Mainos

Ralliketju

  • 1 845 210
  • 14 887

Neckar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Viestin lähetti AnaKonda
. Tässä taannoin ehdotettiin muistaakseni Jean Todtia FIA:n seuraavaksi puheenjohtajaksi, jolloin rallin arvon ei voisi kuvitella ainakaan nousevan :(

Toisaalta Jean Todt on entinen rallimies. Jos oikein muistan niin on tainnut olla useamman takavuosien huippujen kartturi. Ja taisipa 80-luvulla toimia Peugeotin tallipäällikkönä. Joten uskon, että hän kyllä tekisi rallin puolesta hyvää työtä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Jatketaan siitä mihin jäätiin, eli Bosse on ottanut kärkipaikan haltuunsa Kreikassa. Ilahduttavasti toisena on Rovanperä 7,8 sekuntia perässä. Solberg + 10,1 ja Loeb +34,0. Nämä siis 3. pätkän jälkeen.

Markko on ilmeisesti käynyt metsähallituksen puolella, joten kärkitaisto ainakin menetetty, mikäli ylipäätään jatkaa.

Hirvosella ei taaskaan vauhti riitä, mutta sijoituksena sentään kuudes, 35 sekuntia jääneenä.

Nämä sääntövenkoilut ovat niin perseestä, että en edes ole viitsinyt perehtyä koko asiaan. Ehkä jatkaa, ehkä ei, so not, mutta pisteitä ei toivon mukaan heru.
 

scholl

Jäsen
Mielestäni Hirvonen on yllättävän vähän jäljessä. Varsinkin kun vertaa Citroëniin, jonka kuskit ovat ihmeen vaisuja. Loeb ja Sainz ajelevat Hirvosen tahtiin.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Noni. Jotain on nyt käynyt, kun Bosse jäi nelosella Solbergille 18,4 sekuntia ja näinollen ainakin Petter meni ohi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Neckar
Toisaalta Jean Todt on entinen rallimies. Jos oikein muistan niin on tainnut olla useamman takavuosien huippujen kartturi. Ja taisipa 80-luvulla toimia Peugeotin tallipäällikkönä. Joten uskon, että hän kyllä tekisi rallin puolesta hyvää työtä.

Todt on muistaakseni istunut ainakin Hannu Mikkolan kartturina. Ja toiminut Peugeotin tallipäällikkönä.
Ihmeellisiä sääntöheilahteluja. Miksi helvetissä muutetaan jotain toimivaa? Meinaan siis jo edellisiä sääntömuutoksia, etuautot pois jne. Bossehan sen osuvasti sanoi, että eihän kuskeja kuunnella ollenkaan päätöksenteossa.

Kreikassa Grönholm joutui keskeyttämään ulosajon seurauksena hajonneen takajousituksen takia. Bosse toivonee nyt, että kakkosena ja nelosena ajavat tallikaveri Rovanperä ja Duval vievät Loebilta mahdollisimman paljon pisteitä. Jos Loeb nousee kakkoseksi, ero Bosseen onkin jo 19 pistettä. Se on paljon se.
Rovanperä on ajanut parilla viimeisellä pätkällä Solbergia kiinni yli 30 sekuntia, onkohan Petterille ilmaantunut jotain ongelmia?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sarja on kohta puolivälissä, Argentiinan ralli on 8.kilpailu tällä kaudella.

Loeb näyttää kovasti olevan matkalla mestariksi, varsinkin kun kahdeksasta viimeisestä kisasta neljä päästellään asvaltilla. Kovin haastaja on tällä hetkellä Solberg, mutta ei Bosse eikä Märtin vielä ole menettänyt mahdollisuuksiaan. Tosin Bossenkin mahdollisuudet ovat siinä, että Argentiinan ja Jyväskylän kisoista olisi melkein otettava maksimipisteet ja Loeb keräisi maksimissaan 10 pistettä. Sama koskee periaatteessa myös Märtiniä, muuten mestaruustaistelu menee loppukaudesta melkein kahden kaupaksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Köpi
Tosin Bossenkin mahdollisuudet ovat siinä, että Argentiinan ja Jyväskylän kisoista olisi melkein otettava maksimipisteet ja Loeb keräisi maksimissaan 10 pistettä. Sama koskee periaatteessa myös Märtiniä, muuten mestaruustaistelu menee loppukaudesta melkein kahden kaupaksi.

Ottaen huomioon syksyllä ajettavien asfalttikisojen määrän (Saksa, Sardinia, Korsika, Katalonia), uskaltaisin itse ennustaa Loebin erittäin todennäköiseksi maailmanmestariksi.

Kaluston kestävyyshän voi aiheuttaa vaikka mitä yllätyksiä ja ongelmia, mutta teknisiltä murheilta välttyessään Loeb jää oikeastaan vailla vastusta asfalttikisoissa. Ja muistaen esim. viime kauden päätöskisan Britannian mudalla ja soralla, jossa mies ajeli merkkimestaruutta varmistellen toiseksi ennen mm. Mäkistä ja McRaeta, voi todeta vauhdin olevan niissäkin vaikeissa oloissa huikeata luokkaa.

Hyvä niin, Loebille olen mestaruutta pari kautta toivonut, ja nyt tilanne vaikuttaa aika vahvalta hänen kannaltaan. Tietty Bosse saisi sen puolestani viedä vaikka joka vuosi, mutta jos hänet laskee ulos, niin Loeb.

Ps. Olen edelleen sitä mieltä, että toimittaja oli toissa kaudella oikeassa, kun totesi Carlos Sainzin olevan rallisirkuksen kovakuntoisin kuski. Loebin kilpavoimistelijana hankittu kroppa ei minua vakuuta, kaljamaha-Carlos on iskussa... Onnonnon...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Iker
Ottaen huomioon syksyllä ajettavien asfalttikisojen määrän (Saksa, Sardinia, Korsika, Katalonia), uskaltaisin itse ennustaa Loebin erittäin todennäköiseksi maailmanmestariksi.

Tosin näistä neljästä kärkikuljettajasta Bosse on asvaltilla selkeästi Märtiniä ja Solbergia nopeampi. Mutta kuten jo sanoin, kahdesta seuraavasta sorakisasta olisi kerättävä 16-20 pistettä ja Loebin jäätävä max.10 pisteeseen.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Tässä jo aiemmin ohimennen jotain aiheesta kuulin, mutta nyt huomasin ihan virallistakin infoa lisäviihdykkeestä Neste Rallyn lauantaipäivälle.

Lainaus Neste Rallyn sivuilta (http://nrf.akk-motorsport.fi/kilpailijat/):

" AKK Sports Oy on päättänyt järjestää seuraavina vuosina Neste Rallin yhteydessä Trophy -kilpailun F-ryhmän kalustolle. Lauantain erikoiskokeilla on siis jälleen odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja. F-ryhmän kilpailuun hyväksytään noin 70 autokuntaa. Etusijalla ovat F-Cupin yleisen luokan kilpailijat, mutta mukaan mahtuu varmasti muitakin. Luvassa ovat lauantain perinteiset, kovat erikoiskokeet, mm. Ouninpohja, Vaheri, Urria, Moksi-Leustu jne. Kaiken kaikkiaan ek-kilometrejä kertyy reilu sata. "

Meikäläinen vanhana takavetofriikkinä tykkää kovasti tuollaisista uutisista.

Jokos muuten palstan rallihenkiset ovat omalta osaltaan suunnitelleet perinteistä kesän kohokohtaa?
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Viestin lähetti Shayne

Jokos muuten palstan rallihenkiset ovat omalta osaltaan suunnitelleet perinteistä kesän kohokohtaa?

Jo pari kuukautta sitten pyydettiin järkkäriksi, joten töihin ollaan menossa tänäkin vuonna. Toivottavasti vaan keli suosii ja katsojat käyttäytyvät mallikelpoisesti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Järjestysmiehen liivi päälle puetaan Ouninpohjan pikataipaleelle lauantaipäivänä.
Kokemusten perusteella voin porukan jaotella 80-10-10. Suurin osa asiallista porukkaa, jotkut nurisee hiukan ja joillekuille ei sitten mikään kelpaa. Voisivat kyllä muistaa, että suurin osa järjestysporukasta tekee tätä talkoomentaliteetilla.

Kaikkein ongelmallisinta väkeä on omien kokemusten perusteella patonkimaan purijat. Autot parkkeerataan miten sattuu ja aitaa ei tunneta. Toimi siinä sitten järjestyksenvalvojana. Italialaisten kanssa tulee toimeen, kunhan jalkapallosta löytyy yhteisymmärrys:) Virolaisista ja muista skandinaaveista ei löydy valittamista.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Jokos muuten palstan rallihenkiset ovat omalta osaltaan suunnitelleet perinteistä kesän kohokohtaa?
Eipä tuota erityisemmin ole tarvinnut suunnitella, reitti kun on jälleen pysynyt aikalailla samana viime vuotiseen nähden, joten hyvin perinteisiin, toimiviksi havaittuihin paikkoihin sitä tulee hakeuduttua.. Ainoa kysymysmerkki on vielä tuo lauantaiaamun ensimmäinen pätkä, aikaisempiin vuosiin nähden päinvastaiseen suuntaan ajettava Vaheri, joka on vielä "nuotittamatta". Mutta eiköhän tuolta paikkoja löydy, kun pituuttakin on yli 20 km. Sieltä ehtinee sitten helposti äffäläisten ekalle pätkällä, Urrialle, katsomaan kuinka hätäisimmät jo rikkovat autonta tuossa kuuluisassa hyppyrissä :)

Tuohon F-ryhmän kisaanhan saapui muuten peräti 150 ilmoittautumista, mikä on aika huima määrä, kun tosiaan vaan 70 saadaan ottaa mukaan. Eikä kyllä mikään ihme, ilmoittautumismaksuhan oli suhteellisen alhainen ja onhan tuo varmasti monen haaveena päästä vetämään legendaarisia Jyskälä-pätkiä maailman huippujen seassa. Loistava homma kaiken kaikkiaan AKK:lta tämä Vetomies-kisa! Kerrankin joku asia menee näinkin päin, että saa enemmän vastinetta rallipassilleen mitä edellisvuonna..
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Shane
Ainoa kysymysmerkki on vielä tuo lauantaiaamun ensimmäinen pätkä, aikaisempiin vuosiin nähden päinvastaiseen suuntaan ajettava Vaheri, joka on vielä "nuotittamatta".
Shane (tai joku muu Ouninpohjan pätkää nuohonnut): onko muistikuvaa Rapsulan välitien lähimaastosta? Tuo Rapsulantiehän tulee Ouninpohjan pätkälle useampia kilometrejä ennen Kakariston ysikymppiä, pudottelevaan alamäkeen, jonka juurella kovavauhtinen vasuri. Tässä alamäessä on tullut oltua jo turhankin monta kertaa, viime vuonna koluttiin myös kilsan verran pätkää vastakarvaan, Rapsulantieltä tultaessa oikealle siis. Ei mitään elämää suurempaa paikkaa tuolla matkalla löytynyt...

Tuon Rapsulantien välitön lähimaasto on siis hyvin kartoitettu, mutta kysyisinkin, että kummasta suunnasta löytyy ennemmin hyviä paikkoja, sanotaan nyt parin kilsan etäisyydeltä per suunta?

Entäs jos tunkee Hämepohjasta välille? Onko pahasti tukossa jo aamusta? Sielläpäin ei muistaakseni juuri muuta olekaan kuin hyviä paikkoja, mutta yleisömassat lienevät sen mukaiset...leiriytyvät parhaille paikoilla jo edellisiltana, joten aamulla saapuville ei paljon valinnanvaraa jää..?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Murheellisesti jatkuu Grönholmin kausi sillä tällä kertaa ajettiin ulos. Ei mene kausi miehellä putkeen, jos mies on kunnossa niin auto hajoaa ja auton toimiessa mies hajottaa sen ajamalla ulos. Tulee väkisin mieleen Mäkisen viimeiset vuodet subarulla. Saa nähdä kuinka kauan Grönholm jaksaa ajella rallia tämän kauden jälkeen.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Kyllä vaan, keskeytykseen taisi hukkua samalla Marcuksen mestaruushaaveet, ellei sitten Loebille vielä ilmaannu ongelmia. MM-sarjan jännityksenkin kannalta tilanne on kehittymässä aivan väärään suuntaan. Loeb varmistelee pisteitä samalla kun pahimmat kilpakumppanit hyytyvät yksi kerrallaan. Loebille kyllä menestyksen suo, mutta olisi mukava jos mestaruudesta tulisi vielä kunnon taistelu.

Grönholmilla alkaa voittamisen paineet kasvaa ylitsepääsemättömiksi. Edellisestä voitosta on kulunut jo yli vuosi, eikä keskeytys johtopaikalta omaan ajovirheeseen helpota yhtään. Bossellehan kelpaa tunnetusti vain voitto, joten toivotaan että kolmen viikon päästä Jyväskylässä pää pysyy kylmänä ja Peugeot toimii yhtä luotettavasti kuin tänä viikonloppuna.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Kyllä se vähän niin tuppaa olemaan että Bosselta menee mestaruus ohi suun. Loeb ja Citroen on sellainen yhdistelmä johon ei pysty Grönholm ja Peugeot, valitettavasti. Mitä katsoo noita kisoja niin minusta Bosse ja muutkin Peugeot kuskit joutuvat yrittämään enemmän mitä muut jotta se kärkipaikka tulisi otettua. Citroen ja Subaru sekä Ford ovat minusta kyllä hiukan edellä Peugeotia, tai Subaru menee samoissa. Fordilla selvästi enemmän potkua koneessa tai sitten siellä vaan tullaan kovempaa niinkuin Citroenillakin ja sen vuoksi Bosse joutuu yrittämään entistä kovempaa ja joutuu oikaisemaan juuri tuolla tavalla kuin mitä viikonloppuna Argentinassa. Tällä kertaa oikealla kurvan alussa oli kivi joka rikkoi Peugeotin menon. Helppo sitä nyt on mennä sanomaan että olisivat vain pysyneet 206:sessa vaikka en tiedä onko tämän päivän Peugeot sitten kuitenkin nopeampi edeltäjäänsä. No kuitenki asia on niin että Bosse on jo 29 pistettä perässä Loebiä ja mestaruuteen tarvitaan tukku onnistumisia ja Loebille, Solbergille, Sainzille ja Märtinille paljon huonoa tuuria jos mielii mestaruuden napata.
Jyväskylän nopeilla teillä nähdään seuraavan kerran miten Peugeot kulkee ja pysyykö tällä kertaa renkaat ja tukivarret ehjinä. Toivotaan että epäonni kääntyisi tutuilla kotiteillä. Itse toivon onnistumista Mikko Hirvoselta. Neljäs sija on hieno suoritus mutta perjantain ongelmat vain rassasivat taistelun kolmos sijasta. Go flying Finnish.

-Stouni-
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jokohan tässä voisi alkaa kuuluttaa Loebia mestariksi? Grönholm taisi mössiä lopullisesti mahdollisuutensa Argentiinassa, Märtin ei välttämättä aja Jyskälässä ja lähin (pahin?) haastaja Solberg ei pärjää Loebille asvaltilla.

Jyskälä seuraavaksi ja Bossen todellakin viimeinen mahdollisuus nousta mestaruustaistoon. Voitto täällä ja Loeb keskeyttää, niin pienenpieni toivonkipinä elää vielä. Juuri sen takia, että Bosse on pahin haastaja Loebille asvaltilla mestariehdokkaista.

Mitsubishiä ei nähdä MM-sarjassa enää Suomen kisan jälkeen. Talli vetäytyy testaamaan.

Mitsubishin kausi ohi
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Köpi
Jokohan tässä voisi alkaa kuuluttaa Loebia mestariksi?

Siltähän tuo alkaa näyttämään. Citroen näyttää muutenkin aika ylivoimaiselta tällä hetkellä, tallista löytyy vielä tämän hetken selkeästi paras kaksikko rattien takaa. Grönholmin suurin ongelma on tällä(kin) hetkellä järjetön voittamisen himo. Ei sitä joka rallia tarvitse yrittää voittaa välillä riittää ettei aja sitä autoa kiveen varsinkaan johtopaikalta. Ei niitä ralleja tarvitse yrittää ratkaista heti toisen päivän alussa.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Shane (tai joku muu Ouninpohjan pätkää nuohonnut): onko muistikuvaa Rapsulan välitien lähimaastosta?
...
Entäs jos tunkee Hämepohjasta välille?
Sorry myöhäinen vastaus, en ole juuri netin ääreen viime aikoina päässyt..

Kyllähän tuossa heti 300 m Rapsulan välitieltä lähtöön päin on ihan potentiaalinen paikka. Hyppyvasen pellon laidalla, jossa on dokumentoituja kaatoja nähty aina 1960-luvulta lähtien :) Monet rallimiehet varmastikin muistavat tv:stä nämä aina Suurajojen historiasta puhuttaessa näytettävät nauhat mm. suoraan ojaan hyppäävästä ja tämän jälkeen tielle kaatuvasta Amazonista.. Viime vuonna paikassa suistui vastaavalla tavalla, tosin pystyssä pysyen, Kosti Katajamäki, Ouninpohjan toisella kierroksella. Ekalla kiekallakin oli kuulemma jonkinlaisia tilanteita ollut.

Välitieltä 1,7 km lähtöön päin löytyy puolestaan "Rådiksen paikka", eli hämäävä oikea-vasen, jossa on hyppy keskellä. Thomas Rådström suistui tässä '99. Itse olin paikassa seuraavana vuonna ja kyllähän siinä kahdella pyörällä ajoa nähtiin, kaikki pysyivät kuitenkin pystyssä. Yleisöä aika vähän ainakin silloin.

Alkuosuudella en ole ikinä ollut katsojana, mutta kyllähän siellä paikkoja on. Mm. heti alussa kaksi pitkää vasenta, joista toisessa Loix kaatoi '99, sekä huima hyppyri kahden kilometrin kohdalla, jossa mm. muuan Teukka Salama teloi aikoinaan autoaan.. Myös Ounin talon läheisyydessä on tiukkoja mutkia.

Hyvä paikka löytyy myös aivan pätkän lopusta ison tien osuudelta. Pudottava vasen kilometri ennen maalia, jossa on vähintään yksi auto kaatunut lähes joka vuosi. Ja onhan sitä Kakaristossakin suistuiltu, mm. Kuistila toissa vuonna hyvinkin rajusti, mutta enpä kyllä itse tuonne yleisömereen suuntaisi..
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäköhän kuuluu nykyään Richard Burnsille? Palaakohan mies enää koskaan radalle?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Allekirjoittanut pukee Safety-liivin ylleen ja paimentaa tätä yleisömerta tässä jo maankuulussa takavinkkelissa, jossa on kaatuiltu ja spinnailtu useammin aikaisemmin kun pätkä joskus ajettiin toiseen suuntaan. Mm. Jämsän oma poika Petri Viitala pisti Golfinsa uuteen uskoon 90-luvun alussa.

Samaa mieltä Shanen kanssa, Ouninpohjassa riittää paikkoja ja varsinkin jos haluaa suunnata vielä esim. Moksi-Leustun tai Himoksen pikiksille Ouni II:n jälkeen, kannattaa valita pätkän alkuosuus. Onhan siellä mm. kuuluisa "valkoisen talon" hyppy jossa Riku Palo töhri mahdollisuutensa 2002 ylipitkään hyppyyn ja turbon hajoamiseen. Mutta jos haluaa nauttia kauniista syyskesän päivästä (toivottavasti!) ja eikä ole kiire minnekään, Kakariston takavinkkelihän on mitä parhain paikka. Autot näkee liki kilometrin matkalta ja varsinkin asuntoauton katolta on loistavat näköalat. Tosin tänä vuonna lienevät pellot niin huonossa kunnossa, että parkkeerauksen kanssa riittää ongelmaa.

Burnsista: Muistaakseni Veikkaajassa(?) oli taannoin juttu Burnsista, jotta miehen ralliura on mitä tod.näk paketissa. Jutussa kerrottiin myös, että Burnsilla ei olisi maanpäällistä elinaikaakaan 2-3 vuotta pitempään. Sääli, mainio kuljettaja, mutta ilmeisesti ei ihmisenä kaikkien mukavimpia. Silti eihän tälläistä toivo kenellekään.

Tässä ketjussa toivotan kuitenkin kaikki Jatkoajan rallia seuraamaan saapuvat tervetulleeksi vaikkapa Ouninpohjaan.
 

Shane

Jäsen
Olitkos Köpi Hotelli Jämsä Historic -rallissa talvella samassa paikassa? Tapahtumiahan oli kuuleman mukaan Kakaristossakin riittänyt.. Samoin Rådiksen paikassa oli joku Cortina vetänyt huimat.

Mites, onko tuossa Shaynen mainitsemassa alamäen jälkeisessä vasurissa ollut ikinä mitään?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Shane
Olitkos Köpi Hotelli Jämsä Historic -rallissa talvella samassa paikassa? Tapahtumiahan oli kuuleman mukaan Kakaristossakin riittänyt.. Samoin Rådiksen paikassa oli joku Cortina vetänyt huimat.

Mites, onko tuossa Shaynen mainitsemassa alamäen jälkeisessä vasurissa ollut ikinä mitään?

Ei tullut oltua, olikohan samana päivänä joku lätkämatsi (jotenkin sellainen mielikuva).

Tarkoitatteko ns. Mutasen risteystä, johon Tommin Mitsu hyytyi muutama vuosi takaperin. Ei tule nyt muita alamäen jälkeisiä tiukkoja vasureita mieleen..
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Shane
Mites, onko tuossa Shaynen mainitsemassa alamäen jälkeisessä vasurissa ollut ikinä mitään?
Olen ollut tuossa paikassa about 4-5 eri vuonna eikä siinä ainakaan niinä kertoina mitään ihmeempiä kuvioita ole nähty. Kovaa vauhtia ja pitkää sladia kyllä, muttei mikään happipaikka sinänsä. Pitkässä alamäessä ehtivät kerätä hyvin vauhtia, jonka jälkeen terävällä jarrutuksella ja pienemmällä vaihteella mutkaan sisään.

Enpäs tosiaan tiennytkään, että tuo legendaarinen Amazon-paikka on noinkin lähellä Rapsulan välitietä. Viime vuonna katsottiin eka rundi hieman Rapsulantiestä lähtöön päin, en nyt kyllä totta puhuakseni muista, kuinka pitkällä kävimme. Ei vain muistu mieleen mitään peltoa, joten ehkä emme kuitenkaan käyneet tarpeeksi pitkällä löytääksemme tuota peltohyppyä.

Kiitoksia myös muista vinkeistä. Ouninpohjassa ollaan tänäkin vuonna molemmat kierrokset, joten jonkun noista vihjaamistasi paikoista voisi käydä tarkastamassa.

Köpin mainitsema Kakaristo on kokematta, ne yleisömassat ovat laannuttaneet intoa sinne menemiseen. Muuten kyllä kiinnostava paikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös