Ralliketju

  • 1 699 740
  • 13 484
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
On ne ajat vähän muuttunut kun oli Tuohista, paasosta ja kumppania soppaa hämmentämässä Suomessa.

Varmaan Tuohinoa tarkoitat. Harmi, että Latvala teki pienen, mutta kohtalokkaan virheen. Hetken näytti nimittäin siltä, että voitosta ajaa pitkästä aikaa viisi miestä. Neuville ja Östberg ovat vahvassa tikissä, eikä se edes jaksa yllättää. Todella mielenkiintoista seurata taas kisaa. Harmi, että vasta lauantain pätkille pääsee itse mestoille. Toivottavasti homma on auki vielä silloin. Joku idiootti siellä oli ilmeisesti yrittänyt tapattaa kuskeja ja katsojia kaivamalla kiven maahan. Harvinaista Suomessa, mutta näemmä sattuu täälläkin.

Ajaakohan Mäkinen muuten koko Ouninpohjan pätkän vai pelkästään tuon nimikkohyppyriosuuden?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kovaa kritiikkiä saa tämän päivän reitti, eli onnittelut vaan Tarkiainen & co. perseen pyllistämisestä Helsingin katsojien suuntaan..

Sebastian Ogier twitterissä:
-To be honest, it’s been one of the most boring days I’ve ever done, but it’s ok we are almost at the end. Tomorrow’s stages are nice.”

Ja Hirvosen palaute Himos 2:sen jälkeen on varmaan jo kaikille tiedossa..
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jep 400 kilometriä siirtymiä ja 44 kilometriä EK:ita on jotenkin väärä suhde. Vauhdin Maailman veteraanitoimittaja Jarmo Vainiokin radiossa aiheellisesti kyseli miksei tuohon Himoksen, Toritun ja Koukunmaan välille enempää pätkiä muka mahtunut. Onkohan Killerikin muodostumassa fiaskoksi kun ei 30 minuuttia sitten otetussa kuvassa ollut väkeä paikalla juuri paskaakaan vaikka siellä Mäkinen ja crosskart-sankarit ovat paikalla?

Jos nyt maailmassa yhtään järkeä on, niin tuollaista lähtöjärjestelmää jota Himos2:lla käytettiin ei nähdä enää ikinä missään, harmi vain että Hirvonen oli se jonka oli todistettava järjestelmän suurin ongelma.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Ja lopulta kun on selvitty Killerille, niin Killerin fiaskoa ei näytetä edes telkkarista? Kuka tässä nyt kusettaa ja ketä.. ainoat pätkät mitä tänä viikonloppuna näkee on Painaa1 ja Painaa2? Huhhei. kyllä taitaa olla paskin ralli pitkään aikaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep 400 kilometriä siirtymiä ja 44 kilometriä EK:ita on jotenkin väärä suhde. Vauhdin Maailman veteraanitoimittaja Jarmo Vainiokin radiossa aiheellisesti kyseli miksei tuohon Himoksen, Toritun ja Koukunmaan välille enempää pätkiä muka mahtunut. Onkohan Killerikin muodostumassa fiaskoksi kun ei 30 minuuttia sitten otetussa kuvassa ollut väkeä paikalla juuri paskaakaan vaikka siellä Mäkinen ja crosskart-sankarit ovat paikalla?

On kyllä jotenkin fiasko kyllä tämä koko päivän ohjelmisto. Varsinkin tosiaan kun ajetaan torstaina ja ei edes Lahden suunalla jossa mielenkiintoa rallia kohtaan olisi paljon enemmän todennäköisesti ollut. Reittejä suurimmaksi osaksi haukutaan eikä varmaan syyttä. Varmaan parempiakin vaihtoehtoja olemassa. En oikein muutenkaan allekirjoita välttämättä tätä että koko ralli ajetaan niin ettei Sunnuntaina ajeta. Aika moni tuttu ainakin valittelee ettei pääse ralleja katsoon kun torstaina ja perjantaina on töitä. Lauantaina voikin sitten olla jo taistelu ohi ja ei ihmisiä niin enää kiinosta.

Killerissä sen verran että aika moni varmaan myös tulee viimehetkillä paikalle kun esimerkiksi Himokselta kestää jonkin aikaa ennenkuin paikalle pääsee, toki sadekin veroittaa varmasti ja torstai päivä. Mielenkiintoinen killerikin edessä kun keli huonompi, voi jotain säpinää olla seinänkin kanssa kuskeilla :D
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Enpä itsekään ollut katsonut miten MTV3 Max näyttää Ralli tänä viikonloppuna(kun vasta huomenna itse pääsen kanavan ääreen) ja kylläpä yllätyin negatiivisesti, ennen MTV3 ei viitsinyt panostaa ulkomaan ralleihin, mutta nyt edes Neste Ralliin ei viitsitä panostaa juuri lainkaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ja lopulta kun on selvitty Killerille, niin Killerin fiaskoa ei näytetä edes telkkarista? Kuka tässä nyt kusettaa ja ketä.. ainoat pätkät mitä tänä viikonloppuna näkee on Painaa1 ja Painaa2? Huhhei. kyllä taitaa olla paskin ralli pitkään aikaan.

Kyllähän tuo suomalaisten onneton tilannekin vaikuttaa. Latvala on nähty eikä Mikkokaan oikein sen kuperkeikkansa jälkeen(pari vuotta sitten)ole uskaltanut. Porukkaa silmämääräisesti todella paljon vähemmän mitä muutama vuosi sitten.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enpä itsekään ollut katsonut miten MTV3 Max näyttää Ralli tänä viikonloppuna(kun vasta huomenna itse pääsen kanavan ääreen) ja kylläpä yllätyin negatiivisesti, ennen MTV3 ei viitsinyt panostaa ulkomaan ralleihin, mutta nyt edes Neste Ralliin ei viitsitä panostaa juuri lainkaan.

Onkohan maikkarilta lähtemässä rallien oikeudet pois eikä viitsitä enää yhtään panostaa vai onko vika täysin sitten rallin tv-oikeuksista vastaavien vika ettei juurikaan ohjelmaa mistään rallista tule, edes enää power stageilta?

Voisi olettaa että edes Killeriltä kuvaa tulisi, kuitenkin ei tarvittaisi kun pari kameraa ja samoja vehkeitä voi kahtena eri päivänä käyttää, mutta eipä näköjään.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Onkohan maikkarilta lähtemässä rallien oikeudet pois eikä viitsitä enää yhtään panostaa vai onko vika täysin sitten rallin tv-oikeuksista vastaavien vika ettei juurikaan ohjelmaa mistään rallista tule, edes enää power stageilta?

Ihannetilannehan tuo olisi että maikkarin kuratuotanto luopuisi rallin oikeuksista ja YLE ottaisi ne rautaisella ammattimaisuudella takaisin, mutta taitaa olla toiveajattelua. Maksukanavat kun ne on nykyään mitkä määräävät ja taitaapa asia olla vain niin, että vuosi vuodelta vaan kuivuu tarjonta televisiossa rallistakin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kovaa kritiikkiä saa tämän päivän reitti, eli onnittelut vaan Tarkiainen & co. perseen pyllistämisestä Helsingin katsojien suuntaan..

Sebastian Ogier twitterissä:
-To be honest, it’s been one of the most boring days I’ve ever done, but it’s ok we are almost at the end. Tomorrow’s stages are nice.”

Ja Hirvosen palaute Himos 2:sen jälkeen on varmaan jo kaikille tiedossa..


Jep 400 kilometriä siirtymiä ja 44 kilometriä EK:ita on jotenkin väärä suhde. Vauhdin Maailman veteraanitoimittaja Jarmo Vainiokin radiossa aiheellisesti kyseli miksei tuohon Himoksen, Toritun ja Koukunmaan välille enempää pätkiä muka mahtunut. Onkohan Killerikin muodostumassa fiaskoksi kun ei 30 minuuttia sitten otetussa kuvassa ollut väkeä paikalla juuri paskaakaan vaikka siellä Mäkinen ja crosskart-sankarit ovat paikalla?

Jos nyt maailmassa yhtään järkeä on, niin tuollaista lähtöjärjestelmää jota Himos2:lla käytettiin ei nähdä enää ikinä missään, harmi vain että Hirvonen oli se jonka oli todistettava järjestelmän suurin ongelma.

Olisi nyt sitten rallin jälkeen kiva tietää kuinka paljon tuolta "etelästä" nyt sitten tuli väkeä katsomaan noita "etelän pätkiä" vain ja ainoastaan sen takia, että ne olivat "lähellä". Veikkaan että ei kovin moni ?

Se on hyvä, että rallireittiä muutellaan ja tuodaan kokonaan uusia pätkiä mukaan tai sitten sellaisia jota on ajettu joskus 30 vuotta sitten. Mutta se, että rallialue vedetään rahan ahneuksissa tajuttoman suureksi katsojien ja kilpailijoiden kustannuksella niin siinä ei ole mitään järkeä. Kyllä tuosta Jyväskylän/Jämsän ympäristöstöstä saadaan kasaan reitti joka on mielenkiintoinen ja siirtymät ovat lyhyitä ! Lisäksi on "käsittämätöntä" että sellaiset pätkät jotka ajetaan kahteen kertaan ajetaan useamman tunnin aikaerolla toisiinsa. Mielestäni 3 tuntia on ihan "maksimi". Nyt kun väliä on esim. 5 tuntia aiheuttaa se sen, että väki lähtee sieltä kesken pois...

EDITTI 2. Viime vuonna oli hieno käydä Saksassa, reitti oli tosi kompakti vaikka pätkiä ei ollut kuin muutama. Siirtymät oli lyhyitä ja pätkien varteen pääsi todella helposti. Kävelymatkat olivat n. 100 metriä peltoparkista joka maksoi niinkin paljon kuin 1 euron.

Mitä sitten tulee tähän case Himos 2:een, niin ei ehkä paras mahdollinen systeemi. Mutta tarkoitushan on tuoda viihdettä kansalle ? Se, että Mikko joutui sateen vuoksi kärsijäksi on huonoa tuuria, mutta hei kuka v*ttu käski ottaa sen lähtöpaikan nro. 14 ? Olisiko voinut valita vaikka jonkun muun lähtöpaikan ? Jälkiviisaus on parasta ja jälleen kerran on hyvä huudella täältä tietokoneen äärestä, mutta ei se järjestäjien syy ole, että vettä alkoi sataan juuri ennen Mikon lähtöä ja se, että eräs JM veti taas pellolle ja täten Mikko sai "aurata" ryhmällensä tietä. Ei se 14 paikka ole aina se paras, huonokuntoisilla teillä voi hyvinkin olla enemmän kiviä ym ym "haittoja" jotka voivat rikkoa autoa... Eli tiivistäisin tyhmästi Mikon avautumisen, et oma vika....

No huomenna on uusi päivä ja uudet kujeet. Laatta tiskiin vaan. Kyllä se Mikko sieltä vielä nousee, mutta voitto on nyt vähän vaikeampaa kuin antoi vähän tasoitusta. En kyllä usko, että kaikki Mikon edellä olevat pysyy loppuun asti tiellä


EDITTII:

Ihannetilannehan tuo olisi että maikkarin kuratuotanto luopuisi rallin oikeuksista ja YLE ottaisi ne rautaisella ammattimaisuudella takaisin, mutta taitaa olla toiveajattelua. Maksukanavat kun ne on nykyään mitkä määräävät ja taitaapa asia olla vain niin, että vuosi vuodelta vaan kuivuu tarjonta televisiossa rallistakin.

Ilman muuta ralli takaisin YLE:lle ja välittömästi. Kaiholla muistelee niitä vuosia kun rallia taisi tulla about 8 tuntia tjsp. Lähetyksiä oli tiheään tahtiin ja tietoa tuotiin kansalle urakalla. Eivät kaikki pääse sinne rallireitin varrelle seuraamaan. Ja jos kerta rallia halutaan oikeasti tuoda koko kansan tietoon, niin miten muuten se onnistuu kuin lähettämällä liikkuvaa kuvaa televisioon mahdollisimman paljon. Livelähetyksiä, kuskihaastatteluja ym ym. Ei se tarvii olla kuin vaikka vartin lähetys joka pätkän jälkeen jossa näytetään miten kukakin veti ja ajat tiskiin ja haastattelut, Ei se nyt voi vaikeeta olla....
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ai siellä oli KUUDEN minuutin tauko ennen Mikkoa kaatosateessa, kun Ogier veti puolen minuutin välillä. Reilu peli. Ihmettelen miksei järjestäjä ole osannut ottaa huomioon kaatosateen aiheuttaman ongelman mahdollisuutta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ai siellä oli KUUDEN minuutin tauko ennen Mikkoa kaatosateessa, kun Ogier veti puolen minuutin välillä. Reilu peli. Ihmettelen miksei järjestäjä ole osannut ottaa huomioon kaatosateen aiheuttaman ongelman mahdollisuutta.

Niin no tämä tauko ? oli varmaan ihan kaikkien tiedossa ?. Tässä nyt vaan sattui käymään huono tuuri Mikolla kun rupesi satamaan. Ei se järjestäjän vika ole että sade alkaa. Mites olisi silloin ollut jos ois vedetty normi 2 min lähtöväleillä kuten normaalisti ajetaan. Laskekaa nyt joku että olisiko MIkko joutunut ajaan sateessa vai ei ?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Niin no tämä tauko ? oli varmaan ihan kaikkien tiedossa ?. Tässä nyt vaan sattui käymään huono tuuri Mikolla kun rupesi satamaan. Ei se järjestäjän vika ole että sade alkaa. Mites olisi silloin ollut jos ois vedetty normi 2 min lähtöväleillä kuten normaalisti ajetaan. Laskekaa nyt joku että olisiko MIkko joutunut ajaan sateessa vai ei ?

Ei tietenkään ole sade järjestäjän vika. Sen sijaan on käsittämätöntä, että tuommoiselle annetaan mahdollisuus noin järjettömällä järjestelyllä. Mikolle satoi 12 kertainen aika kaatosadetta suhteessa muuhun kärkeen. Miksi tuommoista ei ole osattu ottaa huomioon?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ai siellä oli KUUDEN minuutin tauko ennen Mikkoa kaatosateessa, kun Ogier veti puolen minuutin välillä. Reilu peli. Ihmettelen miksei järjestäjä ole osannut ottaa huomioon kaatosateen aiheuttaman ongelman mahdollisuutta.

Niin tämä olisi voinut kääntyä Ogieriakin vastaan ja silloin hihkuttaisiin riemusta. Kyllä tuon vielä ajamalla voi ottaa kiinni. Latvalasta nyt ei tarvitse enää sanoa mitään muuta kuin että ainakin joka toinen vuosi pöpelikössä. Se nyt ei ole enää mitään huonoa tuuria.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Niin tämä olisi voinut kääntyä Ogieriakin vastaan ja silloin hihkuttaisiin riemusta. Kyllä tuon vielä ajamalla voi ottaa kiinni. Latvalasta nyt ei tarvitse enää sanoa mitään muuta kuin että ainakin joka toinen vuosi pöpelikössä. Se nyt ei ole enää mitään huonoa tuuria.

Miksi hihkuttaisiin? En minä osaa olla iloinen, jos järjestäjän ajattelemattomuuden takia tuommoinen ratkoo kilpailua. Ogierkin on sympaattinen kuljettaja ja mielelläni katselen hänen menoaan voittotaisteluissa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Itse olin pätkän varrella koukunmaalla ja todellakin siellä oli hyvin porukkaa. Nimenomaan ihmisiä, jotka olivat fiksun sijainnin takia mestoilla. Joo, tottakai siihen siirtymien väliin olisi pitänyt lisää pätkiä mahduttaa, mutta etelään tuleminen on sinällään ihan oikea ratkaisu.

Hyvä meininki, hieno kisa ja omat suosikit vetivät superpäivän. Loppuun asti vaan samaan malliin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisiko voinut valita vaikka jonkun muun lähtöpaikan ? Jälkiviisaus on parasta ja jälleen kerran on hyvä huudella täältä tietokoneen äärestä, mutta ei se järjestäjien syy ole, että vettä alkoi sataan juuri ennen Mikon lähtöä ja se, että eräs JM veti taas pellolle ja täten Mikko sai "aurata" ryhmällensä tietä. Ei se 14 paikka ole aina se paras, huonokuntoisilla teillä voi hyvinkin olla enemmän kiviä ym ym "haittoja" jotka voivat rikkoa autoa... Eli tiivistäisin tyhmästi Mikon avautumisen, et oma vika....

Minun mielestäni on kyllä järjestäjien syy että luovat viihdetarkoituksessa tällaisen "uuden" lähtösysteemin jossa on tällainen selkeä epäkohta joka asettaa kuskit epätasa-arvoiseen asemaan. Normaaleilla lähtöväleillä mitään ongelmia ei olisi tullut.

Onkohan maikkarilta lähtemässä rallien oikeudet pois eikä viitsitä enää yhtään panostaa vai onko vika täysin sitten rallin tv-oikeuksista vastaavien vika ettei juurikaan ohjelmaa mistään rallista tule, edes enää power stageilta?

Voisi olettaa että edes Killeriltä kuvaa tulisi, kuitenkin ei tarvittaisi kun pari kameraa ja samoja vehkeitä voi kahtena eri päivänä käyttää, mutta eipä näköjään.

Tuskin MTV3 rallin oikeuksia menettää, ovat aika vahvasti käsi kädessä AKK Sportsin kanssa joka hallitsee käytännössä kaikkia merkittävien ralli- ja rata-autoilusarjojen TV-oikeudet Suomessa. Eiköhän tässä ole yksinkertaisesti kyse kustannuksista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika vahva avauspäivä kyllä Ford kuskeilta, mutta katsotaan mitä tapahtuu. Varsinkin jos keli jatkuu sateisena niin isompiakin eroja pystyy kyllä vielä kiini ottamaan.

Kärki kolmikosta joku varmaan ajaa ulos jo heti aamulla ja eiköhän se Mikkokin sieltä ala nousemaan. Nuo perjantain erikoiskokeet semmoisia että niissä jo usein ratkaisuja alkanut näkymään.

En tiedä sitten hyötyikö Ford noista lähtöpaikoistaan vai onko sielä oikeasti kalustokin kunnossa Suomeen. Ihan hyvää lupaa rallille jos sieltä kolmas talli nousee voittotaisteluun mukaan ettei mene kahden kaupaksi jossa jo volkkarit niskalenkin ottanut. Suomalaisilta voisi kuitenkin olettaa parempaa, hännisen tallikaverit kärjessä ja Hirvonen noh menetti tuon sateen takia kärkipaikan, mutta varaa parantaa on kyllä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun mielestäni on kyllä järjestäjien syy että luovat viihdetarkoituksessa tällaisen "uuden" lähtösysteemin jossa on tällainen selkeä epäkohta joka asettaa kuskit epätasa-arvoiseen asemaan. Normaaleilla lähtöväleillä mitään ongelmia ei olisi tullut.
Systeemi vaikuttaa kieltämättä typerältä, mutta jos sadetta ei olisi tullut, olisiko kukaan valittanut?

Tämä oli kuitenkin takuulla kuskien tiedossa ennen kisaa. Hirvosella sai valita lähtöpaikkansa ensimmäisenä ja hyvin yksinkertaisella matematiikalla havaitaan, että 13. lähtijä ajaa 4 hengen ryhmässä kolmen "turistin" kanssa. Hirvonen saa syyttää ihan itseään sekä huonoa tuuria.

Latvalan ulosajo kyllä harmittaa. Turhaa riskinottoa ja siinäkin huonoa tuuria mukana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tämä oli kuitenkin takuulla kuskien tiedossa ennen kisaa. Hirvosella sai valita lähtöpaikkansa ensimmäisenä ja hyvin yksinkertaisella matematiikalla havaitaan, että 13. lähtijä ajaa 4 hengen ryhmässä kolmen "turistin" kanssa. Hirvonen saa syyttää ihan itseään sekä huonoa tuuria.

Jos nyt vielä jatketaan vääntöä, niin Hirvonen ei valinnut 13 paikkaa, vaan 14:sta, mutta Mari-Jatin kämmäily pelasti Ogierin. Eikä kuski lähtöpaikan valinnassa oikein voi ottaa tuollaisia muuttujia huomioon jotka ovat käytännössä ennennäkemättömiä tällä tasolla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Löytyisikö jonkinlaista live nettilinkkiä, siis ilmaista tällaiselle satunnaiskatsojalle?

Kuvan kanssa ei löydy, mutta varsin miellyttävää kuunneltavaa on ralliradio, jota itsekin mielelläni kuuntelisin, mutten pysty töissä. Ja sehän kiristää. Vaihtoehtoisesti voi kuunnella WRC:n omaa lähetystä, joka löytyy wrc.comin etusivulta. Se on englanninkielinen.

Edit

Ensimmäinen vähän isompi kaato eiliseltä päivältä: MTV3.fi - Jyväskylässä hurja kaato – auto neljällä voltilla katolleen. Otsikko harhaanjohtava.

Taisi napata kiveen tai rumpuun. Ihan kummallinen kaato minusta ja kovalta kuskilta varsin erikoinen virhe.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Huomasinpas tuossa äsken, että yhden kuljttajan poissaolo Jyväskylästä ainakin ihmetyttää allekirjoittanutta. Missä on viime vuonna Neste Rallissa hyviä otteita esittänyt ja kuudenneksi lopputuloksissa ajanut virolainen Ott Tänak? Muistaakseni ajoi useita top 5 pätkäaikoja varsinkin perjantaina ja lauantaina. Nuori kaveri jota mm. Ari Vatanen kehui useaan otteeseen eikä pelkästään siksi, että on Viron Autourheiluliiton pj.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä hyvältä näytä, jos ei Ogierille tule ongelmia niin näyttää helppo voitto tulevan. Neuvillen hirvonen varmaan saa poimittua tuossa, mutta voittoon ei asiaa jos ei ongelmia ogierille tule. Tallikaan ei varmaan anna riskejä ottaa että edes jotain tallipisteitä tulisi. Taitaa olla aika lähelle se että Loeb saattaa loppukaudesta tulla ajamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös