Videolla ei näy lähtöluettelossa mainittuja Bemarin E36-korimallin Ämmiä, joiden soveltuvuus soralle olisi kiinnostanut.
Jeh, tämä vanha, wmv-muotoa tukematon Windows 98 lienee taas tuohonkin syynä.. Ajattelin vain kun ainakin minulla tuo video tuolta sivuilta tallentuu "hieman" hämärään muotoon "vetomies_2004.wmv.avi", että josko itse sivustolla olisi jotain häikkää, mutta nähtävästi sitten ei. EDIT: Tenabin sivuilta voit tarkastella Vetomiesten pätkäaikoja, kyllähän siellä ainakin Hellman oli hyvässä vauhdissa E36:lla ennen keskeyttämistään.
Viestin lähetti Richter_35
Jos ketään kiinnostaa amatööri-video jonka kuvasin lauantai aamulla Ouninpohjassa niin menkää tänne ja valitkaa aivan alimmaisena tuo "wrc.avi".
Tottakai kiinnostaa :) Bossen '98 suistumispaikasta näyttäisi materiaali olevan jos oikein katsoin..
 
Viimeksi muokattu:

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
Oliko noin? Ihan randomina valittiin paikka mutta jotain tollaista huhua oli että bosse olisi siinä ajanut ulos mutta "ne" sano, että vuonna 2001 ja mä mietin, että pakko sen jonkun muun sitten olla koska eihän bosse silloin ulos ajanut...
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Shane
Alkuosuudella en ole ikinä ollut katsojana, mutta kyllähän siellä paikkoja on. Mm. heti alussa kaksi pitkää vasenta, joista toisessa Loix kaatoi '99
Lisää Ouninpohjan tapahtumia.. nimittäin myös tässä heti pätkän ensimmäisessä vasurissa oli yksi JWRC-Punto kaatanut tänä vuonna.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Pakkipari
Muistan lukeneeni juuri ennen Neste Rally Finland 2004:sta että Subaru olisi käyttänyt option Hirvoseen ensi kaudesta? Vai muistelenko taas mitä sattuu?

Tämän viikon IS Veikkaajasta Subarun tiimipomoa David Lapworthia lainaten:
Olemme yhä sitoutuneet nuorten kuljettajien kehitysohjelmaamme. Petter Solberg ajaa autoamme ensi kaudella ja luulen Mikon ajavan toista autoa. Se antaisi Mikolle aikaa olla valmis kaudella 2006, jolloin haluamme yrittää mestaruuksien voittamista sekä kuljettajien että tallien sarjassa

Ota tuosta sitten selvä.
 

Shane

Jäsen
Marcus Gronholm went off the road in the first corner of the stage 1 and retired with a broken wheel. (www.rally-live.com)

Nyt ne MM-haaveet voi kyllä haudata ihan lopullisesti. Nopea oli paluu arkeen Jyskälän voiton jälkeen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, eiköhän Jyskälässä varovasti ajanut Loeb ota tänä viikonloppuna entistä vahvemman otteen MM-tittelistä.

Sainz kyennee laittamaan kampoihin edes näennäisesti, mutta ilman teknisiä murheita Loeb vie voiton ilman suurempia kaksintaisteluja.

Harmi tuo Grönholmin keskeytys, taas. Aika vaisu kausi on ollut.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Iker
Sainz kyennee laittamaan kampoihin edes näennäisesti, mutta ilman teknisiä murheita Loeb vie voiton ilman suurempia kaksintaisteluja.
Eipä unohdeta Francois Duvalia. Ykköspätkä meni huonosti, kakkosella tuli jo niukat pohjat ja kolmosella belgialainen pisti Loebia päihin jo yli 12 sekuntia!

Mitään pakkovoiton tarvettahan Loebilla ei ole nytkään, joten todennäköisesti hän tyytyy vain varmistelemaan kakkossijaa mikäli Duvalin kiito jatkuu.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loeb sitten otti odotetun voiton, vaikka Duval laittoikin useiden pohja-aikojensa siivittämänä hyvin kampoihin. Solberg sekä kartturinsa Mills saavat olla kiitollisia päästyään Saksasta hengissä pois.

Kisassa yhdeksänneksi sijoittunut Stephane Sarrazin pisti tulosluettelossa silmään. Mieshän ajoi muutama vuosi sitten F1-luokassakin jokusen kisan, muistaakseni Sauberin tai Prostin kuskina. Näköjään myös ralli kuuluu varsin ratapainotteisen uran kirjoon.

Homma jatkuu parin viikon päästä Japanissa. Onpahan luultavasti kaikille kuskeille ja talleille yhtä outo ja uusi kokemus.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Shane
Marcus Gronholm went off the road in the first corner of the stage 1 and retired with a broken wheel. (www.rally-live.com)Nyt ne MM-haaveet voi kyllä haudata ihan lopullisesti. Nopea oli paluu arkeen Jyskälän voiton jälkeen.
Eiköhän ne haudattu jo ajat sitten. Nyt tavoitteena on ilmeisesti päästä maaliin ja kehittää autoa seuraavaan kauteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös