Ralliketju

  • 1 699 765
  • 13 484

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kuvaa esim. SS8:n kunnosta: https://pbs.twimg.com/media/BrJjjQbIQAEwUI3.jpg:large (linkki twitteriin)

Ihme että järjestäjät haukutaan. Muistaakseni vähän samantapainen homma oli viimevuonna Jyväskylässä..
(sitä vettä tuli aivan vitusti, olisi pitänyt ottaa kuva esim. Palsankylän eklta päivää ennen ajoa, tienreuna täynnä kiviä sun muuta veden huuhtomaa)

Hirvosen vauhti ollut tähänmennessä pettymys. Viimeiset kisat näytti hyvältä mutta nyt taas mennään sunnuntai-ajeluvauhtia. Ja kieltämättä Latvalan suorituskin on floppi tähänmennessä. Vauhtia ja voitonnälkää pitäisi olla enemmän Sardinian katastrofin jälkeen. Oikeastaan ainoa positiivinen suomalaisuutinen on se että Hänninen on kuudes.

Ja huomenna jatkuu 8:45..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hirvosen vauhti ollut tähänmennessä pettymys. Viimeiset kisat näytti hyvältä mutta nyt taas mennään sunnuntai-ajeluvauhtia. Ja kieltämättä Latvalan suorituskin on floppi tähänmennessä. Vauhtia ja voitonnälkää pitäisi olla enemmän Sardinian katastrofin jälkeen. Oikeastaan ainoa positiivinen suomalaisuutinen on se että Hänninen on kuudes.

Ja huomenna jatkuu 8:45..

Tosin eikös nuo lähtöpaikat ollut MM-tilanteen mukaan joten Hirvosellakaan ihan paras latu enää ollut kun kärki oli mennyt? toki Hänninen silti edellä, mutta kuitenkin. Eipä niin hyvältä näytä edes soralla. Tosin asfaltillahan Mikolla taisi viimevuosina melkein olla ne parhaimmat sijoitukset..
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Juupa juu.

Rallin kolmas päivä alkaa olla taputeltu, vielä olisi yksi tynnyrinkierto ohjelmassa. Ja tilanne on aika kusinen suomalaisten kannalta. Latvalalla oli mahdollisuus, mutta SS 14 (Goldap 1) aiheutti pientä vauriota auton jousitukseen (oikealta etupuolelta jokin tuli konepellin läpi), jonka takia hävisi huoltoa ennemmin olleella ek:lla 1.5min ongelmien takia.

Ogier johdossa. Sitten Mikkelsen 1min päässä, Neuville, Hirvonen-Hänninen-Latvala.

Romua on tullut rallissa jonkin verran. Kubica osui kiveen, Evans myös. Östberg osui kiveen ja sen seurauksena kaato. Eikä Östberg ole ainoa. Siellä on käynyt katollaan myös Kruuda, Solowow ja Holowzcyz..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saanko veikata, Latvala ajaa ulos kun yrittää 3 paikkaa saada, Hirvoselta hajoaa autosta jotain ja Hänninen jää useamman minuutin muuten vaan jonkun jutun takia..
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Käytännössä kaikilla tehdaskuskeilla ollut rallin aikana jotain ongelmia. Mutta ei yhdellä. On se nopea tuo ranskalainen, sitä ei kukaan kiellä, mutta ihmetellä pitää miten yksi kuski voi käytännössä rallista ralliin edetä ilman ongelmia kun vastapainoksi laitetaan muiden kuskien kokemat vastoinkäymiset. Sama juttu oli sillä toisella Sebastienilla. Esimerkiksi Puolassa lauantain pätkillä Latvala täräytti kahdesti kiveen ja molemmilla kerroilla autosta särkyi jotain, jälkimmäisellä kerralla sitten vähän enemmän. Oliko 18. vai 19. pätkä, kun Ogier kertoi täräyttäneensä takarenkaan varsin kovaa kiveen. Ei kuitenkaan mitään vammaa autoon eikä aikaa mennyt käytännössä yhtään : )

Harmi homma nuo rattiongelmat Juhon Hyundaissa. Olisi varmasti kynsin hampain taistellut kolmossijasta Neuvillea vastaan ilman tuota.

Linkki: WRC:n Twitter.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Saanko veikata, Latvala ajaa ulos kun yrittää 3 paikkaa saada, Hirvoselta hajoaa autosta jotain ja Hänninen jää useamman minuutin muuten vaan jonkun jutun takia..

Muuten voisi olla samoilla linjoilla mutta Hänninen vetää pihalle/kiveen, Hirvonen polttaa autonsa ja Latvalalla konepeitto silmille.

Koskas muuten Tuulilasin virallinen katsojaopas NORFiin ilmestyy?
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Koskas muuten Tuulilasin virallinen katsojaopas NORFiin ilmestyy?

Ei ilmeisesti vielä hetkeen mutta muuten on jo hoksottimet käännettynä siihen suuntaan.

Tarjolla taas uusia ja uusvanhoja mielenkiintoisia pätkiä joista itse nostan Päijälän. Ajettu ilmeisesti joskus 80-luvulla mutta en tiedä onko tässä muodossa. EK alkaa Liehuntiellä mikä on ollut paljon testikäytössä. Tämän jälkeen 1,5km leveätä Sappeentietä jonka jälkeen herkullinen paikka, Leppäkosken silta. Kaatoja en usko siinä kuitenkaan näkeväni koska tie sillan kohdalta päällystetty. Tuloon kuitenkin vauhdikas ysikymppivasuri. Pätkällä todella vähän risteyksiä ja nekin vauhdikkaita mistä tulee hieman Myhinpää mieleen. Myhinpää toki onkin vain yhtä tietä. Loppupätkä kapeaa ja nopeaa missä mennään perinteisesti navettoja ja pihapiirejä hipoen.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Aika huolissaan voi olla suomalaisten vauhdista ajatellen kuukauden päästä ajettavaa Neste rallia. Puolassa ajettiin osalla pätkistä hyvinkin samankaltaisissa maisemissa kuin Suomessa ja Latvala, Hirvonen ja Hänninen olivat kaikki vaikeuksissa kukin tyylillään. Asetelma Neste ralliin on selvä, Ogier on valtava suosikki ja voittaa, jos ei ajaudu ongelmiin. Latvala voi haastaa hyvin, jos välttyy ongelmilta. Mikkelsen voi olla todellinen jokerikortti, jo nyt Puolassa vauhti oli erittäin hyvää. Neuville on nousussa, Östberg aina kova Suomessa.. Kiire tulee finskeillä edes podiumille.

Hänninen ajoi suurimman osan Puolan rallista hyvin, mutta nyt sunnuntaina jäi selkeästi tallikaverinsa varjoon. Mikko Hirvonen oli suoraan sanottuna aivan lapanen koko viikonlopun. Mikko meinasi kruunata surkeutensa viimeisenä päivänä, kun otti Latvalalta takkiin miltei puoli minuuttia. Lopulta 0,7 sekuntia (!) pelasti Hirvosen. Missä taistelu, missä kilvanajo?

Muutenkin viikonloppu oli suomalaisten osalta kuin Kimi Räikkösen kuluva kausi. Vauhti loistaa poissaolollaan, koko ajan on joku asia vinossa, hirveää selittelyä ja kitinää ja samalla tallikaverit paahtaa kärjessä.

Nyt Jyskälään mennessä ne turvat kiinni ja hanaa. Viime vuoden kaltaista mahalaskua ei millään jaksaisi seurata.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt Jyskälään mennessä ne turvat kiinni ja hanaa. Viime vuoden kaltaista mahalaskua ei millään jaksaisi seurata.

Näinhän se on.

Paljon ovat pojat kärsineet tekniikkamurheista tähän mennessä, mutta kyllä siellä peilissäkin joku vika on, jos iskari hajoaa aina vain omasta autosta.

Ja valitettavasti tämän kauden tilanne tekee sen, että pojat lähtevät Jyväskylään isojen paineiden kanssa. Jokaisen kolmen pitää näyttää rallimaailmalle osaavansa ajaa kovaa ja maaliin.

Kyllä meikäläisellä luottoa jätkiin löytyy, mutta hieman on pelonsekaiset tunteet kuinka se oikein lähtee liikkeelle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä meikäläisellä luottoa jätkiin löytyy, mutta hieman on pelonsekaiset tunteet kuinka se oikein lähtee liikkeelle.

Samat sanat.

Suomalaisten menestys Puolan rallissa.. En nyt tiedä onko positiivista sanottavaa. Ehkä Hänniselle vähän vihertävää valoa.

Suurin pettymys itselle oli kyllä Hirvosen ajo. Alkukaudesta näytti että vauhtia löytyy, mutta silti aikapaljon virheitäkin tullut. Ja nuoteissa tuntuu olevan vikaa (Argentiinassa nuottivirheestä osuma kiviseinään, ja nyt Puolassa valitti aika usein nuottien olevan liian hitaita). Tosin, virheherkkää on ollut Citroenin leirissä ajavan Östberginkin ajo.

Jyskälään mennään taas, mutta aika kauhunsekaisin tuntein. Jos ulkomaalaisille kuskeille pitää toivoa menestystä niin Neuville saa sympatiat. Ja WRC2-luokassa Tänak/Kruuda.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koskas muuten Tuulilasin virallinen katsojaopas NORFiin ilmestyy?

Tuulilasin lehti pitäisi kai postilaatikkoon tippua 17.7 ja seuraavana päivänä VM. Ainakin pikaisella googlauksella.

Saa tosiaan nähdä mitä vauhtia suomalaiset ajaa. Jotenkin vaan tuntuu että aika riskillä koko kolmikko + muut? suomalaiset ajaa ja lopulta Ogier ajaa helppoon voittoon kun muut kaataa jo heti autonsa. Tietenkin pysyy jo heti kärjen vauhdissa vaikka ei aja edes tosissaan :)
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jyväskylän MM-ralliin ilmottautunut 77 autokuntaa joista 16 WRC-kalustolla. Kyllä on muistikuvien mukaan vähiin käymässä takavuosista. Mitähän tuolle sarjalle on tehtävissä ettei kuole pystyyn?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylän MM-ralliin ilmottautunut 77 autokuntaa joista 16 WRC-kalustolla. Kyllä on muistikuvien mukaan vähiin käymässä takavuosista. Mitähän tuolle sarjalle on tehtävissä ettei kuole pystyyn?

WRC kaluston määrä on suunnilleen tuossa ollut jo muutaman vuoden, ehkä pari enemmän mutta nekin enemmän yksityiskuskeja joten ei juuri suurta muutosta sillä saralla. Kokonaismäärä on parikymmentä pienempi kuin viimevuonna. Aika paljon puuttuu suomalaisia yksityiskuskeja. Sen verran kallis kisa että hinta/laatu ei ihan kohtaa vaikka tämän vuoden reitti paras pitkään aikaan onkin.

Mutta on tuolla ihan mielenkiintoisiakin nimiä. Nikara WRC Fiestalla suurimpana. Toivottavasti saa tarpeeksi testiä ja kisaan sellaisen auton missä tehot "pysyy" tallessa koko kisan... Koko rallin mielenkiitoisin auto mielestäni on kuitenkin Jani Ylipahkalan Porsche 997 GT3. Jännä nähdä miten sellainen taipuu näille teille ja hypyille. En muista milloin viimeksi Porchella on Jyskälään osallistuttu mutta arvaus että noin 30 vuotta sitten...

Tässä vähän mallia:

Porsche GT3 Rallye Action Olaf Dobberkau - YouTube

Youtube ja Olaf Dopperkaun ralli-Porsche....
 
Jyväskylän MM-ralliin ilmottautunut 77 autokuntaa joista 16 WRC-kalustolla. Kyllä on muistikuvien mukaan vähiin käymässä takavuosista. Mitähän tuolle sarjalle on tehtävissä ettei kuole pystyyn?
Rallista saisi hyvän TV-tuotteen. Muistan, kuinka jännittävää joskus oli seurata Jyväskylän ralliakin kun helikopterikamerasta jännitettiin kykeneekö Sainz saavuttamaan Mäkisen pohja-aikaa kuvaavaa haamuautoa. Vaikka eihän se ihan suora lähetys tainnut olla. Kymmenisen vuotta sitten jotain ITV:n koosteitakin oli ihan jännittävää seurata jälkikäteen, kun ne oli tehty viihteellisellä ja dramatisoivalla otteella, eikä vain lakonisesti lueteltu tuloksia ja up in timo's ass haastatteluja. Kuitenkaan TV-viihteen tekeminen ei missään vaiheessa ralliorganisaatiota ole kiinnostanut. Ehkä siellä kohta huomataan, ettei nykymaailmassa enää pärjää myymällä pääsylippuja metsään. Ei, vaikka Lauri Tähkä laulaisi iltaohjelmassa.

Vielä kun lisäksi pari rallin keskeistä elementtiä on vuosien saatossa eliminoitu, eli tehokkaat ja vaikeasti hallittavat autot ovat vaihtuneet tehottomiin tietokoneohjattuihin sorateiden juniin, ja tuntien mittaiset kuljettajan ja kaluston kestävyyttä testaavat erikoiskokeet vaihtuneet ulkomuistista kovassa spoorissa ajettaviin sprintteihin, niin mitäs mieltä sitä enää televisiosta sitten olisi katsellakaan?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Vielä kun lisäksi pari rallin keskeistä elementtiä on vuosien saatossa eliminoitu, eli tehokkaat ja vaikeasti hallittavat autot ovat vaihtuneet tehottomiin tietokoneohjattuihin sorateiden juniin..

Mikko Hirvosen kartturi Jarmo Lehtinen oli eräässä NORF-koulutuksessa vieraana ja jutteli juuri tästä, että jopa kuskien mielestä autot alkavat olemaan liian helppoja. Ja toiveissa olisi seuraavasta kehitysversiosta saada vähän haastavampi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Alla mielestäni kuvaa Yli-Pahkalan käyttämästä mallista, ei siis välttämättä juuri tuo auto:

Pro Rallyeteam Dobberkau Porsche GT3 997 - YouTube

Onhan Porschessa voimaa, kuten niissä on aina ollut. Mutta ei tuolla mitenkään pärjää Jyväskylän tyyppisessä rallissa. Olisi mennyt ennemmin vaikkapa Saksan ralliin, kun tuhansien hyppyjen Jyskälään. Alustaa ei ole kuin nimeksi, niin miten sillä mennään Jyväskylässä kovaa? Ei mitenkään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vielä kun lisäksi pari rallin keskeistä elementtiä on vuosien saatossa eliminoitu, eli tehokkaat ja vaikeasti hallittavat autot ovat vaihtuneet tehottomiin tietokoneohjattuihin sorateiden juniin, ja tuntien mittaiset kuljettajan ja kaluston kestävyyttä testaavat erikoiskokeet vaihtuneet ulkomuistista kovassa spoorissa ajettaviin sprintteihin, niin mitäs mieltä sitä enää televisiosta sitten olisi katsellakaan?

Ja päivät suunniteltu aikalailla perseelleen. Sardinian rallissakin lauantai koostui 4:stä pätkästä - 2 pätkää x2, toinen 52km rykäisy.. ja siinä välissä kuuden tunnin tauko. Melkeinpä voisi sanoa karkeasti että aikaa kului enemmän itse siirtymissä kuin erikoiskokeissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja päivät suunniteltu aikalailla perseelleen. Sardinian rallissakin lauantai koostui 4:stä pätkästä - 2 pätkää x2, toinen 52km rykäisy.. ja siinä välissä kuuden tunnin tauko. Melkeinpä voisi sanoa karkeasti että aikaa kului enemmän itse siirtymissä kuin erikoiskokeissa.

Nuo tuplaerikoiskokeet kyllä myös tappaa tosiaan aika tehokkaasti mielenkiinnon varsinkin jos ne on jotain 4 km pyrähdyksiä. Myös rallin jakaminen 4 päivään ei ihan paras idea myöskään, mieluummin useampi erikoiskoe sunnuntaina kun torstaina. Melkein kun tuo perjantaikin voisi olla usein jopa lyhempi niin sitten vielä lisätty toinen arkipäivä torstai mukaan. Onko sunnuntaina sitten muka vähemmän porukkaa kun torstaina? noh sen näkee varmaan nyt. Hyvällä tuurilla saadaan voittotaistelu torstaina ja perjantaina jo menemään ohi ja kohta ei edes lauantaisin porukka käy.

Toki järjestysmiehiä ja muita on vaikea saada mukaan jos ei tuplia ajeta, mutta kuitenkin. Kyllä monella muutoksella ja säännöillä saadaan hyvin pilattua rallitkin..

TV näkyvyyskin pitäisi saada nykypäivän tasolle. Autojen sisältä luulisi jo nykypäivänä livekuvaa olevan tarjolla katsojille asti, mutta eipä näköjään. Kyllähän se on hauskaa katsoa pari erikoiskoetta helikopterikuvana.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
TV näkyvyyskin pitäisi saada nykypäivän tasolle. Autojen sisältä luulisi jo nykypäivänä livekuvaa olevan tarjolla katsojille asti, mutta eipä näköjään. Kyllähän se on hauskaa katsoa pari erikoiskoetta helikopterikuvana.

Lisätään tähän nyt se että WRC:n viralliset nettisivut on kyllä niin huonosti tehty seuraamisen kannalta. Live Radio pysyy onneksi ajantasalla, mutta nettisivut on suomeksi sanottuna niin huonot esim. ajanoton kohdalta että itsekin oon siirtynyt ewrc.comin puolelle seuraamaan aikoja. Menee ehkä maximissaan 5min kun saa ajan tietoonsa (vrt. wrc.comin sivut joissa saattaa mennä ties kuinkamonta tuntia että saa ajat tietoonsa..)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja päivät suunniteltu aikalailla perseelleen....

Samaa ongelmaahan on myös Neste Oil Rallissa. Otetaan esimerkkinä Kakariston EK perjantaina, ykköskieppi alkaa 11.24. Sen ajaa läpi noin 85 autoa (nelivetomiehet mukaanlukien), jolloin viimeistään kahden jälkeen ei tapahdu 2 tuntiin yhtään mitään. Kakkoskierroksen 1.auto kun on reitillä alkaen 18.02..

Neste Oil Ralliin ilmoittautui muuten 81 autokuntaa, pienin osanottajamäärä vissiin ikuisuuksiin.

AKK Sportsilta ja Jyväskylän kaupungilta puuttuu turbo - Mielipidekirjoitukset - Keskisuomalainen

Artikkelissa ilmeisesti monille tuttu urheilutoimittaja sivuaa osittain ongelmia etenkin lippujen hintojen sekä ek-järjestäjien osalta. Toki kun koko iso pallo on viturallaan, niin osin menee toki myös metsään tuo kirjoitus.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Artikkelissa ilmeisesti monille tuttu urheilutoimittaja sivuaa osittain ongelmia etenkin lippujen hintojen sekä ek-järjestäjien osalta. Toki kun koko iso pallo on viturallaan, niin osin menee toki myös metsään tuo kirjoitus.

Onhan tuossa rahastuksenkin makua kyllä, mutta eipä taida olla kuitenkaan merkittävästi viimevuosina lipun hinnat ylöspäin mennä, normaali hintojen nousu mitä rahan arvon muuttumisesta tulee. Se tuote nyt vaan pitäisi samaan toimimaan ja isoin asia Suomessakin on varmaan ettei ralli näy telkkarissa.

En tiedä tuleeko nyt jopa neloselta jotain rallilähetystä, mutta ennen tuli sentään yleltä melkein koko päivä pelkkää rallia. Nykypäivänä voisi pitää melkein vähittäisvaatimuksena että edes muutama koostelähetys tulisi ilmaiseksi ja rahalla saisi kuvan kanssa jotain "ralliradion" kaltaista lähetystä kuvan kanssa. Livekuvaa autoista ja nettilähetyksessä voisi itse valita ketä seuraa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En tiedä tuleeko nyt jopa neloselta jotain rallilähetystä, mutta ennen tuli sentään yleltä melkein koko päivä pelkkää rallia.

4prolta tulee se Moor Gääs-ajankohtaisohjelma viikottain ja lisäksi jokaisesta MM-rallista se puolen tunnin kooste päivästä sekä nämä suorat erikoiskokeet. Ei sieltä Yleltäkään tullut sen enempää, pl. Neste Ralli.

Katsotaan nyt sitten satsaako 4pro normaalia enemmän tulevaan Suomen MM-ralliin.

isoin asia Suomessakin on varmaan ettei ralli näy telkkarissa.

Hyvin pieni pala rallin ongelmaa on joku televisionti. Ja näkyyhän se Suomessa televisiosta sekä netistä.

Toki järjestysmiehiä ja muita on vaikea saada mukaan jos ei tuplia ajeta, mutta kuitenkin. Kyllä monella muutoksella ja säännöillä saadaan hyvin pilattua rallitkin..

Siis mitä-täh-häh? Luuletko oikeasti että järkkärit tulevat ennemmin koko päiväksi alkaen 12 tunniksi kuin että ajettaisiin yksi pätkä joka kestää sulkuineen vaikka maksimissaan sen 8 h? Voin sanoa että olet pihalla kuin lintulauta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis mitä-täh-häh? Luuletko oikeasti että järkkärit tulevat ennemmin koko päiväksi alkaen 12 tunniksi kuin että ajettaisiin yksi pätkä joka kestää sulkuineen vaikka maksimissaan sen 8 h? Voin sanoa että olet pihalla kuin lintulauta.

Niin no lähinnä meinasin tuolla kommentilla että ennen vanhaa taidettiin ajaa lähemmäs 50 erikoiskoetta, mutta nykyään se reilut 20 erikoiskoetta jotka ajetaan vielä tuplana suurin osa. Yritetään ehkä keinotekoisesti kustannuksia saada alaspäin sitten kilpailun tason kustannuksella. En nyt suoraan järjestysmiehiä tarkoittanut. Aika monessa rallissa on meinannut tien kunto loppua kesken.

TV näkyvyydellä tarkoitin juuri nesterallia, kyllä se katsojamääriin ja muihinkin vaikuttaa jos yksinkertaisesti kukaan ei edes oikein tiedä että Suomessa ajetaan juuri elokuun vaihteessa koko rallia. Vähän sama kyllä muidenkin rallien suhteen, monesti huomaan vasta tämän jatkoajan topickin kautta että edes koko ralli on käynnissä. Aika pienellä otsikoinnilla rallissa puhutaan esim. iltalehdissä, hyvä jos urheilu-sivulla edes uutisoidaan rallin olevan käynnissä.

Muutenkin rallia tullut aika vähän ja syy ei kai edes ennen pelkästään maikkarin ollut vaan myös yksinkertaisesti monesta rallissa ei tainnut materiaalia ja suoria erikoiskokeita olla tarjolla. Nyt tilanne on parantunut, mutta silti en välttämättä rallin takia maksukanavaa ottaisi. Eikä sen pitäisi olla pelkästään maksukanavalla jos oikeasti haluttaisiin rallille näkyvyyttä, edes Suomessa.
 

Outsider

Jäsen
Tietääkö joku tarkemmin millä kalustolla tuolla Helsinki Battlessa on tarkoitus ajaa? Tapahtuman sivuilta en löytänyt mitään infoa, mutta jossain mainoksissa muistelisin nähneeni maininnan WRC-autoista. Facebookin mukaan Kankkunen ajaa myös jotain näytösajoa B-ryhmäläisellä, mutta siinäkin ilmeisesti pidetään yleisöä jännityksessä kun ei merkkiä mainittu.

Itse ralli taitaa jäädä tänäkin vuonna väliin, kun menee taas lomareissun kanssa päällekkäin, vaikka olisihan tuonne voinut pitkästä aikaa lähteäkin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tietääkö joku tarkemmin millä kalustolla tuolla Helsinki Battlessa on tarkoitus ajaa? Tapahtuman sivuilta en löytänyt mitään infoa, mutta jossain mainoksissa muistelisin nähneeni maininnan WRC-autoista. Facebookin mukaan Kankkunen ajaa myös jotain näytösajoa B-ryhmäläisellä, mutta siinäkin ilmeisesti pidetään yleisöä jännityksessä kun ei merkkiä mainittu.

Mun mielestä siellä on nykyajan kalustoa (eli Fiestat, Citroenit vs. B-ryhmäläiset)
Jostain olin lukevinani että Kaamea Kankkunen tykittäisi Audi S1 Quattrolla..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös